Diskuze
Nissan zavede řízení po drátě, obejde přitom současnou legislativu
Děkujeme za pochopení.
P31e32t66r 54H17e54j69h44a27l
Co v autě není se nepokazí
Je to stará pravda, která platí pro všechny ostatní systémy.
Z šlánku chápu, že jedna jednotka bude snímat volant, druhá zatáčet, třetí zálohovat řídící tyč, čtvrtá filtrovat zpětnou odezvu, pátá vracet reakci a šestá korigovat stavy jako boční vítr.
Takže řidič bude často bez zpětné odezvy, to znamená, nebude vědět spostu informací. Ona taková věc, že na náledí nebo sněhu fouká boční vítr a jakou má sílu asi k ničemu není....
D29a33v58i44d 26J76a88n21s87a
Pokud tedy tomu dobře rozumím, staré řízení v autě zůstane, jen bude nějakou spojkou (elektricky ovládanou) odpojené od kol, ale navíc přibudou 3 řídící jednotky, dva elektromotory na řízení, jeden elektromotor na volantu (zpětná odezva), nějaký snímač polohy kol a polohy volantu. A to vše má sloužit k tomu, aby měl člověk horší odezvu od vozovky, protože se nebudou přenášet rázy vozovky od kol.
A52l89e77x47a86n40d17r 58K57o98s21t62k27a
Ovšem fly by wire se jaksi začalo používat z jediného důvodu: V letadle o váze 100 či 200 tun by na zadupnutí pedálu (pokud by šlo jen o mechanický přenos síly) nestačil ani slon. A než přidávat do mechaniky posilovače bylo jednodušší přenést povel po drátě a na místě určení instalovat hydrauliku. O nic jiného nejde a nešlo.
Z86d67e48n70e41k 67V66r78b13a
Ne tak docela. Ovládací síla na řídící plochy je překvapivě malá, i když samozřejmě u
velkých letadel to již bez posilovačů jde jen velmi obtížně. V letadle ale podobné systémy byly již dávno, protože to bez nich prostě nešlo. Starý známý Yaw Damper, aneb tlumič bočních kmitů a další. Velká letadla dnes připomínají principem řízení spíše modely. Zatímco u auta volant ovládá maximálně kola, u letadla se zatáčí křidélky, ale do toho se vysouvají při ostřejších zatáčkách spojlery na vnějším křídle a pro správně zaletěnou zatáčku se hýbe i se směrovkou. Navíc třeba spojler není jeden, ale je jich několik, na B747 je směrovka ze dvou segmentů atd. Těch ovládacích prvků je prostě na velkém letadle příliš mnoho, aby to šlo mechanicky spojit a čistě mechanicky realizovat proměnlivé vazby mezi jednotlivými prvky. Navíc vzniká i potřeba letadlo "chránit" před neadekvátními zásahy pilota do řízení. Proto to dnes řídí počítače a pro pilota vlastně "emulují" jednoduché letadlo.
T87o73m85á59š 69Ž37i26t42n92ý
Co v autě není - nepokazí se.
Naopak co tam je namontováno zbytečně - dříve či později za to v servisu zaplatíte majlant
P97e11t31r 20Š82r45a35i47e58r
Přátelé konzervativci, měli byste si uvědomit, že elektronická část zařízení je naopak poruchová nejméně. Nejvíce se kazí mechanické věci. Jiná věc je, že elektronika nás obklopuje skoro všude a tak často ani není šance, aby se pokazil mechanický díl, který by byl sice poruchovější ale v současných zařízeních už není...
T70o32m63á11š 49Ž56i57t57n37ý
Hmm... Tak proč 120ka škodovka jezdila 25let (dokud ne nezměnila v červenohnědý prach ) a fabie je po 5 letech zralá na (v lepším případě) generálku?
M29i84r21a 73J59a22n53í56k
proc nadavate na elektroniku, ano je to vec ktera se muze porouchat, ale to vsichni jezdite v uazu ktery mel elektricky snad jen svetla? Kdyby vsichni vyvojari resili co kdyby se nahodou neco, tak furt jezdime na odrazedlech. Driv byl volant pevne spojen s "koly" a vsadim boty, ze kdyz nekdo navrhl, ze tam da kloub kvuli bourackam, resilo se, co kdyz kloub povoli. a takovych pripadu je stovky.
J29a82n 77B69u29c81h78a75r
Elekronika + Nissan = vražedná kombinace.
Poté, co je Nissan pod Renaultem, je po jeho spolehlivisti veta. Přetechnizovaná., poruchová auta, plná elektroniky, která se často kazí a opravy jsou velmi drahé. Příkladem budiž Nissan Primera - v první generaci jedno z nespolehlivějších aut (pod Nissanem), poté naopak jedno z nejvíce poruchových aut (pod Reanultem) a to tak, že museli ukončit výrobu.
J84a13c44k 93O19n69e17i79l33l
Ti úřadové by si měli uvědomit, že klasická tyč volantu je při čelním nárazu smrtící zbraň.
A71n46d12r22e78j 88S24o22c77h26a20r
Ne v dnešní konstrukci aut, kdy je tyč dělená klouby a "poskládá se".
D45a33v32i81d 89J70a76n86s53a
Jakákoliv elektronika v autě je zvýšení poruchovosti vozu. A pokud jde o brzdy a řízení, tak na to elektroniku nepustím. Stačí problémy s elektronickým plynem, se selháním ESP a ABS v krizových situacích díky chybě v SW. Představa, že se kousne ŘJ a během jízdy se ŘJ restartuje nebo se na displayi auta objeví hláška, došlo k neočekávané chybě a program řízení vašeho vozu bude ukončen, prosím zastavte jakmile to bude možné a zavolejte servis. Děkuji, ale to už jsem zažil u Forda a nechci to zažít znovu.
R93a81d67k77o 81S72ü33t83t85ö
Mam Forda, takze ma zaujima, co si zazil.
Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU
Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....
Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud
Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu
Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...
Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje
Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar
Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...
Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari
Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...
Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny
S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...
Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz
Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...
Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu
Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...