Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Naučte se řadit v trabantu. První nastartoval před 55 lety na VŘSR

První automobil značky Trabant vyjel z bran továrny ve Zwickau před 55 lety, 7. listopadu 1957. Datum si východoněmečtí soudruzi nevybrali náhodou, právě se slavilo 40. výročí Velké říjnové socialistické revoluce. A tak ani moc nevadilo, že pak trvalo ještě celého tři čtvrtě roku, než se podařilo rozběhnout výrobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V98l39a11d98i26m62í18r 89R10o11z57e40h69n37a91l 5328460267646

Kdysi dávno jsem měl odjet strejdovým maluchem (fiat 125 P). Na středové konzole mezi sedadly byla páčka (myslel jsem že sytič) Otočím klíčkem a nic..... Poto mi bylo vysvětleno, že ta páčka je startér. Startovalo se to jako motorová pila.....Potáhnout... roztočit motor.....

0/0
9.11.2012 10:13

V58i96k67t80o92r 65W77o25l64f 8142818463886

A teď mi poraďte, kde se v dnešní době dá nejvýhodněji koupit Trabant. Na veteránových webech? Tam si jich každý hrozně cení.

0/0
9.11.2012 8:55

P94e58t83r 34M68a64t13ě14j12í19č66e10k 2849753864815

kdysi jsem na tytrubko nasel peknej dokument o vyrobe trabantu ... paradni kousky. Treba perfektni mechanizace na ovezeni tesnosti predniho skla .... no jen se podivejte http://www.youtube.com/watch?v=d7lQCyZiRzk

0/0
8.11.2012 20:56
Foto

R68o75m33a23n 96K63o38z40e58l 4177426473474

Měli jsme trabanta, byl dosti poruchový a nastartovat jej za studena bylo opravdové umění. Zřejmě zde byl vliv i tatínka, který vůz extra neudržoval a také nešikovnost mámy, od malička si pamatuju slovo "sytič", které bylo při studeném startu často vyslovováno. Když jsme jeli autobusem, tak jsem obdivoval, jak motor autobusu vždy naskočil ihned, u trabanta to bylo nemyslitelné. Nebyly vyjímkou ani 3 závady během krátké jízdy  - chod motoru na jeden válec, zadrhávání lanka plynu, nemožnost nastartovat...

0/0
8.11.2012 19:51

P53e85t28r 63L68a45n20d52a 1669630815224

Tenhle "Jaguár" si nezaslouží, aby o něm na idnesu psali s malým počátečním písmenem v názvu :-(

Jinak ne každý byl pomalý, můj zvládl i 180 km/h :-)

0/0
8.11.2012 19:16

J59i55ř87í 11Š79v17e89h89l43a 1944374572326

Až takhle jo? To je ostrý:)

0/0
8.11.2012 23:41

M90g40r30. 52J74a60n 31F64i66a58l32a 9482457261396

Několik pěknejch Trabantů je i na prodej

V

http://www.rajveteranu.cz/znacka-67-trabant   

R^

+1/0
8.11.2012 11:10

M75a38r11c21e51l 10P46a17v49l38í78k 7101524578139

podstatné nepresnosti - trabi-m sa dali predbiehať aj násobne drahšie a "modernejšie" autá, taký hrdý majiteľ žiguli 1600 trápil auto na piatom prevodovom stupni a trabi-mu stačil trochu kopcovitý terén - dolu kopcom sa rozpálil a pred vrcholom stúpanie rozdielom 80/60 km/hod zanechal udiveného víkendového vodiča v diaľke.

ps - prepálený olej nemusel byť, veď zmes 50/1 bola znesiteľná (škodovky mali takú spotrebu oleja, teda vrátane výmeny). bolo ale nutné po jazde mestom vytočiť teplý motor na trojke aspoň na osemdesiat a výfuk sa prečistil od úsad.

+1/0
8.11.2012 8:26

J57i57ř69í 41K76o14c88u10r91e13k 6605564915968

Jako že na dvě nádrže benzínu bylo třeba dolít litr oleje do motoru? Nesmysl. Kdysi jsem ji provozoval, sežrala 1,5 litru oleje na 10000 km, takže od výměny do výměny se dolévalo jednou.

0/0
9.11.2012 22:45

P65a62v43e90l 59M23i15k92u25l16a 6318543336797

Trabantem se i dnes dá bezproblémů jezdit. Pokud je vůz alespoň trochu udržovaný (zejména čepy, řízení, brzdy) netřeba mít na tachometru šedesát a v očích smrt.

Když jsme se posledně vraceli ze Švédska tak ze severu Německa ze Sasnitzu jsme těch 750 km ujeli za 11 hodin včetně přestávek a tankování. S plně naloženým vozem při spotřebě 6,5 l / 100 km. Na Trabanta nedám dopustit!

GO TRABI GO!

+9/0
8.11.2012 8:11

R23o95m59a77n 17C63a10e73s78a14r 9483340850377

Je video upravené nebo iDNES zcela vědomě porušuje pravidla provozu na pozemních komunikacích? Ta přelepená registrační značka vpředu...

+3/−5
8.11.2012 0:12

M19i18r90o53s53l20a83v 75B44u19d91a 9432972647412

Proboha proč to řešíš?

+1/−1
8.11.2012 15:40

J62i19ř31í 80K19o85c94u52r81e48k 6385954905838

Jistý pan politik za to byl připraven o papíry. A to tu značku měl čitelnou.

0/0
9.11.2012 22:46

P38a51v35e36l 76R82e17i25s 5779116228959

Také jsem byl "šťastným" majitelem Tráboše. Kamarádi na něj dodnes vzpomínají s hrůzou v očích. Vše se v něm klepalo, netopil, o odmlžení čelního skla ani nemluvím... Byl to vrak a jízda v něm byla adrenalinový zážitek. Dneska se chytám za hlavu, čím jsem to jezdil :-/

+2/−4
7.11.2012 23:45
Foto

M46i61r50o84s73l64a45v 42S25t94e26i52n76e51r 6248654183145

Samozřejmě je vše relativní. Za totality jsem jezdil především na Jawě 250, nejméně 200 tisíc km. Mládí vydrží hodně, ale za deště třeba z Ostravy do Jihlavy, to nebyla žádná legrace. V Trabantu by na mně alespoň nepršelo, ale 1967 to byl jenom sen...

+6/0
7.11.2012 23:56

J24i24ř92í 91Š15v66e66h16l31a 1804344472406

Na té Jawě to muselo být ostrý, kor z Ostravy až do Jihlavy.

0/0
8.11.2012 23:44
Foto

M30i68r22o48s43l11a95v 74S72t60e58i67n43e35r 6818584343685

Můj strýček míval předchůdce Trabanta, DKW Meisterklasse z r. 1938. Technika téměř identická, jenom místo dřeva a plátna měl Trabant trvanlivější ochranu před počasím. Víc ta karoserie být nechtěla a také nebyla. S původními 6V palubní elektriky bývalé Meister a Sonderklasse byly spojeny i potíže s novodobými blinkry. Původně na 6V byla ramínka se žárovkou, která se vyklopila a ukázala směr. Takže blinkry byly důvodem k přechodu na 12V.

Česká konkurence zůstala v začátcích- když Velorex začal stavět čtyřkolová vozítka, byl zastaven zřejmě kvůli nevoli vedení RVHP.V

+6/0
7.11.2012 23:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.