Diskuze

Český bestseller fabia slaví tři miliony. Ojetou ji berte bez tříválce

Automobilka Škoda vyrobila v pátek v mladoboleslavském závodě třímiliontou fabii. Bílou Fabii GreenLine si objednal zákazník z Německa. Fabia je tak spolu s octavií jedním z nejúspěšnějších modelů české automobilky. Je to také jedna z nejžádanějších ojetin. Odolné auto nemá výrazné slabiny. Vyhněte se ale motoru 1,2 HTP.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

veliz

2. 8. 2012 20:56
HTP - veliká spokojenost

O tomto motůrku mohu hovořit jen v dobrém. Spotřeba dlouhodobý průměr 5,5l/100km, absolutní spolehlivost (celého auta), na dnešní poměry neuvěřiteně servisně nenáročná. Za 6 let nikdy nebyla v servisu, servisuji si ji sám, roční náklady na spotřební materiál cca 1000 až 1500Kč. Je to ideální auto pro lidi s malým kilometrovým proběhem s důrazem na město či naopak vesnici. Ve městě je v podstatě bez konkurence (TDi může tiše závidět), po Praze se pohybuje s ladností srnky. Pokud jde o některé "chronické" potíže, chce to důsledně měnit olej nejlépe po 8000km. Doporučuji Mogul Racing 5W40 (modrý obal), cena 600Kč/4l. Dále nehonit auto v nelegálních dálničních rychlostech, naopak, když už s městským autem musíte na dálnici, doporučuji jet 110km/h (holt z Brna v Praze budete o 20 minut později). Jinak už jenom obecné zásady bezpečné, plynulé a úsporné jízdy a HTP vás mile překvapí kvalitou.

0 0
možnosti

vymrzovac3

15. 5. 2012 14:42
Jednou jsem se snažil reklamovat tu autožárovku...

....a jaké máte napětí palubní sítě?  ........regulátor pracuje na 14,2V.......Tak to jste překročili jmenovité napětí 12V žárovky o víc než 15%   !!!   ;-D   a bylo hotovo

0 0
možnosti

Chytry.Levicak

13. 5. 2012 14:42
první generace fábií

byly jedny z posledních nejhezčích evropských aut. druhá generace fábií se mi už nelíbila. a že podle článku češi bohatnou a hctěji dražší auta??no to jen minimum bohatne

0 0
možnosti

kipu

11. 5. 2012 19:03
Fabka 1.4 16V Combi "Comfort" mám a

Před 6-ti lety koupenou v 150tis km a nyní má 246tis km. Závady:

Přední pružiny ca 160 tkm, tlumiče, zadní pružiny při 245tis km a tlumiče zadní je třeba také vyměnit.

Teď odešlo LED brzdové světlo a drátky od spínače otevírání kufru - byly moc tvrdé a tak se utřásly, stačilo znovu naletovat.Pryč jsou tlumiče chodu pátých dveří - plynokapalinové vzpěry.

Běžné věci - kotouče, bubny, destičky, pakny a brzdová prasátka, poslední díl výfuku."Kosti" měněny dvakrát na našich silnicích není divu.Lamdy měněné. Bude potřeba vyměnit gumy uložení ramen - ty jsou nevhodně dimenzované už z výroby.

Špatná jsou hydraulická zdvihátka v motoru - zvuk téměř jak nafťák, výměna rozvodů je náročnější a dažší- dva řemeny a napínáky. Závada startéru, asi uhlíky - cena dílů 2E s prací a DPH 131E. Zlobí ERG ventil prakticky celou dobu, možná jde vyčistit. Auto začalo brát olej ca 0.75l na 5000 km. Koroze předního blatníku u prahu.Dát za to tehdejší ceníkovou cenu ca 430tis Kč tak by to tedy žádná výhra nebyla.

0 0
možnosti

kipu

12. 5. 2012 11:45
Re: Fabka 1.4 16V Combi

A ještě ložisko zadního kola nedávno. Takže nevím, kde pan redaktor přišel na to, že je toto vozidlo odolné.

0 0
možnosti

starej Brůna

11. 5. 2012 16:58
No jóóó, HTP nebrat!!!

Víme, známe, máme. Zažil jsem to. Už NIKDY VÍCE!!! Jak to nemá sto kobyl, je to šmé. Pazvuky? Furt. Olej se přepaluje jak ve friťáku, ventily jak ohořelý františky, rozvodový řetěz? Gumicuk hadr, přeskočí si kdy chce mrška a pak se to celý potká. Vír v nádrži je slyšet až do kabiny, vtáhl by Titanic. A cena dílů? no pardón bylo by za chvíli na meďoura- astronomická, jak jinak. Spojka trpí protože vyšší otáčky při rozjezdu plus High Torque Power ne a nejde prostě dohromady, před kopcem se to leká atd. atd.

Bydlím na vesnici. Mám HTP 47 kW, na tachometru 160000. Nejsem brzdou provozu, většinou jí bývají víkendoví jezdci a pospíchající frajeři po kolizi když se u TOHO udělá fronta. Taky jezdím občas na nákup s rodinou ale vyšší spotřebu než 6,5 jsem nikdy neměl, umí pod 5. Krom brzdových destiček a haldy žárovek vše originální, pravidelný vlastní servis vč. diagnostiky. Odvozil a postavil jsem s tím rodinný barák (ne chatu na Sázavě), před životností plastů v interiéru smekám.

0 0
možnosti

sorvon

8. 5. 2012 16:59
1,2 HTP

Když tady čtu názory hospodských konstruktérů motorů a vozidel nezbývá než se pousmát.Povětšinou vlastní ojeté kdysi kvalitní vozidlo s přetočeným motorem nejlépe TDI se sedačkami pořádně proprděnými od helmuta ale náklady které  do auta vráží v hospodě pečlivě tají  .Nebo další sorta která se na 7 let zadluží a zaplatí lichvářské úroky bance aby měl tu oktávku a pak s ní jezdí 1 týdně do marketu ,kde nakupují nejlevnější blafy aby měli na splátky.Ona by jim ta fabie naprosto stačila a možná by na ni i ušetřili ale proč nemít něco co nepotřebuji,když si na to můžu půjčit!;-DR^a k té fabii - auto jako každé jiné záleží na pojítku mezi volantem a sedačkou.

1 0
možnosti

1host

8. 5. 2012 15:09
Fabia 1,4 TDI (3-válec)

Můžete mi někdo poradit zda jít do auta s tímto agregátem ? nebo se mu  vyhnout. :-/

0 0
možnosti

byrokrat?

27. 6. 2012 9:09
Re: Fabia 1,4 TDI (3-válec)

já bych se vyhnul celýmu koncernu VW ... a ten naftovej tříválec je strašnej ...výkon mizernej, zvuk to má jak vylágrovanej traktor ...

0 0
možnosti

Jan9002

8. 5. 2012 13:27
Každému, komu vadí 1,2 HTP.

Koupil jsem si ji za svoje vlastní vydělané peníze. Pokud se vám to auto nelíbí, tak nikdo nedrží pistoli u vaši hlavy a nenutí vás to koupit. Ps. Mě se vaše auto taky nelíbí.;-)

0 0
možnosti

petrolhead

8. 5. 2012 13:34
Re: Každému, komu vadí 1,2 HTP.

Nám to nevadí, jenom se Vám divíme..:-)

0 0
možnosti

cenzore_zdar

7. 5. 2012 20:21
za pet let se bude psat...

Vyhnete se TSI ;-D;-D aneb sam prodejce Skoda Auto priznal, ze mam radsi sahnout po 1.4 MPI. R^

0 0
možnosti

čurila plenkovič

8. 5. 2012 12:34
Re: za pet let se bude psat...

souhlas - bohužel za posledních 15 let se koncernu nedaří jaksi udělat kvalitní motor, jako např. 1,9 TDI 66 kw, jenom samé průsery v řadě: tříválec benzín, tříválec nafta, čtyřválec TSI, takže jediná varianta je 1,4 16v

0 0
možnosti

petrolhead

7. 5. 2012 2:03
hnus a komedie

karikatura auta, u níž nejlepší a jediný použitelný motor je průměrný 1.4 16V

ble

0 0
možnosti

Jan9002

8. 5. 2012 13:23
Re: hnus a komedie

Kretý? 50kW, 55kW, 63kW, 74kW?

0 0
možnosti