- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
a ve spojení s palivem řeším jediné - kde natankovat kvalitní RON 98 benzín bez bio sraček. Spotřebu auta, se kterým najedu 5-10 tisíc kilometrů ročně pro zábavu, mě teda opravdu nenapadlo řešit, to spíš řeším, kde sehnat kvalitní gumy pod 40 tisíc. Se sporťákem se nejezdí 25 kilometrů do obchodu, protože vytahovat sporťák na jízdy pod 10 minut je kravina.
Hybrid ve sporťáku si koupím přesně v okamžiku, kdy to bude řidičsky lepší auto, než jeho dvojče s čistě spalovacím motorem. Vzhledem k zásadně vyšší váze hybridnů to znamená NIKDY.
kdyby z toho vyhazeli ty nesmysly a misto toho vuz osadili poradnym motorem, tak parada...
Jestli pak to má i start-stop systém jako každý "pořádný" supersport?
kazdy hybrid je de facto start stop, akorat trochu vice hardcore.
Ty jejich spotřeby uváděné u hybridů jsou k smíchu. Pak jakmile se dostane dotyčné auto do testu, tak se akorát potvrdí, že je to zbytečně drahé a že spotřebou a jízdními parametry jej překoná levnější dieselová varianta.
Stejně tak nechápu, kdo by u supersportu řešil spotřebu. Když mám na auto za několik milionů a ještě na potřebný servis a služby kolem, tak je mi úlpně jedno, jestli auto sežere měsíčně benzín za 5, 10 nebo 15 tisíc.
U sportovních auto vždy platilo, že není rozhodující výkon motoru a spotřeba, ale nízka hmotnost, výkon brzd a minimum elektoniky. U hybridu, kde kromě běžného motoru musím mít těžký elektromotor, velmi těžké baterie a haldu elektroniky k tomu je to přesně naopak. Je úplně k ničemu, když to bude mít dalších xx elektrických koní, když to kvůli tomu bude mít haldy kil navíc a jízdní vlastnosti pak budou horší jak u stejné verze bez baterií a elektromotoru. Spotřeba je u supersportu zcela vedlejší věc.
Automobilka musí řešit spotřebu, protože námi zvolení europosranci schválili nařízení, podle kterého musí automobilky vyrábět vozidla s určitými maximálními emisemi hlavně co2...a tak se ty automobilky toto nařízení snaží plnit...právě takovými paradoxy, jako úsporný "supersport"
CHCI Není sice tak elegantní jako 911 GT2 RS, ale ta rychlost ...
ta rychlost ? na supersport nic moc, vyjmenuju ti tucet mnohem mene medialne opevovanych aut, ktere zvladnou totez, namatkou soucasne Gallardo, BMW M6 bez omezovace, Lexus LS TMG Edition a dokonce to zvladne i spousta "veteranu" treba Ferrari 575 Maranello (6 let ukoncena vyroba).
A to uplne zamerne neuvadim fakt, ze vysoka hmotnost baterii rozhodne jizdnimu projevu neprospiva. ani v nejmensim.
ty jeden zakompexovany cenzore z Idnes, rekni mi, co tady nesplnuje vecnou a slusnou diskusi:
klasicky spalovaci agregat + nadrz vychazi hmotnostne nasledovne: 8valec 4.6litru ... cca 180 kg , prevodovka cca 50kg, nadrz cca 20-50 kg, naplne cca 25 kg ... dohromady kolem 300 kg. Z toho mame vykon 570 HP, tedy 1.9 HP na kilogram a prakticky neomezeny dojezd.
elektro agregat .. trakcni motor , baterie, prevody regulacni system 320 kg. z toho mame vykon 150 HP, tedy 0.4 HP na kilogram a omezeny dojezd. Hmotnost baterie u elektromobilu s dojezdem odpovídajícím plné 40l nádrži benzínu (30 kg) odpovídá teoretické hmotnosti 420-1050 kg moderních akumulátorů, nebo přes 2060 kg běžných olověných akumulátorů. Celková energetická účinnost, při započtení všech ztrát, není lepší než u spalovacích motorů, dosahuje okolo 25% zatímco u spalovacích motorů 30% - 40%. vice na http://cs.wikipedia.org/wiki/Elektromobil
bezte si mazat k Rathovi, pokud uz nutne chcete psat ty sve blabolive elektromobilove clanecky...
ale já jezdim autem většinou jen na houby, takže by mi bylo na houby
Myslím, že ten údaj 3 litry na 100 km asi nebude udžitelný někde na okruhu a dost výrazně stoupne. Ale lidé, kteři si takové auto koupí asi spotřebu neřeší...
...prostě perverzní úchylárna.
Klasický internetový zvraceč - bez vzdělání a zkušeností plácat rádoby zajímavé nesmysly.
ale ta cena je celkem drsna 780tis eur, kdyby tak chtéli kolem 250tis tak se dá uvažovat
Zaprvé, je to nabité dost drahými a do určité míry v "běžném" vozidle neodzkoušenými technologiemi. Zadruhé, i přes tu cenu o tom bude zcela nepochybně mnoho lidí velice vážně uvažovat.