Diskuze

Nejúčinnější dieta je hořčíková, tvrdí General Motors

Největší americká automobilka General Motors znovuobjevila hořčík. Použitím materiálu, který je lehčí než oblíbený hliník, chce snížit spotřebu svých aut.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Tomáš1977

26. 10. 2012 11:49
Hořčík se přidával do oceli na mříže do vězení

byly pak tvrdší, šly hůř přeřezat. Nepochopil jsem to jak že má zahřátí hořčíku ochránit přek korozí.

0 0
možnosti

Lancer

26. 10. 2012 12:42
Re: Hořčík se přidával do oceli na mříže do vězení

Jedna se o tepelne zpracovani, neco na zpusob kaleni a popousteni u oceli. Dojde tak ke zmene mikrostruktury, ktera ovlivnuje odolnost vuci korozi.

0 0
možnosti

Tahle_zeme_neni_pro_poctivy

25. 10. 2012 23:39
v generals vymysli ruzny blbosti

tahle je jedna z mala. vw jede a nejde zastavit:-P

0 0
možnosti

B_B_Lobo

25. 10. 2012 22:24
nechci tu slevu zadarmo

aneb autor plácá kraviny. když už píšu odborný článek, tak si o tom alespoň něco zjistím ve wikipedii. radši dodám i odkaz, kdyby se autor ztratil i v tomto...http://www.wikipedia.org/ možná se podaří najít i něco v gůglu: google.com

0 0
možnosti

Vit I.

25. 10. 2012 21:53
Hořčík hoří

A nezapomněli soudruzi z NDR, že hořčík velmi rychle hoří? Hoří tak vysokou teplotou, že nejde hasit vodou. Rv

1 0
možnosti

Rubik1

25. 10. 2012 22:04
Re: Hořčík hoří

Práškový hliník taky.

0 0
možnosti

já George XVII

25. 10. 2012 20:00
čistý hořčík?

článek o tom hořčíku píše jako kdyby se ty plechy dělali čistě jen z něj. To mi nepřijde pravděpodobné. Přeci jen je hořčík poměrně dost reaktivní s kyslíkem i vodou.

0 0
možnosti

Lancer

25. 10. 2012 22:40
Re: čistý hořčík?

Jedna se samozrejmne o slitinu.  V tomto pripade je to tusim AZ31 -  96%Mg, 3%Al, 1%Zn. Zatim se jim podarilo vyrabit pouze toto viko kufru. Doba kdy se budou podstatny casti karoserie vyrabet z horciku je jeste hodne hodne daleko. Pomer ceny horcik/ocel je zatim tak vysoky, ze pokud to neprikaze nekdo uredne, tak se to nevyplati.

0 0
možnosti

katano

25. 10. 2012 19:00
nevím = hořčíku NEROZUMÍM >>>>>>

>>>>> ale když opravdu AUTO-DIETA, tak stačí oprášit BAKELIT který se používal při výrobě TRABANTŮ.

     PS : to je - REALITA :-P

0 0
možnosti

Rubik1

25. 10. 2012 22:03
Re: nevím = hořčíku NEROZUMÍM >>>>>>

Trabantem tam, vlakem zpátky!

0 0
možnosti

Rubik1

25. 10. 2012 18:12
Auta jsou stále těžší

Nepočítám-li malé odlehčení u některých posledních modelů. Auta se totiž dnes dělají zbytečně vysoká, což nejen samo o sobě hodně hmotnost zvyšuje, ale navíc je nutné přidávat elektronické stabilizační systémy, které ještě hmotnost zvýší a také zesilovat sloupky karosérie. Tím se zhoršuje výhled z auta, takže se přidávají kamerové systémy a hmotnost roste. Také velikost a hmotnost kol obrovsky narostla a tím se zhoršily jejich jízdní vlastnosti na sněhu. Proto se přidávají systémy traction control, zabraňující prokluzu při zrychlování. Sice to omezuje smyk, ale průjezdnost sněhem to nezlepšuje.

0 0
možnosti

El-hréran

25. 10. 2012 17:47
Houby úspora

Jde jim o to že takové auto je prakticky neopravitelné při narušení skeletu navíc finančně tak náročné že se to ani nevyplatí.A8 je důkaz,Golf VII je sic z oceli ale bude tam platit to samé.Ťukanec do skeletu-auto na vrakáč,opraví se jen povrchová poškození.Odbyt zaručen,horší bude až to odkouká zbytek výrobců a začnou to valit všichni.

0 0
možnosti

radaumacher

25. 10. 2012 23:13
Re: Houby úspora

Chcete bezpečnost ale nelíbí se vám její důsledky? Budete si muset vybrat. Nehledě na fakt, že i "běžná" ocelová karoserie je prostě pro určitých typech deformace nevratně poškozena. Fakt, že spousta mechaniků to (byť kvalitně ale většinou fušersky) svaří dohromady a jede se odznova, přestože je to technologicky nevratně narušeno, na tom nic nemění. Karoserie z výrazně zfermovaným sloupkem nebo jiným základním prvkem skeletu na silnice proste nepatří, protože není technologicky možné ji uvést do stavu odpovídajícího výchozím hodnotám.

0 0
možnosti