- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
položenou nahoře na palubní desce pod předním sklem, do auta pralo celý den slunce. Všechny karty (platební, do páce, pojišťovna) byly totálně zkroucené a na vyhození. Místo účtenek s termotiskem jen šedočerné papíry.
nesnáším klimatizaci . Miluji teplo a že při 25 st usínám je nesmysl. Alespon u mne to nefunguje.
klimatizace je fajn, aspoň člověk může jet se zavřenýma okýnkama a nezkolabuje. Bez klimatizace tam 25 nevykouzlíte ani náhodou a to všechno se pak projeví na soustředěnosti a kvalitě řízení
s embéčkem 1000 jsem v takovém počasí musel jezdit se stále zapnutým topením ( pro pamětníky : ta červená páčka k táhlu na středovém tunelu, hned vedle té modré :- ) , jimak bych ho uvařil ..... a v roce 1972 jsem s ním dojel v podobném počasí až do Jerevanu ( a zpět - 8000 km ) !!
Já to tedy dělám tak, že přicházím k autu, v autě 60 stupňů. Otevírám dveře - čekám pár sekund, auto se zchladí na cca 45-50 stupňů. Vlezu do auta, protože jsem líný víc čekat, startuju a pouštím klimu. Mám manuální klimu, první 2-3 kilometry se dostává teplota pozvolna dolů, jakmile jsem na 25 stupních, tak už jen udržuju nízkou teplotu. 10 minut před dojezdem klimu tlumím, 5 minut před dojezdem vypínám. Když zastavuju auto, teplotní rozdíl mezi vnitřkem auta a venkem už je minimální, přesto jsem hodinu jel komfortně. Nehrozí mi teplotní šoky. Na ksicht ani hrudník si to nepouštím, pouze na ruce a do prostoru auta, protože nechci nastydnout...
Děláte to dobře, automatická klimatizace nastavená na 22°C udržuje uvnitř podobnou teplotu , ale je zbytečný to před koncem jízdy vypínat protože to by venku muselo bejt 35°C abyste pocítil nějaký rozdíl oproti vašich nastavených 25°C.
cestu se Š120 z Litoměřic do Č. Budějovic, horko jako včera, a když se blížila zácpa, tak jsme pouštěli topení místo klimy, aby se neupeklo auto... To byly časy
Pokud vám nevadí ještě vyšší spotřeba, tak je docela šikovné mít klimu puštěnou na maximum, výdechy natočené ke dvěřím a pootevřené okénko. (nepatrně pootevřené) Je to sice prasárna, ale po chvilce máte ve voze příjemně chladný vzduch bez rizika nastuzení.
Hlavní výhoda klimatizace je, že nemusíte poslouchat ten bordel zvenku. A pak ještě jedna zajímavost. Většina lidí si automaticky nastaví výdechy co nejdál od sebe protože jim je nepříjemný jak jimi táhne. Jednak je to dost sobecký vůči zbytku posádky auta a dále mám vyzkoušené že u všech aut, když si krajní výdech dám co nejdál od sebe, tak se vzduch odráží od bočního okénka a táhne na mě mnohem víc než když ho precizně nasměruji přesně nastřed díry mezi sklem a mou hlavou
...Obecně se doporučuje volit teplotu maximálně o pět až sedm stupňů nižší, než je venkovní.... na tenhle stokrát recyklovaný blábol použitý naprosto bez myšlení už začínám být alergický. Chcete mi jako tvrdit, že když pojdeu hodinu autem a nastavím si tam oproti včerejší venkoví 40°C o pět stupňů měéně, tedy stejně šíleně vysokých 35° tak že je to jako OK? Jo? no tak si to užijte, normální lidi si nastaví teplotu v které se cítí příjemně a to je nějakých 20-22 st a to bez ohledu na to jak je venku. Přece se nebudu koupat ve vlastním potu a přehřívat se, jen proto že je venku taky vedro. Proto si kupuju klimatizaci, abych si vytvořil příjemné klima. Mimochodem, ne angínu ani jiné brebery jsem z klimatizace nikdy neměl. Asi jsem tedy superodolný, protože si to klidně pouštím i na ten obličej přes veškerá varování. děte už s těma blábolama někam a každý a´t si používá klimu jak mu to vyhovuje. lidské tělo je nejlepší indikátor toho, zda jste z aktuálního nastavení v pohodě či nikoliv.
To jsme asi odolní dva. Když mám auto vyhřáté a spěchám, tak nastavím 19 stupňů a pustím to na sebe. Když vychladnu, tak tam hodím 22 stupňů a zapnu automat. Jediné, co jsem kdy z klimy měl, bylo sucho v krku, ale to je dost logické.
Tohle léto už tu je minimálně potřetí :))