Diskuse k článku
V pneuservisech je nával. Letošní zima rozhodne o povinnosti přezouvat
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
J77i81r17i 73S89i98m60a71k 9458888878173Jak nam to krasne davaji po lzickach. hadam pristi rok bude povinne mit na aute snad cokoliv, co jde prodat a zdanit, tj lekarnicku menit co mesic, gumy povinne menit 4x do roka, zimni na neposypany led, jarni na vytluky, letni na roztekly asfalt a podzimni na nafoukane listi . K tomu zavrou dalnici a cela doprava pojede v jednom pruhu nepamatujici silnicare od doby, kdy to komunisti pred 40ti lety spustili, tehdy ovsem soudruzi nepocitali, ze tam povali kamiony z cele Evropy nonstop, ale spis cekali 1 trabant za hodinu a jednu ministerskou 603jku tydne. Tak jsem zvedavy, co nam teda stat jako vyberci dani z DPH a spotrebni dane z PHM vlastne nabizi jako protisluzbu. Ze by policisty, co pomahaji a chrani v Passatech a prejizdeji pritom motorkare ? Asi.. |
![]() |
Rambo-xPřezouval jsem dneskaSice teda zimní protektory ale lepší než nic.....myslel jsem že to pojede hůře,docela to překvapilo,nijak moc to neplave,řízení jde lehčeji....celkově mě auto přijde takový gumovější......ale opravdu na zledovatělé nebo zasněžené vozovce je to velký rozdíl |
![]() |
superkutilM+S není zimní pneu, je to pneu do sněhu a bláta...http://www.pneurevue.cz/aktualni-cislo-1/pneu-revue-3-08/m-s-nebo-vlocka.html |
![]() |
Fair-PlayRe: M+S není zimní pneu, je to pneu do sněhu a bláta...Podle zákona i podle selského rozumu to je zimní pneumatika. |
![]() |
superkutilRe: M+S není zimní pneu, je to pneu do sněhu a bláta...M+S je pneumatika do sněhu a bláta ale není na led. Na led a do tuhé zimy je pneu s vločkou. |
![]() |
sunysunRe: M+S není zimní pneu, je to pneu do sněhu a bláta...No ale ve vyhlášce je zimní pneu s označením M+S jestli se nepletu, takže to může být bráno jako zimní nebo celoroční pneumatika. |
![]() |
Fair-PlayVždy když přezuji na zimní pneu.okamžitě poznám rozdíl oproti letním - K HORŠÍMU! Hned cítím, jak jde nějak zlehka řízení, musím víc otočit volantem, auto má mnohem větší sklon k nedotáčivosti (přední náhon), při vyhýbacích manévrech je takové "gumové", ABS se na navlhlé nebo mokré silnici aktivuje mnohem dříve (důkaz horši přilnavosti). Jak jsem psal dříve, zimní pneu. mají lepší vlastnosti jen a pouze na sněhu, na ostatním povrchu zaostávají. Gumová lobby jim přičítá nadpřirozené vlastnosti kterých nejsou schopné a stádečko se nechá obalamutit!Tím nechci tvrdit, že zimní pneu. nejsou užitečné...ale jak pro koho. Nechal bych zákon tak jak je, tedy pokud je na silnici sníh nebo led, žádné od - do a všichni povinně. Toto mé tvrzení podporují i nezávislé testy. Tvrzení výrobců pneumatik o všeobecně lepších vlastnostech zimních pneu. na každém povrchu od určité teploty nepodporuje žádný test, je to jen jejich výmysl a zbožné přání! |
![]() |
lucky_24Re: Vždy když přezuji na zimní pneu.A ty gumy co na sobě mají napsáno WINTER jsou taky překladem do sněhu? |
![]() |
Fair-PlayRe: Vždy když přezuji na zimní pneu.Pokud vím a pokud se nic nezměnilo tak se zimní pneumatiky označují buď M+S nebo symbolem sněhové vločky a vrcholky hor. |
![]() |
Fair-PlayRe: Vždy když přezuji na zimní pneu.Některé pneu mají v názvu například Winter Hero atp. Není to ale označení pneumatiky ale jen název jako například Alpin, Snowpro atd. |
![]() |
Jan.ZapletalZimní pneu nepřezouvám.Kdysi jsem jezdil jen na letních a teď jsem to vyměnil. Na zimních jezdím celoročně. Výhoda na nezpevněných lesních a polních cestách. Nikdo mne nebuzeruje, že jsem pneu nepřezul. Zimní guma univerzál. |
![]() |
Joachim.NowakRe: Zimní pneu nepřezouvám.Jedna z málo zveřejňovaných možností, protože pneu byznys z toho nic nemá. Při rozumné jizdě je to OK. Spotřeba proti letním asi plus dva decilitry, takže o litr víc na 500 km, při při nájezdu deset tisíc ročně dvacet litrů benzínu navíc. To je cena za jednu čínskou pneumatiku. Přezouvat se nevyplatí. Též tak jezdím. |
![]() |
JurrisekRe: Zimní pneu nepřezouvám.já mám na zimních cca o 0,5L/100km nižší spotřebu a to proto, že jsou tenčí (letní 195/55 R15 - zimní 165/65 R14) navíc zimní guma má katastrofální vlastnosti v létě na mokru(je to jak ve sněhu na letních) navíc se Vám na zimních v létě zvýší spotřeba protože jsou měkší, ani bych se nedivil kdyby jste byl jeden z těch, co jezdí celej rok na gumách značky Obnova |
![]() |
Shear_5Re: Zimní pneu nepřezouvám.Zimní guma v létě na horké silnici se chová hrozně, rychle se ničí. Přesvědčovat někoho, že je silně neekonomické jezdit jen na zimáku, nemá smysl. Jen jsem to sem chtěl napsat pro lidi, kteří přemýšlí a nezajímá je pár ušetřených korun, které se stejně (a v mnohem větším) promítnou do rozpočtu jindy a jinde... |
![]() |
LvyRe: Zimní pneu nepřezouvám.Tak pro někoho, kdo se došourá pár km do obchodu a zpátky je to asi jedno, já zimní nesnáším, vůbec to nedrží, plave to jak chce, prostě hnus. Smysl mají vážně jen na sněhu. |
![]() |
Fair-PlayRe: Zimní pneu nepřezouvám.Zimní guma se chová hrozně i v zimě na suché nebo mokré silnici |
![]() |
superkutilRe: Zimní pneu nepřezouvám.Kamarád měl 14 let na autě zimní Matadory a nikdy se neojely, jezdily slušně v létě i v zimě. Nakonec je vloni vyměnil za Nokiany a říkal, že rozdíl nevidí. Kloužou v zimě úplně stejně jako ty 14 let staré Matadory. |
![]() |
JurrisekRe: Zimní pneu nepřezouvám.14let a vlastnosti stejné jak nové nokiany? hmmm chlapec trošičku houpe ne? |
![]() |
Barbucha_the_bearspookRe: Zimní pneu nepřezouvám.Hmm, zkusil jsem jednou dojet zimní s celkem dobrým vzorkem (4-5 mm). Po dovolené v Beskydech jsem se z této možnosti navždycky vyléčil. V dešti se to chová naprosto šíleně a nevyzpytatelně. V průtrži mračen se musí člověk plížit poloviční rychlostí, protože zimní gumy se vzorkem na sníh neumí odvádět vodu. Při vyšších teplotách se mi kouřilo od pneumatik, když jsem dojel z Rožnova na Martiňák. Dokonce se mi o pneumatiku spálilo dítě. Takže zimní v létě už nikdy. |
![]() |
superkutilRe: Zimní pneu nepřezouvám.Jezdil jsem na zimních minulou sezónu v létě a žádné zahřívání ani plavání na vodě jsem nepocítil. I zimní pneu má podélné drážky pro odvod vody http://i.idnes.cz/06/101/gal/FDV162f68_pneu.JPG |
![]() |
JurrisekRe: Zimní pneu nepřezouvám.ne všechny mají drážku např semperit winter-grip |
![]() |
WIFIRe: Zimní pneu nepřezouvám.měl jsem tu čest jezdit s autem, kde je jezdilo pořád na zimních. Když pominu výdrž 30 000 km, což není nic, tak nádherný pocit, když je ve stínu 30 +, silnice jen sálá a zimní pneu si klidně plavou........ Nikdy více |
![]() |
Jan.ZapletalRe: Zimní pneu nepřezouvám.Všem děkuji za názory, ale já jsem vždycky se zimními pneu po celý rok vystačil. Kdysi jsem jezdil na letních, po většinu roku je to lepčí, ale já jsem ten přezouvací zákon nevymyslel. Tak jezdím celý rok na zimních a vyhýbám se policejní buzeraci. Zítra normálně do provozu, policajt spokojen, v létě větší spotřeba o dva deci na 100 km. Mám dojem, že veškeré námitky pro přezouvání a proti zimním po celý rok sem píší provozovatelé pneu servisů, ale já mám jiné zkušenosti. |
![]() |
hefaistoshRe: Zimní pneu nepřezouvám.Supr,policejní buzerace.pokud vím tak oni si ten zákon o přezouvání nevymysleli.A že zrovna i to platí do jejich pracovních povinností to přece také neovlivnily.Ať si každý jezdí na jakých chce pneumatikách,jeho věc,ale ty kecy o buzeraci jsou trapný. |
![]() |
sunysunZase zimní pneu v létě taky nejsou moc dobré. Prodlužuje se brzdná dráha, která hraje dost velkou roli. Adac dělal nějaké testy, kde zjišťoval vlastnosti zimních pneu použitých v létě |
![]() |
m4!_lukeZimni gumy neexistujiJe to pouha chyba v prekladu (podobne jako napr. u novinarskeho "danoveho raje", kdy nedokazi rozlisit rozdil mezi haven a heaven). Zimni gumy jsou snow tyres, tzn. snehove gumy. Uz z nazvu jsou vhodne zejmena pro jizdu po snehu. Takze ten kdo pravidelne jezdi po snehu by do nich mel zainvestovat, pro zbytek ridicu je to zbytecnost. Zimni guma ma mimo snih a extremne nizkych teplot, katastrofalni jizdni vlastnosti. Na silnici nedrzi, zejmena kdyz je vozovka vlhka ci mokra. |
![]() |
lucky_24Re: Zimni gumy neexistujiPokud není nad nulou, není sucho a je to pořádná guma a ne šmejd, je ve všem lepší. |
![]() |
p555Re: Zimni gumy neexistujiZimni gumy jsou oznaceny M+S, tedy Mud and Snow - tedy nejen na snih ale taky na blato a brecku |
![]() |
superkutilRe: Zimni gumy neexistujiNojo, ale M+S nejsou zimní gumy. To jsou gumy na bláto a sníh. Ale ne na náledí. Skutečné zimní pneu mají vločku a hory https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRcGEF0e6Y6YrCG_To7N1ApXG1nrJt5ELwfotE6mQvLMINczAhk |
![]() |
jency_czMoje zkušenostgumy bez disku... loni na podzim - pres levu za 240 v Brne, pohoda, mladi borci letos na jare - pres slevu 240, pneuservis Veverka Brno - arogantni jednani, dalsich 200 za 3 zavazi a 4 ventilky letos na podzim - bez slevy mimo Brno za 600, na listek by to pry bylo za 900... |
![]() |
superkutilRe: Moje zkušenostJsou to zloději. Taky je vidět, co nových pneuservisů vzniká. Je to zlatý důl. Problém je v tom, že se mimo sezónu neuživí a stroje stojí. Rozumná cena je 50Kč za výměnu kola, 100Kč za přezutí. A závaží za běžnou cenu. |
![]() |
nepetrRe: Moje zkušenostMůžeš si to vyzkoušet a pak tady blbě kecej. Přezouvám 13 - 15 za 120,- kolo, 16 - 17 za 150 kolo a 18 a víc 200,- kolo. například 10g závaží nakupuji za 2,60 s DPH kus, 15g za 2,90 a 20g za 3,60 na jedno kolo dáš v průměru 30 g závaží, Kvalitní ventilek koupím za 2,50 kus. Kde mám práci mechanika, nákup a údržbu mašin včetně kompresoru. Nájem + energie. Až absolvuješ první rok dej vědět jak jsi dopad. Převážení sad kol a výměna je za 350,- na Prahu velmi nízké ceny. Pneuservis mám jen jako doplňkovou službu hlavní je autoservis. |
![]() |
m4!_lukeRe: Moje zkušenostNa letni si poridte (alu) disky a zimni nechte tam, kde je mate ted. Prezuti zvladne i amater na parkovisti na sidlisti za 15 minut. Jednou za par let si je nechte vyvazit a je po starostech, clovek usetri penize a hlavne cas a starosti. A otazka je, jestli ty "zimni" vubec potrebujete. |
![]() |
Shear_5Re: Moje zkušenostKdyž nevadí, že často je kolo nutné převažovat, tak je to vlastně fuk. Často se taky najdou lampy, které kolo utáhnou tak, že to není možné povolit, střihne se to a chlapík, co chtěl ušetřti, vydělal |
![]() |
LvyNechápu proč se furt řeší servisy.Prostě až přijde vhodná doba a bývá to většinou půlka prosince, tak vezmu auto a přehodím si kola sám. Pokud měním pneu, tak si to nechám u zimních udělat na jaře a naopak, takže opět mě nějaké návaly netrápí... |
![]() |
GromRe: Nechápu proč se furt řeší servisy.Taky tomu nerozumím. Stačí mít dvě sady pneu a přezout si je sám. Bez starostí, bez stresů že mají servisy pln. Po pár sezonách se i investice do disků vrátí. Já to tak dělám, zimáky na plecháčích moc neřeším, přes zimu nejezdím, ale letní si každý rok na jaře nechám zkontrolovat, převážit a jakmile přijde čas, šup s nimi na auto :-) Teď jsem přezouval o víkendu a nic na tom není, jedno kolo si chtěla zkusit i přítelkyně, tak jsem ji ukázal, kam dát hever, jak povolit šrouby (a moc se nenadřít) a zvládla to velice dobře |
![]() |
LvyRe: Nechápu proč se furt řeší servisy.Jj, přesně tak to je, navíc omrknu i brzdy a hadičky, co kdyby náhodou, ale zatím ok, vše původní včetně destiček a to se blížím k 200 tkm, takže pro většinu majitelů aut naprosto nepředstavitelné množství km, ale je to jen o tom myslet. Zrovna v neděli jsem jel za jedním expertem a počítal jsem si to, na jedno moje brzdění (navíc jen kvůli němu a ne kvůli situaci na cestě) on brzdil minimálně 20x a více. Docela masakr, nechtěl bych platit jeho účty za palivo a výměny brzd a pneu. PS: jinak jezdím docela rychle a neloudám se, pravda brzdy jsou dimenzovány na rychlost přes 200k/h, ale takhle hezky se projedu jen párkrát do roka. |
![]() |
Hroznej puberťákRe: Nechápu proč se furt řeší servisy.To je pravda, najetých necelých 200 tis km je u auta pro mě naprosto nepředstavitelné množství km, většinu svých aut jsem kupoval, když měly najeto aspoň tak o 50 - 100 víc a prodával s min. 400 tis, někdy i přes 500 tis km |
![]() |
LvyRe: Nechápu proč se furt řeší servisy.No to já zase vždy od nuly k těm 200tkm, většinou to bylo tak na tři až čtyři roky, ale je jiná doba a už nejezdím jako kdysi. Jinak tím nepředstavitelným množstvím km jsem myslel životnost brzdových destiček a kotoučů, jak jsem slyšel v servisu, tak někdo zničí destičky po 15tkm a kotouče po 30tkm... |
![]() |
Hroznej puberťákRe: Nechápu proč se furt řeší servisy.Já to mám někde mezi, tu životnost destiček, jezdím sice hodně v klidu a předvídavě, ale zase mám dost těžké auto... Jinak to je klasika, jeden jezdí od nova, jiný zase bere ojetiny, oba se navzájem doplňují |
![]() |
LvyRe: Nechápu proč se furt řeší servisy.No a já zjistil, že je nejlepší vzít nové a nechat si ho dlouho. Takže nebude nic. |
![]() |
Hroznej puberťákRe: Nechápu proč se furt řeší servisy.Stejně by nebylo v mé cílové skupině |
![]() |
Hroznej puberťákRe: Nechápu proč se furt řeší servisy.Vzhledem k rodině a velkým věcem skorododávka, v budoucnu to snad zase stlačím jen na nějaké větší kombi (čímž nemyslím Octavii apod.). |
předchozí | 1 2 3 4 5 6 7 8 | další |