Diskuze

Moc síry v naftě je problém pro ovzduší a hlavně pro berňák

Na českých benzinkách se objevila nafta s vysokým množstvím síry. Ve vzorku odebraném Českou obchodní inspekcí na Šumpersku byl limit síry dokonce překročen téměř 40krát. Síra v naftě ale obecně motoru nevadí. Problémem je pančované palivo, které vadí také úřadům, kvůli krácení daní.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JL

josefl

5. 5. 2012 22:31
Nevím

Léta kupuji do svých aut nafru u nejlevnější pumpy v okolí. V současnosti za 35,90. Momentálně mám X5, předtím 530D a nikdy jsem neměl problém. Problém jsem měl předtím, když jsem nakupoval u tehdejší ARAL, musel jsem měnit vstřikovací trysky. Takže to není o levných a drahých pumpách.

0 0
možnosti
PB

Želvák před smazáním

4. 5. 2012 10:39
...

Docela by mě zajímal, o kolik tyhle ekologický blbosti zvyšují cenu benzínu.

Předpokládám že důsledky tohoto snižování podílu síry v naftě nejsou ani zdaleka potvrzený. :-)

1 0
možnosti
D

dracekv1

4. 5. 2012 10:35
značkové pumpy

To určitě. Kde tam mám záruku, že to provozovatel taky něčím nenaředí? hmm?

Navíc ty ceny. Většinou tankuju na benzínkách u autobusáků, obchoďáku a nikdy sem neměl problém.

0 0
možnosti
FL

ODS čstější než Standův kříšťál

4. 5. 2012 10:02
ano pane Petříku? Opravdu doporučujete značkové pumpy?

A proč kvalita nafty na pumpě Shell CZ byla na tom s kvalitou podle nezávislého testu stejně jako ty no-name pumpy? ;-D

0 0
možnosti
AS

S-Tony

4. 5. 2012 9:35
Pekelný stroj

A přitom je auto takový pekelný stroj a trochu síry to nesnese. To se divím. ;-D

0 0
možnosti
P

Pavel227

4. 5. 2012 9:09
Tak jak teda doopravdy???

Vadí nebo nevadí? Z článku to jasně rozhodně nevyplývá. Takovéhle kecy nemám rád, zmotá se všechno dohromady a ten zásadní úsudek neuděláš.

0 0
možnosti
JD

maruširi vr.14

4. 5. 2012 9:28
Re: Tak jak teda doopravdy???

Motoru to nevadí. A ze vzduchu to spláchne voda (trochu kyselého deště). Takže jediný, komu to vadí, je berňák.

0 0
možnosti
MK

MikeXH

4. 5. 2012 8:44
Poradí někdo, jak poslat na konkrétní pumpu ČOI?

Stalo se mi to u čerpací stanice Shell na dálnici. Měl jsem prázdnou nádrž a tak jsem nabral 1/4 na dojetí domů. Sešápl jsem plyn a turbo vůbec nezabíralo ... prostě jako by výkon toho auta byl poloviční. A to mám 110HP Octavii.

0 0
možnosti
RH

PiPiiiiiK

4. 5. 2012 9:03
Re: Poradí někdo, jak poslat na konkrétní pumpu ČOI?

Podle mě to nebylo novým benzínem, ale tím, že jste rozmíchal nečistoty na dně nádrže...ale do jaké míry to mohlo ovlivnit výkon automobilu, to nevím.

0 0
možnosti
FG

rogerer

4. 5. 2012 8:29
Beru v Makru

a žádný problém....rychle se to tam otáčí tak předpokládám, že nemají důvod to tam nějak ředit apod.....

0 0
možnosti
PN

nepetr

4. 5. 2012 8:20
Motory nepoškozuje

Velký obsah síry motory nepoškozuje jelikož v roce 1995 motory taky nepoškozoval:-/. Srovnávat motory z roku 95 s novodobými motory je jako srovnávat stíhačku z toho samého roku a dnešníRv. Filtry pevných částic se s tímto problémem vyrovnávají jen velmi těžce a jejih životnost to jistě zkrátí. To same vtřiky jsou dnes ůplně o něčem jiném vstřik do komurky čístě mechnického vštřiku a dnešní přímé vstřiky Piezoelektrické jsou taky nebe a dudy:-/. U dnešních motorů stačí jezdit na řepku a je zaděláno na průser.

1 0
možnosti
JM

Lefs

3. 5. 2012 23:04
30 000 mg ???

30 000 mg = 30 000 miligramů = 30 kg ???? ... v 5kg pneu :-)))

Ano, asi se zřejmě jedná o mikrogramy, ale na to v naší abecedě jaksi chybí písmenko ... no nic, zaujalo mě to (hlavně to, že se to v článku ještě opakuje)

0 0
možnosti
I

IceBolt

3. 5. 2012 23:21
Re: 30 000 mg ???

Váš výpočet trochu nesedí, přeskočil jste gramy a pokračoval rovnou na kilogramy ;-D

Protože 30 000 miligramů je 30 gramů, tedy okolo 0,03 kg. A to se do pneumatiky sakra vleze..

1 0
možnosti