Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kamiony Renault zkouší parní stroj, který využívá spaliny z výfuku

Mnichovské BMW už nějakou dobu koketuje s možnostmi získávání energie z odpadního tepla motoru. Trochu překvapivě teď stejnou oblast zkoumá výrobce nákladních automobilů Renault Trucks.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M95a42r49t48i91n 10K69o37k88e10š 3438274851120

Napadá mě, že k odběru tepla z výfukové soustavy by šel použít termoelektrický článek a s ním dále dobíjet akumulátor.

0/0
18.11.2012 11:10

P81r84o50k90o87p 49P84y63t67e11l 4749800879778

Nojo, Renault byl vždy nositelem pokroku. Kdo z nás se někdy netáhl oblaky dýmu za kilometrovou kolonou s neohroženým aviatikem v čele...

.

Renault-Saviem, pomsta imperialistů našemu pokrokovému společenskému zřízení. :-P

0/−3
16.11.2012 21:23

S43e78i56d75l 21P66e42t82r 1391851105804

Poněkud zapomínáte, že v době, kdy Renault  resp. Saviem vyvinul tohle auto (1967), u nás jezdily max. V3S, S5 a trambusy ... To, že se to auto prakticky  beze zněny v Avii vyrábělo dalších 25 let rozhodně nebyla chyba Renaultu ..

+3/0
17.11.2012 13:06
Foto

M37i96r33o52s38l11a33v 50Z75a26p89l20e20t35a16l 3427745478733

tlacháte o něčem o čem nic nevíte, Avie sice koupila licenci od Renaul-saviem ale stejné auta a motory nedělala, v renaultu byl moderní motor s moderně tvarovanýmy spalovacími prostory v pístech které ale vyžadovaly velmi vysoké vstřikovací tlaky, pouřívalo se tuším vstřikovací čerpadlo Bosch, bohužel v československu nebyli schopni takové čerpadlo vyrobit (nebyl materiál) a z dovozu vozit také nešla, tudíž česká čerpadla měla o řád nižší vtřikovací tlak, tudíž  nižší výkon a vyšší kouřivost a v zimě nešly natočit auž vůbec. Ale to nebylo díky Renaultu!!!!!

+3/0
17.11.2012 13:36

H21u21g91o 93B19a52s67t16a 4294697977556

Vubec nepochybuji, ze to EU zavede povinne jako EUROXII.;-D

0/0
16.11.2012 13:29

J64a89r16o22s86l39a25v 72N72o57v47ý 1112264871

Podobně se experimentuje už dlouho. Pamatuji, že některá automobilka zkoušela motor, kde by se do válců občas tříkla voda místopaliva a díky teplu a tudíž vzniklé páře by se tato energie využila. Ale pak už jsem o tom nečetl. Ale zdálo by se mně to rozumnější, než nějaký parní stroj.

0/−2
16.11.2012 8:11

K46a64r84e59l 10D18o90h21n88a69l 2451129234982

tenhle 4. cyklus se mel zavest z duvodu chlazeni uz si presne nepamatuji detaily ale urcite tam neslo o vyuziti vznikle pary..

0/0
16.11.2012 10:08
Foto

R70o94m14a80n 77V70i35e29t14z23e 9291122589740

tak tak, bylo to pro ochlazování prostoru

0/0
16.11.2012 10:11

J11a63r72o89s76l31a16v 13N30o68v68ý 1882634531

Tak asi máte pravdu a já mám nový nápad. Třeba bude jednou využit :-)

0/0
16.11.2012 11:03

J11i45ř76í 83Z26ý25k11a 9769523661330

systém vstřikování vody do válce používal Saab u modelu 99 Turbo S. Princip tohoto systému je v tom, že při nasátí směsi s vodní mlhovinou dojde k ochlazení směsi, takže ji lze stlačit více, aniž by došlo k nechtěnému samovznícení. V podstatě to má stejný efekt, jako benzin s vyšším oktanovým číslem u motoru, který se s ním umí poprat. Dalšími pozitivy tohoto systému je zvýšení výkonu motoru, snížení spotřeby, snížení emisí (převážně dusičnanů) a zvýšení životnosti motoru. Má to pouze dvě negativa - systém v zimě zamrzá a je nutné dolévat vodu.

Mimo Saab se to používalo ve 2.světové válce u bombardérů. V současné době to používají pouze někteří úpravci motorů.

0/0
16.11.2012 12:05

S55t62a26n59i71s40l97a58v 26M20e35l96i54c34h91a92r 8665745456212

Využíváme to všichni - mám na mysli pozorovatelné zvýšení výkonu motorů za chladu a deště.

0/0
16.11.2012 14:21

K87a16r81e28l 68H45o44s84n43e72d33l 7207151661315

Ano, využíváme to všichni - mám na mysli dotování benzínu vodou na našich benzínkách.

+1/0
17.11.2012 20:27

M68i88c52h57a37l 70Z40e47t42e74k 3478322580347

Kamioňáci jsou mistři úsporné jízdy? Aha, tak už chápu, proč se na dálnici mezi sebou předjíždějí cca 5-10 min8-o

+3/−4
16.11.2012 7:52

J32a44r12o17s55l45a48v 79N97o90v35ý 1952224251

A nemá to spíše něco společného s tachografem?

+2/−1
16.11.2012 8:11

T52o85m25á90š 86V13e32l13e24m27a17n 4495575687483

spíš ne bezohledností a tupostí ....

+2/0
16.11.2012 11:45

J52a30n 23N84o60v20á38k 9315128594315

Spíš je to důvod proč jezdí 5-10 merů za sebou, využívají vzduchový pytel.

+4/0
16.11.2012 9:18
Foto

R82o87m89a60n 31V40i58e24t93z56e 9591552449550

to bude tím, že mají nastaven limit maximálky a ten býva 80-85 a ono předjet kamion třeba rozdílem rychlostí 1km/h chvilku prostě trvá nedočkavče

vynechávám poláky, ti maj na čidle magnet a lítaj stovkou

+2/0
16.11.2012 10:10

J11i29ř29í 84Z10ý15k87a 9789413551700

kamarád kočíruje 40t soupravu a jezdí s ní za 28-29L/100km nafty. Když si vezmu, že 2,5t Audi Q7 4.2TDI jezdí za 15L/100km ...

0/0
16.11.2012 12:10

I22v21a61n 14M24a64r23e41k 6654298442

Na co kamion zatěžovat ještě parní turbinou a generátorem na výrobu el.proudu, pokud je k dispozici pára stačí už jen parní stroj úžasné síly zdroj ! R^

+2/−2
16.11.2012 7:01

V22í62t 94P75a90v42e74l91e92k 7730786387589

A jak si to prosím představujete? Přestavět auto na lokomobil? Převádět tepelnou energii páry na mechanickou k pohonu auta je značně komplikovaná záležitost. Z tohoto pohledu je mnohem jednodušší tuto energii přeměnit na elektrickou a tu ukládat např. do akumulátoru.

Pokud měl být váš příspěvek vtip pak se omlouvám, ale moc se vám nepovedl.

+2/−1
16.11.2012 7:47







Najdete na iDNES.cz