Diskuze

VIDEOAUTOŠKOLA: Naučte se správně řadit, sledujte otáčky

Máte mokrý řidičák a zjišťujete, že si s řadicí pákou zrovna netykáte? Pokud se nerozhodnete pro auto s automatickou převodovkou, budete se muset naučit motor poslouchat. Zkuste si vzpomenout, jak řadíte na kole.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

lakar

8. 6. 2012 13:52
Proč cizí řeč ?

To už i okomentovat jízdu autem musí slovačisko ? Užili jsme si jich za těch 40 let dost... Nebo to je příkaz slavného Bruselu ?

0 0
možnosti

net.Xtreme se nevzdává

7. 6. 2012 22:33
Proč je to slovensky?

Jinak auto poslouchám, protože mi otáčky neukazuje:-)

Jinak automat je v pohodě, zejména lepší verze, kde člověk v případě potřeby může přrřadit sám nebo zvolit ekonomický/sportovní mod řazení...

0 0
možnosti

net.Xtreme se nevzdává

7. 6. 2012 22:34
Re: Proč je to slovensky?

Jo a ještě nová auta bez automatické převodovky radí:-P

0 0
možnosti

Gunter von Bahnhof

6. 6. 2012 8:49
vyšší spotřeba

dlouho platilo, že s automatem je vyšší spotřeba, ale nové automaty už jsou tak vymazlené, že řadí mnohem lépe než manuál a jezdí i úsporněji.

Automobilky dokonce vyrábí automat propojený s GPS, auto má v sobě mapu a řadí podle toho, co ho čeká - jak vypadá zatáčka, jestli to bude z kopce nebo do kopce. To ale není ve vašich autech, na to vemte jed.

0 0
možnosti

Antonín, topič

6. 6. 2012 9:38
Re: vyšší spotřeba

JJ, to je totiž komerční blábol, auta zatím nemají prostředky, jak zjistit řidičovy úmysly.

0 0
možnosti

Tom_300

5. 6. 2012 17:33
Kecy, kecy, kecy :)

Na automat zpravidla nadává člověk, co s ním buďto nikdy nejel, nebo s ním má minimální zkušenosti ( nemluvím samozřejmě o 15 let starých převodovkách ) Naopak automat si zpravidla koupí ten, co už zkušenost s manuálem má, přeci jen na trhu zase až tak dlouho oproti jiným zemím nejsou. A světe div se, ten automat ví opravdu velmi dobře, kdy a co zařadit a dokonce světe div se, existují adaptabilní převodovky, které se učí Vašemu stylu jízdy. A ano, i automat prostě někdy zařadí špatně, ale procentuálně k tomu, co zařadíte špatně s manuálem je to velmi nízké procento. Na 30km jízdy denně po silnici mimo obec bych asi také volil manuál, ale po městě a pro lidi co denně jezdí min. 100km je to prostě nezanedbatelný komfort. Co se týká Vašeho ochuzení o sportovní jízdu, tak tu nezažijete s motorem 1.9TDi ani s manuálem, ani s automatem a dokonce ani kdyby řadil bůh. Od toho jsou jiná auta.

2 0
možnosti

Antonín, topič

6. 6. 2012 9:40
Re: Kecy, kecy, kecy :)

No nevím, jak často řadíš špatně v manuálu? ;-D

Jinak typicky je pro automat zlo předjíždění. Čekám na mezeru v protisměru a s manuálem už mám podřazeno, automat se rozhoupe až mu dupnu za krk. Pádla neberu, to je jenom obdoba kvedlání pákou.

1 0
možnosti

Yesname

5. 6. 2012 16:50
Automat

je degradace chlapa, stejně jako navigace.

2 0
možnosti

Tom_300

5. 6. 2012 17:34
Re: Automat

V minulém století tomu asi taky bylo, pravda ... ale mrkněte do kalendáře ;-D

0 0
možnosti

Antonín, topič

5. 6. 2012 8:31
Statistika

Většinou se v autoškole jezdí s manuálem, první auta si taky moc lidí nekupuje jako automaty. S manuálem se musí kvedlat, automat zase nemá jak vytušit, co hodlám dělat, tudíž reaguje nutně se zpožděním. Od dob třístupňových monster se spotřeba přiblížila a spousta lidí by jezdila levněji s automatem, díky svým (ne)schopnostem.

Každopádně znám plno lidí, kteří mají automat a už by jinak nechtěli, zato neznám nikoho, kdo by si na to vyloženě stěžoval. Tož tak.

0 0
možnosti

OndreyMalina

4. 6. 2012 18:09
Paušalizování řazení ?

Za to paušalizování bych pána nakopal do patřičných partii.

Pokud mám turbodiesel, je uplná blbost jet na nějakých 1,8k otáček i přesto že auto do kopce na 4ku zrychluje. Nebo snad mám jezdit po městě 5tkou (zabíra fodspoda) a mít nižsí spotřebu? Ale jak přidám plyn, po dlouhý době se zapne turbo takže za*eru svýma sazema 5*5m prostoru ? Takových expertů je všude nespočet f dehtu. Nemluvě o re*ardech co stojí 15 minut se zapnutým traktorem (rozvoz pyčo) někde a pak se rozjedou "burnoutem" ( město voe - musíš rychle).

Je to jenom o tom, že clověk musí vědět jak auto reaguje a jak nejlépe jezdí, pokud někdo tohle nedokáže za x kilometrů pochytit, měl by přestat řídit nebo jít na automat.

Proto jsem proti zastaralému manuálu a nejraději bych viděl lidi jen s automaty, kdo chce manual - koupí si, kdo je weekend driver (do 10tis. ročně) tomu to jen prospěje. Cena? Automaty mají v horších rukách lepší životnost než spojka po 30tis. Mám manuál, firemní je automat (můj třetí, 280t. km všechny)

0 0
možnosti

MIR80

4. 6. 2012 14:28
To jsou mi rady tohleto

v dospelem aute se zaradi "déčko" a o vic se starat netreba

1 0
možnosti

RAT

4. 6. 2012 11:27
Mne by spis zajimalo, jestli je

ekonnomictejsi (nizsi spotreba) na trojku 2000ot s turbem, nebo na na ctyrku 1500ot bez turba?

0 0
možnosti

VOICE_OVER

4. 6. 2012 12:02
Re: Mne by spis zajimalo, jestli je

nizsi je bez turba, woe

0 0
možnosti

fellowcz

4. 6. 2012 9:52
Nějak jste nepochopili

že to je návod pro nováčky a méně zkušené řidiče. Pokud si myslíte, že řídit umíte, rady ve videu ignorujte. Ti, co nemají ještě naježděno a dostatek citu pro správné řazení, tento návod přivítají. Je to pro ně mustr, jak a co sledovat a podle čeho se přibližně orientovat.

Vy všichni ostatní skvělí a dokonalí řidiči si jezděte podle sebe a nerýpejte.

3 0
možnosti

katastrofální krupobití

4. 6. 2012 13:10
Re: Nějak jste nepochopili

Naopak - pokud se někdo z toho článku dozvěděl něco nového a objevného, mělo mu jeho auto už dávno nafackovat...

0 0
možnosti