Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Nákupem auta placení teprve začíná. Fabia vyjde na třináct tisíc ročně

Zaplacením kupní ceny to teprve začíná. Provoz auta něco stojí, a to i když jen parkuje před domem. Česká klasika, benzinová Škoda Fabia Combi, patří k robustním bezproblémovým autům s levnými díly. I tak kromě benzinu "sežere" v celkovém účtování přes 40 tisíc ročně.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PP

Tohle mě fakt štve, sám jsem auto vybíral dny a pak jsem to vzdal (všude se něco nezdálo, nejasná historie apod.), tak jsem vsadil na profíky z Kontroly vozu a jsem skutečně spokojen. Auto mi zkontrolovali, vše prověřili a ještě mi stanovili orientační cenu investic na následující období (což vedlo ke slevě u bazaristy). Vřele doporučuji http://www.kontrolavozu.cz

0 0
možnosti
AS

Měn výjde felda rončně za opravy na cca 4 tisíce a co vím fabie za kazí trochu míň a díly jsou dražší o 30%. Takže se podle mně jsem schopný v pohodě dostat na maximálně 6 tisíc. A ta uváděná cena pojistky je nějaká vysoká. Počítal jsem si to pro sebe a pezníjko + havarijní mně na fabii 1,4 výjde na cca 6 tisíc kč.

Jinak si myslím, že si člověk má koupi takové auto, aby roční náklady byly maximálně jeden jeho měsíční čistý plat.  Jinak se to stává dost neúnosné.

3 0
možnosti
Foto

P46e98t83r 26K88u64č59e41r62a

19. 11. 2012 19:07

Cože? Maximálně jednu čistou mzdu na roční provoz auta?

.

S opravami 6000 Kč ročně, pojištěním za 6000 Kč, dálniční známkou za 1200 Kč, nutnou každoroční výměnou oleje, který vyjde s filtrem no minimálně na tisícovku = A to dělá celkem 14200 Kč.

Do průměrné mzdy (18.000 čistého) zbývá již jen 3800 kč, které použijeme na úhradu benzínu (asi 102 litrů), abychom mohli s tou fábií za celý rok ujezdit hezkých 1850 kilometrů. Dojeli bychom o pár kilometrů dál za tu průměrnou mzdu, kdybychom zrušili to havarijko, ale i tak - je to prostě blbost. Auto je prostě drahé.

1 0
možnosti
DP

není to tak dávno co tu v nějakém testu psali že fabie combi je při razantnějsím průjezdu zatáčkou silně nestabilní :) že je to právě oblíbené firemní auto kde s tím každý lítá a v těch zatáčkách je to neřízená střela. Hold každý novinář to vidí asi jinak :)). Dobrý řidič dostane do ruky každé auto ...

0 1
možnosti
JB

Mám Fábii 2001, najeto přesně 150k a s podvozkem se kromě seřízení geometrie nikdy nic nedělalo. Stačí nevymetat každou díru xD

2 0
možnosti
RO

Náklady na provoz tak malého auta jako je fabie jsou poměrně vysoké. Vedu si přesnou evidenci všech nákladů na své i manželčino auto, jezdím ve Fordu Mondeo kombi 2002 2,0 TDCi, tedy auto o 2 třídy výš, auto vlastním 7 let, koupil jsem tříleté, ročně najezdím průměrně 16800km, nyní má celkem najeto 220000km a měsíční náklady včetně nafty, pojištění, dálničních poplatků, pneu, náplní filtrů, destiček a kotoučů...drahé výměny turba a spojky, repase vstřikovačů mi vycházejí na 10531,-Kč (včetně nafty!!!).... započtena i pořizovací cena 300tis. Kč. Fabie je podle toho příliš drahá na servis nebo příliš poruchová.

0 0
možnosti
BJ

Jenze tam to byly 13k rozni naklady a ne mesicni! Kazdopadne je to ale troloidni clanek ..... evidentne ho psal clovek, co jezdi salinou a ve fabii mozna tak jednou nekdy sedel.

Jinak je videt jak se prodavaji auta ..... na takovou fabiu za 50k z roku 2003 v bazaru nenarazite ..... ani dovezenou z Italie, svarenou z peti aut a utocenym pul micem .......

0 0
možnosti
PM

clovek ktery by resil naklady si nema auto kupovat ... neni to TV kterou postavim doma a bude mi slouzit 10 let ..

popravde receno moc nechapu lidi, kteri si koupi (za kazdou cenu nove) auto za treba 250,000kc .. ale pak s nim moc nejedzi - protoze je to drahe, .. na povinne prohlidky/vymeny se taky moc netvari, protoze proc platit tolik penez kdyz s tim skoro nejezdim ?? .. proc si takovy clovek auto teda porizuje .. a kdyz uz .. proc si radeji nekoupi nejakou ojetinu za 90 tisic?

lidi budou porad vykladat, jak jsou ojetiny rizikove, jak se jim to vsechno pokazi, ..atp ... a pak daji skoro 3x vic penez za nove, se kterym pak stejne skoro nejezdi .. a nedavaji mu dostatecnou peci, protoze je draha ( a to mi nikdy nevymluvi ze u starsiho auta je bezna udrzba levnejsi )

ja osobne jsem mel 2 ojetiny, prvni byla hodna spatna (prvni auto, byl jsem mlady) .. nejneom ze jsem naletel na "vyhodny" leasing .. ale auto navic jeste bylo po bouracce (byt dobre opravene) .. najeto vic km,

0 0
možnosti
PM

chybelo tomu ABS, ktere to podle prodejce mit melo .. a kdyz sem se chtel soudit, tak mne leasingovka poslala k sipku, protoze jsem nebyl vlastnikem vozu a oni mi k tomu nedali souhlas - proc taky, ze?.. kdyz maji s bazary dobre ksefty na takova auta - .jasny, bylo to pred 9ti lety, dneska uz je situace asi jina

moje druhe auto byla 3 roky stara ojetina .. a lepsi auto jsem nemel! .. kupovane v nemecku primo u Autohausu, mel jsem ho teda jenom 1 rok .. ale nestihl sem ani vymenit olej (olej+filtry+udrzbu mi udelal autohaus v nemecku pred prodejem -takhle nejak funguji sluzby).. vsechno fungovalo dobre ... a priste bych do ojetiny sel zase .. nicmene vec se ma tak, ze auto ktere mam vyhledle stoji skoro stejne penize nove, jako 2-3 roky state ..takze si poprve budu kupovat nove auto a budu zvedavy to porovnat, jestli je to o tolik lepsi zkusenost

1 0
možnosti
AJ

o Cliu ani nemluvě. Jeden z nehorších pekáčů všech dob!!! Propadák, co uzavírá všechny studie o spolehlivosti.

1 0
možnosti
PN

P98e35t64r 62N23ě15m37e70c

15. 11. 2012 18:13

Kosti nejsou jediná známá závada, Fábiáci si stěžují ještě na praskající žárovky, tuším hlavně v pravém světlometu.

1 1
možnosti
KV

Nám pravá kost praskla už asi po 2,5 měsících ježdění (=na novém voze) ... vyměnili nám ji zdarma (uznaná záruka) a od té doby ulynulo už 5 let a zatím žádná další závada. - Tak nevím. ;-)

1 1
možnosti
JH

Prý podvozek po 7 letech a 150tis km v bezvadném stavu ;-D I tlumiče, čepy, atd? Tomu těžko někdo, kdo jezdí denně po českých tankodromech uvěří. Zase nás  tu někdo lakuje. A za 240k si mohl pořídit pořádnou ojetinu, ne nákupní tašku.

3 8
možnosti

Měl jsem dvě Fabie po sobě, vždy 5 let, koupeno coby nové vozidlo. Na první jsem najezdil 176 tisíc, na té druhé 167 tisíc. Ano na jedné se za mého vlastnictví neměnily ani čepy, ani tlumiče.

Teď mám dva roky a něco třetí Fabii. Nikdy mi tohle auto nepřipadalo jako nákupní taška. V pohodě s ní jezdím přes celé bývalé Československo na východ Slovenska 2 až 3 krát do roka. Nikdy nejsem nebyl z jízdy rozlámaný nebo jinak "postižený".

8 3
možnosti
RM

R58a72d45e85k 20M60i30t97a85s

15. 11. 2012 12:13

Jinak opet clanek, ktery je k nicemu, tohle snad musi vedet kazdej, ze mu to auto nebude vydelavat. A pan fotograf by se mohl naucit pouzivat i blesk, aby na tech fotkach bylo neco videt ;o)))

1 11
možnosti
PN

Divil by ses kolik lidí je překvapených kolik je stojí provoz auta. A pak to taky podle toho vypadá. Rv

4 3
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sraz vytříbených bavoráků přivítal žraloka, botu i nejlepší M všech dob

17. dubna 2024

Rekordní. Tak se dá shrnout letošní setkání majitelů a příznivců vozů BMW divize M. Na trať...

Alfa Romeo nemá na jména štěstí. S poetickým Duettem ustoupilo dezertu

20. dubna 2024

Přejmenovat model poté, co jej slavnostně představíme? Patálie, kterou Alfa Romeo řeší s aktuálním...

Na mosteckém okruhu řádila porsche, zazářil terénní speciál i Carrera GT

20. dubna 2024

O prodlouženém velikonočním víkendu bylo v Mostě opravdu rušno. Jen den poté, co na zdejší autodrom...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze
Rodiny bez životního pojištění přicházejí o peníze

Řada maminek řeší u dětí odřená kolena, škrábance, neštovice nebo třeba záněty středního ucha. Z těchto příhod se děti většinou velmi rychle...