- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
ani jejich vraky, nejvíc škoděj vraky řemeslníků a různých pizza-vůdců, kteří s tím najezdí po městě desítky km denně.
pokud je někdo svátečním řidičem, tak najede hodně málo km, takže do ovzduší díky němu bude vypuštěno nesrovnatelně méně než kdyby měl auto s Euro5. K novým autům je nutno připočítat i škodliviny které jsou do vzduchu vypuštěny při jejich výrobě a to žádnej vrak za celeou životnost nezvládne.
Pokud podle autora jezdí 1/4 benzin. osobáků bez katalyzátoru tak asi žiju v jiné ČR.
JE to naprosto irelevantni! Takove jedno letadlo nebo fabrika, popripade mezikontinentalni lod vyrodukuje tolik skodlivin za jednu cestu co celej vozovej park svatecnich ridicu za deset let
Euro 1 benzin je lepsi, nez euro 5 nafta. Diesely nam zadelavaj na raka. Hlavne ty novy, protoze diky DPF jsou saze jemnejsi a krasne zalezou do plicnich sklipku.
Zaver clanku, se kterym se ztotoznuji:
*iDNES má své čtenáře za úplné idioty. Výsledek celého výpočtu a tím i poselství článku je velmi závislé na tom, jaká čísla se tam nasypou. Článek i moje polemika k němu jsou velmi zjednodušující. Neberou například v úvahu škodlivost jednotlivých složek emisí. Také neberou v úvahu dieselové motory, které by autor pravděpodobně zařadil mezi moderní a ekologické, ve skutečnosti ovšem co do zdravotních dopadů srovnatelné s tou démonickou Škodou 120.*
Kromě níže uvedenejch (výrobní zátěž atd.) je největší lež o 10% provozu starých aut, když každý se ZŠ si může na silnici spočítat, že není pravda aby každé desáté auto bylo Š120 a podobné
A díval jsi se, kolik ty staré auta najedou kilometrů?
A to jako vláda chce po důchodci co nemůže chodit a nemá moc peněz, aby si koupil nové auto za 160 tisíc a víc?
Tak milá vládo těmto lidem to auto kupte a budete mít po problému. Když už chcete šetřit přírodu, tak za každou cenu. A né jen kecat a omezovat lidi.
Já mám taky starší auto, mám ho po rekonstrukci ve výborném stavu a novější si ještě dlouho kupovat nehodlám.
A teď k tomu ještě spočítejte, kolik těhle věcí se vyprodukuje při výrobě nového auta. Počínaje vytěžením a roztavením rudy.
Kdyby si všichni tihle najednou koupili nové auta, tak nevím, zda by to bylo pro ekologii přínosnější.
A to se ještě nespočítalo kolik metanu vyprdí všichni dělníci co pracují v autovýrobě. To by teprve byly hodnoty