Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dravá kráska, která zůstávala na ocet: Alfa 159

Alfa 159 to nemá lehké. Předchozí Alfa 156 byla svého času prodejním trhákem, jenž se však rychle změnil v noční můru majitelů. A ač je "159" po všech stránkách zcela jiným vozem, stínu minulosti se doposud nezbavila. Ke škodě v mnoha ohledech skvělého vozu. Pro hledače zajímavého ojetého auta může být tajným tipem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Škubi

Schánějte

To je vtip? Když 159, tak vznětový motor? To si kupte oktávku... Je strašný poslouchat Alfu, co má zvuk jako traktor... RvRv

0/0
18.7.2012 18:30

roman.kotlar

Alfa Fiat - pro řidiče co rádi chodí pěšky :D

Italský auta jsou jen pro lidi co nemají peníze ale chtěli by mít vlastní auťák.

Kdo na to má koupí kvalitu od BMW, nebo Audi ostatní pak VW - passat golf taky dobrý i ženský tohle vědí.

Sám vlastním BMW 325i a nedám na tu kvalitu dopustit.

0/0
16.7.2012 13:22

205

Re: Alfa Fiat - pro řidiče co rádi chodí pěšky :D

Když si koupím barák na venkově za 2 miliony, tak budu za socku jen proto, že nechci bydlet ve městě v bytě poloviční výměry za trojnásobek ceny? ;-D

0/0
16.7.2012 14:13

-dejf-

Re: Alfa Fiat - pro řidiče co rádi chodí pěšky :D

problem je, ze zijes v iluzi, ze bmw je jen predrazeny panelacek ve meste, narozdil od toho "luxusniho" vytvoru alfy - v cem alfa trumfne odpovidajici radu bmw?

0/0
19.7.2012 21:02

T.Lojza

Re: Alfa Fiat - pro řidiče co rádi chodí pěšky :D

Otazkou je spis v cem ne... :-D

0/0
11.9.2012 22:27

davedd

Re: Alfa Fiat - pro řidiče co rádi chodí pěšky :D

A kolik jste měl italských aut, že můžete tvrdit takové bludy ? Nepochybně žádné. Ale jistě Váš soused, který sice také žádné neměl, ale slyšel, že někdo říkal..... :-P Od takových lidí slyším nejvíc zaručenýcha podobně odborných komentářů. Italská auta jsou pro ty, kteří mají rádí neotřelý design a které nudí uniformita a strohost zejména německých aut. Proto si němci musí platit italské designery, aby se na jejich auta dalo dívat. To je přesně případ Pasatu CC, který j na rozdíl od bežného Passatu opravdu pěkný, ale jen proto že ho dělal Walter de Silva. A podobný případ je to u i Audi. Ostatně výčet všech dalších německých aut, které designuje ital, mluví za vše.

Máme ve firmě již léta Alfy Romeo a nyní i Lancii a za 8 let provozu neregistruji žádný neobvyklý problém.

A to že máme peníze nepotřebuji ukazovat tím, že mám BMW nebo Audi, jak je často snobsky v Česku zvykem.

0/0
23.7.2012 11:19

OOOOK

dva tábory

Koukám že se tu diskutující rozdělili na dva tábory. Na ty kteří alfou jezdí a fakt si to pochvalují a pak ty kteří melou něco německých autech. Je pravda že některá bmw nevypadají špatně, ale když se podíváte na 159ku... I starší 156ka pořád vypadá moc hezky. Jezdím s ní a zážitek je to neskutečný. Nějaké problémy jsou, ale nic vážného a bezporuchové auto stejně neexistuje.

0/0
16.7.2012 9:27

-dejf-

Re: dva tábory

Snazis se tady hrat roli nezaujateho nad obema tabory, pritom tady meles neco o alfe. To jak jsi slepy a zaujaty jen doklada to pro majitele takovychto aut naprosto typicke omlouvani poruchovosti, to snad uz neni mozne.

Vam snad i kdyby se rozpadla na ceste z autosalonu, tak si budete pochvalovat jak hezky vypadala.....

Jen pro info - majitele silnejsich aut ruznych znacek maji tendenci se sdruzovat a podnikat i srazy. Na jednom takovem srazu se lita po okruhu, delaji sprinty a jine vylomeniny. Na jinem srazu se postava ve srovnanych radach s destickama, opira se o kapotu a foti - hadej ktery sraz patri nemecke, a ktera italske znacce.......

0/0
19.7.2012 20:48

T.Lojza

Re: dva tábory

Ze ty budes mit nejake to nemecke vozitko? Zejo?

0/0
23.7.2012 17:25

davedd

Re: dva tábory

R^

0/0
23.7.2012 11:19

205

205

Mám pocit, že článek psal člověk zaujatý. Viz. následující věty:

"Bohužel hlavně na větším 2.2 JTS jsou rozvody největší a vlastně jedinou vážnější slabinou." Jak bohužel, snad bohudík, tím vlastně autor říká, že motor jinou žádnou vážnější slabinu nemá.

"byť spotřeba paliva je opravdu značná, i při klidném stylu jízdy atakující devět litrů na 100 km. A pokud budete využívat dynamiku motoru naplno, pak počítejte klidně s 12 litry na 100 km." Mě tohle na 200koňové auto zase tak moc nepřipadá, co autor čekal?

Trochu mi to připadá, když Vaculík psal, že se u Lancie Kappy ohne při prudkém brždění klikovka ;-D

0/0
14.7.2012 22:18

-dejf-

Re: 205

200 koni se spotrebou 12 litru? jo mozna tak pred nekolika desitky let

http://www.bmw.cz/cz/cs/newvehicles/3series/sedan/2011/showroom/technical_data/index.html

320i: 184 koni za 6 litru, 328i: 245 koni za 6 a kousek litru, 335i: 306 koni za 8 litru, diesly jsou pod 4,5 litry....

pripadny argument, ze to je jen papirova hodnota a realita je jinde si strc nekam - ja mam v technicaku kombinovanou 7,6, pri mem nehezkem stylu jizdy se dlouhodobe pohybuji kolem 8 - 8,5, nikdy jsem nadrz nevysal se spotrebou 10 a vic (ani s plynem na podlaze), a umi to jet i pod 6 litru (mezimesto klidnym stylem na nizke otacky)

Mám pocit, že ty alfy haji jen opravdovi technicti analfabeti.....

0/0
19.7.2012 21:00

T.Lojza

Alfu nebrat!

Alfu nebrat!!!

0/0
14.7.2012 13:35

Centurion

Moje zkušenosti

Berte prosím tento příspěvek s velkou opatrností - nemám to na mysli doslova:

Alfy jsou trochu jako Ferrari. Je to nadšenecké auto. Také nemůžete zanedbávat servis a "jenom jezdit". Za to nabízí zcela odlišné zážitky z jízdy než jiná auta. Měl jsem na čas Alfu GT 2.0 JTS a bylo to skvělé auto, ale zároveň hrozné auto - tak trochu kombinace obojího. To samé lze říci i o Ferrari. Zvuk motoru a jeho jízdní projev byl u Alfy skvělý, ale bylo nepraktické a poměrně těžko řiditelné (mizerný výhled dozadu, nízký tvrdý podvozek atd.). Alfy nejsou pro každého - jsou pro motoristické nadšence, pro které je hledání správného oleje a pravidelná údržba v podstatě zábava. Je jich dost, ale Alfa si je bohůžel - jak tu někdo již píše - nehýčkala cenami a proto zbyl Alfě jen zbytek veřejnosti, který obvykle Alfy nechce. Pokud se podíváte na současnou produkci - MiTo a Giulietta, tak musíte vidět, že Alfa koncept nadšeneckých aut opustila úplně a stává se z ní běžná mainstreamová značka. Škoda...

+1/−1
14.7.2012 10:34

loriscapirossi

Re: Moje zkušenosti

Co myslíš tím, že je těžko řiditelné? Nedávno jsem ze svýho GT vlezl do služební Octy I a II a novýho Pola a co se řízení týče je to nebe a dudy!!! A že je nepraktické? Který kupé má tak velkej kufr a ještě se v něm svezou 4 lidi???:-P

0/0
14.7.2012 11:16

-dejf-

Re: Moje zkušenosti

bmw 3 ? :-)

0/0
14.7.2012 14:19

loriscapirossi

Re: Moje zkušenosti

Může bejt:-)ale nic top nemění na tom, že GT neni nepraktický. Nepraktický je pro rodinu, ale tak tohle neni rodinný auto že jo;-)

0/0
15.7.2012 13:24

-dejf-

Re: Moje zkušenosti

Jo, může být ;-)

0/0
19.7.2012 21:14

čavéz

No jdu spát

ale motto je-nic než Alfa-Alfa to je srdce to němec nepochopí.Pokud němec koupí Alfu jako Lambo tak tu svoji zapálim ajdu do žiguli.

0/0
14.7.2012 2:52

-dejf-

Re: No jdu spát

alfa je srdce aneb kdyz to nema nic konkretniho co bychom na tom mohli vyzdvihnout, hrajem na city

jak krasne se lidi nechaji oblbnout prodejcem ze ta prdlajs kvalita je vlastne standard - staci se podivat na odstavecek popisujici ten supa dupa motor, mezi jehoz vyhody patri to, ze zavada se objevi jen obcas..... motor bmw vydrzi 500 000 km jako standard, pokud se na nem objevi zavada do 200 000, je to smejd, nepodareny kousek (nebo vysledek toho, ze s tim nekdo neco udelal), u alfy se z techto cisel odebira kolik nul?

0/0
14.7.2012 8:16

čavéz

Re: No jdu spát

problém bmw je ten,že je to shrnuli to -výborný motor a ,,pár plechů,,.Už jenom jak vzhledově upadli,no děs.BMW bývala značka to ano ale dneska-opravdu jen ten motor nic víc Rv

0/0
14.7.2012 14:04

-dejf-

Re: No jdu spát

jestli tim motorem myslis vsecko kolem jizdy, tj. nejen samotny motor, ale vse co zajistuje poradnou jizdu, vcetne rozlozeni, podvozku, brzd, razeni atd. pak s tebou souhlasim - bmw je auto na jizdu

0/0
14.7.2012 14:17

čavéz

Re: No jdu spát

i bávaři ti řeknou ,že stará M3 a dnešní je jinej svět-dnes hnus.

0/0
14.7.2012 22:32

-dejf-

Re: No jdu spát

za to Alfa prekvapuje svou kvalitou a bezporuchovosti na kazdem kroku - viz ty neustale chlacholici prohlaseni zaslepenych vlastniku o tom, ze tech problemu "neni zas tolik"....

Nechci srovnavat jestli starsi bmw jsou nebo nejsou lepsi nez soucasne, my totiz neporovnavame ruzna bmw mezi sebou - ale s alfou, a to znamena, ze staci prihlasit jakekoli bmw - racte si vybrat....

0/0
19.7.2012 21:07

yyq

jakovzdy

alfa:krasnaautajedou,alenevydrzinic.skoda,nejsemautomechanik,taknicprome.alekrasnekusy

0/0
13.7.2012 21:30

Chytry.Levicak

alfa a lancia-auta na jedno brdo

které nikdy neměly a mít nebudou tradici v ČR. vždyt fiat,který je vlastní oproti nim láme rekordy prodeje v ČR. ČR není itálie.

0/0
13.7.2012 18:53

čavéz

Re: alfa a lancia-auta na jedno brdo

Tradici mít nebudou,protože i kdyby postavili cokoli novináři poplatní Škodě to pomluví(věřte tomu nebo ne ale novinářská objektivita tu není).Navíc často se tu píšou články tak aby uspokojily většinu a menšina má smůlu.Vždyť jen články tady jsou přece jasně cílené nebo nééé;-D

0/0
13.7.2012 20:38

Chytry.Levicak

Re: alfa a lancia-auta na jedno brdo

zajímavé je to,že v česku se prosadily mnohem méně známější značky než alfa a lancia.  a přitom tyto dvě automobliky jsou známé dost.

0/0
13.7.2012 23:21

čavéz

Re: alfa a lancia-auta na jedno brdo

Pro mě je nejzajímavější,že při stejném obsahu Alfa zlomí bavo i medvěd-osobní zkušenost :-)!V

0/0
13.7.2012 23:34

JeFFik

Re: alfa a lancia-auta na jedno brdo

Alfa se může maximálně pokoušet lámat nějakou svou ojnici, když s ní dělá průzor do vlastního bloku motoru. ;-)

0/0
13.7.2012 23:40

entony13

Re: alfa a lancia-auta na jedno brdo

Alfa-auto chudych Italu,bohaty Ital nema alfu....

0/0
14.7.2012 1:05

gogan

Re: alfa a lancia-auta na jedno brdo

No jasně, to je od Maserati výš. Popřípadě seriózní týpek MB.

0/0
15.7.2012 17:27

JeFFik

Re: alfa a lancia-auta na jedno brdo

všechny je pozavirat, verbež jednu, až zčernají! ;-D

0/0
13.7.2012 23:34

Dusan321

Re: alfa a lancia-auta na jedno brdo

Tak ani Fiat ty prodeje v CR nema kdovi jak spickove. Ale za to muze primarne zcela neschopne lokalni zastoupeni, ktere dela vse proto, aby se Fiaty u nas neprodavaly.

+1/−1
13.7.2012 20:46

čavéz

Re: alfa a lancia-auta na jedno brdo

ano to je bohužel pravda

0/0
13.7.2012 21:06

B.Walsh

Re: alfa a lancia-auta na jedno brdo

Přesně tak, například nové Bravo je podle mě velice povedený model a na silnicích není skoro vidět, je to velká škoda.

0/0
13.7.2012 21:10

čavéz

Re: alfa a lancia-auta na jedno brdo

Před časem jsem mluvil s jedním prodejcem Fiatu a právě ,,plakal,, nad místním zastoupením!

0/0
13.7.2012 21:13

Vasco.idnes

Re: alfa a lancia-auta na jedno brdo

Už před válkou jsem o tom hovořil s panem okresním hejtmanem! ;-D

+1/−1
13.7.2012 21:21

čavéz

Re: alfa a lancia-auta na jedno brdo

mluvil právě o tom co už tu někdo řekl,špatná cenová politika......

0/0
13.7.2012 23:37

switch.man

za 2 roky na 156ce

..SW 1.9 JTD 85kW mam nalitano cca 45tis km (206tis celkem).

jednou jedinkrat se mi stalo, ze auto nejelo ale ne chybou auta sameho.. byl jsem v jednom "renomovanym" pardubickym servisu pred zimou na vymene filtru, oleju a kontrole baterky, nasledovala cesta 200km a 200km zpet. po ceste tam jsem chtel odjet ale byla vybita baterka, nakopnuto pres kabely s podezrenim na alternator (nedobijela se). Vratil jsem se zpet, dal jsem auto k elektrikari a ten prisel na to, ze nejakej jouda v servisu odpojil baterku - nedobijela se, mesic na to ve stoupani do kopce s vlekem vyletela hadice od sani, skvelej servis ji spatne dotahnul sponkou.. A za ty 2 roky - brzdy, predni ramena a zadni tlumice (po 200tis), zhavice, samooprava zadniho sterace, rele sahary...oleje, filtry, naplne pri pravidelnych intervalech, jinak mne asi nic nenapada.

V zimne pravidelne startuju vybity sousedy, uz ani kabely nevytahuju z auta, auto chyta hned i v -29°C, nafta normalni, ovsem pravidelny vymeny paliv. filtru.

0/0
13.7.2012 17:20

Tom_Hill

Re: za 2 roky na 156ce

Takže nespolehlivý hnůj. Víš jsou taky auta kam se leje jen palivo a olej. Kde běžně neodchází žhavič a relé. A kdyby jsi měl opojenou baterii tak z toho servisu ani neodjedeš. A hadice by vypadla hned a né po měsíci. Za 45tis. měnit brzdy, ramena a zadní tlumiče taky neni normální Je vidět že jsi jen uživatel italský sračky. Rv

0/0
13.7.2012 21:14

Business Rule Engine Architect

Re: za 2 roky na 156ce

máš vážný problémy s porozuměním psaného textu. Myslím, že se tomu říká druhotná negramotnost.

0/0
13.7.2012 21:27

switch.man

Re: za 2 roky na 156ce

..ach jo.. precti si to jeste jednou, prosim.. auto ma nalitano 206tis.. z toho sem s nim ja najezdil 46tis. Ramena + tlumiče se menily na aute uplne poprve - tudiz po 200tis km. A nevim proc by nabita baterka odpojena od alternatoru nemohla nastartovat auto, kdyz je pripojena ke starteru...

0/0
16.7.2012 20:14

Dusan321

Alfa 159 - kdyz chces vic nez muzes

Problem 159tky byla pycha Alfy Romeo na novy vuz. Stara 156tka se prodavala dobre, protoze to bylo pomerne slusne auto za cenu o tretinu nizsi nez nemecka konkurence typu BMW 3. Jenze ten uspech stoupnul hochum z Alfy do hlavy a rozhodli se, ze nova Alfa je do te miry povedena, ze neni potreba se cenove podbizet. Kdyz prisla 159 na trh za ceny totozne jako BMW 3, tak jsem hned rikal ze to bude propadak, protoze nikdo nedokaze auta prodavat tak draho jako Nemci. Fanousci Alfy na mne pak jeceli, co to placam, ze Alfa je lepsi nez nejake trapne BMW a ze je to jenom spravne ze stoji tolik kolik stoji. Jenze dnes uz zname prodejni cisla a je celkem jasne kdo mel pravdu. Alfa 159 uspech 156tky nezopakovala ne proto, ze by byla mene provedena, ale proto ze byla proste brutalne predrazena. V dobe kdy ji konecne zacali zlevnovat uz bylo pro 159tku pozde, protoze zacala zastaravat v jinych ohledech a byla v druhe polovine zivotniho cyklu, to uz se zadne prodejni zazraky cekat nedaji.

0/0
13.7.2012 17:05

entony13

Re: Alfa 159 - kdyz chces vic nez muzes

spotřebitel chce odolné auto, nechce se starat a proto Alfa padá, byla by spolehlivá při vysoké péči, BMW přežívalo i horší zacházení, tedy zacházení s motory

0/0
13.7.2012 17:14

Kazeasch

Re: Alfa 159 - kdyz chces vic nez muzes

Houby při vysoké péči. Stačí se k ní chovat jako k autu a ne jako ke kovadlině a bez problému drží. Když někdo svoje auto zanedbává, tak je to jeho problém, ne auta.

+1/−1
13.7.2012 17:47

entony13

Re: Alfa 159 - kdyz chces vic nez muzes

kolik lidí u nás dá alfě správný olej? 10% a nebo 15%? Kolik lidí ohřeje motor než mu naloží? 10% a nebo 5%? Stejný problém má i škodovka s TSI, lidi neumějí jezdit se složitými motory, jim tak dát atmosféru 1,6 litru a víc.... manuál se zásadně nečte

+1/−1
13.7.2012 18:16

čavéz

Re: Alfa 159 - kdyz chces vic nez muzes

to je bohužel smutná pravda a na to Alfa krutě dojíždí

0/0
13.7.2012 20:24

entony13

Příliš choulostivé auto

Alfy vyžadují lepší péči a ta je drahá, speciální vysokovýkonné oleje, zahřátí motoru než se mu naloží atd. Tedy ještě složitější péče než u TSI. Pro spotřebitele problémové auto, pro fandy asi vysněné auto, ale jinak výroba alfy je okolo 100 000 kusů ročně, škoda jen fabii se vyrobilo za 12 roků 3 000 000....... průměrně 250 000 ks ročně.....

0/0
13.7.2012 17:05

Dusan321

Re: Příliš choulostivé auto

Jedina znacka, ktera mela podobne prodeje jako Alfa byl Saab, takze ta perspektiva tam zrovna ruzova neni.

0/0
13.7.2012 17:06







Najdete na iDNES.cz