- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jasně a proto u nás dodnes jezdí nákaldní Avie, což není nic jiného než licencovaný Renault ze 60tých let. Jinak motory dCI jsou myslím prima, co se týče motoru 1,9D, ten je myslím zcela srovnatelný se škodováckým/VW SDI. Měl jsem ten diesel v Meganu a nebylo to vůbec špatný, odhlučněný to bylo celkem dobře, srovnání to sneslo třeba s Oktávkou TDI.
Jinak jsme kdysi měli R21 Nevada jako první auto a super držák a absolutně pohodlný auto. Teď máme Citrona a jiný než francouzský auto už nechci.
Teď se mi vrátilo Clio (r.v.2002 - 1.5dCi 60kW) ze servisu, muselo dostat nové turbo a EGR ventil, který byl v háji a od něj zanešené potrubí "sazema". Ale to mu člověk snadno odpustí, když turbo odlítalo 197tis. km a EGR ventil 286tis. km. Ano, mám kliku, že mám vstřikovače už z výroby Siemens a ne Delphi, takže provozně na Cliouška za jeho pomalu tři stovky tisíc km nemůžu dopustit. Skvělý pracant a přítel, který mě na cestách až nedávno jen jedinkrát nechal ve štychu kvůli ulámanému kostřícímu kabelu startéru. Zlatý 80k diesel na rovnou tunu vážící auto. Skvělé elastické zrychlení od 30-80km/h. A luxusní spotřeba za celou dobu užívání 3.6l/100km. Auto podle staré dobré školy. Žádná vysoká krabice, ale široké a nízké, přesto vevnitř vepředu prostorné a kufr mladé dvojici dostačující i na dlouhou dovolenou. Jízdní vlastnosti vystihují dvě slova... Clio je hravé a zábavné. Perfektní obratnost a neutrální v řízení. Jen bych navíc přidal šestikvalt, ten bych už uvezl. :-)
Nemám sice dlouhodobé zkušenosti s 1.2 16V, ale pokud někdo chce hlavně jezdit, není poblázněný závodník, tak je to také skvělá volba, navíc s nižší sazbou za pojistku. Odjel jsem s ním 450km na Grand Canarii v horských serpentýnách (kdo zná, ví, co je to za zkoušku vozu) a spotřeba 5.2l/100km mě tam utvrdila, že Renault úsporné motory prostě umí. Pro rejpaly, nebyl jsem tam za brzdu, naopak jsem si tam tuhle francouzskou motokáru náležitě užíval a napředjížel se místních o 106. :-) Přestože byla na klasických "nezávodních" 14" kolech 175 (na 1.5 mám R15 185/55), tak je ta 1.2 díky o 20kg lehčímu předku stějně, možná i trochu lépe ovladatelná v zatáčkách než dCi. Do táhlých prudších kopců to pochopitelně není už moc o dynamické jízdě na pětku, ale motor se nechá na nižších kvaltech (2 a 3) dostatečně ochotně vytočit.
No a já doufám, že mi moje 1.5ka bude spokojeně dál sloužit aspoň do 450-500tis.km. Zatím je v tak dobré kondici, že by to pro ní nemělo být nereálné. Viva la France1 :-)
Za nějakých 170 tisíc nabídne velmi solidní motor, dobré jízdní vlastnosti a dobrou výbavu - nic z toho třeba Fábie ale ani Rapid nemají. Interiér není v kvalitě škodovky a možná to auto nevydrží 18 let ale jenom 13, ale pořád bych musel být padlý na hlavu kdybych vedle Clia koupil Fóbii HTP.
ale kdysi dávno jsem měl R11 (najeto přes 600tis prakticky v orig stavu!!!), R21 a R19 Chamade a vždy naprostá spokojenost.
Žena je ulítla na Renaulty a po Meganu předchozí generace má nyní Lagunu III. A bez nejmenších potíží.
Měl jsem clio I a byl jsem spokojenej, v roce 2009 jsme chtěli koupit clio II storia, ale díky šrotovnému v západních státech, které zkoupili všechna dostupná auta by jsme na něj museli čekat měsíce, tak jsme koupili jiné.
Super kára - jel jsem jen jednou, ale až na výkon do kopce se to dá
-------
Autor se zmínil o špatných dieslech v Renaultu...pro mě nejhorší jízda byla s Meganem 1.9 cdti (pětikvalt, první série). Motor netáhne, plyn se musí držet na 80% abych se vůbec rozjel, při více jak 2500 ot/min se to klepe jak tdi...ještě že jsem jel jen jednou, do smrti smrťoucí nezapomenu
ale jinak spotřeba co jsem slyšel úžasná ... alespoň něco to umí
Měl jsem mnoho renaultů a čím novější tím horší.Nechápu tuto obchodní politiku.Už si ho asi nikdy nekoupím možná tak Alpinu A310! Švagr je pořád ještě pěstuje a furt něco opravuje, vyměňuje atd. Mj.za Scenica z 99 dostal v áčkách rovných 5tisíc! Nechápu jak si to může ještě někdo koupit...
Pamatuji si, když bylo nové, dokonce jsem měl Bburago 1:43
... a taky když jsem poprvé okukoval před panelákem první Fabii...
.
Docela nostalgie, když teď člověk vidí autoprůmysl potácet se nad propastí a chrlit všechny ty (byť dobře vybavené) lowcost vehikly, jeden jako druhý, a na druhé straně hybridní paskvily, co stojí strašné prachy, a ani poté se nikomu nevyplatí...
Proč ?...jezdím Renaulty už 20 let a pohoda