Diskuze
VIDEO: Crashtest motorkář vs. nové české svodidlo, které má i čidla
Děkujeme za pochopení.
Fuse
božínku...
Dyšuš tu únyji máme, tak ji podojíme, žeee... Takovýhle svodidlo už je jasnej nákrot k automatizovanýmu korytovýmu řízení vozidel :-) Stačej bokový gumový kladky.
Caretaker
A kdo to zaplatí?
Zajímá mne jednoduchá statistika:
Jaké % úrazů spojených s nárazem do svodidla je zaviněno nepřiměřenou jízdou ze strany motocyklisty a jaké normálním provozem při dodržení všech pravidel silničního provozu? Pokud je to více jak 50%, tak by se měla výstavba zacvakat z pojistek na motocykly. Je to stejné, jako když kvůli nachlastaným bezmozkům na víkendových zábavách chtějí vykácet stromořadí.
pospisit
Re: A kdo to zaplatí?
Ne úplně hloupá otázka, ALE: Svodidla jsou kvůli autům, aby nevylétávala ze silnice a pro motocyklistu jsou smrtící prvek.
Druhá věc je, že zaměňujete pojem přiměřená a povolená rychlost, je to něco úplně jiného. Spoustu zatáček lze na motorce projet třeba jen sedmdesátkou i méně, protože motorka má svůj fyzikální limit na projetí zatáčky mnohem nižší než auto na čtyrech kolech - beru tady obecný technický limit.
Většinou jsou pády v zatáčce způsobené ani ne tak nepřiměřenou jízdou, jako špatnou jízdní technikou nebo zpanikařením, což se prostě stane i mistrovi, jenže v autě si o svodidlo domačká plechy, na motorce si často ufikne ruku, hlavu,... Sloupky jsou jekl tvaru I, taková minitraverza s ostrýma hranama, kulatina byla prej vyprodaná či co
(Sám jsem si náraz do sloupku svodidla rozkrokem jednou vyzkoušel a bez téhle zkušennosti bych se skutečně obešel - taky nesprávná technika jízdy).
Huffnagellův duch
Nebylo by lepší místo chytrých
a určitě, jak je u nás zvykem, předražených svodidel, zalátat pořádně silnice, abych nevjel předním kolem do díry?
venecek.nebo.rakvicku
Ňhééééé
Kcholik dáváté za mykroleghovánou ócchééél... to sme nášli...bylo to vopušťchéný....
Hynek Vilém Jarmila reloaded
tohle je pěkný
Ale jako příležitostného motorkáře mne jímá hrůza při pohledu na lanová svodidla.
u nás v kocourkově
A metr svoditel bude dražší než metr silnice ....
zajímavý projekt ...
Huffnagellův duch
Re: A metr svoditel bude dražší než metr silnice ....
stefi_ul
Motorkari ctete...
Svodidlo bude testovano pri 60km/h nikoliv ve 200km/h,jak to predvedl minuly tyden ten blbecek, co ujizdel tomu policajtovi.
mio121957
Re: Motorkari ctete...
Přesně tak. Jak říkával můj instruktor v autoškole - v autě musíš dávat bacha, na motorce musíš dávat bacha 3x, jinak se zabiješ.
mio121957
Zajímavý nápad,
ale některým motorkářům (typu bezmozkový) to stejně nepomůže. Pokud někdo na motorce jezdí jak prase s absencí jakéhokoli rozumu a předvídavosti, tak se zabije i novém svodidle.
Caretaker
Re: Zajímavý nápad,
V tom případě požaduji lékařský atest, jestli nová svodidla zvýší použitelnost zachovalých orgánů.
pitlik
Pozorování videa
ad 1 motocyklistovi to amputovalo část ruky, takže to schválení vidím jako hraniční.
ad 2 zamyslel se někdo nad tím, že je to do první zimy? Až projede technika s radlicí, tak tyto tenký plíšky významě ohne. Jejich funkčnost z hlediska pohlcení energie pádu motocyklisty bude někde jinde. U starých svodidel ten sníh šel, pokud ho nebylo moc pod svodidlo. Tady to nepůjde.
ad 3 mám sice řidičák na motorku, ale nejezdím a dokud jsem jezdil nezažil jsem pád. Ten pohyb hlavou dopředu považuji za méně pravděpodobný kromě katapultu přes řídítka.
bloud-velbloud
nevím jestli se to už řešilo
...ale co když do svodidla narazí dědeček s šáde 120, spustí signál, santiky vyjedou..ale dědeček v klidu odjede pač škodu na škodě za 230kč na nárazníku nebude hlásit...
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední
Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...
Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší
V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...