Diskuze

Motory TSI se zbaví rozvodových řetězů, neosvědčily se

Rozvody poháněné řetězem motoristé dlouhé roky chválili za bezúdržbovost. Fungovaly stejně dlouho jako auto. Když pak v některých případech nahradili motoráři řetěz řemenem, zdál se to být krok zpět. Periodická výměna rozvodů totiž není malou položkou rozpočtu na servis. Řetěz se zdá být také odolnější. Když se rozvody poháněné řetězem vrátily třeba v případě motorů TSI koncernu Volkswagen, zaradovali se i zákazníci. Ne na dlouho.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Asi tak, zelezo predsa len vydrzi viac ako guma. Mal som Ford scorpio 1985. Tam bol remen. Ale uz neskor na FS z 1990 bola retaz. Kupil som ho s 220tis a ked som ho predaval z 440tis bol tichucky, lebo pri 300tis som vymenil voditko a sponovak. Mozno beha dodnes. Teraz jazdim MB 200 CDI. Bral som ho pri 600tis, teraz ma cez 750tis a pochybujem ze motor niekedy, niekto otvaral. Vstreky su repasovane, asi kladivom, zrejme isli tazko von, ale inak motor si pradie ako novy a dufam ze do miliona aj bude.

0 0
možnosti

Gratuluji autorovi k nebývalé ukázce statečnosti. Koncern se opravdu může jít zakopat s amatérismem takového rozsahu. TSI budou selhávat dál a to vesměs po té "velkorysé" záruce.

2 0
možnosti

D61a12v75i82d 41J22a10n80s43a

24. 11. 2012 0:58

Staré motory používaly rozvodový řetěz s mechanickým napínákem a řetězy vydržely po celou životnost motoru. Jen bylo občas potřeba utáhnout napínák. U TSI to vypadá na jiný problém, protože rozvodový řetěz nepřenáší skoro žádný moment, ozubená kola jsou větší než bývala dříve, možná jen, že mají ozubená kola menší zuby. Problém možná může být v tím, že motory TSI mají dvě vačky a tak řetěz neobepíná 50% obvodu ozubeného kola, ale jen kolem 25%. možná kdyby přidali ještě jedno ozubené kolo, tak aby řetěz obepínal 50% ozubeného kola vačky,  tak to zlobit nebude. A možná by pak ani nebylo třeba napínáků.

1 0
možnosti

No jak to tak čtu, ještě že kupuju oveřený 1,6 16V benzín.   R^

1 1
možnosti

L77i27b15a 42R10u21s65n73á42k

20. 11. 2012 8:08

Dle mého laického a ničím nepodloženého názoru odchází řetěz u TSI těm, co s tim jezdí podle asistenta ražení na 1400 ot a méně, jako by to byl diesel. Pak se to zákonitě celé rozklepe, až se řetěz utrhne :)

0 4
možnosti

P74e60t79r 26U48r63a87m

19. 11. 2012 22:25

Audi bude mit dal retezy. Sice u nas se tomu taky rika TSI, ale Audi nazev je sravne TFSI.

0 5
možnosti

D66a94d47a47k 55P37e62t69r

20. 11. 2012 5:02

A ne, i  VW sedmá řada má gumu.

2 0
možnosti

Neví tu někdo, jak se to má u 2.0TFSI, co se dává do O2RS? To bylo vlastně jedno z prvních TSIček vůbec a nevšiml jsem si, že by si někdo stěžoval na problémy s rozvodama...

0 1
možnosti

1) nejlepší rozvod byl, je a bude vždy ten, co používá pouze ozubená kola

2) řetězový rozvod je spolehlivý pouze při použití víceřadého řetězu, což je v době downsizingu bohužel už jen utopické přání motoristy

3)  řemen by vydržel i mnohem déle než obligátních 150 kkm, ale nesměl by pohánět navíc vodní pumpu a další nesmysly.

4 0
možnosti

J30i35ř50í 60Z21ý61k32a

19. 11. 2012 23:02

je spousta aut s rozvodovým řemenem, co mají interval výměny 240t km a mají přitom vodní pumpu na rozvodech ;-)

2 3
možnosti
Foto

I88v75a53n 64M50a64r45e70k

19. 11. 2012 20:47

No když sleduji zdejší "odbornou" debatu ohledně pohonu vačkového hřídele řetěz & řemen rýsuje se tu ještě krom ozubených kol jeden už zapomenutý ale velmi spolehlivý,oblíbený přenos a to koženým řemenem který má snad jedinou nevýhodu že je ho nutné čas od času na vnitřní straně potřít něčím co je podobné asfaltu kvůli zvýšení přilnavosti na hřídel a tím možnosti prokluzu !            R^ ;-D

2 0
možnosti

Tohle má např. motor LIAZ ML 635 ve starých Karosách nebo Tatrovácké 8mi a 12válce ještě se vzduchovým ventilátorem. Ale ty neplnily €uro 5 a 6, a vlastně ani 3 a 4, takže se už nedělají:-P

1 0
možnosti

J77a26n 26L63i46b13i48c36h

19. 11. 2012 20:01

Takže místo řetízků, co praskají a vytahují se nasadí rupající řemínky, co rupají nebo se vyvlečou. Nevím, nevím, ale pod zkratkou TSI se skrývá Tak Se Inovují motory. No jak jinak nazvat tu parodii na motory. Marně člověk vzpomíná na skvělé motory 1,9 TDI a 1,8 Turbo 16V a další, které díky ekoterorismu už zavál čas.

2 1
možnosti

Nojo, jenže 1.9 TDi byly úžasné do užitkového vozu, jinak to chtělo při jízdě hluchátka co měl Otík. Můžete poděkovat skvělým nápadům sovětským, ehm unijním komisařům a jejich Euro normám, které nás přivedou ke světlým zítřkům (prý bez smogu). Předpokládám, že motory Euro 10 už budou spalovat pouze pivo.

2 0
možnosti