Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Motory TSI se zbaví rozvodových řetězů, neosvědčily se

Rozvody poháněné řetězem motoristé dlouhé roky chválili za bezúdržbovost. Fungovaly stejně dlouho jako auto. Když pak v některých případech nahradili motoráři řetěz řemenem, zdál se to být krok zpět. Periodická výměna rozvodů totiž není malou položkou rozpočtu na servis. Řetěz se zdá být také odolnější. Když se rozvody poháněné řetězem vrátily třeba v případě motorů TSI koncernu Volkswagen, zaradovali se i zákazníci. Ne na dlouho.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M30a10r60t41i37n 20K18a34r28n93i72k 4849250801144

Asi tak, zelezo predsa len vydrzi viac ako guma. Mal som Ford scorpio 1985. Tam bol remen. Ale uz neskor na FS z 1990 bola retaz. Kupil som ho s 220tis a ked som ho predaval z 440tis bol tichucky, lebo pri 300tis som vymenil voditko a sponovak. Mozno beha dodnes. Teraz jazdim MB 200 CDI. Bral som ho pri 600tis, teraz ma cez 750tis a pochybujem ze motor niekedy, niekto otvaral. Vstreky su repasovane, asi kladivom, zrejme isli tazko von, ale inak motor si pradie ako novy a dufam ze do miliona aj bude.

0/0
5.12.2012 0:29

D34a53v48i88d 83R70y71c42h80e79t63s54k55ý 9606221740440

Gratuluji autorovi k nebývalé ukázce statečnosti. Koncern se opravdu může jít zakopat s amatérismem takového rozsahu. TSI budou selhávat dál a to vesměs po té "velkorysé" záruce.

+2/0
24.11.2012 20:41

D33a21v20i92d 62J54a58n74s52a 5581153649380

Staré motory používaly rozvodový řetěz s mechanickým napínákem a řetězy vydržely po celou životnost motoru. Jen bylo občas potřeba utáhnout napínák. U TSI to vypadá na jiný problém, protože rozvodový řetěz nepřenáší skoro žádný moment, ozubená kola jsou větší než bývala dříve, možná jen, že mají ozubená kola menší zuby. Problém možná může být v tím, že motory TSI mají dvě vačky a tak řetěz neobepíná 50% obvodu ozubeného kola, ale jen kolem 25%. možná kdyby přidali ještě jedno ozubené kolo, tak aby řetěz obepínal 50% ozubeného kola vačky,  tak to zlobit nebude. A možná by pak ani nebylo třeba napínáků.

+1/0
24.11.2012 0:58

A97n28t18o16n70í46n 72S66e18b30e48r29a 7963858800599

No jak to tak čtu, ještě že kupuju oveřený 1,6 16V benzín.   R^

+1/−1
20.11.2012 19:53

L95i59b82a 69R61u73s31n27á59k 2740774945401

Dle mého laického a ničím nepodloženého názoru odchází řetěz u TSI těm, co s tim jezdí podle asistenta ražení na 1400 ot a méně, jako by to byl diesel. Pak se to zákonitě celé rozklepe, až se řetěz utrhne :)

0/−4
20.11.2012 8:08

P78e16t43r 44U62r71a56m 1822180863547

Audi bude mit dal retezy. Sice u nas se tomu taky rika TSI, ale Audi nazev je sravne TFSI.

0/−5
19.11.2012 22:25

D65a23d84a90k 23P17e81t93r 7621240694888

A ne, i  VW sedmá řada má gumu.

+2/0
20.11.2012 5:02

A53n89d17r79e68j 42S37o75c16h93a60r 9741852845565

Správně je TSI i TFSI. Turbo Stratified Injection a Turbo Fuel Stratified Injection. Dva obchodní názvy pro technicky shodný motor.

0/0
21.11.2012 8:48

M49i12c71h72a50l 92Z68e83t69e60k 3238452640217

Neví tu někdo, jak se to má u 2.0TFSI, co se dává do O2RS? To bylo vlastně jedno z prvních TSIček vůbec a nevšiml jsem si, že by si někdo stěžoval na problémy s rozvodama...

0/−1
19.11.2012 21:35

M63i35c51h35a25l 36Z64e93t39e29k 3178112910937

1) nejlepší rozvod byl, je a bude vždy ten, co používá pouze ozubená kola

2) řetězový rozvod je spolehlivý pouze při použití víceřadého řetězu, což je v době downsizingu bohužel už jen utopické přání motoristy

3)  řemen by vydržel i mnohem déle než obligátních 150 kkm, ale nesměl by pohánět navíc vodní pumpu a další nesmysly.

+4/0
19.11.2012 21:32

J89i37ř10í 43Z72ý15k19a 9319223301100

je spousta aut s rozvodovým řemenem, co mají interval výměny 240t km a mají přitom vodní pumpu na rozvodech ;-)

+2/−3
19.11.2012 23:02

I14v82a39n 92M44a13r30e73k 6494648682

No když sleduji zdejší "odbornou" debatu ohledně pohonu vačkového hřídele řetěz & řemen rýsuje se tu ještě krom ozubených kol jeden už zapomenutý ale velmi spolehlivý,oblíbený přenos a to koženým řemenem který má snad jedinou nevýhodu že je ho nutné čas od času na vnitřní straně potřít něčím co je podobné asfaltu kvůli zvýšení přilnavosti na hřídel a tím možnosti prokluzu !            R^ ;-D

+2/0
19.11.2012 20:47

M45i48c31h89a27l 30Z93e69t79e56k 3128402830357

Tohle má např. motor LIAZ ML 635 ve starých Karosách nebo Tatrovácké 8mi a 12válce ještě se vzduchovým ventilátorem. Ale ty neplnily €uro 5 a 6, a vlastně ani 3 a 4, takže se už nedělají:-P

+1/0
19.11.2012 21:36

D86a18d36a43k 98P42e35t46r 7511840424298

A pokud náhodou praskne, tak jej nahradíme silonkami, že?

0/0
20.11.2012 5:03

J89a19n 54L67i46b32i57c51h 9162198265523

Takže místo řetízků, co praskají a vytahují se nasadí rupající řemínky, co rupají nebo se vyvlečou. Nevím, nevím, ale pod zkratkou TSI se skrývá Tak Se Inovují motory. No jak jinak nazvat tu parodii na motory. Marně člověk vzpomíná na skvělé motory 1,9 TDI a 1,8 Turbo 16V a další, které díky ekoterorismu už zavál čas.

+2/−1
19.11.2012 20:01

P20a48v50e65l 27S68t29a56v52j84a18n69í31k 1410246280261

Nojo, jenže 1.9 TDi byly úžasné do užitkového vozu, jinak to chtělo při jízdě hluchátka co měl Otík. Můžete poděkovat skvělým nápadům sovětským, ehm unijním komisařům a jejich Euro normám, které nás přivedou ke světlým zítřkům (prý bez smogu). Předpokládám, že motory Euro 10 už budou spalovat pouze pivo.

+2/0
19.11.2012 20:24

M59i16r11o98s18l74a36v 33J56i97n60d34r74a 6197438962866

1,9 TDi ma takovy emise, ze ten motor zabil vic lidi nez hitler. jet za 1,9TDi 2 minutyna kole po meste znamena kaslat asi 10 minut saze.

+2/−1
19.11.2012 20:39

J92a42n 24L65i26b94i42c56h 9212308865233

emise to mělo velké, ale pozor současné diesely mají díky mikrovstřikům velmi drobné saze, které ne vždy úplně filtr zachytí, zejména je-li na sklonku životnosti a ty se pak dostanou až do plicních sklípků, kde jsou zárodkem rakoviny plic nebo leukémie, pokud se dostanou až do krevního řečiště, starší diesely pump-diese nebo ještě s poctivými čerpadly měli saze větší a zachytily se už na průduškách a s těmi emisemi je to taky otázka, v jakém cyklu laboratorním se to měří, třeba benzíny bez filtru čmudí dneska prakticky stejně jako ty staré jen ne v těch laboratorních cyklech tolik, ale při vyšším výkonu čmudí často i více

+2/−1
20.11.2012 0:49

J52a28n 16L96i45b15i19c18h 9762838245923

Jelikož jsem s 1,9 TDI jezdil, tak hladina hluku zahřátého motoru byla celkem v normě, spíše mne štval nepěkný turboefekt, který hodně kazil jízdu po městě, ale spotřebou, spolehlivostí a na dálnici to byl ideální pohon.

+1/−1
19.11.2012 21:24

E67d66a 44H54a46n18s 5877302766879

Je to zvláštní, ale pomalu se obrací trend, Němcům klesla kvalita, sice ten problém se pokusí zbagatelizovat, ňácí novináři si zaletí testovat auta do teplých krajin a problém zmizí, hlavně zabránit výměnám motorů, to by byla finančně katastrofa. Dojeli na ten trend hledání hranice mezi levnou výrobou, co největším ziskem a životností. Zisk vychází, jsou jedna z nejlépe vydělávajících fabrik světa,ale lidem se to holt časem rozpadne ty auta.Fór je, že korejci, kterým se dřív stávalo že běhěm dvou let čtyřikrát změnili závěs dvěří dneska na tý kvalitě záleží víc a snazí se promítnou lidem za jejich peníze trvalejší hodnotu.

+12/0
19.11.2012 18:04

F27e58r11d31i27n58a88n78d 30S61l83a15v50í10k 1255282652119

Tak já od VW moc velkou kvalitu nečekal nikdy, to je spíš takové místní klišé. VW je zkratka lidový vůz, tedy čekám kompromis mezi cenou a tím co za to dostanu. Co je problém, že táhnou dolů i AUDI. Ale když se řekne Německá kvalita, tak to znamená hlavně BMW a Mercedes.

+6/0
19.11.2012 19:02

M65i22c71h98a74l 57B31u70d57í33k 4686904538983

No BMW řady 3 jsem měl a katastrofa, tam se kazily věci, co by mě vůbec nenapadly...

+2/−2
19.11.2012 19:51

P95a93v26e83l 78S85t26a40v86j25a10n18í51k 1660506250881

To bylo u předchozího modelu, jestli se nepletu. Znám dva "šťastné" uživatele. Ale na druhou stranu bylo vše bez problémů opraveno. Nebo se problémy s elektronikou vyskytují i u posledního modelu?

+1/0
19.11.2012 20:20

P45a52t74r57i76k 22M69a36r39e73k 8932887968346

zasi za 3 tydny (uz se nemuzu docakt) mi dojde moje bawo .. tak uvidim .. nepredpokladam, ze by se tam melo neco vyrazne kazit ... co znam par majitelu, tak si nikdo nejak vyrazne nestezoval

+1/0
19.11.2012 23:16

J30i65ř88í 88P66e30l38n12á34ř 6235503226629

Mercedes sice soudit nemůžu, protože ty nemáme, ale pokud můžu porovnat vyšší modely Audi a BMW, tak je to víceméně stejná "kvalita". Když máš kliku na kus, tak to jezdí k neutahání, ale běda když ne... Asi nejkatastrofičtější zkušenost jsem měl s 730D E65. To byla ve 200 000 (po čtyřech letech) úplná popelnice se kterou už jsem se bál jet někam dál. Děkoval jsem bohu, že to byla ta největší holota co byla k dostání, protože tím pádem na tom bylo míň věcí k podělání. Moje minulá A6 3.0TDI byla v pohodě, momentálně má 280000 a pořád kamarádovi jezdí na první vstřiky, turbo, převodovku a i filtr pevných částic je světe div se původní...

0/−1
19.11.2012 20:39

F56e18r16d15i81n21a80n93d 43S76l85a36v66í86k 1205842952289

To by mě zajímalo, kde udělaly soudruzi z NDR chybu. Řetěz na mém už skoro 12 let starém mondeou slouží bez problému už 210tis km a popravdě, těch zhruba 30 - 40tisíc, které jsem ušetřil za výměny rozvodů je fajn. Ale možná, že ve VW jim došlo, že když tam daj řetěz, tak si ukrajujou zisky v servisu :-)

+7/0
19.11.2012 17:54

P15a66v58e20l 29S84t45a22v22j63a32n12í61k 1930296140621

Soudruzi udělali chybu v tom, že motor do sekačky na trávu vyhonili na sto koní (nebo kolik) a vrazili ho do auta. Pak je jasné, že něco tak nepoddajného jako je řetěz tyto výkony nemůže vydržet. Můj starý poctivý hondí 3.5 litr  to přežil s jednou výměnou rozvodů za 310 tisíc kilometrů. Měnit už to nebudu, dokud bude fungovat.

+5/−1
19.11.2012 18:09

F31e57r61d23i94n63a57n43d 39S32l12a56v45í41k 1825292562909

tak on by to třeba řetěz vydržel, ale musel by se udělat pořádně a ne co nejlevněji...

+5/0
19.11.2012 18:12

P12a43v71e71l 93S91t27a87v77j41a48n56í81k 1720456380571

Snad ano, ale přijde mi to přece jen trochu komplikované. Přeplňování za každou cenu taky není výhra. V podstatě od VW není atmosferický použitelný motor. Ne každý potřebuje mocné výkony (veskrze papírové). Moje auto má celkem mizivý výkon přes 200 koní, ale aspoň vím, že motor a převodovka v tom autě přežije všechno ostatní. Na předjetí to stačí a víc jak 140 stejně nemám potřebu jezdit.

+4/0
19.11.2012 18:17

F71e11r63d57i32n29a87n27d 37S10l79a39v44í75k 1205592602569

S tím souhlasím, přeplňovaným autům se vyhýbám. Mám raději jednodušší techniku, kde nesjou zbytečné nákladné součastky, které se lehce pokazí. Mě stačí moje "slabá" 1,8 atmosféra benzin. Až budu chtít výkon koupím si 2,5 nebo 3,0 atmosféru, ne přeplněnou sekačku. Budu alespoň vědět, že ten motor na ten výkon má.

+5/0
19.11.2012 19:00

J41i68ř38í 39Z73ý44k63a 9259103611660

prozatím jste ušetřil cirka 10-20t Kč za rozvody. Dražší jsem u Fordu nikdy neviděl. A pokud bychom to srovnávali s nějakým moderním motorem (třeba 2.5T ve Focusu ST), tak jste doposud neušetřil nic - interval výměny je u Focusu ST po 240t km. Ale to jen tak na okraj. ;-)

0/−1
19.11.2012 19:21

J85a72n 98M73u40ž29í71k 4342704232259

30 - 40 tisic za vymenu rozvodu u mondea ? Ja mam Octavii II a vymena rozvodu a kladek ( vse original ) me vcetne vodni pumpy stala 6.500 Kč.

0/−1
19.11.2012 19:23
Foto

P43ř71e24m62y82s22l 67Č80e87j98p 8508137178986

Jo, ale měníte po každých 40-60tis. najetých kilometrech. Řetěz se prakticky nemění vůbec. Takže pokud najedete s motorem 250tis. tak počítejte ...

0/−1
19.11.2012 20:22

J82i36ř46í 48Z56ý69k62a 9119543381350

ale prd, rozvodový řemen se běžně mění po 150-160t km, u modernějších aut po 240-250t km. A už se objevují první náznaky, že řemeny vydrží i 300t km hranici.

+3/0
19.11.2012 23:04
Foto

P48ř19e72m51y48s45l 45Č23e68j54p 8748567608766

Opravdu, rozvody 250tis.? Ford, VW, škoda, opel, peugeot, citröen, fiat, hyundai, chevrolet aj.? a to i ročníky 2005 a starší?

0/−4
19.11.2012 23:17

J81i37ř11í 21Z62ý78k72a 9259463931790

ano, typicky jde třeba o některé diesely od PSA (přítomny i u Fordu jako TDCI), případně již v diskuzi zmíněný 2.5T od Volva, resp. ve Fordu ST - to vše je i v autech starších MY2005. V poslední době s k těmto motorům s dlouhým intervalem výměny řemenu přidaly ještě motory od Mercedes/Renault v modelu Mercedes Citan.

Nejsem si jist, ale mám za to, že i Fiat má motor s 240t km intervalem rozvodů - 1.4L Multiair.

U VW je dokonce interval 300t km - minimálně u Golfu VI MY2009 1.6TDI 105PS.

0/0
20.11.2012 2:39
Foto

P24ř63e18m22y69s14l 46Č74e52j20p 8708287448516

To jste ale vyjmenoval pár speciálních modelů. Většina aut v běžném provozu, mění rozvody na cca 60tis. km. No a Ford s označením TDCI, taky není žádná výhra, stačí se jen podívat na ceny takových vozů v bazarech.

0/−2
20.11.2012 10:48

J85i80ř57í 41Z51ý32k59a 9639213551580

interval 60t km měli staré Opely v 90. letech. Zrovna jsem měnil rozvody na Astře z roku 2004 - předepsáno 160t km. Na mém starším Volvu z roku 2001 -160t km. I to co bylo z roku 1999 mělo interval 160t km.

Zkuste nadhodit Vy, jaká soudobá auta mají interval 60t km, rád se pobavím ... pokud vím, tak ani korejci nemají tak mizerný interval.

0/0
20.11.2012 11:28
Foto

P98ř32e80m23y87s53l 39Č57e86j39p 8338747188326

Ford focus, fiat marera, peugeot 206, 306, 406, škoda fábia, renault megáne, a mnoho dalších. Vše je samosebou typem motoru, a taky benzín / diesel, nejde to takhle zevšeobecnit, že všechny auta mají 160tis. Skočte si za nejbližším automechanikem a popovídejte si s ním o tom. O dojezdech Korejských, Čínských a aut nižších tříd (příkladem spark), se snad ani bavit nebudeme, když to auto v provozu stejně do pěti let shnije, tedy pokud tomu po 150tis. najetých km nezatlačíte oči ...

0/−1
20.11.2012 11:54
Foto

P78ř31e46m89y58s47l 84Č24e39j15p 8468307928866

Teď mne tak napadá, nemáte na mysli jen první výměnu po koupi nového vozu? Tam ano, tam je výměna 80-120tis. (u nějakých těch HD, TD atd..) je to i 160tis., ale další výměny jsou v intervalech 40-80tis. dle typu vozu ... Pr. je 60tis. u většiny běžně používaných aut.

0/0
20.11.2012 13:02

J39i67ř68í 15Z19ý88k87a 9909573301230

proč by se měla další výměna provádět ve zkráceném intervalu? 8-o

V autorizáku tam dají to samé, co ve fabrice

0/0
20.11.2012 20:43
Foto

P61ř82e87m20y75s77l 58Č77e20j15p 8418117268366

Protože se motor ojíždí a čím je více ojetej, tím více a častěji potřebuje údržby? Co myslíte? Nebo už máte auto s bezúdržbovým palivovým motorem? Proč koulíte očima? tlačíte?

0/0
20.11.2012 21:05

J40a28n 93M84u59ž30í10k 4242704872819

interval výměny rozvodů u Octavie II 2,0 TDI je 120.000 Km u 1.9 TDI je to myslím 90.000 Km u některých motorů 110.000 Km i 130.000 Km

0/0
20.11.2012 18:48
Foto

P30ř44e86m26y73s57l 18Č83e17j69p 8368187458806

Ano, již jsem psal, že je to motor od motoru a druhu paliva, na které motor jede. Každý model auta to má jinak (dle daných konstrukčních kvalit), některé opakovaně po 40tis., jiné po 60tis., další 90tis. a některé 120tis. Reagoval jsem na tvrzení diskutéra, že přeci běžně 150tis. a normál je i 250tis. až 300tis, a také jsem reagoval na diskutéra, který se divil, že někdo díky řetězu ušetří 30-40tis. když jej přeci výměna stojí jenom 6,5tis., ale zapomněl si poznamenat, že těch výměn rozvodů na životnost motoru provede 3-4x. Jako ani řetěz není výhra, když pak slyšíte vyprávět, jak si prasklý řetez pohrál s vnitřkem motoru audi, nebo jiných podobných modelů a protože bylo po záruce, tak to nebyla oprava za 2 husy a plato vajíček ... Ne nadarmo se říká, každý auto je originál.

0/0
20.11.2012 19:11

M36a36r25e60k 85K22u41m37p85r25e13c37h70t 6569167518722

Na mém Audi A4 2,0 TFSI, vypověděl službu řetěz 1 měsíc po záruce, rozuměj ve stáří 2 roky a jeden měsíc, potkaly se ventily. Koncern se ke mně postavil zády, naštěstí jsem si sehnal repasovaný motor za pouhých 150 tis. Kč + DPH, nový by stál 400 tis. Prostě německá kvalitka..., náskok díky technice.

+9/0
19.11.2012 17:43

P10a67v75e88l 60S83t30a11v31j33a40n89í27k 1940476660581

Celkem mě překvapují ty prodeje koncernu na našem území. Za srovnatelnou cenu je MB a někdy i BMW, kde se problémy s motory tak markantně nevyskytují. To mají tak dobrý marketing, nebo co je příčinou úspěchu?

+3/−2
19.11.2012 18:20

F44r68a24n11t38a 60S94t14r40n58a55d 7265516655

Fakt? Hoďte sem cenu BMW nebo MB velikostí srovnatelného s oktávkou. Mám O2 1.4 TSI 90 kW a 6-kvalt za 330 tisíc. Zrychlení 9,8 s. Dejte mi sem prosím srovnatelné BMW anebo MB s těmito parametry a půjdu oktávku okamžitě prodat. Díky!

+2/−4
19.11.2012 18:52

P20a16v12e59l 28S84t95a16v34j92a37n55í32k 1240426480571

Reagoval jsem na příspěvek o Audi A4, tak nevím proč do toho motáte nějakou nižší střední bez motoru.

+5/0
19.11.2012 19:36

F54r92a11n42t14a 22S22t14r62n45a40d 7155666775

Aha, to jsem nepochopil. Já jsem reagoval na vaši větu "prodeje koncernu na našem území", což jsem vztáhl i na škodovku. Asi v souvislosti s původním článkem, který pojednává právě o motorech TSI. Žil jsem v představě, že ten motor se vyvinul a dává jen do škodovek, že do VW, Audi se dávají TFSI, případně dřív FSI. TSI beru jako specielně vyvinutý levný motor do škodovek, přičemž vrchnost ze západní evropy používá něco lepšího, tedy TFSI, FSI, což naopak pro škodovky k dispozici není. Ale nevím detaily těch motorů, v čem se liší atd.

0/−1
20.11.2012 10:26

A45n21d27r38e39j 97S20o50c60h33a51r 9411682785245

Naprostý nesmysl. TSI a TFSI jsou jen různé obchodní názvy technicky totožných motorů.

Mimochodem, motory ve VW jsou také označovány TSI.

+1/0
21.11.2012 8:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.