Diskuse k článku
V autě po šestnácti letech: ten volant taháte jak… vemeno
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
AntidukatJj, diesel opravdu leccos odpustíAle ten dvouhmoťák už vůbec nic - a stojí cca 30 tis |
![]() |
misticjoemnoOno az pani autorce to rizeni prejde do krve, tak ji ty autobusy uz tak fajn neprijdou. |
![]() |
major konig (turboklokanXVIII)!tento članek patři do ketegorie ona a ne do auto takove sr***y by měla probírat s psychologem a ne o tom ještě psat článek |
![]() |
the 2ndnebudu tady znovu vypisovat to co minule...protože bych se opakoval - prostě a jednoduše, paní Alice, Vy a spousta Vám podobných nemáte za volantem co dělat a se vší úctou nemáte rozum když se za něj hrnete - jestli vám dělá problémy plynule zatáčet, prosím vás za nás ostatní - včas toho nechejte než se něco stane |
![]() |
JoeDeeRe: nebudu tady znovu vypisovat to co minule...Proto se to učí ty "ynteligente". Pepíci vševědi, jako ty, ve skutečností neumí vůbec nic. Řízení se naučí skoro každý. Když to zvládnou i (sotva) vyučený gumy, kterých je mezi taxikáři mnoho, tak snad každý. |
![]() |
Datel16Re: nebudu tady znovu vypisovat to co minule...Tahle se bude učit ještě tak tři roky, než zjistí že je lepší se na to vy"p"srat. |
![]() |
Flint775Re: nebudu tady znovu vypisovat to co minule...Ale nebude, stačí chvíle cviku a jezdit pořád. Jak jsem napsal, když se to naučí i taxikářská guma.... To jen remcálci, kteří sami moc řídit neumí a je to defacto jediná činnost, kterou aspoň trochu zvládají, pořád odrazují, nepřejí a maskují to starostí o lidské životy a bezpečnost provozu. A že jich tu je :-) |
![]() |
roedorRe: nebudu tady znovu vypisovat to co minule...zrovna schopnost řídit auto není dána výškou IQ, někdo to prostě nemá "v genech". |
![]() |
dedust2002Re: nebudu tady znovu vypisovat to co minule...znam lidi, ktery jezdej kazdej den dvacet let a ridit neumej... |
![]() |
the 2ndRe: nebudu tady znovu vypisovat to co minule...ano správně - skoro každý - tady je problém ten, že paní se to již kdysi učila a teď to vypadá, jako kdyby nikdy řidičák nevlastnila. Některé věci za volantem se prostě musí dělat přirozeně a jestli není schopná plynule zatáčet tak očividně patří mezi ty, kteří sice budou schopni řídit i sami ale budou pro své okolí časovanou bombou. Dost se tady píše, že by si měla pořídit automat - chtěl bych vidět, jestli by jí to pomohlo. Osobně třeba nechápu, proč se obecně řízení auta pokládá za činnost, kterou umí každý a stačí na to papír - špičkového kardio nebo neurochirurga taky nemůže dělat každý, kdo je mudr. - byla by to v některých případech katastrofa tak proč prostě někteří lidi tohle nepochopí i u jiných činností a prostě za ten volant nelezou? A promiň, ale jestli je to vyučená guma nebo doktor nemá na úroveň řízení žádný ale opravdu žádný vliv, to je právě o tom, jestli řídíš přirozeně nebo jsi nervní už při odemykání dveří ;) |
![]() |
Rambo-xChe cheUčit couvat mladé prcinky do 25 let do lesa by byla moje nejoblíbenější disciplína kdybych byl učitel v autoškole.....to by musely všechny zvládat PRECIZNĚ |
![]() |
ztrewqtraháte ten volant ...blahej pamäti na strednej sme mali staručkého "tudora (š1100). a vyučujúci riešil nesprávne počínanie telesnými trestami skôr ako o nich preniesol niektorý z "peprných výrazov". lakťom pod rebrá bolo minimum, preplesk po prstoch bol bežný spôsob ... ale vrchol, o ktorom na každej vyučovacej hodine v každej triede na škole siahodlho rozprával bolo, keď chcel od adepta, aby sa držal v určenej "stope". lenže mladík držal volant pevne a keď "inštruktor" začal ťahať volant "správnym smerom", on (adept) kontroloval. až sa preťahovali "vší silou" ... |
![]() |
kretzschmarsuperPekny clanky, sice nejsou pro me, ridit umim, ale znam plno lidi, co s tim bojuje a tem to urcite pomuze |
![]() |
jzedniktaky začínámI když u mě je to jiné, odložil jsem řidičák na práh 40tky a ted s tím trochu bojuji. Základní věc ale je, že ne všechny auta maji servo posilovač a že by slečna měla mit obě ruce na volantu. |
![]() |
Seeker-MRe: taky začínámPokud máte auto s manuálem, *musíte* umět řídit jednou rukou (obvykle levou). Dokud jsem se systematicky nezačal učit řídit jednou rukou, vždycky jsem při řazení někam uhnul. Všechno chce cvik. |
![]() |
FungyRe: taky začínámtaky kvůli tomu existuje pravidlo, že se řadí před zatáčením, aby v zatáčce měl řidič obě ruce na volantu (z doby, kdy vozy neměly servo řízení)... |
![]() |
ondras007Re: taky začínámPřed zatáčkou se neřadí kvůli oběma rukám na volantu (co hendicepovaní s jednou rukou? |
![]() |
JardajarRe: taky začínámA myslíte, že ty síly už tam pak nejsou, když zařadíte před zatáčkou? Kdyby pneu nedokázalo přenášet několik sil najednou, tak nezatočíte... |
![]() |
ondras007Re: taky začínámNo jistě že tam nejsou! Těmi silami jsem myslel sílu, která působí na pneu v zatáčce (už tak dost velká) a sílu, která najednou vznikne např. při brždění, nebo již zmíněného podřazování. . Podřazování v zatáčce je skoro to samé jako brždění v zatáčce - cesta do škarpy. Pneumatika se při podřazení v zatáčce nedokáže vyrovnat s přívalem točivého momentu a ztratí trakci... |
![]() |
ondras007Re: taky začínámNo jistě že.... Nejlepší je napsat že to jsou bláboly a nijak se nevyjádřit. Ono v normálním provozu můžete řadit kde chcete, protože pneumatika je stavěná na mnohem tvrdší zacházení. Ale viděl jste někde v závodech, že by se řadilo v zatáčce??? těžko a jestli jo tak bych chtěl vidět toho pilota... |
![]() |
everlastingRe: taky začínámnejsou, má pravdu. Totéž vám řeknou na dobré škole smyku. |
![]() |
p555Re: taky začínámblbost... pred zatackou snizujete rychlostt - bud jen brzdenim, nebo i podrazenim... v nizsim prevodovem stupni auto lepe v zataccte ovladate... |
![]() |
l.gRe: taky začínámTak tak. Vždycky mě udivovalo, jak se dnes prosazuje držení volantu v poloze "tři čtvrtě na tři". Dříve bylo doporučeným pravidlem "za deset minut dvě". Pak ale zjistíte, že dnešní držení volantu u starých aut bez posilovače řízení naprosto nelze použít. Prostě to neutočíte a je to dokonce podle mého nebezpečné. |
![]() |
ElGeorge nesmazatelně zapsanýRe: taky začínámUtočí se i Avie a taky nemá posilovač... |
![]() |
roedorRe: taky začínám"tři čtvrtě na tři" se doporučuje mimojiné kvůli airbagům, ve starých autech bez posilovače to je samozřejmě jiné |
![]() |
Rambo-xRe: taky začínámNevím jakou máte sílu,ale auto bez serva jde jednou rukou při jízdě na silnici udržet krásně a úplně lehce.....při točení na místě holt musíte použít trochu síly,ale při jízdě na silnici je to téměř totožné Na felicii jsem vyměnil horní uložení,vyměnil mazivo v převodce a kulové klouby a téměř rozdíl oproti servu nevidím,jen při točení na parkovišti to jde více ztuha než u serva U 120tky s hřebenem nevidím vůbec žádný rozdíl,odlehčená přední náprava jde točit tak krásně že vůbec servo nepotřebuje Nevím jaké auto by to muselo být aby se muselo držet oběma rukami...možná tak praga V3S |
![]() |
pivak2Re: taky začínámV3S se musela drzet dvema rukama, ale zase hodne volne, aby ti pri najezdu na nerovnost neutrhla ruce. |
![]() |
net.Xtreme se nevzdáváMám k článku několik výhradKdyby se jednalo o článek z pohledu někoho, kdo se teprve učí řídit, tak by to bylo vp ohodě, pokud je článek o někom, kdo dosud nevrátil papíry a s autem vůbec nemusí je to tristní. Druhou věcí je instruktorka, která žene neschopnou studentku přes hlavní tahy před tím, než zvládá auto alespoň základně ovládat... |
![]() |
jrozecRe: Mám k článku několik výhradNoo nás před těmi xx lety chtěli nahnat do běžného provozu v přecpaném městě hned na první jízdě (dva-tři plné pruhy aut). A hrozně se divili, když sme to rezolutně odmítli a chtěli se jít někam naučit aspoň rozjet a zastavit..... |
![]() |
roedorRe: Mám k článku několik výhradno, podle mě je správné nahnat bábu přímo do provozu. Zažila jsem, že holka byla schopná v klidném provozu mimo město řídit celkem v pohodě, ale ve městě pomalu nevěděla jak se rozjet. |
![]() |
HighdriverNejsou to blondýny?Já sice taky nedržím volant správně... ale instruktorka, která radí aby někdo volant držel jednou rukou? |
![]() |
9z9Re: Nejsou to blondýny?Aspoň se pod dohledem naučí točit volantem a současně řadit (to předpokládám v další lekci ;-) ). Lepší takto, než aby pak začala v zatáčce s oběma rukama na volantu zmatkovat, zda to ta trojka utáhne nebo ne. |
![]() |
Rambo-xRe: Nejsou to blondýny?Já držím volant jednou rukou standardně a nevidím na tom nic nebezpečného |
![]() |
net.Xtreme se nevzdáváRe: Nejsou to blondýny?Já taky, dvouma ho chytám, jen když čekám problémy, jinak tu jednu potřebuje volnou k řazení, takže řídit jednou rukou musí umět... |
![]() |
kvedlalCentrum Prahy..."Odbočujeme dolů Žitnou ulicí směrem na Karlovo náměstí, víc v centru Prahy už být asi nemůžu." Nechci vám brát iluze autorko, ale můžete. Jen odvahu! Držím palce! |
![]() |
KarelVRe: zase si spletli kategorii,... případně Autonovinky, Testy aut, Dopravní nehody ... |
![]() |
Buffalo007Takovéto článkybych čekal na blogu nějaké teenagerky a ne na "seriózním" webu. To seriózní je v uvozovkách, protože idnes se opravdu nedá považovat za seriózní, jenže ostatní české zpravodajské webu jsou na tom ještě hůře, proto se nelze je divit, že vždy vyhraje křišťálovou lupu. |
![]() |
Fair-PlayVůbec nechápuco tím autorka této série přihlouplých článků o své neschopnosti sleduje |
![]() |
KarelVRe: Vůbec nechápu... jde přece o tu emancipaci ... o to, že se holky nemají bát jít do toho ... |
předchozí | 1 2 | další |