Diskuze

Autofotka týdne: Britský unikát projel napříč Švédskem, jako před sto lety

Jako první "angličan" překonal bájnou hranici 100 mil za hodinu a svoje kvality potvrdil i po sto letech. Vauxhall Prince Henry se po několika letech renovace vydal do Švédska a zopakoval slavnou odyseu svého předchůdce.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

jisi258

18. 6. 2012 8:27
Nechci rypat

ale 100 mil za hodinu je pres 160 km/h a to by tenhle veteran nedal ani pri padu ze skaly.

I ta stovka bude s odrenyma usima.

0 0
možnosti
VP

The_Real_Koudelka

18. 6. 2012 17:35
Re: Nechci rypat

Podívejte se, s čím se dříve trhaly rychlostní rekordy. Možná budete překvapení >>> http://auta5p.eu/clanky/rekordy/rekordy_1.htm

0 0
možnosti
TA

tajny agent

17. 6. 2012 17:20
To museli

obyvatele Svedska cubrnet.

0 0
možnosti
JZ

já George XVII

17. 6. 2012 11:07
porovnání

když porovnávám ty dvě fotky před hotelem, tak mi na tom zrenovovaném kuse nesedí spousta detailů. Přední blatníky jiné, řekl bych, že i oplechování motorového prostoru je jiné, větrací žebra jsou na tom zrenovovaném kuse užší. Zdá se to jenom mě?

0 0
možnosti
1

111

17. 6. 2012 11:22
Re: porovnání

Taky se mi to tak jeví, ale, to je celkem běžné, on ten typ se vyráběl v letech 1911-14, výroba byla kusová, kompletně ruční, každé auto originál - tedy stejný typ tam sice je, ale kus od kusu se i u jednoho daného typu vozu v té době dost výrazně lišil. Navíc  ani nevíme, z kterého roku je to původní foto.

0 0
možnosti
FH

Darik H

17. 6. 2012 8:49
Hmmmm

R^

0 0
možnosti
PK

Pěkný Nick

17. 6. 2012 8:21
A není do této čtyřkolky pro jezdce

povinná helma ?

0 0
možnosti
MB

marek62

17. 6. 2012 6:28
21 koni

a maximalka 160 km/h, rok 1912, to mi pripada neuveritelne, kdovi, jaky to ma objem

0 0
možnosti
1

111

17. 6. 2012 8:19
Re: 21 koni

No on článek působí trochu zmateně,  také kvůli tomu chaotickému používání jednotek, tak tedy v současných: má to 3969 ccm, maximální rychlost je ale, v přepočtu na km, 120, výkon 51, 4 kW. Jinak čytřválec, s tehdy běžným odpružením listovými pružinami, a jak tu někdo psal, prakticky tyto vozy nebrzdí, což bylo běžné, stejně tak jako ten velký obje m na relativně nízký výkon Z uvedeného výplývá, že ta stovka, i vzhledem ke kvalitě silnic, nebyla běžnou provozní rychlostí, jen si to na krátkém úseku prostě zkusili a ověřili.

1 0
možnosti
MT

jozko skocdopole

17. 6. 2012 2:42
100 mil/hod je 160km/hod.

Tak nevim, jestli bych byl ochoten jet takovou rychlosti v tomto aute . . .

1 0
možnosti
Z

Zombot

17. 6. 2012 2:33
Klobouk dolů

Pán je borec. Docela rád bych se s takovým strojem projel, ale dát 160km/h v téhle rakvi v podstatě bez brzd a na galuskách, že proti nim je i nejhorší protektor vrcholem bezpečnosti, tak na to bych asi koule neměl.

1 0
možnosti
DJ

Doktor JÁTRO

17. 6. 2012 17:43
Re: Klobouk dolů

No ale asi to jde,dneska každý potřebuje pomale i asistent na prdění do sedačky a auto už jezdí v podstatě samo....tenkrát to byla odvaha,brzdná síla asi jako když narvete za trabanta 3 tuny těžký karavan,rozjedete to na 100km/h a budete brzdit z prudkého kopce,pneumatiky tenké jako na horském kole,deformační zóny čekaly ještě na objevení tak 60 let,tzn že náraz ve 20km/h smrtelný.....k tomu ještě startování klikou,a různé další procedury s motorem o kterých už dnešní lidé nemají ani ponětí že existují,malý výkon,nepřesné řízení bez posilovače a pro dnešního člověka by to byla naprostá noční můra......pokud by to vůbec nastartoval tak by skončil v nejbližším stromě,ono by nezafungovalo ESP a ono by to dostalo smyk

PS: To je krutá realita,ale dneska už jste moc rozhejčkaní,taková jízda na žebřiňáku taženém voly,to musela být jízda:-P

0 0
možnosti