Diskuse k článku
Další spásný motor připomíná ty letecké, rotuje v něm úplně všechno
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
XeeRaCTak prosim jeste clanek o tomhle typu motoruRad bych se nad autorem zasmal http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=aZB0Go3Kj-k |
![]() |
bigglesManfred von Richthofenby na to řekl: "... jo, znám, samozřejmě - vymyslel jste pěkný kryty, nebude se to ale hůř chladit ?" |
![]() |
DulengyroskopJa teda nevim, motorar nejsem a ani nejsem nijak technicky zamerenej, ale pokud se to cela da do pohybu bude se to dle me chovat jako gyroskop = coz dle me moc nesedi jako pohonna jednotka do motorky kde se bude motorka podivne chovat pri naklapeni v zatackach a totez plati i u letadla |
![]() |
Kremilek121Re: gyroskoptím bohužel ztratíte výhodu malé hmotnosti/spotřeby Možná by stačily tvrdší tlumiče, které chytí vibrace a nedovolí uhnutí v zatáčce. A kdyby to nestačilo tak by možná pomohl i nějaký malý stabilizátor s tekutinou (atypický tvar nádrže). Systém jsem sice jako učitel techniky pochopil, ale na vyřešení problému mé znalosti nestačí |
![]() |
Inkvizitor JohnyRe: gyroskopSpíš by se tam mohl dát teda setrvačník s opačným momentem. Jsem si vzpomněl, jak jsem nedávno četl o vývoji letadla P-35 Lightning http://en.wikipedia.org/wiki/Lockheed_P-38_Lightning a tam si Britové naporoučeli, že chtějí mít oba dva motory stejné kvůli údržbě. Jako že se budou točit vrtule jen jedním směrem. Moc to nefungovalo... Pak to vyměnili za dva protichůdné motory a byl pokoj. BTW Z fyziky jsem prolezl při matuře jen tak tak |
![]() |
tom-2718281828459Re: gyroskopno motorka už obsahuje dva velké gyroskopy, přední a zadní kolo. |
![]() |
remdichRe: hmnebylo by špatné místo popisování vložit animaci řezem, ale už to udělali jiní |
![]() |
wanadNebude chtít moc měnit otáčkyMotor nepotřebuje setrvačník, tím je totiž vlastně on sám. Přesto, že by měl být také lehčí než odpovídající jednotky, bude násobně těžší než klasický setrvačník a nebude proto chtít moc měnit otáčky. |
![]() |
bigglesRe: url videa tohoto motorujen pro srovnání - původní rotační letecký motor z r. 1917 http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=0jHRuEkvO8E a nedávno zde publikované další řešení http://www.youtube.com/watch?v=aZB0Go3Kj-k&feature=related |
![]() |
bigglesRe: Ale pořád je spalovacítento motor nepožírá skleníkové plyny, neochlazuje ovzduší a nerozsévá za chodu semenáčky pralesní flóry |
![]() |
DýzlJazyk Navajů.Jsem motorář, článek je pro mne ovšem tak nesrozumitelný, jako by jazykem neznámého kmene. No nic, přečtu jej později a pozorněněji. Možná na mne ještě působí drinky které jsem vysosal na zápraží za krásného letního večera. |
![]() |
semelikTohle snad pomůže, je tu pár výrazůhttp://www.csfd.cz/film/9868-kod-navajo/ |
![]() |
ZubcasuRe: Jazyk Navajů.No je to napsaný trochu krkolomě, ale dá se to "pobrat". V podstatě prstenec s otvory po obvodu funguje jako hlava válce a dalo by se říct podobně jako šoupátkové motory. Tam se pohybovaly vložeky válců. No dá se tvarem udělat Atkinsnův oběh. Ale celkově bych řekl, že úspora nebude asi žádná pecka a krom toho bude asi problém s olejem unikajícím do výfuku stejně jako wankel. |
![]() |
Yarda.Svého času jsem viděl článeko vynálezu dvoudobého motoru co měl výhody dvoutaktu a byl bez jeho nevýhod. |
![]() |
ZubcasuRe: Svého času jsem viděl článekjj. Angařoval se v tom tuším Opel. Pod válec šel jen vzduch a palivo se dodávalo vstřikováním. |
![]() |
vetoRe: Svého času jsem viděl článekheeej? A dnesne motory typu TCE, TSI, GDI, CR diesle to maju ako? |
![]() |
Dan_CRe: Svého času jsem viděl článekTo všechno, co jsi vyjmenoval, jsou dvoudobé motory? |
![]() |
StouraWankelPřipomínám, že i původní motor pana Wankela byl rotační. Rotovala v něm komora i píst - podobně jako tady. |
![]() |
mirda66Re: Wankelnabývám dojmu, že před třiceti lety jsem podobné nápady netradičních motorů vč. wankela taky viděl... |
![]() |
forrest010Re: WankelOmyl , jeho výroba byla zrušena , mají problém s emisními limity. |
![]() |
bigglesRe: GNOME?pokud vím tak ty rotační motory z ww1 měly rozvody OHV - tenhle žádný rozvod nemá. Škoda že tady není nějaká animace, nebo schéma. |
![]() |
unununtrochu mi vrtá hlavoujak vyřešili mazání.. i když z toho obrázku prd vidim, příjde mi to trochu jako oříšek :-) |
![]() |
Rubik1Re: trochu mi vrtá hlavouVzhledem k tomu, ze jde zatim jen o pocitacovy model, zadne mazani resit nemuseli. V lepsim pripade Bude potreba kolem 10 let nez se ukaze, zda je to k necemu. V horsim pripade se na to zapomene uz po 5 letech. |
![]() |
mam-rad-pivoRe: trochu mi vrtá hlavouTakový detail, jako je mazání, je poměrně zásadní věc a rozhodně je třeba na ni při konstrukci myslet |
![]() |
balounRe: trochu mi vrtá hlavouTo asi nebude takový problém, dá se to řešit třeba suchou skříní a kanálky v klikovce |
![]() |
kuncvojtaRe: trochu mi vrtá hlavouMě trochu vrtá hlavou jak může mít jeden pracovní cyklus 90° když sání a výfuk je po 120° :D |
![]() |
kuncvojtaRe: trochu mi vrtá hlavoudobře, špatně jsem koukal na obrázky, :-D je to 90 |
![]() |
HonxRe: trochu mi vrtá hlavouTo je kouzlo projektů ve 3D programech, prostě takové věci "neřešíš". Jen vydáš zprávu co genálního jsi vymyslel a jdeš hledat investory. No a po pár utracených pár desítkách - stovkách milionů vydáš prohlášení že se projekt bohužel nepodařilo realizovat, že se ukázal drobný problém s mazáním |
![]() |
Antonín, topičRe: trochu mi vrtá hlavouNo vy si to představujete jako Hurvínek válku... |
![]() |
venecek.nebo.rakvicku3Pěkné to je...což o to......ale nikdy se to nechytne, tak nevím, o čem je řeč. |