- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Napadá mě, že k odběru tepla z výfukové soustavy by šel použít termoelektrický článek a s ním dále dobíjet akumulátor.
Nojo, Renault byl vždy nositelem pokroku. Kdo z nás se někdy netáhl oblaky dýmu za kilometrovou kolonou s neohroženým aviatikem v čele...
.
Renault-Saviem, pomsta imperialistů našemu pokrokovému společenskému zřízení.
Poněkud zapomínáte, že v době, kdy Renault resp. Saviem vyvinul tohle auto (1967), u nás jezdily max. V3S, S5 a trambusy ... To, že se to auto prakticky beze zněny v Avii vyrábělo dalších 25 let rozhodně nebyla chyba Renaultu ..
Vubec nepochybuji, ze to EU zavede povinne jako EUROXII.
Podobně se experimentuje už dlouho. Pamatuji, že některá automobilka zkoušela motor, kde by se do válců občas tříkla voda místopaliva a díky teplu a tudíž vzniklé páře by se tato energie využila. Ale pak už jsem o tom nečetl. Ale zdálo by se mně to rozumnější, než nějaký parní stroj.
tenhle 4. cyklus se mel zavest z duvodu chlazeni uz si presne nepamatuji detaily ale urcite tam neslo o vyuziti vznikle pary..
Kamioňáci jsou mistři úsporné jízdy? Aha, tak už chápu, proč se na dálnici mezi sebou předjíždějí cca 5-10 min
A nemá to spíše něco společného s tachografem?
Na co kamion zatěžovat ještě parní turbinou a generátorem na výrobu el.proudu, pokud je k dispozici pára stačí už jen parní stroj úžasné síly zdroj !
A jak si to prosím představujete? Přestavět auto na lokomobil? Převádět tepelnou energii páry na mechanickou k pohonu auta je značně komplikovaná záležitost. Z tohoto pohledu je mnohem jednodušší tuto energii přeměnit na elektrickou a tu ukládat např. do akumulátoru.
Pokud měl být váš příspěvek vtip pak se omlouvám, ale moc se vám nepovedl.