Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přes půl Evropy s hybridem: 5 000 km průměrně za necelých pět litrů

Hybridní auto umí posloužit stejně dobře jako úsporný diesel. Toyota Prius nás překvapila: při průměrné rychlosti 80 km/h jsme spálili 4,8 litru benzinu na 100 km.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P74e35t94r 70O57u46ř49e12d44n45í81č69e30k 1569174

Je to vzdy nabiledni, zda-li takovyto clanek je placen autorum jako reklama nebo ne..

Mimo dobry pocit, ktery mate, kdyz jedete/spise dojizdite na baterie/tedy potichu a krasnou animaci zapojeni baterii a podil pohonu na jizde, zde muze by cela rada vyhrad..1/ elektricky lze mit dojezd 1-2 km a nesmite seslapnout plynovy pedal, natoz akcelerovat 2/ baterie NiMH jsou vyuzivany z 10% kvuli zachovani zivotnosti, coz je opravdu otazkou, zda-li se dosahne snizeni spotreby - viz zaloby v USA

3/ ucinnost benz. motoru je mensi nezli dieseloveho - viz srovnani napr. Octavia vs. Auris - napr. https://www.youtube.com/watch?v=GmMvCglyHs0 4/ pokud zrovna neprijde kopec ci brzdeni po vypotrebovani 10% kapacity system zamestna motor na jeho vyrobu 5/ pro evr. zakaznika tento typ vozu je vzdy otazkou - maly kufr, design apod. 6/

lepsi koncept je plug-in hybrid, kdy dojezd na ciste baterie je alespon

50 km,ale je drahy.

0/0
6.12.2012 16:59

J82o55s41e53f 36L21e64b50d94u78š49k87a 4822873133645

A kolik stojí výměna baterií a za jak dlouho se musí vyměnit? Navíc, vždy to auto s sebou tahá baterie, hrozná váha. Takže ani ekologické, ani úsporné. Jenom drahé, módní a u ekoteroristů in.

0/0
9.12.2012 0:25

J86i36ř75í 94K56o49c78u55r86e42k 6785294735208

Otestujeme auto do města tak, že ho protáhmeme 5000 km po dálnici. Asi jako vzít městský kloubový autobus a jet s ním Praha - Londýn.

Pokud chěl autor důkaz, že atmosférický benzín od Toyty najede 5000 km bez poruchy, tak ano. Toto je dobrý způsob testu.

0/0
6.12.2012 14:49

R12e68n19é 49H19a54l58l90a 8821488196846

Tady je zase TDI fanatiků. Jel někdo z Vás,co to kritizují,tím autem? Já jsem tuto možnost měl a ono se s tím dá jet v pohodě i pod 4l/100km. A to je na auto střední třídy mimořádné!!!,a můžete plácat,co chcete. Někdo píše,že to má tvrdé plasty - no a? Já teda úchylně nehladím palubku. Pro mě je třída daná prostorem a výbavou - srovnávat to tudíž s OIII je blbost. A ty baterky - viděli jste někdo,jak jsou velké?

+2/−1
5.12.2012 23:40

M98a90r17e58k 66H24r41u79b94y 6437542601598

Toyota v Cesku nikdy neresila problem s bateriemi, protoze je mistni zastoupeni resit _neumi_ Rv Problem je, ze ta nejvetsi baterka se lisi model od modelu, a v pripade problemu je treba ji objednavat v Japonsku. To trva od mesice vyse a auto je mezitim nepojizdne. Skvele pri delsi ceste :-/Rv

+1/0
5.12.2012 23:38

J42a75n 84F66r93o42l45í75k 6846760805774

U všech třech Priusů v ČR problém nebyl. V USA ovšem ano. Jezdí jich tam kapánek více. Baterie ztrácely v podnebně teplých  krajích výkon.

+1/0
8.12.2012 17:40

D43a78v57i16d 95R53y36c84h71e49t86s47k37ý 9756631860930

Nerozumím té fascinaci spotřebou. Mnohem důležitější je koupit SPOLEHLIVÉ auto. Úspora 0,5L/100 km znamená uspořených asi 25.000,- Kč během 150 tisíc km. To jsou třeba 1-2 výměny rozvodů nebo 1/2 nového filtru pevných částic, jedna oprava dvojhmoťáku nebo 2 vyměněné vstřikovače. Jsou i cvoci co koupí auto za 1,5 mega a pak jezdí opatrně aby to žralo o 0,3L míň.

+8/0
5.12.2012 13:14

J25a68n 23N57o88v75á78k 9725338874155

Nevím, kde nakupuješ filtry pevných částic a další díly, můj je v ceníku výrobce za 9000,- (C5 Break 1.6HDI) + 3000,- aditivum cca na 120 tisíc km, dvouhmota za 10000,-.

0/−3
5.12.2012 13:37

A72l18e24x24a36n79d32r 44K83o72s98t88k27a 5759876929886

Ano, též nechápu tu fascinaci spotřebou. Pro vůz, který nenajdede řekněme 80 tisíc km ročně je spotřeba docela nepodstatná. (jasně, pokud není rozdíl 2-3 litry, ale jen pár deci) Mimochodem, kamarád jezdí logistiku. Tak jsem se ptal, proč neberou do náklaďáků biodiesel, byť je o dost levnější. Prý to zkusili a bylo to k ničemu. Cena zvýšené údržby vyrovnala úspory na spálené naftě. Zato rozdíl ve spotřebě, kdy jeden náklaďák bral trvale kolem 11l a druhý 13 neřešili, prostě se nedá nic dělat, je to velká kráva a je potřeba dojet rychle.

+1/0
5.12.2012 21:01

A47l38e28x78a58n81d69r 17V66i30d54n13e77r 1427710647305

dekuji cesky vlade ze nezavedla na tyhle pseudoauta dotace

desny zverstvo co dela evropaRv

+5/−1
5.12.2012 12:53

J21i63ř35í 71B21a57r52t29o12š 5302269788

A podle čeho posuzuješ, že je to pseudoauto? Netvrdím, že na to nutně musí být dotace! To auto má své kvality a ceny už jsou dle mého názoru docela solidní i bez dotací. Řekl bych, že moc čteš "pseudonázory" druhých a zkušenost s ním žádnou;-) Prius má svůj smysl a netvrdím, že je to nejlepší auto na světě. Kvalita a hlavně trvanlivost je na rozdíl od rádoby überaut, neporovnatelná.

+1/0
5.12.2012 22:24
Foto

P94e81t10r 81K89u35č94e69r36a 4240359542171

Tak mě napadla krásná myšlenka, jak bych jel po Evropě elektrickým autíčkem, cestoval bych "zadarmo" protože bych každý den najezdil do 150 km, koukal se po památkách, a večer to zapíchl v kempu, kde bych si to zadarmo dobil, jelikož tam platíte paušál za elektřinu a nikdo se vás nezeptá, jestli jen osvětlujete jednou LEDkou stan, nebo si celou noc vytápíte stan topením, vaříte na elektřině a nebo dobíjíte auto...

+1/−1
5.12.2012 12:00

B68o59h77u40m15i40l 36S33t95e64j34s66k26a35l 5803744581553

Jste asi dlouho nebyl v kempu... já vždy zažil hodiny

+2/0
5.12.2012 12:31

A61l53e37x70a47n53d30r 87K17o75s94t93k96a 5379806649516

S dením nájezdem pod 200 km neduejdete za celou dovolenou dál, než na okraj Francie. Kdežto v normálním autě se dá při dením nájezdu řekněme 500 km objet vše zajímavé. (1. zastávka porýní, historické města, víno, kuchyně. 2 zastávka Paříž. Francie, krása. 3. Mont San Michel, starodávný klášter atd. A kamarád, co umí i francouzsky mi líčil, jak jeli venkovem.. Například se ptali, kde se dá najíst. Tak je místní poslali k takovému dědulovi.. A snífaně (púlka kuřete od včerejška, lahvinka vína, které ukládal ještě jeho otec, sýr, pečivo a ukecaný děda k tomu) platili i s holkou asi 8E. No a pak třeba postáli u takového dědy dva dny a projeli okolí. Například jsem viděl gotickou kapli, půdorys tak 4X6m, která hodně připomínala katedrálu Notre Damme. Ale nebyl čas zastavit.

0/0
5.12.2012 21:55
Foto

O96n73d87r96e88j 88V54a97l27o75u25s72e98k 4240931767671

Přiznejme si narovinu, že za současného stavu technologie baterií jsou hybridy spíš tak pro eko-nadšence. Až se dostanou technologie jako Lithium-vzduch pod kapotu takovýhle miláčků, tak o tom teprv začnu uvažovat (a to vůbec nemluvím o tom, že Prius II generace má furt Nikl-kadmiové baterky, - tzn bída).

+2/−2
5.12.2012 11:59

L72u10d78ě96k 21N34o20v26á33k 4591384126679

Prius II. stejně jako III. generace má NiMH (nikl-metalhydrid), nikoliv NiCd (nikl-kadmium). To je dost rozdíl.

0/−1
5.12.2012 13:41

M95a85r60t82i82n 10C70e58r72v63e81n72y 2303778156258

Rozdil to sice je, ale stale je to proti Litium cokoli hruza.

+1/0
5.12.2012 16:46

D61a10v26i38d 63R79y85c54h84e49t77s79k65ý 9386261950580

Pan Švindroch je opravdu synonymem tendenční novinařiny. Prius je nepoužitelný a už se mi ani nechce rozepisovat důvody - prostě se podívejte kolik jich na ulici jezdí a důkaz je na světě.

.

Srovnánat to s Oktávkou 2.0 TDI elegance za 576 tisíc je opravdu vynalézavé, když je k dostání model Champion 2.0 TDI od 340 tisíc (což je mimochodem od červnové smrti Octavie Tour asi jediná koupitelná Oktávka).

+1/−2
5.12.2012 11:34

V78a38s21e25k 40B93l16a19z10e46k 3955346893556

No, prodalo se jich 2.4 milionu. A treba tady u nas ma hybrid kazdej druhej taxikar (samo eko podpora statu). A taxikari jsou asi nejlepsi dukaz, ze to auto neni uplne mimo. Ja jsem priznivcem elektromobilu bez hybridu. Nicmene si nemyslim, ze je nepouzitelny...

+1/−3
5.12.2012 11:49

J14a11r26o97s38l85a38v 42B16r74ü38m96m60e92r 7774163346

Eko podpora státu - takže bez podpory je nerentabilní. Takže je to na nic.

+6/−1
5.12.2012 12:29

L65u76d70ě98k 75N13o90v30á15k 4191284636439

Srovnávat to není myslím vynalézavé, ale přiměřené. Jakmile někdo chce oktávku s automatickou převodovkou a podobnou výbavou, vysolí za ni podobné peníze. Tím neříkám, že ji musíte chtít zrovna vy. Ale semtam někdo evidentně ano. Stejně jako Prius.

+2/0
5.12.2012 13:47

J89i29ř93í 92K72o78c49u40r86e19k 6295464325468

prostě se podívejte kolik jich na ulici jezdí a důkaz je na světě.

Podívejte se, kolik jezdí mercedesů Vito - to auto je prostě nepoužitelné.

0/0
6.12.2012 14:42

F86r42a43n23t41i92š21e39k 57L28e56b37e96d34a 4764327759

až hybrid bude jezdit za 2,5 l/100 km a baterie vydrží ve slušné kondici aspoň 5 let, tak to bude zajímavé. Ještě by se hodilo vrazit na střechu solární panel aby se baterie sama dobíjela, protože elektřina zadarmo rozhodně není

+1/−4
5.12.2012 11:26

M20i77r71o84s18l12a66v 29D97i66o93p78a66n 2506629538652

Je vidět, že jste článek vůbec nečetl:-/

+2/−1
5.12.2012 12:34

F13r86a71n95t85i69š31e59k 71L74e45b44e80d24a 4634637429

tak jestli narážíte na nabíjení při sjíždění prudšími serpentýnami a poté pár minut jízdy na nasyslenou energii, tak to je v Česku jistě "reálné". Samozřejmě - pokud vyjedu na Passo Stelvio a pak budu dobíjet jízdou dolu, tak prosím, určitě to chvíli pojede, přesto je průměrná spotřeba bídná

+2/−1
5.12.2012 12:56

L19u67d59ě61k 77N39o75v92á43k 4361274596899

Nemusíte jezdit zrovna ze Stelvia, sbírá se i po troškách - v koloně,... A taky jedna podstatná odlišnost: tím, že spalovací motor má krytá záda ještě elektromotorem, může být naladěný na Atkinsonův cyklus (efektivnější, ale méně pružný). Vlastně taková trochu obdoba turba. Jo, a baterie 5 let ve slušné kondici vydrží.

+1/−1
5.12.2012 13:53

M77a93r83t41i30n 88K60a79r34á18s50e34k 9468373308848

No panel na strese je ti co do vyroby elektriny nadve veci - nez bys tim dobil baterky tak ti auto zrezne.

0/0
8.12.2012 0:06

J26o52s40e25f 33L41e93b92d14u35š56k95a 4122513423145

5 litrů při průměru 80 km po dálnicích. Mám X5 4d. Pokud jedu po dálnicích v Německu, mám spotřebu pod 7 litrů a rychlost se pohybuje mezi 130 až 170 km/hod, samozřejmě někde, zejména v okolí měst, je nižší. Jezdím-li v Česku mimo dálnice a městě, mám spotřebu 7,8 litru a využívám plně rychlostních limitů. Takže hybrid, žádný zázrak.

+1/−1
5.12.2012 10:59

D98a80v96i50d 60J49a92n73s13a 5611833589190

Kamarád teď koupil Oktávku kombi 2.0TDI CR 81kW za 420tis.Kč a mimo město je spotřeba 4,5litru. Dá se jet i za míň. Pokud hybridy nebudou jezdit pod 3 litry, tak se investice do nich nevyplácí. A co znám lidi co mají staršího Priuse (nový stál někde kolem 800tis), tak při běžném způsobu jízdy se dalo jezdit za 6 litrů. Takže těžce ztrátové. Při úsporné jízdě se dalo jet samozřejmě za méně.

+3/−1
5.12.2012 11:08

B36r41o12n55i18s26l83a86v 44J65a45k98l 8890365945415

Fuj srovnavat ropak s hybridem, potazmo benzinakem, je uchylne. Nafta patri do traktoru a do kamen, u nas se prodavaji naftaky jen proto, ze nove auta si kupujou firmy na lizing a jelikoz je nemuzou predelat na plyn, tak kupujou uspornejsi auta na ropu. Sice je to ciry hnus a do auta to nepatri, ale takova je hold doba. Pak to po odpisu s nalitanyma 250tkm (cili pokud jde o diesel, tak motor po smrti = zraly na kompletni generalku) jeste nejakemu chudakovi streli za 200 tisic v domneni, ze diesly jsou "drzaky" a vic vydrzi, to se jen musim vzdy smat:)

Nastesti se uz zacinaji objevovat i "manazerske" auta na plyn, ne jen 1.6ka oktavka.

+4/−7
5.12.2012 11:35

Z64d77e81n74ě45k 34W65e39r78n34h76a58r65t 6217715572458

Plyn bych do toho už vůbec nemíchal. Jediná výhoda plynu je v tom, že zatím na něj není spotřební daň. Technicky je to naprostá blbost, hůř se s tím manipuluje, přenáší méně energie atd atd atd.

+3/−1
5.12.2012 11:44

J83i76ř93í 54P49e93l34n58á27ř 6645243616519

Z tebe ten antinaftismus úplně kape. :-P Můžeš nám vysvětlit, co je na pořádném dieselu ten čirý hnus?

+1/−1
5.12.2012 12:49

P69e22t97r 42S48t83e11j82s72k12a75l 3729758834496

Saze (pevne castice) a oxidy dusiku. Jednoduse ciry hnus. Odpad z rafinace.

+1/0
5.12.2012 14:06

J34i30ř32í 93P87e63l16n59á11ř 6865243826569

Kdežto z benzínového motoru žádné saze nejdou a to co jde z výfuku je libý vánek... :-P

0/−1
5.12.2012 15:45

P26e28t69r 50S76t37e63j63s60k33a72l 3869558624206

Jdou, ale mnohem nizsi:

http://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

Hlavne tedy NOx:

diesel: 0.180

benzin: 0.060

Az s prichodem Euro6 a SCR systemu bude diesel na 0.080, co bude ale stale vice nez benzin  0.060

+1/0
5.12.2012 15:53

J74i27ř80í 73P20e84l33n95á41ř 6295733866629

A co jako? Pokud budu uvažovat průměrné stáří vozu v ČR a z toho vyplývající průměrné Euro, tak z mého nového chrochta nepůjde o nic víc sazí, než z průměrného benzíňáku. S tím, že když motor s výkonem 230kW ženu jak nadmutou kozu, tak si sosne pod osm litrů...

0/0
5.12.2012 17:57

P62a95v54o34l 11K54u66b54r41a34n 6959480290852

Práveže pôjde. Sadze sa u benzínových motorov sledujú iba pri piamovstrekových, lebo v podstate iba tam sa vyskytujú, teda väčšina benzínov má práveže čistejšie emisia ako namodernejší nafťák - minimálne čo sa sadzí  a NO týka ...

0/0
5.12.2012 19:59

J73i96ř59í 17P41e11l95n83á82ř 6165503726719

Bez reálných čísel se můžeme hádat do nekonečna a k ničemu to nebude. Navíc je mi to úplně jedno. Pár největších lodí zaneřádí planetu jako všechna auta světa, takže já to asi nevytrhnu...

0/0
5.12.2012 21:52

I91v31o 37J31a12n49á11č10e63k 8773483851112

Pominu to, že netušíte jaký je rozdíl mezi ropou a naftou, ale proč pak na "naftu" (kerosín je vlastně jen trošku lépe rafinovaná nafta stejně tak jako RP-1) lítají veškerá velká dopravní letadla a dokonce i rakety? To jsou ale hlupáci ti konstruktéři co?

0/−1
5.12.2012 17:03

J94o64s42e92f 83L34e90b97d59u97š81k22a 4412853653775

Bez problémů 500 tisíc. BMW 525D. A mnohý benzíňák si jak o výkonu, tak o životnosti může nechat jenom zdát.

0/0
9.12.2012 0:23

Z23d48e83n37ě81k 73W32e14r13n92h97a27r84t 6197295202318

a má auto s větším prostorem, vyšší třídy, úspornější a pomalu o dvěstě tisíc levnější.

+1/0
5.12.2012 11:40

M40i15r41o51s89l31a25v 81Š72ů42s 1328551183697

Vyšší třídy ;-D;-D

Tak to je vtip století. Víte vůbec, jaké je zařazení jednotlivých aut do tříd? Rv

0/0
6.12.2012 10:18

F63r44a31n50t38i64š57e28k 31L41e37b88e90d36a 4724227499

současné hybridy nejsou na spotřebu žádný zázrak, spíš bída a jejich ekologický přínos se dá počítat jen do té doby než výrobce přizná ekologickou zátěž výrobou hybridu a likvidací - zejména baterie

+2/−1
5.12.2012 11:24

P78a70v89o11l 80K34u36b32r27a67n 6559180400102

Keď ekologická záťaž, tak u obidvoch, nie? Čo takto ťažba ropy, spracovanie ... A to nehovorím o iných dôsledkoch - napr. politických, že ...

0/0
5.12.2012 11:34

B58o93h32u44m82i63l 67S89t55e72j21s82k98a23l 5103394871183

A jak se vyrábí elektřina? Vy máte doma pouze větrník nebo solár? Nepoužíváte elektřinu z uhelných nebo jaderných elektráren? (Jaderky narozdíl od různých dotovaných panelů na polích mají podle mě budoucnost). Takže náklady na výrobu elektřiny a ropy beru jako +- stejné, jen u těch ekověcí je navíc ještě výroba a likvidace baterií, super.

+2/−1
5.12.2012 12:30

J59a91r52o84s27l68a82v 19B94r27ü21m95m11e19r 7894413786

Těžba ropy má mnohem menší zátěž, než těžba kovů.

+1/0
5.12.2012 12:32

P94a67v91o89l 58K81u88b24r27a88n 6969350220322

Kecy. Záleží totiž na tom ako a kde sa ťaží. Povrchová ťažba niklu je samozrejme veľmi neekologická, ale to napríklad ťažba z morského dna takisto. Takisto nikto z vás dvoch nespomenul, že väčšina ropy sa ťaží v politicky nie moc stabiálných územiach, dokonca sa kvôli rope vedú vojny - no super.

0/0
5.12.2012 19:57

L86u79d47ě57k 48N56o72v75á63k 4611724676499

Dlouhodobá cestovní rychlost 80km/h docela ujde - i na dálnici když to srazí všechny popojížďky v kolonách, omezené úseky (občas mám pocit, že půl Německa), odpočívadla, mýtnice, .... tak z těch standardních 130 se klidně ve skutečnosti 80-100 může stát.

+2/0
5.12.2012 14:00

F77r59a70n12t91i66s43e15k 71M95r28z11e20n63a 3695105788849

Mate na mysli X5 od BMW?  Taky jsem si liboval, jak jezdi za 7, nez jsem v realu na plnou nadrz 90l ujel presne 900km pri ceste po dalnici na tempomat 130.  

To byl duvod k prodeji, ted jezdim a6 ktera ukazuje vic, ale tankuju mene nez s tou X5. At mi nekdo vyklada ze auto o 400 kilo tezsi zere min ;-D.

Zvlast kdyz mam osobni zkusenost.

+2/0
5.12.2012 17:22

T83o82m94á34š 26K63n60a51i84f15l 6283140407260

Buď mám dejavu ... a nebo tady ten článek tady už asi před měsícem visel....

0/0
5.12.2012 10:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.