Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Objevu, o který nikdo nestál, je 50. V lijáku pozor na aquaplaning

Psal se rok 1962 a technici pneumatikářského výrobce Dunlop odhalili a popsali jev, který má nepříjemné následky: pneumatiky ztrácejí při vysoké rychlosti na mokré vozovce přilnavost. Právě objevili aquaplaning. Když vás potká, silnice může pěkně klouzat, ani nemusí být zmrzlá, stačí pořádný liják.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

jisi258

23. 7. 2012 20:05
Prakticka ukazka z YouTube..

akorat tenhle jel rovne a mel dobre pneu ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=9tnv3DICXtY&feature=related

0 0
možnosti
JL

josefl

18. 7. 2012 23:16
Aquaplaning

Kdyby se hlídaly náklaďáky, aby nebyly přetížené, nebyly by koleje a bylo by vše v pohodě. Ale to bychom na PČR chtěli asi moc.

0 0
možnosti
PK

dolch

19. 7. 2012 16:12
Re: Aquaplaning

To nemusí nastat jen ve vyjetých kolejích. Tudle jsem ho dostal na docela rovné a nově opravené silnici. Prostě jen hrozně lilo a byla tam vrstva vody. Naštěstí jsem dal nohu z plynu a netočil volantem.

0 0
možnosti
JS

jisi258

18. 7. 2012 9:07
hehe...

ze prej se predni kola zacnou pod plynem protacet... tak to sotva, kdyz mam nahon na zadni :)

a vubec, aquaplaning je zalezitost popsana primarne u letadel, u aut v beznych rychlostnich limitech se to stane raz za uhersky rok a to spise vinou odflaklych cest nez pocasi. Pokud jedu v desti 80 tam kde za sucha 110, tak vetsinou cajk.

Ale nekdy tecou pres cestu pri prudsich destich uplne potoky vinou nespravne konstrukce odvodnovacich prikopu a drenazi. Tam to je o usta i pri sedesatce. Ale to bychom chteli po cestarich asi moc, aby udrzovali cesty funkcni.

0 0
možnosti
MH

HrubesaMares

18. 7. 2012 9:39
Re: hehe...

aquaplaning hrozi na novych gumachod cca 150, cim sjetejsi, tim driv. Uvadi se, ze na zimnich (ktere spousta ridicu dojizdi v lete) hrozi pri cca 80 km/h - to je na dalnici vcelku predstavitelna rychlost ;-)

0 0
možnosti
J

JeFFik

17. 7. 2012 23:40
V lijáku i obyčejné dešti hlavně pozor

na to, že koeficient tření se snižuje na polovinu! Takže když vidím, ty co ve škole ve fyzice nedávali pozor, jak to za deště na dálnici ženou svých stálých 140-150 jako za sucha, tak se nedivím, že stačí aby trochu zapršelo a D1 je neprůjezdná.

1 1
možnosti
OU

18. 7. 2012 9:58
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti
MC

katano

17. 7. 2012 23:36
nevim

Dobrou noc :-P

0 0
možnosti

Mražená spermie

18. 7. 2012 0:02
Re: nevim

tak určitě.

0 0
možnosti
H

honza76

17. 7. 2012 23:32
mozna se pletu

ale rekl bych ze pokud vjedu i do "velke louze" v rychlosti mensi nez 80 Km/h a zaroven nemam sjete pneumatiky tak k aquaplaning nedojde. :-/

0 0
možnosti
Z

zorro_rojo

17. 7. 2012 23:45
Re: mozna se pletu

Dojde. Pokud bude ta louze hlubsi , dojde.

Take jsem si rikal ze nedojde. Mylil jsem se, nastesti jsem to zvladl.

0 0
možnosti
J

jenickK

17. 7. 2012 22:44
"Objev, o který nikdo nestál, slaví 50. narozeniny"

...nebo ještě lépe: "Od objevu, o který nikdo nestál, uplynulo 50 let.".... no nejspíš by to šlo ještě lépe...

1 1
možnosti
MS

Miroslavson

17. 7. 2012 21:45
Nadpis "Objevu, o který nikdo nestál, je 50"...

R^

0 0
možnosti
JV

honza_votava

17. 7. 2012 20:13
Článek jak lusk

Článek jak lusk, celkem o ničem novém, ale ta diskuse... Až se bude vybírat příští rok adept na cenu Česká hlava bude to určitě někdo pod tímto článkem. :-)

0 0
možnosti
J

jenickK

17. 7. 2012 20:34
Re: Článek jak lusk

Upřímně řečeno, v tomto článku mě dostal hlavně ten "ultrasrozumitelný" nadpis. Ano, a někdy také chodím JEN do diskuzí, protože občas bývají zajímavější než článek samotný.;-D

2 1
možnosti
MK

Atenka

17. 7. 2012 19:46
automat

Mám automat. Co mám v tom případě dělat já?

0 0
možnosti
NSN

net.Xtreme se nevzdává

17. 7. 2012 19:47
Re: automat

Nejezdit v hlubokých kalužích nepřiměřenou rychlostí;-)

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...