- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to vzdy nabiledni, zda-li takovyto clanek je placen autorum jako reklama nebo ne..
Mimo dobry pocit, ktery mate, kdyz jedete/spise dojizdite na baterie/tedy potichu a krasnou animaci zapojeni baterii a podil pohonu na jizde, zde muze by cela rada vyhrad..1/ elektricky lze mit dojezd 1-2 km a nesmite seslapnout plynovy pedal, natoz akcelerovat 2/ baterie NiMH jsou vyuzivany z 10% kvuli zachovani zivotnosti, coz je opravdu otazkou, zda-li se dosahne snizeni spotreby - viz zaloby v USA
3/ ucinnost benz. motoru je mensi nezli dieseloveho - viz srovnani napr. Octavia vs. Auris - napr. https://www.youtube.com/watch?v=GmMvCglyHs0 4/ pokud zrovna neprijde kopec ci brzdeni po vypotrebovani 10% kapacity system zamestna motor na jeho vyrobu 5/ pro evr. zakaznika tento typ vozu je vzdy otazkou - maly kufr, design apod. 6/
lepsi koncept je plug-in hybrid, kdy dojezd na ciste baterie je alespon
50 km,ale je drahy.
A kolik stojí výměna baterií a za jak dlouho se musí vyměnit? Navíc, vždy to auto s sebou tahá baterie, hrozná váha. Takže ani ekologické, ani úsporné. Jenom drahé, módní a u ekoteroristů in.
Otestujeme auto do města tak, že ho protáhmeme 5000 km po dálnici. Asi jako vzít městský kloubový autobus a jet s ním Praha - Londýn.
Pokud chěl autor důkaz, že atmosférický benzín od Toyty najede 5000 km bez poruchy, tak ano. Toto je dobrý způsob testu.
Tady je zase TDI fanatiků. Jel někdo z Vás,co to kritizují,tím autem? Já jsem tuto možnost měl a ono se s tím dá jet v pohodě i pod 4l/100km. A to je na auto střední třídy mimořádné!!!,a můžete plácat,co chcete. Někdo píše,že to má tvrdé plasty - no a? Já teda úchylně nehladím palubku. Pro mě je třída daná prostorem a výbavou - srovnávat to tudíž s OIII je blbost. A ty baterky - viděli jste někdo,jak jsou velké?
Toyota v Cesku nikdy neresila problem s bateriemi, protoze je mistni zastoupeni resit _neumi_ Problem je, ze ta nejvetsi baterka se lisi model od modelu, a v pripade problemu je treba ji objednavat v Japonsku. To trva od mesice vyse a auto je mezitim nepojizdne. Skvele pri delsi ceste
U všech třech Priusů v ČR problém nebyl. V USA ovšem ano. Jezdí jich tam kapánek více. Baterie ztrácely v podnebně teplých krajích výkon.
Nerozumím té fascinaci spotřebou. Mnohem důležitější je koupit SPOLEHLIVÉ auto. Úspora 0,5L/100 km znamená uspořených asi 25.000,- Kč během 150 tisíc km. To jsou třeba 1-2 výměny rozvodů nebo 1/2 nového filtru pevných částic, jedna oprava dvojhmoťáku nebo 2 vyměněné vstřikovače. Jsou i cvoci co koupí auto za 1,5 mega a pak jezdí opatrně aby to žralo o 0,3L míň.
Nevím, kde nakupuješ filtry pevných částic a další díly, můj je v ceníku výrobce za 9000,- (C5 Break 1.6HDI) + 3000,- aditivum cca na 120 tisíc km, dvouhmota za 10000,-.
dekuji cesky vlade ze nezavedla na tyhle pseudoauta dotace
desny zverstvo co dela evropa
A podle čeho posuzuješ, že je to pseudoauto? Netvrdím, že na to nutně musí být dotace! To auto má své kvality a ceny už jsou dle mého názoru docela solidní i bez dotací. Řekl bych, že moc čteš "pseudonázory" druhých a zkušenost s ním žádnou Prius má svůj smysl a netvrdím, že je to nejlepší auto na světě. Kvalita a hlavně trvanlivost je na rozdíl od rádoby überaut, neporovnatelná.
Tak mě napadla krásná myšlenka, jak bych jel po Evropě elektrickým autíčkem, cestoval bych "zadarmo" protože bych každý den najezdil do 150 km, koukal se po památkách, a večer to zapíchl v kempu, kde bych si to zadarmo dobil, jelikož tam platíte paušál za elektřinu a nikdo se vás nezeptá, jestli jen osvětlujete jednou LEDkou stan, nebo si celou noc vytápíte stan topením, vaříte na elektřině a nebo dobíjíte auto...
Jste asi dlouho nebyl v kempu... já vždy zažil hodiny
Přiznejme si narovinu, že za současného stavu technologie baterií jsou hybridy spíš tak pro eko-nadšence. Až se dostanou technologie jako Lithium-vzduch pod kapotu takovýhle miláčků, tak o tom teprv začnu uvažovat (a to vůbec nemluvím o tom, že Prius II generace má furt Nikl-kadmiové baterky, - tzn bída).
Prius II. stejně jako III. generace má NiMH (nikl-metalhydrid), nikoliv NiCd (nikl-kadmium). To je dost rozdíl.
Pan Švindroch je opravdu synonymem tendenční novinařiny. Prius je nepoužitelný a už se mi ani nechce rozepisovat důvody - prostě se podívejte kolik jich na ulici jezdí a důkaz je na světě.
.
Srovnánat to s Oktávkou 2.0 TDI elegance za 576 tisíc je opravdu vynalézavé, když je k dostání model Champion 2.0 TDI od 340 tisíc (což je mimochodem od červnové smrti Octavie Tour asi jediná koupitelná Oktávka).
No, prodalo se jich 2.4 milionu. A treba tady u nas ma hybrid kazdej druhej taxikar (samo eko podpora statu). A taxikari jsou asi nejlepsi dukaz, ze to auto neni uplne mimo. Ja jsem priznivcem elektromobilu bez hybridu. Nicmene si nemyslim, ze je nepouzitelny...
až hybrid bude jezdit za 2,5 l/100 km a baterie vydrží ve slušné kondici aspoň 5 let, tak to bude zajímavé. Ještě by se hodilo vrazit na střechu solární panel aby se baterie sama dobíjela, protože elektřina zadarmo rozhodně není
Je vidět, že jste článek vůbec nečetl