- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jezdíme na elektřinu 30 let. Trochu o tom, myslím, víme a pokud se chcete dozvědět jaké máme zkušenosti přijďte mezi nás. Nejvhodnější termín bude 7. července.
Dozvíte se, že na to, aby jezdila všechna auta v republice na elektřinu, stačí pouze 15% vyrobené elektřiny.Kolik se ušetří čeho si můžete spočítat. Hluk, nemoci, servis, ropa,atd. Brzy poznáte, co jste ještě nepoznali.
Ačkoli mám rád auta se spalovacím motorem, řev velkého vytočeného motoru, dým za autem...atd. zajímá mě problematika e-aut a to kor v "domácích" podmínkách. Stránky mi bohužel přijdou šíleně nepřehledné, je někde nějaký článek o konkrétním přestavěném autě?
Tohle je typickej příklad toho jak dobrá myšlenka se postupně zohybá do supernesmyslu. V budoucnosti budou všechny elektromobily určitě cinkat a troubit pod rouškou bezpečnosti a bude z toho větší opruz než se současnym motorem kterej zní hlasitě, ale neobtěžuje protože zvuk je na nízkých basových frekvencích.
jaka dobra myslenka... snad ne cpat do nakladaku misdto uzitecneho nakladu tuny baterek :) to neni dobry napad, to je zhovadilost prvniho stupne.
jsem viděl toto auto, jak je na dálnici D8 tažené kamionem určeným pro odtah nákladních aut...
Na delší štreky to potřebuje remorkér
Zase jeden co zaspal dobu (blijící smailík) AVIA už nemá s Daewoo hodně dlouho nic společného....
Vytrhly by ji ale trolejbusy. Ne místo tramvají, ale jako doplněk, tam kde tramvajové trasy se neplánují nebo se nehodí. Troleje pro trolejbusy nejsou tak složité, zvláště pokud jsou mimo křížení s tramvajemi, tak to není problém. Navíc by ty trolejbusy mohly být (některé) i kombinované, tj. kus trasy jet na baterie, pak se zas napojit na trolej a nabíjet. Trolejbus s bateriemi by mohl zajíždět i tam, kam by se nevyplatilo trolej budovat.
Ale i tak, mít tu velké množství autobusů na nabíjecí baterie by bylo výhodné. Zvláště na krátké trasy, baterie by nemusely vůbec mít nějaký dlouhý dojezd, protože dobíjení by bylo vždy na konečné.
U osobních aut dále dosti vadí rozměrnost a váha baterií, ty bývají navíc na delší dojezd. U autobusu jsou poměry jiné, zde větší zatížení tolik nevadí, zvláště v kombinaci s bateriemi na kratší dojezd.
však kdysi po Praze trolejáky jezdily, ale po zavedení metra už v nové koncepci neměly místo
Já chci slyšet zvuk toho auta. Úplně neslyšný to rozhodně nebude, určitě tam bude hrát tyristorka převodovka nebo tak něco.
Presne tak. A nejen elektromobilu. Daji titulek* poslechnete si nadherny zvuk bouraku* a pak tam hraje do toho naky tralala buch buch. Lidi, co tu delaj auto reportaze, by meli jit do materidousky. Vubec nevi, delaji to urcite z povinnosti. Ze zapaleni urcite ne.
Nemohl by mi někdo vysvětlit proč je Avia (ta naftová) bezkonkurenčně úplně nejsmradlavější auto ze všeho co tady u nás jezdí (to i warboš a trabi jsou proti téhle hrůze navonění elegáni). Naštěsí už jich tolik nejezdí, a kdyby se nové objevovali jen na baterky, bylo by to prima ....
Protože dokáže jezdit skoro bez údržby a téměř na cokoli...
proč do toho nedají spalovací motor (benzín, nafta) a neudělají z toho hybrid, hned by se do dalo nasadit do provozu a dojezd na nádrž může být hodně daleko...jenom na samotné baterky ještě není čas
Kdyz jezdis dlouhe trasy, tak je hybrid zbytecny (vyssi hmotnost a mnohem vyssi cena - nevyplati se to) a na kratsi trasy ti zase staci ta baterka....
Hybrid má smysl - když jedu slušně tak to ušetří baterku a když chci prasit tak s elektromotorem naopak dosáhnu většího výkonu. (mimochodem i Sověti dělali dieselelektrické lokomotivy, a těm rozhodně nešlo o pár litrů. )
Ale na čistou elektriku zatím chyběj baterky.
Diesel-elektrické lokomotivy jsou bežné i u nás - i když jim lidi říkají "motorová lokomotiva".
ten elektromotor je chlazenej vodou (samozřejmě s antifreezem) takže teplem z ní.