Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nákupem auta placení teprve začíná. Fabia vyjde na třináct tisíc ročně

Zaplacením kupní ceny to teprve začíná. Provoz auta něco stojí, a to i když jen parkuje před domem. Česká klasika, benzinová Škoda Fabia Combi, patří k robustním bezproblémovým autům s levnými díly. I tak kromě benzinu "sežere" v celkovém účtování přes 40 tisíc ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P18e16t59r 40P17r73á40š64i38l 7736341683168

Tohle mě fakt štve, sám jsem auto vybíral dny a pak jsem to vzdal (všude se něco nezdálo, nejasná historie apod.), tak jsem vsadil na profíky z Kontroly vozu a jsem skutečně spokojen. Auto mi zkontrolovali, vše prověřili a ještě mi stanovili orientační cenu investic na následující období (což vedlo ke slevě u bazaristy). Vřele doporučuji www.kontrolavozu.cz

0/0
8.1.2013 17:40

A23n90t25o83n11í91n 12S60e33b53e64r81a 7433728750829

Měn výjde felda rončně za opravy na cca 4 tisíce a co vím fabie za kazí trochu míň a díly jsou dražší o 30%. Takže se podle mně jsem schopný v pohodě dostat na maximálně 6 tisíc. A ta uváděná cena pojistky je nějaká vysoká. Počítal jsem si to pro sebe a pezníjko + havarijní mně na fabii 1,4 výjde na cca 6 tisíc kč.

Jinak si myslím, že si člověk má koupi takové auto, aby roční náklady byly maximálně jeden jeho měsíční čistý plat.  Jinak se to stává dost neúnosné.

+3/0
16.11.2012 8:17
Foto

P14e18t86r 92K83u31č32e92r12a 4180489942581

Cože? Maximálně jednu čistou mzdu na roční provoz auta?

.

S opravami 6000 Kč ročně, pojištěním za 6000 Kč, dálniční známkou za 1200 Kč, nutnou každoroční výměnou oleje, který vyjde s filtrem no minimálně na tisícovku = A to dělá celkem 14200 Kč.

Do průměrné mzdy (18.000 čistého) zbývá již jen 3800 kč, které použijeme na úhradu benzínu (asi 102 litrů), abychom mohli s tou fábií za celý rok ujezdit hezkých 1850 kilometrů. Dojeli bychom o pár kilometrů dál za tu průměrnou mzdu, kdybychom zrušili to havarijko, ale i tak - je to prostě blbost. Auto je prostě drahé.

+1/0
19.11.2012 19:07

D12a47v63i69d 15P90l52a74c58h81ý 2572796854159

není to tak dávno co tu v nějakém testu psali že fabie combi je při razantnějsím průjezdu zatáčkou silně nestabilní :) že je to právě oblíbené firemní auto kde s tím každý lítá a v těch zatáčkách je to neřízená střela. Hold každý novinář to vidí asi jinak :)). Dobrý řidič dostane do ruky každé auto ...

0/−1
15.11.2012 22:57

J54a36r85o52s91l95a91v 61B90u30r60s29í30k 8179925604182

Mám Fábii 2001, najeto přesně 150k a s podvozkem se kromě seřízení geometrie nikdy nic nedělalo. Stačí nevymetat každou díru xD

+2/0
15.11.2012 21:38

R89i93c21h37a94r61d 43O79l13e69o91w61n42i38k 5207360517

Náklady na provoz tak malého auta jako je fabie jsou poměrně vysoké. Vedu si přesnou evidenci všech nákladů na své i manželčino auto, jezdím ve Fordu Mondeo kombi 2002 2,0 TDCi, tedy auto o 2 třídy výš, auto vlastním 7 let, koupil jsem tříleté, ročně najezdím průměrně 16800km, nyní má celkem najeto 220000km a měsíční náklady včetně nafty, pojištění, dálničních poplatků, pneu, náplní filtrů, destiček a kotoučů...drahé výměny turba a spojky, repase vstřikovačů mi vycházejí na 10531,-Kč (včetně nafty!!!).... započtena i pořizovací cena 300tis. Kč. Fabie je podle toho příliš drahá na servis nebo příliš poruchová.

0/0
15.11.2012 21:07

B46r87o56n81i62s52l65a15v 54J11a78k84l 8400325545505

Jenze tam to byly 13k rozni naklady a ne mesicni! Kazdopadne je to ale troloidni clanek ..... evidentne ho psal clovek, co jezdi salinou a ve fabii mozna tak jednou nekdy sedel.

Jinak je videt jak se prodavaji auta ..... na takovou fabiu za 50k z roku 2003 v bazaru nenarazite ..... ani dovezenou z Italie, svarenou z peti aut a utocenym pul micem .......

0/0
15.11.2012 22:21

P87e95t71r 95R21u42m97p89l89i57k 4269887919983

já myslím, že on za nu dostal 50tkč a bazar má rabat.

0/0
17.11.2012 11:34

P67a27t90r19i80k 51M24a29r42e21k 8582847398566

clovek ktery by resil naklady si nema auto kupovat ... neni to TV kterou postavim doma a bude mi slouzit 10 let ..

popravde receno moc nechapu lidi, kteri si koupi (za kazdou cenu nove) auto za treba 250,000kc .. ale pak s nim moc nejedzi - protoze je to drahe, .. na povinne prohlidky/vymeny se taky moc netvari, protoze proc platit tolik penez kdyz s tim skoro nejezdim ?? .. proc si takovy clovek auto teda porizuje .. a kdyz uz .. proc si radeji nekoupi nejakou ojetinu za 90 tisic?

lidi budou porad vykladat, jak jsou ojetiny rizikove, jak se jim to vsechno pokazi, ..atp ... a pak daji skoro 3x vic penez za nove, se kterym pak stejne skoro nejezdi .. a nedavaji mu dostatecnou peci, protoze je draha ( a to mi nikdy nevymluvi ze u starsiho auta je bezna udrzba levnejsi )

ja osobne jsem mel 2 ojetiny, prvni byla hodna spatna (prvni auto, byl jsem mlady) .. nejneom ze jsem naletel na "vyhodny" leasing .. ale auto navic jeste bylo po bouracce (byt dobre opravene) .. najeto vic km,

0/0
15.11.2012 20:36

P88a77t34r83i60k 38M87a86r32e39k 8792507768236

chybelo tomu ABS, ktere to podle prodejce mit melo .. a kdyz sem se chtel soudit, tak mne leasingovka poslala k sipku, protoze jsem nebyl vlastnikem vozu a oni mi k tomu nedali souhlas - proc taky, ze?.. kdyz maji s bazary dobre ksefty na takova auta - .jasny, bylo to pred 9ti lety, dneska uz je situace asi jina

moje druhe auto byla 3 roky stara ojetina .. a lepsi auto jsem nemel! .. kupovane v nemecku primo u Autohausu, mel jsem ho teda jenom 1 rok .. ale nestihl sem ani vymenit olej (olej+filtry+udrzbu mi udelal autohaus v nemecku pred prodejem -takhle nejak funguji sluzby).. vsechno fungovalo dobre ... a priste bych do ojetiny sel zase .. nicmene vec se ma tak, ze auto ktere mam vyhledle stoji skoro stejne penize nove, jako 2-3 roky state ..takze si poprve budu kupovat nove auto a budu zvedavy to porovnat, jestli je to o tolik lepsi zkusenost

+1/0
15.11.2012 20:40

P82a71t62r17i88k 65M19a78r27e22k 8412457698466

ale i ta prvni opravdu spatna koupe mne po 4 letech vysla na cca 400 tisic (bez benzinu + znamek , ktere bych u noveho auta platil taky) ... a nove auto bez pojisteni by mne stalo 600 .. takze se to porad vyplatilo

0/0
15.11.2012 20:57

T81o51m62á98š 83V23e60l43e68m47a64n 4175475387393

podle mě jsou jetiny rizikové - nemálo 10-20 let starých auta má slabou bezpečnostní výbavu a konstrukci , je tu větší pravděpodobnost selhání (např. se mi vypnul motor, tedy i veškeré posilovače a málem jsem to neubrzdil a vjel na do tramvaje) , celkově považuji spolehlivost a bezpečnost za prvořadou. Možná budu nové auto za 10-12 let prodávat se 150tkm, ale mě to smysl dává ;-)

0/0
16.11.2012 12:17

P13a85t50r70i73k 52M28a37r85e31k 8312667338686

Sronavat nove a 10-20let stare je zcestne, protoze to se bavime 250,000kc vs 15,000kc

0/0
16.11.2012 17:21

A54d66o48l95f 51J26e84r57s38á86k 4766394694210

o Cliu ani nemluvě. Jeden z nehorších pekáčů všech dob!!! Propadák, co uzavírá všechny studie o spolehlivosti.

+1/0
15.11.2012 20:12

P28e48t50r 10N11ě41m87e82c 4380583280757

Kosti nejsou jediná známá závada, Fábiáci si stěžují ještě na praskající žárovky, tuším hlavně v pravém světlometu.

+1/−1
15.11.2012 18:13

K17a98r43e71l 96V90a38c75h45u77t 9203502989423

Nám pravá kost praskla už asi po 2,5 měsících ježdění (=na novém voze) ... vyměnili nám ji zdarma (uznaná záruka) a od té doby ulynulo už 5 let a zatím žádná další závada. - Tak nevím. ;-)

+1/−1
15.11.2012 18:50

P86a85t11r92i42k 85M74a88r67e74k 8132827258326

zrovna zarovky asi nejsou neco co by cloveka financne polozilo

+1/0
15.11.2012 21:07

P66e23t77r 64N67ě92m96e19c 4490383530157

To určitě ne, ale je to opruz, navíc při tom, jak blbě se v dnešních autech mění.

0/0
16.11.2012 13:03

D42a77v81i52d 13P71l89a60c41h55ý 2942516574359

máme v práci peugeoty 207 a tam to hoří jedna za druhou, a měnit to tam je taky zážitek ...

0/0
15.11.2012 22:58

K42a30r33e54l 13H32o87s54n59e22d21l 7967711431735

Kromě kostí (u mne výměna po 50k km) byly u prvních Fábií ještě problémy s kabelama. U mojí byl problém s kabelama zatím 2x - nejdřív uklepaná koncovka u čidla rychlosti na převodovce a pak u benzínového čerpadla.

Praskající žárovky předních světel naštěstí nejsou můj problém. Za 10 let jsem měnil každou jen 1x.

0/0
17.11.2012 20:50

J92i87ř90í 52H13r42d69l55i88č91k60a 2798521420163

Prý podvozek po 7 letech a 150tis km v bezvadném stavu ;-D I tlumiče, čepy, atd? Tomu těžko někdo, kdo jezdí denně po českých tankodromech uvěří. Zase nás  tu někdo lakuje. A za 240k si mohl pořídit pořádnou ojetinu, ne nákupní tašku.

+3/−8
15.11.2012 15:06

J32o69s26e45f 71Č75e29r15v97e11n20i89c37k91ý 9899604921883

Měl jsem dvě Fabie po sobě, vždy 5 let, koupeno coby nové vozidlo. Na první jsem najezdil 176 tisíc, na té druhé 167 tisíc. Ano na jedné se za mého vlastnictví neměnily ani čepy, ani tlumiče.

Teď mám dva roky a něco třetí Fabii. Nikdy mi tohle auto nepřipadalo jako nákupní taška. V pohodě s ní jezdím přes celé bývalé Československo na východ Slovenska 2 až 3 krát do roka. Nikdy nejsem nebyl z jízdy rozlámaný nebo jinak "postižený".

+8/−3
15.11.2012 15:18
Foto

P96e81t11r 62P66r82o39c87h63á97z24k39a 3372746162784

Mám v pořadí druhou Fabču,rovněž kombi a jezdím ročně v průměru padesát tisíc kilometrů.Kupuji vždy na doporučení lehce ojetou tedy za docela výhodnou cenu.Olej měním sám stejně jako všechny filtry a jiné náplně.Seřízení a diagnostiku je li třeba nechávám na značkovém servisu.Jezdím nejen po našich cestách ale i různě po Evropě.Problémy v podstatě žádné.Pro dva lidi,případně dva další nebo děti docela vhodné auto.1,4 16V ze spotřebou cca 5,8l.Možná dáno tím,že mám něco naježděno a na auto nemám přehnané požadavky.Podvozek je opravdu slušný a dost vydrží na rozdíl od jiných,často i dražších aut.

+2/−2
15.11.2012 19:29

P14a25t49r73i57k 57M26a24r33e97k 8432677458986

musim rict, ze na najezd 50 tisic km rocne bych si urcite koupil neco vetsiho/pohodlnejsiho ... neni to o jenom o tom, jestli to clovek vyuzije nebo ne

+2/0
15.11.2012 20:41
Foto

I64v67a88n 91K49o27p82t50a 5677622781877

Asi pán nechtěl ojetinu, ale nové auto této velikosti.

+1/−3
15.11.2012 15:23

J46i40ř50í 10H86r79d61l61i84č21k55a 2768481330333

tak proč si koupil dvouletou ojetinu? ;-DRv

+2/−1
15.11.2012 16:51

P53a45t51r59i41k 53M95a61r24e74k 8682847248396

pravda, 2 roky stara Fabie nebo o 2 roky starsi Focus ... ale je to kazdeho volba :)

0/0
15.11.2012 20:45

I86v42a98n 16Z93y78k37á77n 9910563439806

Každý nemusí dennodenně brázdit D1čku. Pokud jezdíte v ČR v lokalitách, kde jsou silnice v relativně slušném stavu, tak není problém dosahovat mnohem delších nájezdů na tlumičích a čepech. Čepy jsem měnil až po 221tis.km (po 6 a 1/4 roku) a tlumiče jsem měnil po 268tis.km (po přesně 9ti letech). Takže nějakých 150tis. je ještě v pohodě a majitel Fábie zde rozhodně lhát neměl důvod.

+5/−2
15.11.2012 15:39

R65a46d12e81k 77M45i72t77a59s 6261238261360

Jinak opet clanek, ktery je k nicemu, tohle snad musi vedet kazdej, ze mu to auto nebude vydelavat. A pan fotograf by se mohl naucit pouzivat i blesk, aby na tech fotkach bylo neco videt ;o)))

+1/−11
15.11.2012 12:13

P38e14t85r 54N47e71s15v91a76d70b80a 2684435496269

Divil by ses kolik lidí je překvapených kolik je stojí provoz auta. A pak to taky podle toho vypadá. Rv

+4/−3
15.11.2012 12:38

D39r73a18h73o66m83í20r 24Š95k77u71b85n16a 1789663195827

:-PKde se prodávají Fabie Combi za 50 000 Kč?

+3/−4
15.11.2012 11:51

J81a91n 76S51v97o72b15o12d94a 6184594532351

Pro devět let starou  a s 150k na tachometru je ta cena odpovídající

+4/−3
15.11.2012 13:15

J21a95n 76N38o37v42á86k 9495188624715

Na Tipcars je benzínových Fabií kombi do 50 tisíc v nabídce 33 ks.

V AutoEsa třeba jedna s rýhou na blatníku za 38 tisíc.

0/0
16.11.2012 9:32

I29v75a39n 50Z93y42k16á69n 9910243589606

No do te kalkulace ten clovek zapocist havarijko musi, pokud ho platil. Stejne tak tam chybi, jak nekdo spravne uvedl, dalnicni znamka, ikdyz ne kazdy ji potrebuje. Ale urcite tam chybi i poplatky za STK/emise. Tisicovka k tisicovce. I bez toho STK mi ale vyslo u te Fabie, ze se pohybuje majitel na 4,08Kc/km, coz je jeste ok. Mam ted na Cliu*2002 po 290tis km presne stejnou hodnotu kc/km, navic s jistotou, ze tam mam absolutne kazdou kacku, co mi kdy auto vzalo z penez. Kdyz mi znamy prochazel muj Excel a videl ty castky, tak sel do kolen. Ano, auto je stale servisovane v autorizovanych servisech, nicmene ty castky v radu casto statisicu, 282tis palivo, temer 80tis vybava, doplnky 3tis(a la kosmetika atp), 147tis poplatky (STK, pojistky, pokuty 2tis., trajekty), 186tis servis (ale auto uz ma vymenenou vetsinu klicovych generacnich dilu na vydrz min. do 450-500tis.km). Je to darda. 700tis (bez porizovacky) Vam auto spolkne pri tomhle najezdu km, ani nevrknete! Lepsi nevedet ci vedet?

+2/−5
15.11.2012 11:49

I67v34a61n 32Z19y10k60á81n 9240153469336

teda ja v te sve castce 4.11kc/km nemam zohlednenu prodejni cenu, ktera jeste neexistuje, takze ji ani nekalkuluju. Ani s ni moc kalkulovat nelze, pokud chce clovek to auto ojezdit a vyuzit ho maximalne, dokud je to "rentabilni" a ta krivka hodnoty kc/km nezacne de facto trendem jit nahoru. Ale i tak se to vyplati to auto udrzovat. Kdyz nainvestuju na opravach sice treba 100, ale at nezeru, treba i 150tis.kc na navyseni projezdu auta o dalsich 200.000km, pak je to porad vyrazne a NASOBNE levnejsi investice, nez jit do auta jineho a vse zacinat odznova.;-)

+3/−3
15.11.2012 12:00

P46a74v19e11l 37Z80u50k94a52l 6688885360533

tak tak když si vemu,že na každé auto z bazaru je potřeba udělat rozvody,vyměnit oleje v motoru,převodovce,filtry,brzdovou kapalinu,většinou i zimní letní gumy..tak jsme na 30 000.-kč min.nezávisle na značce.

+2/−2
15.11.2012 12:28

J39a71n 53N24o26v47á64k 9295808274765

Nevím, mě před třemi lety po koupi rozvody stály 3000,- (práce vlastní),zimní kola (včetně ráfků) 10000,- , oleje a filtry 2000,-. To jsem na polovině. Díly a další náplně od té doby cca 6000,- (z toho 3000,- aditivum k FAPu), povinné ručení 2200,- ročně, 1x technická, 3x dálniční známka.

Spokojeně najeto cca 20 tisíc ročně, auto Citroen C5 Break 1.6HDI.

0/0
16.11.2012 9:43

J69i17ř34í 26H97l61i20s46n60i33k14o70v95s40k59ý 9893861762201

Mě servis u Hondy Civic tedy vyjde levněji.

+1/−3
15.11.2012 11:11

P71e81t91e42r 82A56d31a19m69e90c 8298842804553

Nejsem si jist, ale ceny, které jsou tam uváděny mi přijdou jak u servisu, tak u pojištění přehnané. Já třeba aktuálně platím snad 15tis povinné+havarijní u dražšího vozu se silnějším motorem. Stejně tak, pokud opravdu servis byl u garážníků/svépomocí, tak mi přijde přehnané, dát uváděné ceny. Třeba 12tis za rozvody? Já včetně práce platil cca 9tis na specifické verzi 2.0TFSI (BYD), kde jsem třeba napínací kladku musel kupovat originál, protože druhovýroba neexistuje. Na standardní verzi 2.0TFSI (AXX, BWA) to vycházelo cca 5tis s prací. Stejně tak lambda 2x+3x klimatizace + čidlo mi za 12tis přijde moc, hlavně, když pořád předpokládám, že to nebylo v autorizovaném servisu a možná se ani nejednalo o originální díl.

+3/−4
15.11.2012 10:09

P38a83v60e21l 42Z69u35k69a36l 6258165770483

ne každý je finančě gramotny aby si udělal x nabídek od ruznych společností před tím než se rozhodne

+1/−2
15.11.2012 11:22

J49i53ř29í 17H15r38d93l49i65č96k35a 2428831250153

15tis za povinné? ;-D Mám třílitr a platím 4000 - ČSOB.

0/−2
15.11.2012 16:49

P88e37t90e41r 84A84d25a84m31e16c 8358652774113

Myslím, že jsem jasně napsal "povinné+havarijní".

+2/−1
15.11.2012 16:52

J55i31ř16í 66H50r53d70l30i47č98k77a 2758261430433

pardon, přehlédnul jsem se. 15 je dobrá cena R^

+1/−1
15.11.2012 16:56

P93e23t16e37r 51A54d31a36m78e86c 8168632674143

A to je včetně připojištění čelního skla :-)

0/−1
15.11.2012 17:03
Foto

P31e82t32r 67K83u87č94e79r20a 4760579642441

Tyhle kalkulace ukazují lidem realitu. R^ Kdysi jsem si počítal náklady z vlastnictví Fábie za 300.000 Kč během 10 let s nájezdem 15.000 km ročně, opravami a pojištěním na 850.000 Kč. Případně 5,60 Kč na 1 km. A kdo ví, jestli jsem tam dal všechno.

.

Můžete to použít na cokoliv: Vždyť jen lepší sportovní bunda s goretexem za 8000 Kč nošená 8 let jen v dešti 10 dní v roce (když je hezky, leží vám v batohu, kdyby se to zvrtlo a plní maximálně tak v noci úlohu polštáře) = vyjde na 100 Kč / 1 den v akci. Ale pokud je dobrá vydrží i dýl.

+5/−5
15.11.2012 10:00
Foto

P65e69t93r 84K17u49č68e86r72a 4410519702731

...ehm no. Možná to bude méně jak 850.000 protože na opravy máte nejdřív záruku a koupíte si jen olej, zimní kola a nebo nosiče. Opravujete hlavně mezi 4-8 rokem a ke konci už na to zase kašlete, protože to je srará rachotina. A havarijní pojistku ukončíte nejspíš po čtvrtém, pátém roce.

Malé auta mají výhodu v tom, že blbá spojka nestojí 20-30.000 ale třeba jen 4.000. A tak je to se vším.

+5/−1
15.11.2012 10:12

E14d76a 84D40r71á66b64e65k 7799942553917

Možná? Takže když jste to kdysi počítal, tak majitel opravoval i mezi 1-3 rokem a na konci na to nekašlal, a havarijko neukončoval? Nebo proč nás tu lakujete vycucanými příklady z prstu?

0/0
16.11.2012 5:44
Foto

P92e74t58r 15K27u36č27e73r96a 4650909222261

Spočítejte si to po svém, co je na tom tak těžkýho?

0/0
19.11.2012 18:35

P21a78v60e64l 62Z94u58k36a41l 6268315740423

s tou bundou je to trochu případ z jiné reality..na oblečení a fuknčním by se šetřit nemělo...a taky kupujete li si goretexovou bundu,započítal jste tam i náklady na mytí,přípravky na impregnaci goretexové membrány???

+3/−1
15.11.2012 11:23

M91a26r92t77i10n 14N24e89r60m56u74t 9217237358349

dobrý jsou taky goretexový boty, 1km chůze může stát zhruba jako jízda autem.

0/0
19.11.2012 19:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.