- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To bude nejaka ptakovina, snazit se vse odbrzdit jen elektoromotorem.... Vzdyt u bezneho maleho auta s motorem treba 60kW muze byt spickovy brzdny vykon treba 250kW - ale to by musel byt cely system schopny zachytit - alespon spickove... takze plne nahrazeni brzd se mi nejak nezda.
Však v nadpisu také je "uleví brzdám." Nikoliv "nahradí brzdy."
Bože můj, co za pitomci píšou tyhle hovadiny!
Největší kondenzátory mají kapacitu kolem 1F až 2F. Kapacita 1F znamená, že kondenzátor pojme náboj 1C (Coulomb). A 1C je definován jako proud 1A tekoucí během jedné sekundy. (Q = I . t - pro neznalé základů elektrotechniky). Soudný člověk z toho snadno pochopí o jakém nesmyslu se tu populisticky uvažuje. Ale novináři zbaští každý technický nesmysl!
To je hrůza takové voloviny vidět prezentované jako seriózní myšlenku!
Máte pravdu.V Anglii před vozem taky musel běžet uvaděč s praporkem. Letadlo bylo označeno za vynález nehodící se k vojenským účelům.
a když se pokazí elektronika, tak to bude neřízená střela nebo naopak začne natvrdo brzdit.
Mám dojem že se jedná o trochu vylepšený akumulátor jen jinak pojmenovaný,přitom problém s výrobou el.energické energie je jednoduchý a dá se říct že už po staletí známý>>>stačí aby řidič potažmo celá posádka třeli ebenovou tyč liščím ocasem,toto ařízení stačí už jen jednoduše zapojit do obvodu automobilu a problém je vyřešen ! ! ! !
Rozdíl mezi akumulátorem (lidově baterií) a kondenzátorem je opravdu markantní. A ebenovou tyč byste mohl leštit třeba rok a žádnou elektriku byste nevyrobil. OMG
Není mi jasno jak chtějí brzdit jen pomocí kondenzárorů. Motor, který vyrábí energii je schopný klást jen určitý odpor, pokud chci brzdit více, tak musím do něj pustít energii kterou budu brzdit víc.
Dále pak, kondenzátory tvpí celkem rychlým samovybíjením, o tom se nikde nemluví.
Jako u všech těhle převratnejch objevů. Mluví se jen o výhodách a nevýhody se tak nějak zamlčují.
Ne, je to asi takhle. Uvedu to na opačném příkladu. Když máte motor, který jede na prázdno, tak má nějakou základní spotřebu. Např. elektrická pila, na které neřežete. Pak je motot, který je v zátěži, např. rozjíždí se lokomotiva, řežete silné poleno na pile ap. Čím větší má motor odpor (mechanickou sílu proti pohybu motoru), tím více bere energie. V podstatě by i malý motor byl schopen po zatížení obrovského silového výkonu za obrovské spotřeby elektřiny. Jenže vinutí motoru by shořelo, nevydrželo by takovou proudovou zátěž.
Platí to i opačně. Budete-li brzdit dynamem (alternátorem, např. dynamo na kole), tak bez zátěže je brzdná síla malá, týká se spíš jen mechanického odporu dynama. Při zatížení dynama proudem - čím větší zatížení, tím více dynamo brzdí. Je tu nějaký limit - sice je daný vnitřním odporem dynama. Takže proud může mít jen nějakou maximální výši, víc není možné. Při brždění tedy dynamo - elektromotor proud vyrábí a elektřina se do něj neposílá.
bych řekl superkapacitor.
Díky tomu, že u obojích probíhá relativně rychlejší samovybíjení, klasických článků se stejně nezbavíme.
5ešením by mohla být jejich kombinace, tuto technologii vyvýjí např. česká firma Ydun
Takže ne kondenzátor, ale superkondenzázor, neboli vylepšený kondenzátor.
Ano, na tom je hezky vidět, že pro pohon elektromobilů by musely kondenzátory zvýšit kapacitu ne 7x, ale nejméně 500x. Takže jsme tam, kde jsem byli.
se schopnosti baterie pojimat rychle energii - uz dneska se to resi tak, ze prebytek se proste vytopi a do baterie se vraci jen to co je schopna pojmout.. kondenzator by pouze umoznil z teto energie vetsi cast vyuzit ale rozhodne to nemeni nic na brzdnem ucinku elektrodynamicke brzdy..
To je jednoduché, baterie není schopná pojmout nárazově tak vysoký proud. Takže nemá cenu brzdit motorem - dynamem, je jednodušší brzdit rovnou mechanickou brzdou.
Brzdit tak, že vyrobená elektřina se nevyužije pak nemá smysl.
takové manipulace s fakty a tolik lží jako v dnešních mediich nebylo snad ani v Rudém Právu v 50 letech.
Že by někdy vzniklo auto bez klasických brzd je kravina, elektodynamická brzda nikdy nebude mít takovou učinnost jako klasická brzda a ani koeficient bezpečnosti byť jen podobný té mechanické.
Kondenzátory, baterie v autech nenahradi neb to opět vylučuje fyzika a je to celkově nesmysl, životnost velkokapacitních kondenzátorů rozhodně není neomezená , spíše naopak je poměrně krátká a jejch odolnost je také poměrně sporná.
"elektodynamická brzda nikdy nebude mít takovou učinnost jako klasická
brzda a ani koeficient bezpečnosti byť jen podobný té mechanické"
Při nízké rychlosti možná ne, ale při vysoké jem nohem účinnější.