- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
vůz jsem obdivoval S1 aS2 to ještě u Audi uměli dělat auta což dnes neumí
Tyyyyyyy Folle! Hned tam jedu ze Slusek!
--Helmut von Jeep Rubicon.
byl největší porevoluční zločin ........
Co mohli Slušovičtí taky jiného čekat, když byli 15 let presentováni komunistickou propagandou jako výkladní skříň socialismu a když zároveň díky kapitalistickému způsobu hospodaření dokázali ke konci socialismu vyždímat z okolního socialistického prostředí, všelijakých socialistických JZD a podniků prakticky neomezenou finanční částku.
A když navíc ještě zpychli a začali si myslet, že nad Slušovice není.......
Havel a jeho "temné slušovické nitky" byla jen poslední kapka. Krachli by i bez Havla, jenom možná o něco později. V podstatě nebyli nikdy nic jiného než zbohatlí vesničtí jezeďáci , nedokázali se po roce 1989 přerodit ve funkční společnost typu velké mezinárodní korporace.
Kterou dneska úspěšně buduje třeba Světlík ve Vítkovicích nebo třeba Šmejc, Babiš a pár dalších dnešních českých boháčů.
za komunistů byl Čuba ze začátku neoblíben (pro svůj "západní styl" řízení podniku), potom, jak Slušovice začaly vydělávat, tak se staly výkladní skříní socialistického zemědělství. Po revoluci to byl "nenáviděný socialistický podnik" vedený komunisty a podařilo se jej zlikvidovat (Čuba pak přesunul vedení na Slovensko,ale to nepomohlo).
Ta rovnice má jednu velkou neznámou-komu záleželo na totálním zlikvidování kdysi úspěšného podniku (mj. s vlastní bankou, systémem plateb zaměstnancům a podnikům, i třeba nákupy "do tašek a domů").
Dnes máme neefektivní zemědělství, které polyká dotace i za neobdělanou půdu, potraviny s různými "dobrotami" (viz Polsko) dovážíme ve velkém. Čekání na dalšího Čubu asi bude mnohem delší....
Celý hospodářský zázrak Slušovic stál a padal na výjimce z hospodaření s devizovými prostředky. Běžnou praxí bylo, že pokud podnik něco vyvezl do kapitalistické ciziny měl povinnost směnit cizí měnu za státem řízený kurz (který byl pro podniky velmi nevýhodný). Pokud chtěl něco dovézt musel žádat o příděl devizových prostředků na daný účel (což nemuselo být schváleno) a pokud mu byla směna schválena musel je opět velmi nevýhodně nakoupit (třeba i o 100 % dráže, než je předtím prodal).
Slušovice si mohly získané devizové prostředky ponechat a použít na nákup zboží (které pak prodaly na tuzemském trhu několikanásobně dráže), materiálu či technologií. S příchodem volné směnitelnosti koruny o tuto výhodu přišly.
To všechno další (např. způsob řízení) jejich postavení mohlo jen vylepšit (pokud to bylo dobré) nebo zhoršit (pokud to bylo špatné), ale ve srovnání se "steroidy", kterými byla právě výjimka z hospodaření s devizami to bylo naprosto nepodstatné.
Pokud je mi známo, Ćuba vystudoval u Bati.
žrali to audi Quatro :-) Pokud jde o Slušovice,tak toto JZD TEHDY postavilo závodní speciál škoda garde bez souhlasu v mladé boleslavi :-)
Tenkrát tam dali motor 1600 z Lady, ne? Ale éra quattra přišla trochu později, na přelomu osmdesátek se přetahovaly Abarthy, Escorty, Ascony, Lancie...
ANo, jeden z prvních úspěchů po odchodu komunistů. Díky pár osobním nenávistem úmyslně zlikvidovaný podnik, který zaměstnával X tisíc lidí. Kdežto dnes se právě z "sociálních důvodů" cpou do podezřelých a krachujících firem miliardy, ačkoliv snad každý ví, že to není žádná pomoc.
Źvásty.
Čuba někdy po roce 1975 získal pro Slušovice výjimku , Slušovice tak mohly v socialistickém prostředí kapitalisiticky podnikat a mohly taky obchodovat samostatně se zahraničím mimo státní monopol podniků zahraničního obchodu. Z toho vznikl jejich vzestup.
Po roce 1989 mohli takhle podnikat a obchodovat se zahraničím všichni, objevili se obchodníci dravější a lepší , zatímco slušovický kolos byl najednou pomalý , prostě Slušovičtí neustáli novou konkurenci.
Kdyz o rallye nic nevite, tak radsi oni nic nepiste. AUDI melo auto sk. B, a bylo uspesne, takze bludy o tom, zenikdy nevyjelo si nechte pro deti na piskoviste.
V tý době už béčko od Audi nestačilo ani na Lancii, ani na Peugeot, proto chystali speciál s motorem uprostřed. (ale snad měla být utvořena úplně nová skupina...)
Mal by som takú otázočku ... Viem , že rallye 1000 jazier sa jazdila vo Fínsku, tak teraz rozmýšlam kde sa mohla jazdiť rallye 100 jazier....