Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nákupem auta placení teprve začíná. Fabia vyjde na třináct tisíc ročně

Zaplacením kupní ceny to teprve začíná. Provoz auta něco stojí, a to i když jen parkuje před domem. Česká klasika, benzinová Škoda Fabia Combi, patří k robustním bezproblémovým autům s levnými díly. I tak kromě benzinu "sežere" v celkovém účtování přes 40 tisíc ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P11e47t91r 26P65r78á66š83i88l 7656781563498

Tohle mě fakt štve, sám jsem auto vybíral dny a pak jsem to vzdal (všude se něco nezdálo, nejasná historie apod.), tak jsem vsadil na profíky z Kontroly vozu a jsem skutečně spokojen. Auto mi zkontrolovali, vše prověřili a ještě mi stanovili orientační cenu investic na následující období (což vedlo ke slevě u bazaristy). Vřele doporučuji www.kontrolavozu.cz

0/0
8.1.2013 17:40

A34n93t38o74n27í30n 65S69e60b24e77r38a 7923598500599

Měn výjde felda rončně za opravy na cca 4 tisíce a co vím fabie za kazí trochu míň a díly jsou dražší o 30%. Takže se podle mně jsem schopný v pohodě dostat na maximálně 6 tisíc. A ta uváděná cena pojistky je nějaká vysoká. Počítal jsem si to pro sebe a pezníjko + havarijní mně na fabii 1,4 výjde na cca 6 tisíc kč.

Jinak si myslím, že si člověk má koupi takové auto, aby roční náklady byly maximálně jeden jeho měsíční čistý plat.  Jinak se to stává dost neúnosné.

+3/0
16.11.2012 8:17
Foto

P31e98t16r 88K43u53č66e37r83a 4620809432581

Cože? Maximálně jednu čistou mzdu na roční provoz auta?

.

S opravami 6000 Kč ročně, pojištěním za 6000 Kč, dálniční známkou za 1200 Kč, nutnou každoroční výměnou oleje, který vyjde s filtrem no minimálně na tisícovku = A to dělá celkem 14200 Kč.

Do průměrné mzdy (18.000 čistého) zbývá již jen 3800 kč, které použijeme na úhradu benzínu (asi 102 litrů), abychom mohli s tou fábií za celý rok ujezdit hezkých 1850 kilometrů. Dojeli bychom o pár kilometrů dál za tu průměrnou mzdu, kdybychom zrušili to havarijko, ale i tak - je to prostě blbost. Auto je prostě drahé.

+1/0
19.11.2012 19:07

D97a54v97i77d 96P73l10a98c79h98ý 2592276514159

není to tak dávno co tu v nějakém testu psali že fabie combi je při razantnějsím průjezdu zatáčkou silně nestabilní :) že je to právě oblíbené firemní auto kde s tím každý lítá a v těch zatáčkách je to neřízená střela. Hold každý novinář to vidí asi jinak :)). Dobrý řidič dostane do ruky každé auto ...

0/−1
15.11.2012 22:57

J36a48r87o33s37l67a70v 84B76u45r12s81í95k 8209755924822

Mám Fábii 2001, najeto přesně 150k a s podvozkem se kromě seřízení geometrie nikdy nic nedělalo. Stačí nevymetat každou díru xD

+2/0
15.11.2012 21:38

R71i66c24h62a46r79d 64O91l59e70o59w70n80i63k 5827160157

Náklady na provoz tak malého auta jako je fabie jsou poměrně vysoké. Vedu si přesnou evidenci všech nákladů na své i manželčino auto, jezdím ve Fordu Mondeo kombi 2002 2,0 TDCi, tedy auto o 2 třídy výš, auto vlastním 7 let, koupil jsem tříleté, ročně najezdím průměrně 16800km, nyní má celkem najeto 220000km a měsíční náklady včetně nafty, pojištění, dálničních poplatků, pneu, náplní filtrů, destiček a kotoučů...drahé výměny turba a spojky, repase vstřikovačů mi vycházejí na 10531,-Kč (včetně nafty!!!).... započtena i pořizovací cena 300tis. Kč. Fabie je podle toho příliš drahá na servis nebo příliš poruchová.

0/0
15.11.2012 21:07

B78r13o55n94i20s58l80a62v 52J25a80k86l 8970165265175

Jenze tam to byly 13k rozni naklady a ne mesicni! Kazdopadne je to ale troloidni clanek ..... evidentne ho psal clovek, co jezdi salinou a ve fabii mozna tak jednou nekdy sedel.

Jinak je videt jak se prodavaji auta ..... na takovou fabiu za 50k z roku 2003 v bazaru nenarazite ..... ani dovezenou z Italie, svarenou z peti aut a utocenym pul micem .......

0/0
15.11.2012 22:21

P42e45t64r 15R35u71m55p37l62i76k 4969887309933

já myslím, že on za nu dostal 50tkč a bazar má rabat.

0/0
17.11.2012 11:34

P38a96t13r92i63k 79M82a34r89e13k 8712477648926

clovek ktery by resil naklady si nema auto kupovat ... neni to TV kterou postavim doma a bude mi slouzit 10 let ..

popravde receno moc nechapu lidi, kteri si koupi (za kazdou cenu nove) auto za treba 250,000kc .. ale pak s nim moc nejedzi - protoze je to drahe, .. na povinne prohlidky/vymeny se taky moc netvari, protoze proc platit tolik penez kdyz s tim skoro nejezdim ?? .. proc si takovy clovek auto teda porizuje .. a kdyz uz .. proc si radeji nekoupi nejakou ojetinu za 90 tisic?

lidi budou porad vykladat, jak jsou ojetiny rizikove, jak se jim to vsechno pokazi, ..atp ... a pak daji skoro 3x vic penez za nove, se kterym pak stejne skoro nejezdi .. a nedavaji mu dostatecnou peci, protoze je draha ( a to mi nikdy nevymluvi ze u starsiho auta je bezna udrzba levnejsi )

ja osobne jsem mel 2 ojetiny, prvni byla hodna spatna (prvni auto, byl jsem mlady) .. nejneom ze jsem naletel na "vyhodny" leasing .. ale auto navic jeste bylo po bouracce (byt dobre opravene) .. najeto vic km,

0/0
15.11.2012 20:36

P65a85t43r62i27k 35M26a58r57e44k 8582507498776

chybelo tomu ABS, ktere to podle prodejce mit melo .. a kdyz sem se chtel soudit, tak mne leasingovka poslala k sipku, protoze jsem nebyl vlastnikem vozu a oni mi k tomu nedali souhlas - proc taky, ze?.. kdyz maji s bazary dobre ksefty na takova auta - .jasny, bylo to pred 9ti lety, dneska uz je situace asi jina

moje druhe auto byla 3 roky stara ojetina .. a lepsi auto jsem nemel! .. kupovane v nemecku primo u Autohausu, mel jsem ho teda jenom 1 rok .. ale nestihl sem ani vymenit olej (olej+filtry+udrzbu mi udelal autohaus v nemecku pred prodejem -takhle nejak funguji sluzby).. vsechno fungovalo dobre ... a priste bych do ojetiny sel zase .. nicmene vec se ma tak, ze auto ktere mam vyhledle stoji skoro stejne penize nove, jako 2-3 roky state ..takze si poprve budu kupovat nove auto a budu zvedavy to porovnat, jestli je to o tolik lepsi zkusenost

+1/0
15.11.2012 20:40

P97a30t37r86i34k 54M22a87r32e27k 8322907268386

ale i ta prvni opravdu spatna koupe mne po 4 letech vysla na cca 400 tisic (bez benzinu + znamek , ktere bych u noveho auta platil taky) ... a nove auto bez pojisteni by mne stalo 600 .. takze se to porad vyplatilo

0/0
15.11.2012 20:57

T72o27m50á41š 15V69e93l10e59m70a71n 4715465927473

podle mě jsou jetiny rizikové - nemálo 10-20 let starých auta má slabou bezpečnostní výbavu a konstrukci , je tu větší pravděpodobnost selhání (např. se mi vypnul motor, tedy i veškeré posilovače a málem jsem to neubrzdil a vjel na do tramvaje) , celkově považuji spolehlivost a bezpečnost za prvořadou. Možná budu nové auto za 10-12 let prodávat se 150tkm, ale mě to smysl dává ;-)

0/0
16.11.2012 12:17

P61a52t84r81i61k 96M13a78r26e34k 8762697488626

Sronavat nove a 10-20let stare je zcestne, protoze to se bavime 250,000kc vs 15,000kc

0/0
16.11.2012 17:21

A52d45o88l61f 98J18e25r39s88á56k 4496284364570

o Cliu ani nemluvě. Jeden z nehorších pekáčů všech dob!!! Propadák, co uzavírá všechny studie o spolehlivosti.

+1/0
15.11.2012 20:12

P64e49t40r 16N60ě45m46e44c 4700933220587

Kosti nejsou jediná známá závada, Fábiáci si stěžují ještě na praskající žárovky, tuším hlavně v pravém světlometu.

+1/−1
15.11.2012 18:13

K55a91r72e71l 65V17a50c63h69u19t 9723632319623

Nám pravá kost praskla už asi po 2,5 měsících ježdění (=na novém voze) ... vyměnili nám ji zdarma (uznaná záruka) a od té doby ulynulo už 5 let a zatím žádná další závada. - Tak nevím. ;-)

+1/−1
15.11.2012 18:50

P58a15t12r66i55k 13M41a63r48e19k 8732407328136

zrovna zarovky asi nejsou neco co by cloveka financne polozilo

+1/0
15.11.2012 21:07

P90e57t32r 40N15ě16m44e52c 4720803150847

To určitě ne, ale je to opruz, navíc při tom, jak blbě se v dnešních autech mění.

0/0
16.11.2012 13:03

D57a27v84i11d 28P76l57a54c42h79ý 2882666624589

máme v práci peugeoty 207 a tam to hoří jedna za druhou, a měnit to tam je taky zážitek ...

0/0
15.11.2012 22:58

K20a45r28e41l 48H62o25s92n41e39d13l 7657291771895

Kromě kostí (u mne výměna po 50k km) byly u prvních Fábií ještě problémy s kabelama. U mojí byl problém s kabelama zatím 2x - nejdřív uklepaná koncovka u čidla rychlosti na převodovce a pak u benzínového čerpadla.

Praskající žárovky předních světel naštěstí nejsou můj problém. Za 10 let jsem měnil každou jen 1x.

0/0
17.11.2012 20:50

J76i98ř26í 18H37r28d39l44i70č61k28a 2978521230343

Prý podvozek po 7 letech a 150tis km v bezvadném stavu ;-D I tlumiče, čepy, atd? Tomu těžko někdo, kdo jezdí denně po českých tankodromech uvěří. Zase nás  tu někdo lakuje. A za 240k si mohl pořídit pořádnou ojetinu, ne nákupní tašku.

+3/−8
15.11.2012 15:06

J94o72s30e68f 87Č12e14r20v65e22n53i28c24k28ý 9819504861793

Měl jsem dvě Fabie po sobě, vždy 5 let, koupeno coby nové vozidlo. Na první jsem najezdil 176 tisíc, na té druhé 167 tisíc. Ano na jedné se za mého vlastnictví neměnily ani čepy, ani tlumiče.

Teď mám dva roky a něco třetí Fabii. Nikdy mi tohle auto nepřipadalo jako nákupní taška. V pohodě s ní jezdím přes celé bývalé Československo na východ Slovenska 2 až 3 krát do roka. Nikdy nejsem nebyl z jízdy rozlámaný nebo jinak "postižený".

+8/−3
15.11.2012 15:18
Foto

P55e26t70r 61P47r32o23c48h83á10z43k95a 3482896972674

Mám v pořadí druhou Fabču,rovněž kombi a jezdím ročně v průměru padesát tisíc kilometrů.Kupuji vždy na doporučení lehce ojetou tedy za docela výhodnou cenu.Olej měním sám stejně jako všechny filtry a jiné náplně.Seřízení a diagnostiku je li třeba nechávám na značkovém servisu.Jezdím nejen po našich cestách ale i různě po Evropě.Problémy v podstatě žádné.Pro dva lidi,případně dva další nebo děti docela vhodné auto.1,4 16V ze spotřebou cca 5,8l.Možná dáno tím,že mám něco naježděno a na auto nemám přehnané požadavky.Podvozek je opravdu slušný a dost vydrží na rozdíl od jiných,často i dražších aut.

+2/−2
15.11.2012 19:29

P19a43t77r27i72k 78M21a86r72e89k 8232987578936

musim rict, ze na najezd 50 tisic km rocne bych si urcite koupil neco vetsiho/pohodlnejsiho ... neni to o jenom o tom, jestli to clovek vyuzije nebo ne

+2/0
15.11.2012 20:41
Foto

I83v80a71n 81K80o61p86t71a 5587802841867

Asi pán nechtěl ojetinu, ale nové auto této velikosti.

+1/−3
15.11.2012 15:23

J67i17ř70í 74H24r85d18l79i50č63k76a 2178681680523

tak proč si koupil dvouletou ojetinu? ;-DRv

+2/−1
15.11.2012 16:51

P80a47t47r74i29k 64M12a37r61e25k 8862137368186

pravda, 2 roky stara Fabie nebo o 2 roky starsi Focus ... ale je to kazdeho volba :)

0/0
15.11.2012 20:45

I37v57a89n 58Z65y17k45á72n 9860803429586

Každý nemusí dennodenně brázdit D1čku. Pokud jezdíte v ČR v lokalitách, kde jsou silnice v relativně slušném stavu, tak není problém dosahovat mnohem delších nájezdů na tlumičích a čepech. Čepy jsem měnil až po 221tis.km (po 6 a 1/4 roku) a tlumiče jsem měnil po 268tis.km (po přesně 9ti letech). Takže nějakých 150tis. je ještě v pohodě a majitel Fábie zde rozhodně lhát neměl důvod.

+5/−2
15.11.2012 15:39

R92a26d75e22k 13M38i10t24a48s 6951398261810

Jinak opet clanek, ktery je k nicemu, tohle snad musi vedet kazdej, ze mu to auto nebude vydelavat. A pan fotograf by se mohl naucit pouzivat i blesk, aby na tech fotkach bylo neco videt ;o)))

+1/−11
15.11.2012 12:13

P59e15t91r 83N71e86s76v79a32d59b14a 2204985326949

Divil by ses kolik lidí je překvapených kolik je stojí provoz auta. A pak to taky podle toho vypadá. Rv

+4/−3
15.11.2012 12:38

D65r98a15h87o81m12í88r 88Š33k33u25b72n64a 1399783215757

:-PKde se prodávají Fabie Combi za 50 000 Kč?

+3/−4
15.11.2012 11:51

J40a53n 73S33v73o84b19o10d20a 6984874152751

Pro devět let starou  a s 150k na tachometru je ta cena odpovídající

+4/−3
15.11.2012 13:15

J89a18n 71N10o18v59á24k 9365378914355

Na Tipcars je benzínových Fabií kombi do 50 tisíc v nabídce 33 ks.

V AutoEsa třeba jedna s rýhou na blatníku za 38 tisíc.

0/0
16.11.2012 9:32

I81v75a21n 17Z57y97k68á55n 9280603469756

No do te kalkulace ten clovek zapocist havarijko musi, pokud ho platil. Stejne tak tam chybi, jak nekdo spravne uvedl, dalnicni znamka, ikdyz ne kazdy ji potrebuje. Ale urcite tam chybi i poplatky za STK/emise. Tisicovka k tisicovce. I bez toho STK mi ale vyslo u te Fabie, ze se pohybuje majitel na 4,08Kc/km, coz je jeste ok. Mam ted na Cliu*2002 po 290tis km presne stejnou hodnotu kc/km, navic s jistotou, ze tam mam absolutne kazdou kacku, co mi kdy auto vzalo z penez. Kdyz mi znamy prochazel muj Excel a videl ty castky, tak sel do kolen. Ano, auto je stale servisovane v autorizovanych servisech, nicmene ty castky v radu casto statisicu, 282tis palivo, temer 80tis vybava, doplnky 3tis(a la kosmetika atp), 147tis poplatky (STK, pojistky, pokuty 2tis., trajekty), 186tis servis (ale auto uz ma vymenenou vetsinu klicovych generacnich dilu na vydrz min. do 450-500tis.km). Je to darda. 700tis (bez porizovacky) Vam auto spolkne pri tomhle najezdu km, ani nevrknete! Lepsi nevedet ci vedet?

+2/−5
15.11.2012 11:49

I58v20a56n 97Z93y88k92á95n 9230983259606

teda ja v te sve castce 4.11kc/km nemam zohlednenu prodejni cenu, ktera jeste neexistuje, takze ji ani nekalkuluju. Ani s ni moc kalkulovat nelze, pokud chce clovek to auto ojezdit a vyuzit ho maximalne, dokud je to "rentabilni" a ta krivka hodnoty kc/km nezacne de facto trendem jit nahoru. Ale i tak se to vyplati to auto udrzovat. Kdyz nainvestuju na opravach sice treba 100, ale at nezeru, treba i 150tis.kc na navyseni projezdu auta o dalsich 200.000km, pak je to porad vyrazne a NASOBNE levnejsi investice, nez jit do auta jineho a vse zacinat odznova.;-)

+3/−3
15.11.2012 12:00

P24a63v14e24l 51Z83u82k15a70l 6968215660363

tak tak když si vemu,že na každé auto z bazaru je potřeba udělat rozvody,vyměnit oleje v motoru,převodovce,filtry,brzdovou kapalinu,většinou i zimní letní gumy..tak jsme na 30 000.-kč min.nezávisle na značce.

+2/−2
15.11.2012 12:28

J21a41n 63N79o36v68á98k 9405968254125

Nevím, mě před třemi lety po koupi rozvody stály 3000,- (práce vlastní),zimní kola (včetně ráfků) 10000,- , oleje a filtry 2000,-. To jsem na polovině. Díly a další náplně od té doby cca 6000,- (z toho 3000,- aditivum k FAPu), povinné ručení 2200,- ročně, 1x technická, 3x dálniční známka.

Spokojeně najeto cca 20 tisíc ročně, auto Citroen C5 Break 1.6HDI.

0/0
16.11.2012 9:43

J24i69ř31í 39H24l92i19s31n61i57k12o42v55s83k72ý 9233891492631

Mě servis u Hondy Civic tedy vyjde levněji.

+1/−3
15.11.2012 11:11

P90e82t45e65r 40A19d65a37m23e67c 8278452224483

Nejsem si jist, ale ceny, které jsou tam uváděny mi přijdou jak u servisu, tak u pojištění přehnané. Já třeba aktuálně platím snad 15tis povinné+havarijní u dražšího vozu se silnějším motorem. Stejně tak, pokud opravdu servis byl u garážníků/svépomocí, tak mi přijde přehnané, dát uváděné ceny. Třeba 12tis za rozvody? Já včetně práce platil cca 9tis na specifické verzi 2.0TFSI (BYD), kde jsem třeba napínací kladku musel kupovat originál, protože druhovýroba neexistuje. Na standardní verzi 2.0TFSI (AXX, BWA) to vycházelo cca 5tis s prací. Stejně tak lambda 2x+3x klimatizace + čidlo mi za 12tis přijde moc, hlavně, když pořád předpokládám, že to nebylo v autorizovaném servisu a možná se ani nejednalo o originální díl.

+3/−4
15.11.2012 10:09

P43a92v21e69l 88Z94u49k44a63l 6638935640573

ne každý je finančě gramotny aby si udělal x nabídek od ruznych společností před tím než se rozhodne

+1/−2
15.11.2012 11:22

J89i65ř45í 29H44r48d24l79i45č83k60a 2648121100343

15tis za povinné? ;-D Mám třílitr a platím 4000 - ČSOB.

0/−2
15.11.2012 16:49

P90e84t48e18r 67A48d44a24m83e27c 8508142104373

Myslím, že jsem jasně napsal "povinné+havarijní".

+2/−1
15.11.2012 16:52

J88i79ř18í 49H52r30d18l77i28č13k65a 2768641820383

pardon, přehlédnul jsem se. 15 je dobrá cena R^

+1/−1
15.11.2012 16:56

P19e68t63e14r 63A94d54a95m54e30c 8428162474943

A to je včetně připojištění čelního skla :-)

0/−1
15.11.2012 17:03
Foto

P24e43t21r 35K98u36č43e17r44a 4930319162861

Tyhle kalkulace ukazují lidem realitu. R^ Kdysi jsem si počítal náklady z vlastnictví Fábie za 300.000 Kč během 10 let s nájezdem 15.000 km ročně, opravami a pojištěním na 850.000 Kč. Případně 5,60 Kč na 1 km. A kdo ví, jestli jsem tam dal všechno.

.

Můžete to použít na cokoliv: Vždyť jen lepší sportovní bunda s goretexem za 8000 Kč nošená 8 let jen v dešti 10 dní v roce (když je hezky, leží vám v batohu, kdyby se to zvrtlo a plní maximálně tak v noci úlohu polštáře) = vyjde na 100 Kč / 1 den v akci. Ale pokud je dobrá vydrží i dýl.

+5/−5
15.11.2012 10:00
Foto

P29e71t52r 83K19u35č54e29r23a 4860189552401

...ehm no. Možná to bude méně jak 850.000 protože na opravy máte nejdřív záruku a koupíte si jen olej, zimní kola a nebo nosiče. Opravujete hlavně mezi 4-8 rokem a ke konci už na to zase kašlete, protože to je srará rachotina. A havarijní pojistku ukončíte nejspíš po čtvrtém, pátém roce.

Malé auta mají výhodu v tom, že blbá spojka nestojí 20-30.000 ale třeba jen 4.000. A tak je to se vším.

+5/−1
15.11.2012 10:12

E43d59a 75D42r14á34b92e44k 7169772653497

Možná? Takže když jste to kdysi počítal, tak majitel opravoval i mezi 1-3 rokem a na konci na to nekašlal, a havarijko neukončoval? Nebo proč nás tu lakujete vycucanými příklady z prstu?

0/0
16.11.2012 5:44
Foto

P31e74t93r 24K47u57č26e43r33a 4110219442941

Spočítejte si to po svém, co je na tom tak těžkýho?

0/0
19.11.2012 18:35

P87a86v33e17l 16Z87u80k90a48l 6608115130193

s tou bundou je to trochu případ z jiné reality..na oblečení a fuknčním by se šetřit nemělo...a taky kupujete li si goretexovou bundu,započítal jste tam i náklady na mytí,přípravky na impregnaci goretexové membrány???

+3/−1
15.11.2012 11:23

M10a86r98t19i63n 32N31e18r25m20u17t 9707967538849

dobrý jsou taky goretexový boty, 1km chůze může stát zhruba jako jízda autem.

0/0
19.11.2012 19:44







Najdete na iDNES.cz