Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Přes půl Evropy s hybridem: 5 000 km průměrně za necelých pět litrů

Hybridní auto umí posloužit stejně dobře jako úsporný diesel. Toyota Prius nás překvapila: při průměrné rychlosti 80 km/h jsme spálili 4,8 litru benzinu na 100 km.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P19e46t45r 77O63u49ř66e60d51n88í68č72e11k 1289454

Je to vzdy nabiledni, zda-li takovyto clanek je placen autorum jako reklama nebo ne..

Mimo dobry pocit, ktery mate, kdyz jedete/spise dojizdite na baterie/tedy potichu a krasnou animaci zapojeni baterii a podil pohonu na jizde, zde muze by cela rada vyhrad..1/ elektricky lze mit dojezd 1-2 km a nesmite seslapnout plynovy pedal, natoz akcelerovat 2/ baterie NiMH jsou vyuzivany z 10% kvuli zachovani zivotnosti, coz je opravdu otazkou, zda-li se dosahne snizeni spotreby - viz zaloby v USA

3/ ucinnost benz. motoru je mensi nezli dieseloveho - viz srovnani napr. Octavia vs. Auris - napr. https://www.youtube.com/watch?v=GmMvCglyHs0 4/ pokud zrovna neprijde kopec ci brzdeni po vypotrebovani 10% kapacity system zamestna motor na jeho vyrobu 5/ pro evr. zakaznika tento typ vozu je vzdy otazkou - maly kufr, design apod. 6/

lepsi koncept je plug-in hybrid, kdy dojezd na ciste baterie je alespon

50 km,ale je drahy.

0/0
6.12.2012 16:59

J39o32s91e96f 86L88e73b53d20u17š44k41a 4682633943645

A kolik stojí výměna baterií a za jak dlouho se musí vyměnit? Navíc, vždy to auto s sebou tahá baterie, hrozná váha. Takže ani ekologické, ani úsporné. Jenom drahé, módní a u ekoteroristů in.

0/0
9.12.2012 0:25

J46i92ř54í 38K66o50c67u10r95e68k 6475844155428

Otestujeme auto do města tak, že ho protáhmeme 5000 km po dálnici. Asi jako vzít městský kloubový autobus a jet s ním Praha - Londýn.

Pokud chěl autor důkaz, že atmosférický benzín od Toyty najede 5000 km bez poruchy, tak ano. Toto je dobrý způsob testu.

0/0
6.12.2012 14:49

R30e66n70é 91H52a11l95l96a 8161458926356

Tady je zase TDI fanatiků. Jel někdo z Vás,co to kritizují,tím autem? Já jsem tuto možnost měl a ono se s tím dá jet v pohodě i pod 4l/100km. A to je na auto střední třídy mimořádné!!!,a můžete plácat,co chcete. Někdo píše,že to má tvrdé plasty - no a? Já teda úchylně nehladím palubku. Pro mě je třída daná prostorem a výbavou - srovnávat to tudíž s OIII je blbost. A ty baterky - viděli jste někdo,jak jsou velké?

+2/−1
5.12.2012 23:40

M69a28r17e96k 95H55r34u15b36y 6187722171728

Toyota v Cesku nikdy neresila problem s bateriemi, protoze je mistni zastoupeni resit _neumi_ Rv Problem je, ze ta nejvetsi baterka se lisi model od modelu, a v pripade problemu je treba ji objednavat v Japonsku. To trva od mesice vyse a auto je mezitim nepojizdne. Skvele pri delsi ceste :-/Rv

+1/0
5.12.2012 23:38

J81a33n 96F89r29o35l67í14k 6746240735974

U všech třech Priusů v ČR problém nebyl. V USA ovšem ano. Jezdí jich tam kapánek více. Baterie ztrácely v podnebně teplých  krajích výkon.

+1/0
8.12.2012 17:40

D71a51v62i66d 48R85y19c44h40e79t48s91k97ý 9726911600100

Nerozumím té fascinaci spotřebou. Mnohem důležitější je koupit SPOLEHLIVÉ auto. Úspora 0,5L/100 km znamená uspořených asi 25.000,- Kč během 150 tisíc km. To jsou třeba 1-2 výměny rozvodů nebo 1/2 nového filtru pevných částic, jedna oprava dvojhmoťáku nebo 2 vyměněné vstřikovače. Jsou i cvoci co koupí auto za 1,5 mega a pak jezdí opatrně aby to žralo o 0,3L míň.

+8/0
5.12.2012 13:14

J15a21n 92N62o28v70á77k 9975178854195

Nevím, kde nakupuješ filtry pevných částic a další díly, můj je v ceníku výrobce za 9000,- (C5 Break 1.6HDI) + 3000,- aditivum cca na 120 tisíc km, dvouhmota za 10000,-.

0/−3
5.12.2012 13:37

A35l30e94x14a42n98d33r 13K70o47s87t31k63a 5729416129846

Ano, též nechápu tu fascinaci spotřebou. Pro vůz, který nenajdede řekněme 80 tisíc km ročně je spotřeba docela nepodstatná. (jasně, pokud není rozdíl 2-3 litry, ale jen pár deci) Mimochodem, kamarád jezdí logistiku. Tak jsem se ptal, proč neberou do náklaďáků biodiesel, byť je o dost levnější. Prý to zkusili a bylo to k ničemu. Cena zvýšené údržby vyrovnala úspory na spálené naftě. Zato rozdíl ve spotřebě, kdy jeden náklaďák bral trvale kolem 11l a druhý 13 neřešili, prostě se nedá nic dělat, je to velká kráva a je potřeba dojet rychle.

+1/0
5.12.2012 21:01

A14l90e56x43a16n14d68r 12V80i45d52n80e84r 1677410987985

dekuji cesky vlade ze nezavedla na tyhle pseudoauta dotace

desny zverstvo co dela evropaRv

+5/−1
5.12.2012 12:53

J19i20ř83í 43B58a98r48t87o88š 5612279898

A podle čeho posuzuješ, že je to pseudoauto? Netvrdím, že na to nutně musí být dotace! To auto má své kvality a ceny už jsou dle mého názoru docela solidní i bez dotací. Řekl bych, že moc čteš "pseudonázory" druhých a zkušenost s ním žádnou;-) Prius má svůj smysl a netvrdím, že je to nejlepší auto na světě. Kvalita a hlavně trvanlivost je na rozdíl od rádoby überaut, neporovnatelná.

+1/0
5.12.2012 22:24
Foto

P39e89t85r 68K92u92č25e39r75a 4280259362121

Tak mě napadla krásná myšlenka, jak bych jel po Evropě elektrickým autíčkem, cestoval bych "zadarmo" protože bych každý den najezdil do 150 km, koukal se po památkách, a večer to zapíchl v kempu, kde bych si to zadarmo dobil, jelikož tam platíte paušál za elektřinu a nikdo se vás nezeptá, jestli jen osvětlujete jednou LEDkou stan, nebo si celou noc vytápíte stan topením, vaříte na elektřině a nebo dobíjíte auto...

+1/−1
5.12.2012 12:00

B61o63h80u32m85i78l 56S31t63e62j31s27k50a55l 5903174541273

Jste asi dlouho nebyl v kempu... já vždy zažil hodiny

+2/0
5.12.2012 12:31

A52l51e22x50a54n65d21r 91K73o25s69t33k89a 5939576419956

S dením nájezdem pod 200 km neduejdete za celou dovolenou dál, než na okraj Francie. Kdežto v normálním autě se dá při dením nájezdu řekněme 500 km objet vše zajímavé. (1. zastávka porýní, historické města, víno, kuchyně. 2 zastávka Paříž. Francie, krása. 3. Mont San Michel, starodávný klášter atd. A kamarád, co umí i francouzsky mi líčil, jak jeli venkovem.. Například se ptali, kde se dá najíst. Tak je místní poslali k takovému dědulovi.. A snífaně (púlka kuřete od včerejška, lahvinka vína, které ukládal ještě jeho otec, sýr, pečivo a ukecaný děda k tomu) platili i s holkou asi 8E. No a pak třeba postáli u takového dědy dva dny a projeli okolí. Například jsem viděl gotickou kapli, půdorys tak 4X6m, která hodně připomínala katedrálu Notre Damme. Ale nebyl čas zastavit.

0/0
5.12.2012 21:55
Foto

O45n67d65r12e81j 70V67a74l36o64u51s51e47k 4330321307101

Přiznejme si narovinu, že za současného stavu technologie baterií jsou hybridy spíš tak pro eko-nadšence. Až se dostanou technologie jako Lithium-vzduch pod kapotu takovýhle miláčků, tak o tom teprv začnu uvažovat (a to vůbec nemluvím o tom, že Prius II generace má furt Nikl-kadmiové baterky, - tzn bída).

+2/−2
5.12.2012 11:59

L72u84d89ě21k 18N24o20v93á15k 4401614406729

Prius II. stejně jako III. generace má NiMH (nikl-metalhydrid), nikoliv NiCd (nikl-kadmium). To je dost rozdíl.

0/−1
5.12.2012 13:41

M36a69r19t58i55n 48C88e24r69v79e53n74y 2283118696498

Rozdil to sice je, ale stale je to proti Litium cokoli hruza.

+1/0
5.12.2012 16:46

D36a90v46i13d 89R30y72c50h84e37t53s54k18ý 9766391160440

Pan Švindroch je opravdu synonymem tendenční novinařiny. Prius je nepoužitelný a už se mi ani nechce rozepisovat důvody - prostě se podívejte kolik jich na ulici jezdí a důkaz je na světě.

.

Srovnánat to s Oktávkou 2.0 TDI elegance za 576 tisíc je opravdu vynalézavé, když je k dostání model Champion 2.0 TDI od 340 tisíc (což je mimochodem od červnové smrti Octavie Tour asi jediná koupitelná Oktávka).

+1/−2
5.12.2012 11:34

V63a37s80e42k 87B77l82a40z85e13k 3145466453896

No, prodalo se jich 2.4 milionu. A treba tady u nas ma hybrid kazdej druhej taxikar (samo eko podpora statu). A taxikari jsou asi nejlepsi dukaz, ze to auto neni uplne mimo. Ja jsem priznivcem elektromobilu bez hybridu. Nicmene si nemyslim, ze je nepouzitelny...

+1/−3
5.12.2012 11:49

J23a50r53o78s48l24a36v 82B15r96ü67m73m27e94r 7444163926

Eko podpora státu - takže bez podpory je nerentabilní. Takže je to na nic.

+6/−1
5.12.2012 12:29

L50u47d39ě63k 73N88o17v47á22k 4631714136279

Srovnávat to není myslím vynalézavé, ale přiměřené. Jakmile někdo chce oktávku s automatickou převodovkou a podobnou výbavou, vysolí za ni podobné peníze. Tím neříkám, že ji musíte chtít zrovna vy. Ale semtam někdo evidentně ano. Stejně jako Prius.

+2/0
5.12.2012 13:47

J67i14ř49í 46K39o13c63u97r89e90k 6175804315828

prostě se podívejte kolik jich na ulici jezdí a důkaz je na světě.

Podívejte se, kolik jezdí mercedesů Vito - to auto je prostě nepoužitelné.

0/0
6.12.2012 14:42

F73r24a60n86t94i79š19e63k 98L15e35b49e61d46a 4404367609

až hybrid bude jezdit za 2,5 l/100 km a baterie vydrží ve slušné kondici aspoň 5 let, tak to bude zajímavé. Ještě by se hodilo vrazit na střechu solární panel aby se baterie sama dobíjela, protože elektřina zadarmo rozhodně není

+1/−4
5.12.2012 11:26

M64i78r87o38s62l34a79v 64D40i51o94p59a55n 2316829518152

Je vidět, že jste článek vůbec nečetl:-/

+2/−1
5.12.2012 12:34

F42r32a61n75t75i33š18e14k 15L43e21b89e51d26a 4664637409

tak jestli narážíte na nabíjení při sjíždění prudšími serpentýnami a poté pár minut jízdy na nasyslenou energii, tak to je v Česku jistě "reálné". Samozřejmě - pokud vyjedu na Passo Stelvio a pak budu dobíjet jízdou dolu, tak prosím, určitě to chvíli pojede, přesto je průměrná spotřeba bídná

+2/−1
5.12.2012 12:56

L52u11d43ě54k 21N89o79v32á64k 4371244146529

Nemusíte jezdit zrovna ze Stelvia, sbírá se i po troškách - v koloně,... A taky jedna podstatná odlišnost: tím, že spalovací motor má krytá záda ještě elektromotorem, může být naladěný na Atkinsonův cyklus (efektivnější, ale méně pružný). Vlastně taková trochu obdoba turba. Jo, a baterie 5 let ve slušné kondici vydrží.

+1/−1
5.12.2012 13:53

M82a52r96t56i14n 18K73a84r87á54s78e34k 9568893688738

No panel na strese je ti co do vyroby elektriny nadve veci - nez bys tim dobil baterky tak ti auto zrezne.

0/0
8.12.2012 0:06

J88o34s38e94f 25L78e80b18d59u30š42k81a 4522213953935

5 litrů při průměru 80 km po dálnicích. Mám X5 4d. Pokud jedu po dálnicích v Německu, mám spotřebu pod 7 litrů a rychlost se pohybuje mezi 130 až 170 km/hod, samozřejmě někde, zejména v okolí měst, je nižší. Jezdím-li v Česku mimo dálnice a městě, mám spotřebu 7,8 litru a využívám plně rychlostních limitů. Takže hybrid, žádný zázrak.

+1/−1
5.12.2012 10:59

D10a62v59i68d 92J94a22n58s89a 5541633569630

Kamarád teď koupil Oktávku kombi 2.0TDI CR 81kW za 420tis.Kč a mimo město je spotřeba 4,5litru. Dá se jet i za míň. Pokud hybridy nebudou jezdit pod 3 litry, tak se investice do nich nevyplácí. A co znám lidi co mají staršího Priuse (nový stál někde kolem 800tis), tak při běžném způsobu jízdy se dalo jezdit za 6 litrů. Takže těžce ztrátové. Při úsporné jízdě se dalo jet samozřejmě za méně.

+3/−1
5.12.2012 11:08

B29r63o98n20i57s74l12a84v 18J37a14k70l 8880955825745

Fuj srovnavat ropak s hybridem, potazmo benzinakem, je uchylne. Nafta patri do traktoru a do kamen, u nas se prodavaji naftaky jen proto, ze nove auta si kupujou firmy na lizing a jelikoz je nemuzou predelat na plyn, tak kupujou uspornejsi auta na ropu. Sice je to ciry hnus a do auta to nepatri, ale takova je hold doba. Pak to po odpisu s nalitanyma 250tkm (cili pokud jde o diesel, tak motor po smrti = zraly na kompletni generalku) jeste nejakemu chudakovi streli za 200 tisic v domneni, ze diesly jsou "drzaky" a vic vydrzi, to se jen musim vzdy smat:)

Nastesti se uz zacinaji objevovat i "manazerske" auta na plyn, ne jen 1.6ka oktavka.

+4/−7
5.12.2012 11:35

Z91d41e76n58ě84k 33W93e39r10n80h93a22r79t 6157695242348

Plyn bych do toho už vůbec nemíchal. Jediná výhoda plynu je v tom, že zatím na něj není spotřební daň. Technicky je to naprostá blbost, hůř se s tím manipuluje, přenáší méně energie atd atd atd.

+3/−1
5.12.2012 11:44

J53i40ř66í 42P70e94l45n92á18ř 6905343556969

Z tebe ten antinaftismus úplně kape. :-P Můžeš nám vysvětlit, co je na pořádném dieselu ten čirý hnus?

+1/−1
5.12.2012 12:49

P14e97t38r 82S96t22e86j96s77k94a68l 3699198764806

Saze (pevne castice) a oxidy dusiku. Jednoduse ciry hnus. Odpad z rafinace.

+1/0
5.12.2012 14:06

J89i15ř13í 66P88e46l44n65á25ř 6425303466409

Kdežto z benzínového motoru žádné saze nejdou a to co jde z výfuku je libý vánek... :-P

0/−1
5.12.2012 15:45

P65e76t42r 69S82t13e76j94s82k95a17l 3569378364756

Jdou, ale mnohem nizsi:

http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

Hlavne tedy NOx:

diesel: 0.180

benzin: 0.060

Az s prichodem Euro6 a SCR systemu bude diesel na 0.080, co bude ale stale vice nez benzin  0.060

+1/0
5.12.2012 15:53

J44i97ř71í 60P28e64l12n12á87ř 6675663596689

A co jako? Pokud budu uvažovat průměrné stáří vozu v ČR a z toho vyplývající průměrné Euro, tak z mého nového chrochta nepůjde o nic víc sazí, než z průměrného benzíňáku. S tím, že když motor s výkonem 230kW ženu jak nadmutou kozu, tak si sosne pod osm litrů...

0/0
5.12.2012 17:57

P42a23v50o76l 75K56u41b11r62a98n 6859160100842

Práveže pôjde. Sadze sa u benzínových motorov sledujú iba pri piamovstrekových, lebo v podstate iba tam sa vyskytujú, teda väčšina benzínov má práveže čistejšie emisia ako namodernejší nafťák - minimálne čo sa sadzí  a NO týka ...

0/0
5.12.2012 19:59

J17i19ř94í 19P61e19l68n30á27ř 6695683286749

Bez reálných čísel se můžeme hádat do nekonečna a k ničemu to nebude. Navíc je mi to úplně jedno. Pár největších lodí zaneřádí planetu jako všechna auta světa, takže já to asi nevytrhnu...

0/0
5.12.2012 21:52

I62v73o 54J12a26n52á17č61e69k 8553403801792

Pominu to, že netušíte jaký je rozdíl mezi ropou a naftou, ale proč pak na "naftu" (kerosín je vlastně jen trošku lépe rafinovaná nafta stejně tak jako RP-1) lítají veškerá velká dopravní letadla a dokonce i rakety? To jsou ale hlupáci ti konstruktéři co?

0/−1
5.12.2012 17:03

J93o73s80e97f 85L53e27b78d94u92š91k57a 4142493103225

Bez problémů 500 tisíc. BMW 525D. A mnohý benzíňák si jak o výkonu, tak o životnosti může nechat jenom zdát.

0/0
9.12.2012 0:23

Z94d79e17n57ě80k 78W36e18r96n69h63a92r33t 6467625642388

a má auto s větším prostorem, vyšší třídy, úspornější a pomalu o dvěstě tisíc levnější.

+1/0
5.12.2012 11:40

M80i25r93o48s28l83a24v 10Š95ů66s 1808611533217

Vyšší třídy ;-D;-D

Tak to je vtip století. Víte vůbec, jaké je zařazení jednotlivých aut do tříd? Rv

0/0
6.12.2012 10:18

F12r16a49n74t74i32š32e98k 25L47e72b11e26d89a 4344557579

současné hybridy nejsou na spotřebu žádný zázrak, spíš bída a jejich ekologický přínos se dá počítat jen do té doby než výrobce přizná ekologickou zátěž výrobou hybridu a likvidací - zejména baterie

+2/−1
5.12.2012 11:24

P39a36v28o33l 34K15u72b75r95a91n 6579840210542

Keď ekologická záťaž, tak u obidvoch, nie? Čo takto ťažba ropy, spracovanie ... A to nehovorím o iných dôsledkoch - napr. politických, že ...

0/0
5.12.2012 11:34

B55o52h57u61m85i82l 71S86t42e15j80s98k56a75l 5273674341743

A jak se vyrábí elektřina? Vy máte doma pouze větrník nebo solár? Nepoužíváte elektřinu z uhelných nebo jaderných elektráren? (Jaderky narozdíl od různých dotovaných panelů na polích mají podle mě budoucnost). Takže náklady na výrobu elektřiny a ropy beru jako +- stejné, jen u těch ekověcí je navíc ještě výroba a likvidace baterií, super.

+2/−1
5.12.2012 12:30

J49a18r51o35s35l87a76v 10B76r97ü78m39m74e24r 7134913266

Těžba ropy má mnohem menší zátěž, než těžba kovů.

+1/0
5.12.2012 12:32

P58a67v38o48l 72K85u51b93r22a51n 6349580960582

Kecy. Záleží totiž na tom ako a kde sa ťaží. Povrchová ťažba niklu je samozrejme veľmi neekologická, ale to napríklad ťažba z morského dna takisto. Takisto nikto z vás dvoch nespomenul, že väčšina ropy sa ťaží v politicky nie moc stabiálných územiach, dokonca sa kvôli rope vedú vojny - no super.

0/0
5.12.2012 19:57

L38u67d81ě44k 13N13o30v26á68k 4831844166729

Dlouhodobá cestovní rychlost 80km/h docela ujde - i na dálnici když to srazí všechny popojížďky v kolonách, omezené úseky (občas mám pocit, že půl Německa), odpočívadla, mýtnice, .... tak z těch standardních 130 se klidně ve skutečnosti 80-100 může stát.

+2/0
5.12.2012 14:00

F18r12a40n66t95i64s58e67k 98M94r35z76e32n98a 3405235468519

Mate na mysli X5 od BMW?  Taky jsem si liboval, jak jezdi za 7, nez jsem v realu na plnou nadrz 90l ujel presne 900km pri ceste po dalnici na tempomat 130.  

To byl duvod k prodeji, ted jezdim a6 ktera ukazuje vic, ale tankuju mene nez s tou X5. At mi nekdo vyklada ze auto o 400 kilo tezsi zere min ;-D.

Zvlast kdyz mam osobni zkusenost.

+2/0
5.12.2012 17:22

T51o79m49á50š 71K91n78a10i87f95l 6413980537630

Buď mám dejavu ... a nebo tady ten článek tady už asi před měsícem visel....

0/0
5.12.2012 10:39







Najdete na iDNES.cz