Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Motory TSI se zbaví rozvodových řetězů, neosvědčily se

Rozvody poháněné řetězem motoristé dlouhé roky chválili za bezúdržbovost. Fungovaly stejně dlouho jako auto. Když pak v některých případech nahradili motoráři řetěz řemenem, zdál se to být krok zpět. Periodická výměna rozvodů totiž není malou položkou rozpočtu na servis. Řetěz se zdá být také odolnější. Když se rozvody poháněné řetězem vrátily třeba v případě motorů TSI koncernu Volkswagen, zaradovali se i zákazníci. Ne na dlouho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M46a93r84t55i33n 78K31a15r36n49i96k 4549180551654

Asi tak, zelezo predsa len vydrzi viac ako guma. Mal som Ford scorpio 1985. Tam bol remen. Ale uz neskor na FS z 1990 bola retaz. Kupil som ho s 220tis a ked som ho predaval z 440tis bol tichucky, lebo pri 300tis som vymenil voditko a sponovak. Mozno beha dodnes. Teraz jazdim MB 200 CDI. Bral som ho pri 600tis, teraz ma cez 750tis a pochybujem ze motor niekedy, niekto otvaral. Vstreky su repasovane, asi kladivom, zrejme isli tazko von, ale inak motor si pradie ako novy a dufam ze do miliona aj bude.

0/0
5.12.2012 0:29

D58a24v13i83d 24R78y78c83h59e27t55s24k98ý 9586161960470

Gratuluji autorovi k nebývalé ukázce statečnosti. Koncern se opravdu může jít zakopat s amatérismem takového rozsahu. TSI budou selhávat dál a to vesměs po té "velkorysé" záruce.

+2/0
24.11.2012 20:41

D47a51v46i24d 30J13a46n54s11a 5231543139100

Staré motory používaly rozvodový řetěz s mechanickým napínákem a řetězy vydržely po celou životnost motoru. Jen bylo občas potřeba utáhnout napínák. U TSI to vypadá na jiný problém, protože rozvodový řetěz nepřenáší skoro žádný moment, ozubená kola jsou větší než bývala dříve, možná jen, že mají ozubená kola menší zuby. Problém možná může být v tím, že motory TSI mají dvě vačky a tak řetěz neobepíná 50% obvodu ozubeného kola, ale jen kolem 25%. možná kdyby přidali ještě jedno ozubené kolo, tak aby řetěz obepínal 50% ozubeného kola vačky,  tak to zlobit nebude. A možná by pak ani nebylo třeba napínáků.

+1/0
24.11.2012 0:58

A47n14t62o53n77í24n 53S77e36b47e66r19a 7353378760649

No jak to tak čtu, ještě že kupuju oveřený 1,6 16V benzín.   R^

+1/−1
20.11.2012 19:53

L31i55b29a 51R58u17s66n18á51k 2380204655381

Dle mého laického a ničím nepodloženého názoru odchází řetěz u TSI těm, co s tim jezdí podle asistenta ražení na 1400 ot a méně, jako by to byl diesel. Pak se to zákonitě celé rozklepe, až se řetěz utrhne :)

0/−4
20.11.2012 8:08

P22e64t34r 79U58r79a50m 1602540793907

Audi bude mit dal retezy. Sice u nas se tomu taky rika TSI, ale Audi nazev je sravne TFSI.

0/−5
19.11.2012 22:25

D52a69d20a13k 78P14e93t75r 7681890784678

A ne, i  VW sedmá řada má gumu.

+2/0
20.11.2012 5:02

A34n61d51r39e47j 54S12o49c14h87a48r 9231822425385

Správně je TSI i TFSI. Turbo Stratified Injection a Turbo Fuel Stratified Injection. Dva obchodní názvy pro technicky shodný motor.

0/0
21.11.2012 8:48

M75i57c35h14a75l 74Z37e97t87e95k 3628392460437

Neví tu někdo, jak se to má u 2.0TFSI, co se dává do O2RS? To bylo vlastně jedno z prvních TSIček vůbec a nevšiml jsem si, že by si někdo stěžoval na problémy s rozvodama...

0/−1
19.11.2012 21:35

M44i96c48h43a96l 98Z28e17t49e13k 3168522390867

1) nejlepší rozvod byl, je a bude vždy ten, co používá pouze ozubená kola

2) řetězový rozvod je spolehlivý pouze při použití víceřadého řetězu, což je v době downsizingu bohužel už jen utopické přání motoristy

3)  řemen by vydržel i mnohem déle než obligátních 150 kkm, ale nesměl by pohánět navíc vodní pumpu a další nesmysly.

+4/0
19.11.2012 21:32

J64i30ř96í 30Z45ý74k28a 9289423851130

je spousta aut s rozvodovým řemenem, co mají interval výměny 240t km a mají přitom vodní pumpu na rozvodech ;-)

+2/−3
19.11.2012 23:02

I91v95a62n 62M43a84r24e64k 6164698892

No když sleduji zdejší "odbornou" debatu ohledně pohonu vačkového hřídele řetěz & řemen rýsuje se tu ještě krom ozubených kol jeden už zapomenutý ale velmi spolehlivý,oblíbený přenos a to koženým řemenem který má snad jedinou nevýhodu že je ho nutné čas od času na vnitřní straně potřít něčím co je podobné asfaltu kvůli zvýšení přilnavosti na hřídel a tím možnosti prokluzu !            R^ ;-D

+2/0
19.11.2012 20:47

M10i79c85h42a20l 67Z17e32t96e32k 3458502430677

Tohle má např. motor LIAZ ML 635 ve starých Karosách nebo Tatrovácké 8mi a 12válce ještě se vzduchovým ventilátorem. Ale ty neplnily €uro 5 a 6, a vlastně ani 3 a 4, takže se už nedělají:-P

+1/0
19.11.2012 21:36

D98a41d92a70k 24P26e63t62r 7391150124658

A pokud náhodou praskne, tak jej nahradíme silonkami, že?

0/0
20.11.2012 5:03

J54a16n 27L90i86b33i26c73h 9302278445133

Takže místo řetízků, co praskají a vytahují se nasadí rupající řemínky, co rupají nebo se vyvlečou. Nevím, nevím, ale pod zkratkou TSI se skrývá Tak Se Inovují motory. No jak jinak nazvat tu parodii na motory. Marně člověk vzpomíná na skvělé motory 1,9 TDI a 1,8 Turbo 16V a další, které díky ekoterorismu už zavál čas.

+2/−1
19.11.2012 20:01

P59a20v19e87l 79S56t55a28v93j44a53n31í92k 1910536360471

Nojo, jenže 1.9 TDi byly úžasné do užitkového vozu, jinak to chtělo při jízdě hluchátka co měl Otík. Můžete poděkovat skvělým nápadům sovětským, ehm unijním komisařům a jejich Euro normám, které nás přivedou ke světlým zítřkům (prý bez smogu). Předpokládám, že motory Euro 10 už budou spalovat pouze pivo.

+2/0
19.11.2012 20:24

M49i80r39o53s23l10a15v 16J44i21n33d68r46a 6807968892166

1,9 TDi ma takovy emise, ze ten motor zabil vic lidi nez hitler. jet za 1,9TDi 2 minutyna kole po meste znamena kaslat asi 10 minut saze.

+2/−1
19.11.2012 20:39

J64a15n 53L73i58b58i56c46h 9592718735693

emise to mělo velké, ale pozor současné diesely mají díky mikrovstřikům velmi drobné saze, které ne vždy úplně filtr zachytí, zejména je-li na sklonku životnosti a ty se pak dostanou až do plicních sklípků, kde jsou zárodkem rakoviny plic nebo leukémie, pokud se dostanou až do krevního řečiště, starší diesely pump-diese nebo ještě s poctivými čerpadly měli saze větší a zachytily se už na průduškách a s těmi emisemi je to taky otázka, v jakém cyklu laboratorním se to měří, třeba benzíny bez filtru čmudí dneska prakticky stejně jako ty staré jen ne v těch laboratorních cyklech tolik, ale při vyšším výkonu čmudí často i více

+2/−1
20.11.2012 0:49

J93a41n 72L47i82b76i63c72h 9212468195143

Jelikož jsem s 1,9 TDI jezdil, tak hladina hluku zahřátého motoru byla celkem v normě, spíše mne štval nepěkný turboefekt, který hodně kazil jízdu po městě, ale spotřebou, spolehlivostí a na dálnici to byl ideální pohon.

+1/−1
19.11.2012 21:24

E81d44a 44H31a59n57s 5627552416869

Je to zvláštní, ale pomalu se obrací trend, Němcům klesla kvalita, sice ten problém se pokusí zbagatelizovat, ňácí novináři si zaletí testovat auta do teplých krajin a problém zmizí, hlavně zabránit výměnám motorů, to by byla finančně katastrofa. Dojeli na ten trend hledání hranice mezi levnou výrobou, co největším ziskem a životností. Zisk vychází, jsou jedna z nejlépe vydělávajících fabrik světa,ale lidem se to holt časem rozpadne ty auta.Fór je, že korejci, kterým se dřív stávalo že běhěm dvou let čtyřikrát změnili závěs dvěří dneska na tý kvalitě záleží víc a snazí se promítnou lidem za jejich peníze trvalejší hodnotu.

+12/0
19.11.2012 18:04

F36e48r81d72i89n32a82n16d 62S38l41a45v50í79k 1605302632149

Tak já od VW moc velkou kvalitu nečekal nikdy, to je spíš takové místní klišé. VW je zkratka lidový vůz, tedy čekám kompromis mezi cenou a tím co za to dostanu. Co je problém, že táhnou dolů i AUDI. Ale když se řekne Německá kvalita, tak to znamená hlavně BMW a Mercedes.

+6/0
19.11.2012 19:02

M43i26c93h27a94l 49B91u24d23í34k 4866124198273

No BMW řady 3 jsem měl a katastrofa, tam se kazily věci, co by mě vůbec nenapadly...

+2/−2
19.11.2012 19:51

P38a16v14e34l 65S19t85a41v88j15a82n80í72k 1450926630701

To bylo u předchozího modelu, jestli se nepletu. Znám dva "šťastné" uživatele. Ale na druhou stranu bylo vše bez problémů opraveno. Nebo se problémy s elektronikou vyskytují i u posledního modelu?

+1/0
19.11.2012 20:20

P39a93t58r22i24k 91M18a52r42e80k 8752187588286

zasi za 3 tydny (uz se nemuzu docakt) mi dojde moje bawo .. tak uvidim .. nepredpokladam, ze by se tam melo neco vyrazne kazit ... co znam par majitelu, tak si nikdo nejak vyrazne nestezoval

+1/0
19.11.2012 23:16

J60i29ř23í 17P44e75l36n64á53ř 6275113376889

Mercedes sice soudit nemůžu, protože ty nemáme, ale pokud můžu porovnat vyšší modely Audi a BMW, tak je to víceméně stejná "kvalita". Když máš kliku na kus, tak to jezdí k neutahání, ale běda když ne... Asi nejkatastrofičtější zkušenost jsem měl s 730D E65. To byla ve 200 000 (po čtyřech letech) úplná popelnice se kterou už jsem se bál jet někam dál. Děkoval jsem bohu, že to byla ta největší holota co byla k dostání, protože tím pádem na tom bylo míň věcí k podělání. Moje minulá A6 3.0TDI byla v pohodě, momentálně má 280000 a pořád kamarádovi jezdí na první vstřiky, turbo, převodovku a i filtr pevných částic je světe div se původní...

0/−1
19.11.2012 20:39

F44e24r75d55i30n59a63n57d 18S60l15a24v23í94k 1805332372209

To by mě zajímalo, kde udělaly soudruzi z NDR chybu. Řetěz na mém už skoro 12 let starém mondeou slouží bez problému už 210tis km a popravdě, těch zhruba 30 - 40tisíc, které jsem ušetřil za výměny rozvodů je fajn. Ale možná, že ve VW jim došlo, že když tam daj řetěz, tak si ukrajujou zisky v servisu :-)

+7/0
19.11.2012 17:54

P32a40v85e32l 61S58t38a58v87j43a74n49í40k 1200856130731

Soudruzi udělali chybu v tom, že motor do sekačky na trávu vyhonili na sto koní (nebo kolik) a vrazili ho do auta. Pak je jasné, že něco tak nepoddajného jako je řetěz tyto výkony nemůže vydržet. Můj starý poctivý hondí 3.5 litr  to přežil s jednou výměnou rozvodů za 310 tisíc kilometrů. Měnit už to nebudu, dokud bude fungovat.

+5/−1
19.11.2012 18:09

F38e65r34d55i57n93a70n52d 68S18l92a30v79í54k 1405262172779

tak on by to třeba řetěz vydržel, ale musel by se udělat pořádně a ne co nejlevněji...

+5/0
19.11.2012 18:12

P95a13v22e61l 27S27t71a71v29j82a68n29í93k 1370206300521

Snad ano, ale přijde mi to přece jen trochu komplikované. Přeplňování za každou cenu taky není výhra. V podstatě od VW není atmosferický použitelný motor. Ne každý potřebuje mocné výkony (veskrze papírové). Moje auto má celkem mizivý výkon přes 200 koní, ale aspoň vím, že motor a převodovka v tom autě přežije všechno ostatní. Na předjetí to stačí a víc jak 140 stejně nemám potřebu jezdit.

+4/0
19.11.2012 18:17

F67e12r64d74i45n24a78n92d 50S44l37a17v88í43k 1335332412899

S tím souhlasím, přeplňovaným autům se vyhýbám. Mám raději jednodušší techniku, kde nesjou zbytečné nákladné součastky, které se lehce pokazí. Mě stačí moje "slabá" 1,8 atmosféra benzin. Až budu chtít výkon koupím si 2,5 nebo 3,0 atmosféru, ne přeplněnou sekačku. Budu alespoň vědět, že ten motor na ten výkon má.

+5/0
19.11.2012 19:00

J98i61ř75í 48Z17ý82k85a 9749873831480

prozatím jste ušetřil cirka 10-20t Kč za rozvody. Dražší jsem u Fordu nikdy neviděl. A pokud bychom to srovnávali s nějakým moderním motorem (třeba 2.5T ve Focusu ST), tak jste doposud neušetřil nic - interval výměny je u Focusu ST po 240t km. Ale to jen tak na okraj. ;-)

0/−1
19.11.2012 19:21

J24a64n 20M58u12ž72í23k 4522134592879

30 - 40 tisic za vymenu rozvodu u mondea ? Ja mam Octavii II a vymena rozvodu a kladek ( vse original ) me vcetne vodni pumpy stala 6.500 Kč.

0/−1
19.11.2012 19:23
Foto

P42ř68e75m81y44s63l 40Č48e44j95p 8618467208686

Jo, ale měníte po každých 40-60tis. najetých kilometrech. Řetěz se prakticky nemění vůbec. Takže pokud najedete s motorem 250tis. tak počítejte ...

0/−1
19.11.2012 20:22

J76i29ř94í 80Z87ý70k36a 9949533361790

ale prd, rozvodový řemen se běžně mění po 150-160t km, u modernějších aut po 240-250t km. A už se objevují první náznaky, že řemeny vydrží i 300t km hranici.

+3/0
19.11.2012 23:04
Foto

P26ř57e85m69y19s80l 38Č39e20j28p 8168717348486

Opravdu, rozvody 250tis.? Ford, VW, škoda, opel, peugeot, citröen, fiat, hyundai, chevrolet aj.? a to i ročníky 2005 a starší?

0/−4
19.11.2012 23:17

J32i43ř48í 48Z52ý61k27a 9989893351530

ano, typicky jde třeba o některé diesely od PSA (přítomny i u Fordu jako TDCI), případně již v diskuzi zmíněný 2.5T od Volva, resp. ve Fordu ST - to vše je i v autech starších MY2005. V poslední době s k těmto motorům s dlouhým intervalem výměny řemenu přidaly ještě motory od Mercedes/Renault v modelu Mercedes Citan.

Nejsem si jist, ale mám za to, že i Fiat má motor s 240t km intervalem rozvodů - 1.4L Multiair.

U VW je dokonce interval 300t km - minimálně u Golfu VI MY2009 1.6TDI 105PS.

0/0
20.11.2012 2:39
Foto

P27ř70e25m88y61s47l 24Č49e12j27p 8168537788356

To jste ale vyjmenoval pár speciálních modelů. Většina aut v běžném provozu, mění rozvody na cca 60tis. km. No a Ford s označením TDCI, taky není žádná výhra, stačí se jen podívat na ceny takových vozů v bazarech.

0/−2
20.11.2012 10:48

J24i33ř17í 10Z49ý69k56a 9699413651370

interval 60t km měli staré Opely v 90. letech. Zrovna jsem měnil rozvody na Astře z roku 2004 - předepsáno 160t km. Na mém starším Volvu z roku 2001 -160t km. I to co bylo z roku 1999 mělo interval 160t km.

Zkuste nadhodit Vy, jaká soudobá auta mají interval 60t km, rád se pobavím ... pokud vím, tak ani korejci nemají tak mizerný interval.

0/0
20.11.2012 11:28
Foto

P86ř55e11m73y61s27l 66Č60e26j91p 8198227508586

Ford focus, fiat marera, peugeot 206, 306, 406, škoda fábia, renault megáne, a mnoho dalších. Vše je samosebou typem motoru, a taky benzín / diesel, nejde to takhle zevšeobecnit, že všechny auta mají 160tis. Skočte si za nejbližším automechanikem a popovídejte si s ním o tom. O dojezdech Korejských, Čínských a aut nižších tříd (příkladem spark), se snad ani bavit nebudeme, když to auto v provozu stejně do pěti let shnije, tedy pokud tomu po 150tis. najetých km nezatlačíte oči ...

0/−1
20.11.2012 11:54
Foto

P80ř91e32m32y31s25l 88Č69e23j37p 8388207988496

Teď mne tak napadá, nemáte na mysli jen první výměnu po koupi nového vozu? Tam ano, tam je výměna 80-120tis. (u nějakých těch HD, TD atd..) je to i 160tis., ale další výměny jsou v intervalech 40-80tis. dle typu vozu ... Pr. je 60tis. u většiny běžně používaných aut.

0/0
20.11.2012 13:02

J65i95ř56í 39Z59ý60k73a 9909233741500

proč by se měla další výměna provádět ve zkráceném intervalu? 8-o

V autorizáku tam dají to samé, co ve fabrice

0/0
20.11.2012 20:43
Foto

P98ř48e92m61y42s15l 20Č66e51j68p 8768347478196

Protože se motor ojíždí a čím je více ojetej, tím více a častěji potřebuje údržby? Co myslíte? Nebo už máte auto s bezúdržbovým palivovým motorem? Proč koulíte očima? tlačíte?

0/0
20.11.2012 21:05

J49a47n 27M42u72ž45í50k 4282274942299

interval výměny rozvodů u Octavie II 2,0 TDI je 120.000 Km u 1.9 TDI je to myslím 90.000 Km u některých motorů 110.000 Km i 130.000 Km

0/0
20.11.2012 18:48
Foto

P44ř78e61m88y83s88l 78Č56e80j31p 8758957178796

Ano, již jsem psal, že je to motor od motoru a druhu paliva, na které motor jede. Každý model auta to má jinak (dle daných konstrukčních kvalit), některé opakovaně po 40tis., jiné po 60tis., další 90tis. a některé 120tis. Reagoval jsem na tvrzení diskutéra, že přeci běžně 150tis. a normál je i 250tis. až 300tis, a také jsem reagoval na diskutéra, který se divil, že někdo díky řetězu ušetří 30-40tis. když jej přeci výměna stojí jenom 6,5tis., ale zapomněl si poznamenat, že těch výměn rozvodů na životnost motoru provede 3-4x. Jako ani řetěz není výhra, když pak slyšíte vyprávět, jak si prasklý řetez pohrál s vnitřkem motoru audi, nebo jiných podobných modelů a protože bylo po záruce, tak to nebyla oprava za 2 husy a plato vajíček ... Ne nadarmo se říká, každý auto je originál.

0/0
20.11.2012 19:11

M31a27r53e57k 80K87u71m19p29r19e23c56h58t 6499397988802

Na mém Audi A4 2,0 TFSI, vypověděl službu řetěz 1 měsíc po záruce, rozuměj ve stáří 2 roky a jeden měsíc, potkaly se ventily. Koncern se ke mně postavil zády, naštěstí jsem si sehnal repasovaný motor za pouhých 150 tis. Kč + DPH, nový by stál 400 tis. Prostě německá kvalitka..., náskok díky technice.

+9/0
19.11.2012 17:43

P31a97v42e96l 36S57t77a66v78j97a76n65í86k 1720516190611

Celkem mě překvapují ty prodeje koncernu na našem území. Za srovnatelnou cenu je MB a někdy i BMW, kde se problémy s motory tak markantně nevyskytují. To mají tak dobrý marketing, nebo co je příčinou úspěchu?

+3/−2
19.11.2012 18:20

F50r27a96n70t45a 16S56t35r58n52a75d 7375406385

Fakt? Hoďte sem cenu BMW nebo MB velikostí srovnatelného s oktávkou. Mám O2 1.4 TSI 90 kW a 6-kvalt za 330 tisíc. Zrychlení 9,8 s. Dejte mi sem prosím srovnatelné BMW anebo MB s těmito parametry a půjdu oktávku okamžitě prodat. Díky!

+2/−4
19.11.2012 18:52

P27a81v50e54l 97S74t81a94v68j74a89n12í89k 1940526420461

Reagoval jsem na příspěvek o Audi A4, tak nevím proč do toho motáte nějakou nižší střední bez motoru.

+5/0
19.11.2012 19:36

F70r46a95n97t21a 11S20t84r90n84a71d 7765156115

Aha, to jsem nepochopil. Já jsem reagoval na vaši větu "prodeje koncernu na našem území", což jsem vztáhl i na škodovku. Asi v souvislosti s původním článkem, který pojednává právě o motorech TSI. Žil jsem v představě, že ten motor se vyvinul a dává jen do škodovek, že do VW, Audi se dávají TFSI, případně dřív FSI. TSI beru jako specielně vyvinutý levný motor do škodovek, přičemž vrchnost ze západní evropy používá něco lepšího, tedy TFSI, FSI, což naopak pro škodovky k dispozici není. Ale nevím detaily těch motorů, v čem se liší atd.

0/−1
20.11.2012 10:26

A39n47d69r58e83j 46S28o53c44h78a54r 9581312795435

Naprostý nesmysl. TSI a TFSI jsou jen různé obchodní názvy technicky totožných motorů.

Mimochodem, motory ve VW jsou také označovány TSI.

+1/0
21.11.2012 8:53



Najdete na iDNES.cz