- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dyšuš tu únyji máme, tak ji podojíme, žeee... Takovýhle svodidlo už je jasnej nákrot k automatizovanýmu korytovýmu řízení vozidel :-) Stačej bokový gumový kladky.
Zajímá mne jednoduchá statistika:
Jaké % úrazů spojených s nárazem do svodidla je zaviněno nepřiměřenou jízdou ze strany motocyklisty a jaké normálním provozem při dodržení všech pravidel silničního provozu? Pokud je to více jak 50%, tak by se měla výstavba zacvakat z pojistek na motocykly. Je to stejné, jako když kvůli nachlastaným bezmozkům na víkendových zábavách chtějí vykácet stromořadí.
Ne úplně hloupá otázka, ALE: Svodidla jsou kvůli autům, aby nevylétávala ze silnice a pro motocyklistu jsou smrtící prvek.
Druhá věc je, že zaměňujete pojem přiměřená a povolená rychlost, je to něco úplně jiného. Spoustu zatáček lze na motorce projet třeba jen sedmdesátkou i méně, protože motorka má svůj fyzikální limit na projetí zatáčky mnohem nižší než auto na čtyrech kolech - beru tady obecný technický limit.
Většinou jsou pády v zatáčce způsobené ani ne tak nepřiměřenou jízdou, jako špatnou jízdní technikou nebo zpanikařením, což se prostě stane i mistrovi, jenže v autě si o svodidlo domačká plechy, na motorce si často ufikne ruku, hlavu,... Sloupky jsou jekl tvaru I, taková minitraverza s ostrýma hranama, kulatina byla prej vyprodaná či co
(Sám jsem si náraz do sloupku svodidla rozkrokem jednou vyzkoušel a bez téhle zkušennosti bych se skutečně obešel - taky nesprávná technika jízdy).
a určitě, jak je u nás zvykem, předražených svodidel, zalátat pořádně silnice, abych nevjel předním kolem do díry?
Kcholik dáváté za mykroleghovánou ócchééél... to sme nášli...bylo to vopušťchéný....
Ale jako příležitostného motorkáře mne jímá hrůza při pohledu na lanová svodidla.
zajímavý projekt ...
Svodidlo bude testovano pri 60km/h nikoliv ve 200km/h,jak to predvedl minuly tyden ten blbecek, co ujizdel tomu policajtovi.
Přesně tak. Jak říkával můj instruktor v autoškole - v autě musíš dávat bacha, na motorce musíš dávat bacha 3x, jinak se zabiješ.
ale některým motorkářům (typu bezmozkový) to stejně nepomůže. Pokud někdo na motorce jezdí jak prase s absencí jakéhokoli rozumu a předvídavosti, tak se zabije i novém svodidle.
V tom případě požaduji lékařský atest, jestli nová svodidla zvýší použitelnost zachovalých orgánů.
ad 1 motocyklistovi to amputovalo část ruky, takže to schválení vidím jako hraniční.
ad 2 zamyslel se někdo nad tím, že je to do první zimy? Až projede technika s radlicí, tak tyto tenký plíšky významě ohne. Jejich funkčnost z hlediska pohlcení energie pádu motocyklisty bude někde jinde. U starých svodidel ten sníh šel, pokud ho nebylo moc pod svodidlo. Tady to nepůjde.
ad 3 mám sice řidičák na motorku, ale nejezdím a dokud jsem jezdil nezažil jsem pád. Ten pohyb hlavou dopředu považuji za méně pravděpodobný kromě katapultu přes řídítka.
...ale co když do svodidla narazí dědeček s šáde 120, spustí signál, santiky vyjedou..ale dědeček v klidu odjede pač škodu na škodě za 230kč na nárazníku nebude hlásit...