- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tak to dopadne spatne... Bohuzel nevim, co soudruhy ze Zapadniho Nemecka vedlo k nakupu Seatu, ale evidentne to byl krok vedle.
Které auto má dnes pohotovostní hmotnost 995 kg?! Parádní číslo. Dokonce i Mazda MX 5 pro svou nízkou hmotnost oblíbená má pohotovostní hmotnost kolem 1150 kg, "závodníky" s 1.4 tuny těžkými oktávkami tu nebudu vůbec řešit.
Můj civic z roku 98 má 1025kg a 1.5 pod kapotou má 84kW při 6500ot/min, dělala se i 1.6 se 118kW, ta byla o pár kilo těžší, starší generace civiců byla ještě lehčí, motorizace podobná. Ještě starší CRX měla pod tunu, ale tam už nejsou airbagy ani klimatizace a je to taková skořápka.
Ano, a SEAT ho překonal - dokázal vyrábět FIATy ještě méně kvalitně než FIAT sám.
kouknete na ta vysoka a uzka kola, zadne airbagy, zadna vysokopevnostni ocel, zadne hvezdicky NCAP ...
teprve jak si to clovek porovna v hlave, tak mu docvakne, jak moc se bezpecnost od 70tych let zlepsila.
Jako ze tech 180 si clovek legalne neuzije, az na tech par nemeckych dalnic a to kdovi jak nadlouho.
Když ony ty hvězdičky přestávají fungovat tak v 60km/h. Pak je to o náhodě a štěstí. Ano, pevnostní ocel a deformační zóny šance zvyšují, ale jen do určité rychlosti, pak je jedno, jestli je to starý favo nebo nová oktávka.
Kam ten svět spěje to je hrůza,evropské značky vlastní buď VW,PSA nebo BMW,BMW vyvíjí motory pro japonce,japonci dělají nevím co pro PSA,amíci dělají nevím co zase pro BMW.....jo kde jsou ty časy kdy každý dělal sám za sebe a nikdo mu do toho nekecal.....no ale zisk je přednější to chápu........Jakoby češi nemohli dělat česká auta,španělé španělská auta,amíci americká auta atd....ta GLOBALIZACE je mi totálně proti srsti
PS: Takový už je bohužel svět,zachvíli už nebudou existovat snad ani žádné státy jenom čína a čínské kolonie
Rozchod s českou značkou se udál koncem osmdesátých let minulého století, kdy československá vláda, jako hlavní vlastník sháněla finanční injekci pro Škodu ...
Kdo chce kvalitní auto, ten si nekoupí SEATA ale ŠKODU.
PS : tečka
trapné a ubohé, jako vždycky
Pokrok jde dopředu a v současnosti koncern VW konečně dodává srovnatelnou techniku i do současných Seatů. Je sice poněkud poruchová ale konečně ten náskok vyspělých výrobců dotáhli.
...a ne jako olíznutý bonbony