Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Rady pro přezutí na zimu na poslední chvíli

Na led a sníh už mohou řidiči vyjet pouze na zimních pneumatikách od začátku listopadu. Počasí je ale zatím milosrdné, takže ještě policie neměla důvod vyrazit na lov. "Jako indiánští stopaři četli ve stopách, tak my dovedeme číst v pneumatikách, co autu schází," doporučuje návštěvu pneuservisu odborník na pneumatiky Jindřich Šafránek. Taková návštěva může odhalit závadu na podvozku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M45i85r41o35s93l10a67v 89B62u93d67a 9112692957192

Lži a stále dokola jen lži!! Na suché (i promrzlé) silnici je letní pneumatika lepší než zimní, na mokré silnici také..a to výrazně, zimní pneumatika je lepší jen a pouze na sněhu!! Tím neříkám, že by se nemělo přezouvat protože nikdo nikdy neví kdy napadne sníh ale proč ty lži?

0/0
16.11.2012 11:09

A91n93t34o46n64í39n 68S32e19b49e42r72a 7803758500919

Já jezdím pořád na zimních. Kupuji dvě nové gumy co dva roky. Přední hodím na zadní a na předních mám co dva roky nové gumy. Při nájezdu do 10 tisíc ročně je to naprostá pohoda. Neplatím servisům, neplatím výrobcům gum, "zimní zákon" dodržím vždy" a ušetřím dost peněz. Jezdím tak 6 let a neměl jsem jedinou nehodu nebo ťukanec. Všude v zimě i v létě dojedu. Nidke jsem nikdy neuvázl. Body mám taky pořád všechny a bonusy na pojistku mám na naximum. Nevidím v tom problém, jen se řídím pravidlem "na nikoho se nelepit". Všem obyčejným lidem to doporučuji. R^

0/0
14.11.2012 19:17

P36e42t24r 28N27e20s24v47a24d71b71a 2584595426189

Každý ať přezuje kdy uzná za vhodné. Od prvního listopadu jsme přezuli cca 60 aut, čekám že ještě dvakrát tolik se přezuje z kraje prosince. Říkat někomu že je vůl a nevím co ještě že už má přezuto je na úrovni 5 třídy.Naopak nechápu ty kteří se budou za 5 minut dvanáct vztekat že jim auto nezvládnou pneuservisy přezout v den kdy si oni usmyslí jelikož jih bude  požehnaně:-/.

0/0
13.11.2012 20:07

P92a97v14e26l 45P46o51s49p45í36š45i97l 5616231339269

Jaké "na poslední chvíli" má redakce konkrétně na mysli? Teplota po ránu kolem sedmi, odpoledne klidně i přes plus deset, silnice suché - ještě můžu klidně dojíždět svoje letní, nicméně pro ovce jsem potenciální vrah, protože prvního listopadu už bylo, a já mám mít dávno přezuto...tahle demagogie mě ničí, lidi slepě věří tomu, co se píše v novinách, nepoužívají vlastní hlavu, a pak se stokrát opakovaná lež stává pravdou..

Vše podstatné bylo v diskuzi řečeno.

+6/−7
13.11.2012 10:45

D96a36v60i52d 81P51r85a94ž53á78k 6614742162786

Já přezul už 21. října a vůbec toho nelituji, neboť už třikrát jsem projížděl sněhovými vichřicemi. Souhlasím, je třeba používat vlastní hlavu.

+2/−1
13.11.2012 11:26

T36o23m26á51š 38M56a45c38e98j52k89a 6161782307657

Taky jsem teď při přezouvání nad tím kroutil hlavou - minulý týden. V místě mého bydliště se ještě teď dá v pohodě jerzdit na letních a borec v pneuservisu říkal, že začátkem listopadu přezouval i 12 aut denně. A navím za cos dastal tolik mínusů.

+3/−1
13.11.2012 14:16

P96a89v31e26l 45J20o16n77á90š 5321975539345

Za co ty mínusy, duté hlavy?

+1/−1
13.11.2012 19:17

M63a70r40e71k 23Š32v19u93b 8689141775947

Taky mam jeste letni. Zimaky lezi v garazi a cekaji na svuj cas, ktery zatim neprisel. Plne souhlasim ! R^

+1/0
13.11.2012 21:13

M26a54r45e54k 72H60r85u88b14y 6327622261638

tak to je husty - aktivita policie zvyšuje s klesajícími teplotami ;-D Takze nejvic pracujou pri absolutni nule? :-P

+2/−2
13.11.2012 9:53

K98a10r45e90l 28V96a14c91h73u97t 9373382679953

To je zajímavé, že v článku NIKDE nevidím informaci, kterou jsem si našel v NÁVODU K VOZIDLU, že totiž se mají v zimě hustit pneumatiky o 20kPa více 8-o než v létě?!  ... Hmmm... Tak jak je to teda?! ;-€

+1/−3
13.11.2012 8:33

P83e60t60r 28N94e15s70v98a65d42b26a 2154425926319

V každém dobrém pneuservise Vám tak učiní a ještě vám to při předání vozidla zdělí.

0/0
13.11.2012 20:09

K70a47r17e40l 70J77e40n90č96í64k 6226136952875

No vidíte a já jsem první letošní sníh a led odjel na letních, protože v servisu bylo volno až za týden a neměl jsem absolutně žádný problém, stačilo při jízdě přemýšlet, a to mám "sportovní" letní pneumatiky se kterými bych se podle novinářů měl asi vybourat i když zahlédnu sníh na poli vedle silnice

+2/−5
13.11.2012 7:35

J25i77ř57í 87H10u34d69e18c 4272901269962

Jo takovejch pár chytrolínů jsem potkal...brzdili v kopci provoz a děsně se divili, že to na letních nevyjedou...A přemýšlení jím vážně nepomohlo.

+5/−2
13.11.2012 9:09

J66a83r40o57s34l75a42v 54L66e66b65e60d36a 3146869957480

to je zase masáž ;-D

+14/−1
12.11.2012 22:06

J25o98s26e54f 30N18o53v26á79k 9713844147793

Nojo, zimni gumy se malo prodavaj, tak je potreba zas nejaky to PR, zejo, navic obsahujici zas spoustu nesmyslu. ;-D

+10/−7
12.11.2012 21:25

J30a19n 73J86e47ž81e66k 3311315667455

Může mi někdo znalý říct, jakou teplotu má jízdou zahřátá pneumatika? Já mám pocit, že ta hranice "pod 7 stupňů Celsia" nemá vzhledem k ohřátí pneumatik reálný smysl.

+3/−2
12.11.2012 20:27

J39o32s64e51f 52N11o13v85á54k 9193104457943

po zahrati v -7 stupnich mi sla motorka na zadni bez prokluzu na normalnich sportovne-cestovnich gumach, pricemz prokluz mam i v lete pokud je guma studena, guma byla v tech -7 pomerne tepla, odhaduji 40-50 st

+2/−2
12.11.2012 21:27

J87i23ř66í 59P84e48l70n62á33ř 6565923776239

Při počasí jako je teď, mám brzy ráno po dvaceti kilometrech v kolech 225/55 R17 teplotu kolem dvaceti stupňů při váze auta necelých 1900 kilo...

+1/−4
12.11.2012 21:37

L53u46d65v73í80k 78G68a92j89d78o64š52í23k 2935273754132

No víte, provozní teplota pneumatiky se počítá vždy u zahřáté gumy. Jak letní, tak zimní. Těch 7°C okolí je teplota, kdy zimní guma dosahne provozní teploty, ale letní už ne, protože ta má provozní teplotu i přes 30°C

0/−1
13.11.2012 10:07

P43e34t31r 60N29e86s95v28a59d68b42a 2884455536509

No ono ohřát a udržet teplotu jdou dvě různé věci. O tom by vám mohli povídat teba piloti F1. V nízkých teplotách se pneu samozřejmě chladí víc než v létě v +25 a letní se na provozní teplotu běžnou jízdou nedostane je li již kolem 7 stupňů ne li méně.

0/0
13.11.2012 20:16

K97a15r44e38l 14B75a49r16t55a26k 9326691535656

Desítky metrů. Jestli to náhodou nezavání přeháněním. Neřekl na jakém povrchu.

+4/−2
12.11.2012 20:12

F67r71a67n28t97i35š42e57k 35M56i28c16h15a48l89i32c49a 8486798595176

Pokud zjistíme, že se pneumatika atypicky opotřebovává nebo se rychle sjíždí, znamená to závadu na podvozku.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/vymena-zimnich-pneumatik-0h9-/automoto.aspx?c=A121112_175037_automoto_fdv

Ale to vůbec nemusí být pravda. Z vlastní zkušenosti vím, že může být i vadná pneumatika

+7/−1
12.11.2012 19:21

L83u88d51v36í95k 87G18a97j89d75o31š38í55k 2905493444622

Krom toho se z pneumatik dají poznat maximálně 3 druhy závad podvozku a to ještě musí být ty závady dosti značné. Vadné tlumiče, špatná sbíhavost a špatný odklon. Ale třeba vadné čepy, což je závada nejčastější, se z gum poznat prakticky nedají.

0/0
13.11.2012 16:35

M13i94l25a50n 86Š38v33a65g84r26o66v16s45k72ý 9622699755268

Při nízkých teplotách se na letních pneumatikách výrazně prodlužuje brzdná dráha vozidla, a to v řádu až několika desítek metrů. Tak desítek metrů říkáš...;-D

+19/−7
12.11.2012 18:15

J45i70ř40í 89H37r52d81l14i27č71k24a 2648131360293

vždyť je to pravda.

+3/−14
12.11.2012 19:50

R53a33d38k72o 78S59ü33t65t19ö 8391808711345

Sorry, ale je to somarina, ktora bola dokazana uz niekolkokrat. Napr. http://www.auto-car.sk/testy/test-zimnych-pneumatik-meranie-studene-ako-lad

kde letna vyhrala vsetko samozrejme okrem snehu, tu - http://auto.sme.sk/c/6575181/testovali-sme-letne-aj-zimne-pneumatiky-tesne-nad-nulou.html je zasa dokazane, ze rozdiel je minimalny. Takze ake desiatky metrov ??? 7 stupnov je demagogicky mytus. A teraz moje zistenie - z nula na 100 zaakcelerujem na zimnych pri teplote 2 stupne o 3 - 5 desatin sekundy horsie, ako na letnych za rovnakej teploty. Brzdenie vyhodnotit neviem, handling v kruhovom objazde vykazuje lepsie vysledky pre letne gumy, rozdiel je ale v statistickej chybe merania. Akceleracia merana cez OBDII zasuvku a software Torque.

+9/−4
12.11.2012 19:56

L36u15d54v22í20k 30G18a53j35d60o23š20í32k 2245233684612

No a právě to "okrem sněhu" je to podstatné. Tam jsou to totiž právě ty desítky mertů... To že mají zimní gumy takový výsledek jen na tomto povrchu se samozřejmě už taktně neuvádí. Na druhou stranu je celkem logické, že se předpokládá, že v zimě je sníh... :-)

0/0
13.11.2012 16:42

M57i95l22a82n 16F10l82á20d52r 9596357402595

Jiří Hrdlička

opět reaguje někdo, kdo o tom nic neví...

+6/−3
12.11.2012 20:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.