Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamiony Renault zkouší parní stroj, který využívá spaliny z výfuku

Mnichovské BMW už nějakou dobu koketuje s možnostmi získávání energie z odpadního tepla motoru. Trochu překvapivě teď stejnou oblast zkoumá výrobce nákladních automobilů Renault Trucks.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M97a48r67t29i59n 63K83o84k13e49š 3198224811290

Napadá mě, že k odběru tepla z výfukové soustavy by šel použít termoelektrický článek a s ním dále dobíjet akumulátor.

0/0
18.11.2012 11:10

P22r21o47k95o82p 89P85y48t53e95l 4479590249438

Nojo, Renault byl vždy nositelem pokroku. Kdo z nás se někdy netáhl oblaky dýmu za kilometrovou kolonou s neohroženým aviatikem v čele...

.

Renault-Saviem, pomsta imperialistů našemu pokrokovému společenskému zřízení. :-P

0/−3
16.11.2012 21:23

S92e41i98d74l 79P73e50t32r 1961261785234

Poněkud zapomínáte, že v době, kdy Renault  resp. Saviem vyvinul tohle auto (1967), u nás jezdily max. V3S, S5 a trambusy ... To, že se to auto prakticky  beze zněny v Avii vyrábělo dalších 25 let rozhodně nebyla chyba Renaultu ..

+3/0
17.11.2012 13:06
Foto

M97i93r88o14s79l57a76v 43Z47a48p33l39e40t11a56l 3257575818793

tlacháte o něčem o čem nic nevíte, Avie sice koupila licenci od Renaul-saviem ale stejné auta a motory nedělala, v renaultu byl moderní motor s moderně tvarovanýmy spalovacími prostory v pístech které ale vyžadovaly velmi vysoké vstřikovací tlaky, pouřívalo se tuším vstřikovací čerpadlo Bosch, bohužel v československu nebyli schopni takové čerpadlo vyrobit (nebyl materiál) a z dovozu vozit také nešla, tudíž česká čerpadla měla o řád nižší vtřikovací tlak, tudíž  nižší výkon a vyšší kouřivost a v zimě nešly natočit auž vůbec. Ale to nebylo díky Renaultu!!!!!

+3/0
17.11.2012 13:36

H15u66g46o 35B88a15s26t80a 4814537417476

Vubec nepochybuji, ze to EU zavede povinne jako EUROXII.;-D

0/0
16.11.2012 13:29

J96a72r84o73s17l35a55v 12N57o54v43ý 1852254971

Podobně se experimentuje už dlouho. Pamatuji, že některá automobilka zkoušela motor, kde by se do válců občas tříkla voda místopaliva a díky teplu a tudíž vzniklé páře by se tato energie využila. Ale pak už jsem o tom nečetl. Ale zdálo by se mně to rozumnější, než nějaký parní stroj.

0/−2
16.11.2012 8:11

K61a36r56e43l 19D31o49h10n30a40l 2271889324672

tenhle 4. cyklus se mel zavest z duvodu chlazeni uz si presne nepamatuji detaily ale urcite tam neslo o vyuziti vznikle pary..

0/0
16.11.2012 10:08
Foto

R53o67m71a26n 65V66i79e97t92z13e 9831392839730

tak tak, bylo to pro ochlazování prostoru

0/0
16.11.2012 10:11

J54a58r64o87s80l54a29v 10N82o29v26ý 1842134861

Tak asi máte pravdu a já mám nový nápad. Třeba bude jednou využit :-)

0/0
16.11.2012 11:03

J50i44ř72í 86Z93ý37k23a 9359863881270

systém vstřikování vody do válce používal Saab u modelu 99 Turbo S. Princip tohoto systému je v tom, že při nasátí směsi s vodní mlhovinou dojde k ochlazení směsi, takže ji lze stlačit více, aniž by došlo k nechtěnému samovznícení. V podstatě to má stejný efekt, jako benzin s vyšším oktanovým číslem u motoru, který se s ním umí poprat. Dalšími pozitivy tohoto systému je zvýšení výkonu motoru, snížení spotřeby, snížení emisí (převážně dusičnanů) a zvýšení životnosti motoru. Má to pouze dvě negativa - systém v zimě zamrzá a je nutné dolévat vodu.

Mimo Saab se to používalo ve 2.světové válce u bombardérů. V současné době to používají pouze někteří úpravci motorů.

0/0
16.11.2012 12:05

S53t80a94n69i76s45l25a27v 65M69e45l65i71c39h67a78r 8725235526262

Využíváme to všichni - mám na mysli pozorovatelné zvýšení výkonu motorů za chladu a deště.

0/0
16.11.2012 14:21

K82a46r62e23l 88H26o42s93n20e86d60l 7317511621935

Ano, využíváme to všichni - mám na mysli dotování benzínu vodou na našich benzínkách.

+1/0
17.11.2012 20:27

M64i11c56h11a33l 56Z17e67t71e32k 3778132500377

Kamioňáci jsou mistři úsporné jízdy? Aha, tak už chápu, proč se na dálnici mezi sebou předjíždějí cca 5-10 min8-o

+3/−4
16.11.2012 7:52

J64a83r66o17s26l14a11v 64N22o33v24ý 1322354111

A nemá to spíše něco společného s tachografem?

+2/−1
16.11.2012 8:11

T33o74m35á78š 21V17e26l25e78m57a50n 4685805227153

spíš ne bezohledností a tupostí ....

+2/0
16.11.2012 11:45

J15a31n 54N19o25v17á46k 9335658664945

Spíš je to důvod proč jezdí 5-10 merů za sebou, využívají vzduchový pytel.

+4/0
16.11.2012 9:18
Foto

R85o48m96a54n 46V21i33e92t45z45e 9311542379250

to bude tím, že mají nastaven limit maximálky a ten býva 80-85 a ono předjet kamion třeba rozdílem rychlostí 1km/h chvilku prostě trvá nedočkavče

vynechávám poláky, ti maj na čidle magnet a lítaj stovkou

+2/0
16.11.2012 10:10

J58i53ř75í 50Z91ý47k55a 9599943401210

kamarád kočíruje 40t soupravu a jezdí s ní za 28-29L/100km nafty. Když si vezmu, že 2,5t Audi Q7 4.2TDI jezdí za 15L/100km ...

0/0
16.11.2012 12:10

I18v27a14n 56M23a58r27e41k 6864518582

Na co kamion zatěžovat ještě parní turbinou a generátorem na výrobu el.proudu, pokud je k dispozici pára stačí už jen parní stroj úžasné síly zdroj ! R^

+2/−2
16.11.2012 7:01

V29í91t 19P53a24v44e10l80e21k 7850186877709

A jak si to prosím představujete? Přestavět auto na lokomobil? Převádět tepelnou energii páry na mechanickou k pohonu auta je značně komplikovaná záležitost. Z tohoto pohledu je mnohem jednodušší tuto energii přeměnit na elektrickou a tu ukládat např. do akumulátoru.

Pokud měl být váš příspěvek vtip pak se omlouvám, ale moc se vám nepovedl.

+2/−1
16.11.2012 7:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.