- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
První věta, která ve mně vyvolá hned domněnku, že si tedy popovídáme o dvou rapidech, které v historii škodovky vznikly... ale ať čtu, jak čtu, o komunistickém nástupci slavného "R"-ka ani zmínka... no nic, třeba má autor namakanou jen dlouhodobou paměť
začínám přemýšlet,že si strčím do kufru nějaký Clubky a začnu taky jezdit na uhlí
V rychlosti jsem si to propočítával a žádný zázrak, v nejlepším případě šul-nul. Úprava na plyn (ať propan-butan nebo zemní) případně nahrazení nafty jedlým olejem koupeným při akcích v hyper-super vyjde výhodněji.
Domnívám se, že ten Rapid byl válečný prototyp Škoda Mladá Boleslav, pohon na dřevoplyn, ale to, že by si jej objednal Hermann Goering pro sebe je dle mého málo pravděpodobné. Nacistické špičky měly pro své potřeby velké Mercedesy, ani dřevoplynu se třeba nezříkaly, ale jen jako předvedení se jako spořílek. Ještě upřesnění: Hermann Goering nebyla AG, byl to Hermann Goering Werke. To vyprávění o bratrovi patří také do kategorie polopravd. Bratr Goeringa byl podle literatury slušný člověk, který pomáhal čechům a take neměl významnější pozici, byl nějaký technik a rozhodně se pro něho nevyvíjel prototyp.
Poznámka: ta pomoc válečnému úsilí říše byla snaha českých konstruktérů, aby se připravili na poválečnou výrobu. Třeba slavný pérák jezdil po protektorátu s číslem SS a imitoval vojenský motocykl. Totéž byla iniciativa
Ing Vykoukala, který takto vyvíjel Aero Minor a ten po válce zářil jako moderní malý vůz.
nemusel si jej obednat, ale mohl jej dostat...
Yeti měl určitě vozit ruské myslivce při honu za bájnýma pověstma ne? Co přijde pak ? Za 50 let se dočteme, že CitiGo měl být původně 1. samočinný robot na Marsu a SuperB 3. generace vlastně mohl nahradit Airbus?
Historikové se dosud přou, kde skončila, stejně jako ostatní části těla.
mam pocit, že takovych nacistu bylo víc, muj nazor je ten že měl nějaky duležity informace, za který vyměnil u spojencu svuj život a změnu identity....... a nebo třeba leží v nějakym masovym hrobu, kdo ví :)
Celkem dobry napad, pokud by bylo dost uhli a nebyla nafta/benzin. Kdo treba bydli v horach a potrebuje sem tam jezdit a neni problem u baraku navezt par tun uhli nebo teda toho polokoksu, misto aby nekam daleko jezdil pro benzin.
Fakt zajimavy napad..
Zplynovací generátory jsou schopny vyvíjet plyn z čehokoliv hořlavého, tedy i ze dřeva nebo PET lahví. Pokud zařízení bude zaručovat vysokou teplotu spalovaní, dají se ohlídat i škodlivé emise. Pochopitelně je třeba zajistit odloučení vlhkosti a dehtu. Komu nevadí trochu delší příprava před odjezdem, pro toho to řešení být může. Musíte si však uvědomit, že v tu ránu po Vás půjdou všichni Ti, které připravíte o potenciální zisk s prodeje ropy...
Ze čtyř největších značek čs. automobilismu - Pragy, Aera, Tatry a Škody - byly Škodovky určitě ty nejošklivější.
Embéčko bylo pěkný. Kdo dneska má zachovalé kus, získá spolujezdkyni snad snáze než s ferrarim.
levou ruku, další levou nohu, další pravou nohu...
jojo Hitler byl velikán, ale Lenin, ten byl největší
bez benzínu a nafty a v čase vojny.
Dnes by to bola iba malina pre našich projektantov a vynálezcov.
už vidím, jak s uhlím řeší ty imisiní limity ...