Diskuze
Výrobci elektromobilů se dohodli na zástrčce. Nabíjet bude možné všude
Děkujeme za pochopení.
Jozxyqk
jen doufám
že tam mají i datový port, protože by bylo hezké, kdyby se auto dalo dobíjet i na parkovištích apod. člověk by jednoduše měl v autě nějakou kartu s předplaceným kreditem (nebo tak něco) podle které by elektrostanice při zasunutí "pistole" poznala že je v autě kredit a dobíjela by ho během nákupu, práce, pohovoru atd. při odpojení by se vypnula a dál by se tak neodečítal kredit, samozřejmě je tam riziko, že někdo přijde odpojí pistoli a bude odčerpávat kredit falešnou dobíjecí stanicí, ale to se dá vyřešit, buď zámkem pistole, aby nešla vytáhnout a nebo datově, že zákazník musí potvrdit v autě odečítání kreditu a při každém odpojení musí znovu potvrdit na panelu připojení apod.
jinak dokud nevymyslí systém na dobití elektro auta za stejný čas +- nějaká 5minuta navíc než za který načerpám palivo do nádrže, tak to moc smysl nemá...60L trvá kolik? 5minut? = 1200km, takže cca200km/minutu :)
Sladek
Tak se bezte s tou zastrckou vyfotit a zaramovat!
Elektromobil neni totiz ekonomicky relevantni a tudiz nema sanci na preziti. Spalovaci otory tu budou jeste velmi dlouho...
emersonskej
Re: Tak se bezte s tou zastrckou vyfotit a zaramovat!
Pravda ... pravda !!! A což teprv spalovací Motory !!!
emersonskej
To je hezký....
... tak jeden čeká, že ti kluci elektrický konečně vymyslej nějaký nový kvalitnější baterky, co prodloužej dojezd a urychlej nabíjení... a oni zatím plichtěj akorát univerzální zásuvky...
RomanTARA
Re: To je hezký....
Jako s tema zasuvkama jsou to fakt komedianti... kdyby si kazdy vyrabel prvnich 10let nejakou svou tak to muze byt stejne jedno bo v tescu urco pujde koupit redukce za akcnich 49,90Kc
No a co se tyce toho rychlonabijeni tak to neni ukol pro vyrobce akumulatoru ale pro distributory el.energie. Dnesni akumulatory jdou nabit za 5minut na 80%(ten konec se tahne) ale co by delala rozvodna sit kdyby lide zacali houfne odebirat takove mnozstvi energie? to buh sud.
Qíteček z 666 zahrádky
Ha. Elektrohybla....
Tak to doufám půjde mimo mě aspoň, dokud neumřu...
neverleft
Tak ja doufam, ze se nikdy nedohodnou
elektro-mobil je slepa ulice jako prase. Takze az budeme dobijet na stanici, tak u stojanu "natankujeme" 3-4 auta za hodinu? Tu elektrickou energii vyrobite kde? miliony aut pres noc na nabijeckach?? si spoctete tu spotrebu? To nevyrobi nikdy. To by musely palit uhli jak o zivot. To mi smrdi uplne stejne, jak solarni panely.
Roman37c
Re: Tak ja doufam, ze se nikdy nedohodnou
Elektřiny je nadbytek a její cena klesá. Domácnosti a obce začínají šetřit a průmysl v krizi není žádná jistota pro budoucnost. Elektromobil je ideální záminka pro skokové zdražení.
stagger
JO AUTO VYCHÁZÍ TAK 150 TISÍC A
baterka ten zbytek ... 2 roky na rychlonabíječkách a můžeš shánět novou
computer
Re: JO AUTO VYCHÁZÍ TAK 150 TISÍC A
za čistý vzduch ve městech to stojí.
ufoun
predcasne jasani
no dohodli.. ja bych to tak nevidel, pokud ctu jmena automobilek,t ak je to jen usa a neco evropa, chybi tam francouzske automobilky co elektromobily maji taky a pak mi tam chybi kojestli hraci, a do toho je japonsko s jinou zastrckou. takze zase to co uz tu bylo (BetamaxxVHS,BRxHDDVD, atd, atd.. neco zaniklo, neco fungovalo spolecne (dvd+ a dvd-)
Roman37c
Re: predcasne jasani
Důležité budou dobíjecí stanice. Podle nich se budou muset přizpůsobit výrobci aut. Ta "zásuvka" na autě stojí pár halířů a pro výrobce aut nebude problém namontovat jakoukoliv verzi. Nejspíš nebude problém ani případné budoucí předělání v servisu. Pokud do nabíjení vstoupí v Evropě Mercedes, VW a další, pak to bude jasné. Francouzi se přizpůsobí. Vědí dobře že jít jinou cestou je cesta do pekla.
Bosá Noha
Pokrok, ktorý mešká 50 rokov ...
Pokrok, ktorý mešká 50 rokov ...
KvakMekRampa
...
Počkat počkat, to co je na tom obrázku je doufám konektor z "nabíječky" a ne z auta? Protože jinak by to znamenalo, že "nabíječka" bude mít kolíky pod napětím.
Leinad
Když dotovat
Tak vědecké týmy, ať vymyslí pořádný akumulátor. Ne solárka na úrodných polích.
Dusan321
Re: Když dotovat
Tam probiha vyvoj uz stopadesat let, ale je to pozvolny narust, ktery je daleko od kapacitniho skoku o nekolik radu, ktery by byl potreba pro opravdu rozumny elektromobil. Navic jsem cetl nejakou studii, kde se odvozovalo, ze z chemickych baterii uz o mnoho vice energie ziskat nelze. Ono je to celkem logicke, benzin v aute vazi treba sedesat kilogramu a auto na nej ujede pet set kilometru. Na takova cisla se s baterkami asi nikdy nedostane, protoze oxidace je extremne ucinna metoda jak ziskat z chemicke slouceniny energii.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Europoslanci schválili lepší vymáhání pokut za dopravní přestupky v zahraničí
V Evropské unii by měla fungovat lepší spolupráce mezi členskými státy při vymáhání pokut pro...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...