Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Naučte se řadit v trabantu. První nastartoval před 55 lety na VŘSR

První automobil značky Trabant vyjel z bran továrny ve Zwickau před 55 lety, 7. listopadu 1957. Datum si východoněmečtí soudruzi nevybrali náhodou, právě se slavilo 40. výročí Velké říjnové socialistické revoluce. A tak ani moc nevadilo, že pak trvalo ještě celého tři čtvrtě roku, než se podařilo rozběhnout výrobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V52l29a61d31i20m17í81r 32R23o72z53e89h25n21a49l 5918600387776

Kdysi dávno jsem měl odjet strejdovým maluchem (fiat 125 P). Na středové konzole mezi sedadly byla páčka (myslel jsem že sytič) Otočím klíčkem a nic..... Poto mi bylo vysvětleno, že ta páčka je startér. Startovalo se to jako motorová pila.....Potáhnout... roztočit motor.....

0/0
9.11.2012 10:13

V71i85k78t33o46r 85W24o91l18f 8462118423766

A teď mi poraďte, kde se v dnešní době dá nejvýhodněji koupit Trabant. Na veteránových webech? Tam si jich každý hrozně cení.

0/0
9.11.2012 8:55

P31e25t89r 95M57a25t91ě58j63í18č69e73k 2989703434225

kdysi jsem na tytrubko nasel peknej dokument o vyrobe trabantu ... paradni kousky. Treba perfektni mechanizace na ovezeni tesnosti predniho skla .... no jen se podivejte http://www.youtube.com/watch?v=d7lQCyZiRzk

0/0
8.11.2012 20:56
Foto

R16o95m57a58n 83K49o43z28e82l 4747166273984

Měli jsme trabanta, byl dosti poruchový a nastartovat jej za studena bylo opravdové umění. Zřejmě zde byl vliv i tatínka, který vůz extra neudržoval a také nešikovnost mámy, od malička si pamatuju slovo "sytič", které bylo při studeném startu často vyslovováno. Když jsme jeli autobusem, tak jsem obdivoval, jak motor autobusu vždy naskočil ihned, u trabanta to bylo nemyslitelné. Nebyly vyjímkou ani 3 závady během krátké jízdy  - chod motoru na jeden válec, zadrhávání lanka plynu, nemožnost nastartovat...

0/0
8.11.2012 19:51

P45e31t80r 95L32a73n34d25a 1909760675784

Tenhle "Jaguár" si nezaslouží, aby o něm na idnesu psali s malým počátečním písmenem v názvu :-(

Jinak ne každý byl pomalý, můj zvládl i 180 km/h :-)

0/0
8.11.2012 19:16

J24i63ř26í 15Š34v74e52h12l85a 1224874512576

Až takhle jo? To je ostrý:)

0/0
8.11.2012 23:41

M37g87r95. 17J30a50n 97F92i23a41l36a 9722507351456

Několik pěknejch Trabantů je i na prodej

V

http://www.rajveteranu.cz/znacka-67-trabant   

R^

+1/0
8.11.2012 11:10

M28a30r39c37e78l 44P30a32v37l93í17k 7321144418859

podstatné nepresnosti - trabi-m sa dali predbiehať aj násobne drahšie a "modernejšie" autá, taký hrdý majiteľ žiguli 1600 trápil auto na piatom prevodovom stupni a trabi-mu stačil trochu kopcovitý terén - dolu kopcom sa rozpálil a pred vrcholom stúpanie rozdielom 80/60 km/hod zanechal udiveného víkendového vodiča v diaľke.

ps - prepálený olej nemusel byť, veď zmes 50/1 bola znesiteľná (škodovky mali takú spotrebu oleja, teda vrátane výmeny). bolo ale nutné po jazde mestom vytočiť teplý motor na trojke aspoň na osemdesiat a výfuk sa prečistil od úsad.

+1/0
8.11.2012 8:26

J57i78ř32í 68K44o76c27u93r49e78k 6745644815368

Jako že na dvě nádrže benzínu bylo třeba dolít litr oleje do motoru? Nesmysl. Kdysi jsem ji provozoval, sežrala 1,5 litru oleje na 10000 km, takže od výměny do výměny se dolévalo jednou.

0/0
9.11.2012 22:45

P52a63v97e39l 34M80i55k83u18l17a 6378143596127

Trabantem se i dnes dá bezproblémů jezdit. Pokud je vůz alespoň trochu udržovaný (zejména čepy, řízení, brzdy) netřeba mít na tachometru šedesát a v očích smrt.

Když jsme se posledně vraceli ze Švédska tak ze severu Německa ze Sasnitzu jsme těch 750 km ujeli za 11 hodin včetně přestávek a tankování. S plně naloženým vozem při spotřebě 6,5 l / 100 km. Na Trabanta nedám dopustit!

GO TRABI GO!

+9/0
8.11.2012 8:11

R46o65m16a65n 62C13a14e16s57a27r 9333800600627

Je video upravené nebo iDNES zcela vědomě porušuje pravidla provozu na pozemních komunikacích? Ta přelepená registrační značka vpředu...

+3/−5
8.11.2012 0:12

M23i61r92o79s73l94a76v 97B33u84d12a 9482712947642

Proboha proč to řešíš?

+1/−1
8.11.2012 15:40

J83i74ř27í 95K13o22c67u98r29e32k 6485564505228

Jistý pan politik za to byl připraven o papíry. A to tu značku měl čitelnou.

0/0
9.11.2012 22:46

P10a10v94e31l 94R55e43i33s 5849166328109

Také jsem byl "šťastným" majitelem Tráboše. Kamarádi na něj dodnes vzpomínají s hrůzou v očích. Vše se v něm klepalo, netopil, o odmlžení čelního skla ani nemluvím... Byl to vrak a jízda v něm byla adrenalinový zážitek. Dneska se chytám za hlavu, čím jsem to jezdil :-/

+2/−4
7.11.2012 23:45
Foto

M23i80r14o26s89l18a48v 32S82t98e37i77n48e93r 4230412690416

Samozřejmě je vše relativní. Za totality jsem jezdil především na Jawě 250, nejméně 200 tisíc km. Mládí vydrží hodně, ale za deště třeba z Ostravy do Jihlavy, to nebyla žádná legrace. V Trabantu by na mně alespoň nepršelo, ale 1967 to byl jenom sen...

+6/0
7.11.2012 23:56

J27i54ř64í 96Š33v89e79h53l26a 1604404972686

Na té Jawě to muselo být ostrý, kor z Ostravy až do Jihlavy.

0/0
8.11.2012 23:44
Foto

M94i95r89o40s63l81a38v 24S98t34e66i22n72e31r 4560372800236

Můj strýček míval předchůdce Trabanta, DKW Meisterklasse z r. 1938. Technika téměř identická, jenom místo dřeva a plátna měl Trabant trvanlivější ochranu před počasím. Víc ta karoserie být nechtěla a také nebyla. S původními 6V palubní elektriky bývalé Meister a Sonderklasse byly spojeny i potíže s novodobými blinkry. Původně na 6V byla ramínka se žárovkou, která se vyklopila a ukázala směr. Takže blinkry byly důvodem k přechodu na 12V.

Česká konkurence zůstala v začátcích- když Velorex začal stavět čtyřkolová vozítka, byl zastaven zřejmě kvůli nevoli vedení RVHP.V

+6/0
7.11.2012 23:06







Najdete na iDNES.cz