- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
zas jeden chytrej. X type je dneska za hubicku... staval mega a ted si ho muzes koupit za cca 170 tisic..., s 3litrem V6 a vykonem pres 200 koni anebo naopak uspornym 4valcem turbodieselem... a pak prijde nejakej ferda jako ty s Fabii holobyt edition a bude plkat, ze to je ten megazlodej, co si nakradl....
Již ale nezmínili jaký Rootsův? A nebo tam byl jen špatný překlad a je tam turbo jako u toho čtyřválce?!
roots hmm, asik jo ale nikde to na webech neni.
vychazim z toho, ze XKR-S ma ten 8valec petilitr a ten mel roots-type twin vortex supercharger with its two intercoolers
Když Jaguára, tak 5,3l V12, přinejhorším 4l V8... Nemám rád současný vývoj, kdy se do všeho cpou přeturbený minimotorečky s mizivou životností...
A kolikže sis už koupil nových Jaguarů či jakýchkoliv jiných aut s V12 či V8? Aby výrobce mohl považovat tvůj výkřik za "směroplatný" pro jeho další vývoj?
Nebude možné koupit pořádný motor,i prestižní značky budou jezdit s HTP,asi tak 40x přeplňovaný aby to mělo výkonbože kam jsme se to dostali
Předpokládá se,že u takových značek si chce zákazník zaplatit za pořádný osmiválec,nebo dvanáctiválec,no díky ekoteroristům už si to ani za peníze nekoupí
Kde je to tak razantní snižování spotřeby,já jsem s 24 let starou škodou rapid 136 jel dálku za 6,0 litru,normálně 7,ve městě 8.......dnešní motor HTP jezdí dálky za 7,normálně za 8 a město klidně i za 10,o dálnici ani nemluvě,tam se to lehce vyšplhá až na 14......hlavně že to má katalyzátor a tři válce
Ta moje prastará karburátorová 1,3OHV dá snad ve všech parametrech(výkon,spotřeba,kultivovanost)tu super moderní,vstřikovací elekektronicky řízenou HTP......moc jsme se teda neposunuli
Drobný detail - ta stará škodovka měla poloviční hmotnost. Pokud by ten motor měl tahat jedenapůltunovou obludu, tak by nejezdil za 6 ani náhodou.
Takže nové motory jsou výrazně úspornější a efektivnější. Jenže auta jsou těžší, a také provoz je dnes méně plynulý než tehdy. Takže spíš je zázrak, že se hodnoty stále drží a nestoupají.
Za chvíli už budou mít motory jen turba a občas se přidá válec na zvýšení výkonu.
spis se ty valce uberou a ty co zbydou se jeste budou behem jizdy vypinat
Máte pravdu, to není auto na venkov a parkovat na dvorku.
marne vzpominam, kdy byly v Jaguaru naposledy 4 valce v benalu. 12tivalce bych si vzpomenul z fleku.
Tak ted uz jenom zbyva jen trivalec ... aneb kulhavy Jaguar s jednou amputovanou nohou.
Do roka a do dne myslim bude v nabidce taky.
India Power RULEZ
díky růstu výkonu mají dnes čtyřválce vyšší výkon, než měly šestiválce či dokonce osmiválce před 40-50 lety. Jelikož je pak motor jednodušší, lehčí, levnější a má nižší ztráty, tedy je efektivnější, tak by konstruktéři museli být naprosto bl.bí, aby toho v základních motorizacích nevyužili!