- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
hlavně v první generatci Audi TT, kde se díky Haldexu zabilo spousta lidí. Připojila se jim totiž uprostřed zatáčky zadní náprava, když se jim protočilo vnitřní přední kolo... ;-)
myslel že se to dělá v Polsku, tam má Haldex obrovskou fabriku v Siemanowicích
Když v hlubokým sněhu vepředu zabírají kola a zezadu tlačí ochotní kolemjdoucí + manželka, je to taky 4x4?
Ne.
To je tzv. 2+1+X kde X=počet těch kolemjdoucích...
Že důvodem k haldexu byla úspora paliva. Že rozepnutý haldex žere míň.. Achjo.. Kdyby se nad tím odborník aspoň zamyslel.. Podle mě si ho spíš zvolili, že to je možná konstrukčně jednodušší než differenciál a teoreticky vyjede víc, protože to sprostě sepne.
Je tu spousta příspěvků, jak je haldex k ničemu atd...
kolik z Vás má tedy Audi s torsenem nebo Subaru?
když to tady tak haníte... Mám Octu s haldexem a nedám na to dopustit... Jel jsem i s tvrdýma 4x4 a srovnávat se to asi nedá, no ale co... mokrá tráva, v zimě sníh atd... ta průjezdnost je neuvěřitelná. Co se s tím dá vyjet a předokolka by už byla v koncích...
Kolik z vás by využilo jet driftem ve 100km rychlosti bokem dveřma? asi moc ne:-D Nebo to vůbez zkusili, když je kuli tomu haldex špatnej:-)
A na projetí driftem v zimě kruháč 3x kolem dokola to stačí:-D
Kámoš má dvojkovou oktávku 4x4 já mám subaru a žádný velký rozdíl v blátě tam není.
A ano, psal jem to už někde níže. Vesmes je jedno, jaký má auto pohon. 4x4 projede oproti předohrabu o hodně více. Třeba ve sněhu to jede do té doby, než to lehne na břicho :)
Ale problém tu je. Čím dále dojedu, tím dále je to potom pro traktor
Pane redaktor, než tu začnete plácat kraviny že symetrický pohon je jen něco jako quattro u Audi tak si o tom něco zjistěte. Název Quattro je u subaru ekvivalent označení AWD jímž Subaru oznamuje že auto má náhon všech kol.
Symetrický pohon znamená provedení pohonu 4x4. Je to vlastně to, že vše leží v jedné rovině. Převodovka a hnací hřídel a zadní diferenciál. Díky tomu je tam minimum součástí a pohon 4x4 od subaru spolehlivě funguje i po mnoha letech, což se nedá říct u jiných značek aut. (jedině u těch, co jsou přímo řaditelné)
Dále pak je pravdka že pohon u AT/MT není stejný, ale srovnávat to s haldexem je výsměch
tady mate ty svoje mestske kramy v praxi
http://www.youtube.com/watch?v=FJZxVefta68
http://www.youtube.com/watch?v=t09ExAUgtyE&feature=related
A v subaru neni v zadnem pripade haldex. Mozna v tech novych a to pouze s AT, ono se haldex dava jenom kvuli emisim, pruchodnost neni o moc lepsi nez predokolka na dobrych pneu...spise frajerina pro pozery
To není zase až tak pravda. Předohrabu stačí na louce trošku bahna a už stojí. Auto co má 4x4 dojede mnohem dál. O to dál je to ale bohužel zase pro traktor
Nesrovnávejte ubohý haldex v Octávii s upraveným haldexem v Bugatti. To jsou jabka a hrušky ...
je snad v té bugatce něco jiného než mezinápravová viskózní spojka s nějakými elektronickými cingrlátky navrch? není pokud vím. Takže může mít možná jinak nastavené parametry elektronické řídící jednotky ale funkce i princip jsou stejné.
To samé k těm subárkům - že jsou některé modely, které také nemají diferenciál mezi nápravami a vystačí s viskózní spojkou (a dobře nutno říct) je prostě fakt. Až tu někdo bude vypravovat jak je subaru viskózní spojka lepší než ta ve VW třeba, tak ať prosím kromě svého pocuchaného ega přidá i nějaké věcné argumenty a data.
vypadá to, že se to může porouchat zhruba na dvěstěsedmdesáti místech...