Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Rady pro přezutí na zimu na poslední chvíli

Na led a sníh už mohou řidiči vyjet pouze na zimních pneumatikách od začátku listopadu. Počasí je ale zatím milosrdné, takže ještě policie neměla důvod vyrazit na lov. "Jako indiánští stopaři četli ve stopách, tak my dovedeme číst v pneumatikách, co autu schází," doporučuje návštěvu pneuservisu odborník na pneumatiky Jindřich Šafránek. Taková návštěva může odhalit závadu na podvozku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13i52r35o68s43l58a94v 69B80u16d28a 9242402317252

Lži a stále dokola jen lži!! Na suché (i promrzlé) silnici je letní pneumatika lepší než zimní, na mokré silnici také..a to výrazně, zimní pneumatika je lepší jen a pouze na sněhu!! Tím neříkám, že by se nemělo přezouvat protože nikdo nikdy neví kdy napadne sníh ale proč ty lži?

0/0
16.11.2012 11:09

A90n56t55o98n49í46n 66S64e82b95e14r97a 7733898170509

Já jezdím pořád na zimních. Kupuji dvě nové gumy co dva roky. Přední hodím na zadní a na předních mám co dva roky nové gumy. Při nájezdu do 10 tisíc ročně je to naprostá pohoda. Neplatím servisům, neplatím výrobcům gum, "zimní zákon" dodržím vždy" a ušetřím dost peněz. Jezdím tak 6 let a neměl jsem jedinou nehodu nebo ťukanec. Všude v zimě i v létě dojedu. Nidke jsem nikdy neuvázl. Body mám taky pořád všechny a bonusy na pojistku mám na naximum. Nevidím v tom problém, jen se řídím pravidlem "na nikoho se nelepit". Všem obyčejným lidem to doporučuji. R^

0/0
14.11.2012 19:17

P44e36t21r 26N98e16s50v27a21d82b20a 2894535656529

Každý ať přezuje kdy uzná za vhodné. Od prvního listopadu jsme přezuli cca 60 aut, čekám že ještě dvakrát tolik se přezuje z kraje prosince. Říkat někomu že je vůl a nevím co ještě že už má přezuto je na úrovni 5 třídy.Naopak nechápu ty kteří se budou za 5 minut dvanáct vztekat že jim auto nezvládnou pneuservisy přezout v den kdy si oni usmyslí jelikož jih bude  požehnaně:-/.

0/0
13.11.2012 20:07

P31a87v95e63l 21P52o31s96p61í48š68i38l 5636441839149

Jaké "na poslední chvíli" má redakce konkrétně na mysli? Teplota po ránu kolem sedmi, odpoledne klidně i přes plus deset, silnice suché - ještě můžu klidně dojíždět svoje letní, nicméně pro ovce jsem potenciální vrah, protože prvního listopadu už bylo, a já mám mít dávno přezuto...tahle demagogie mě ničí, lidi slepě věří tomu, co se píše v novinách, nepoužívají vlastní hlavu, a pak se stokrát opakovaná lež stává pravdou..

Vše podstatné bylo v diskuzi řečeno.

+6/−7
13.11.2012 10:45

D61a40v71i90d 13P24r32a19ž50á39k 6434252392556

Já přezul už 21. října a vůbec toho nelituji, neboť už třikrát jsem projížděl sněhovými vichřicemi. Souhlasím, je třeba používat vlastní hlavu.

+2/−1
13.11.2012 11:26

T23o97m40á74š 26M11a20c77e64j29k46a 6741712567697

Taky jsem teď při přezouvání nad tím kroutil hlavou - minulý týden. V místě mého bydliště se ještě teď dá v pohodě jerzdit na letních a borec v pneuservisu říkal, že začátkem listopadu přezouval i 12 aut denně. A navím za cos dastal tolik mínusů.

+3/−1
13.11.2012 14:16

P52a15v42e17l 31J78o28n62á61š 5371985789555

Za co ty mínusy, duté hlavy?

+1/−1
13.11.2012 19:17

M33a77r36e90k 50Š47v49u37b 8639461435737

Taky mam jeste letni. Zimaky lezi v garazi a cekaji na svuj cas, ktery zatim neprisel. Plne souhlasim ! R^

+1/0
13.11.2012 21:13

M35a95r21e34k 25H40r66u61b65y 6447952361938

tak to je husty - aktivita policie zvyšuje s klesajícími teplotami ;-D Takze nejvic pracujou pri absolutni nule? :-P

+2/−2
13.11.2012 9:53

K60a37r60e46l 12V74a47c55h85u10t 9383372949373

To je zajímavé, že v článku NIKDE nevidím informaci, kterou jsem si našel v NÁVODU K VOZIDLU, že totiž se mají v zimě hustit pneumatiky o 20kPa více 8-o než v létě?!  ... Hmmm... Tak jak je to teda?! ;-€

+1/−3
13.11.2012 8:33

P32e28t15r 15N71e68s80v34a67d92b46a 2304705466239

V každém dobrém pneuservise Vám tak učiní a ještě vám to při předání vozidla zdělí.

0/0
13.11.2012 20:09

K21a37r50e42l 40J23e86n13č35í87k 6986866862355

No vidíte a já jsem první letošní sníh a led odjel na letních, protože v servisu bylo volno až za týden a neměl jsem absolutně žádný problém, stačilo při jízdě přemýšlet, a to mám "sportovní" letní pneumatiky se kterými bych se podle novinářů měl asi vybourat i když zahlédnu sníh na poli vedle silnice

+2/−5
13.11.2012 7:35

J67i83ř38í 87H18u48d56e59c 4712371559682

Jo takovejch pár chytrolínů jsem potkal...brzdili v kopci provoz a děsně se divili, že to na letních nevyjedou...A přemýšlení jím vážně nepomohlo.

+5/−2
13.11.2012 9:09

J43a23r25o41s38l33a44v 58L59e94b95e81d50a 3296929267150

to je zase masáž ;-D

+14/−1
12.11.2012 22:06

J83o80s55e65f 83N63o58v22á31k 9893624487103

Nojo, zimni gumy se malo prodavaj, tak je potreba zas nejaky to PR, zejo, navic obsahujici zas spoustu nesmyslu. ;-D

+10/−7
12.11.2012 21:25

J94a73n 47J78e72ž86e92k 3591745527385

Může mi někdo znalý říct, jakou teplotu má jízdou zahřátá pneumatika? Já mám pocit, že ta hranice "pod 7 stupňů Celsia" nemá vzhledem k ohřátí pneumatik reálný smysl.

+3/−2
12.11.2012 20:27

J74o72s86e56f 47N87o54v39á53k 9863554107123

po zahrati v -7 stupnich mi sla motorka na zadni bez prokluzu na normalnich sportovne-cestovnich gumach, pricemz prokluz mam i v lete pokud je guma studena, guma byla v tech -7 pomerne tepla, odhaduji 40-50 st

+2/−2
12.11.2012 21:27

J18i78ř63í 12P19e47l70n94á57ř 6645313586139

Při počasí jako je teď, mám brzy ráno po dvaceti kilometrech v kolech 225/55 R17 teplotu kolem dvaceti stupňů při váze auta necelých 1900 kilo...

+1/−4
12.11.2012 21:37

L76u42d10v66í40k 41G52a79j92d95o17š21í34k 2765603184602

No víte, provozní teplota pneumatiky se počítá vždy u zahřáté gumy. Jak letní, tak zimní. Těch 7°C okolí je teplota, kdy zimní guma dosahne provozní teploty, ale letní už ne, protože ta má provozní teplotu i přes 30°C

0/−1
13.11.2012 10:07

P53e93t70r 38N98e19s83v82a22d14b57a 2794205506389

No ono ohřát a udržet teplotu jdou dvě různé věci. O tom by vám mohli povídat teba piloti F1. V nízkých teplotách se pneu samozřejmě chladí víc než v létě v +25 a letní se na provozní teplotu běžnou jízdou nedostane je li již kolem 7 stupňů ne li méně.

0/0
13.11.2012 20:16

K52a69r55e54l 71B23a55r13t30a18k 9226711515776

Desítky metrů. Jestli to náhodou nezavání přeháněním. Neřekl na jakém povrchu.

+4/−2
12.11.2012 20:12

F42r86a61n43t14i69š60e29k 13M67i57c27h54a35l82i71c68a 8526678635506

Pokud zjistíme, že se pneumatika atypicky opotřebovává nebo se rychle sjíždí, znamená to závadu na podvozku.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/vymena-zimnich-pneumatik-0h9-/automoto.aspx?c=A121112_175037_automoto_fdv

Ale to vůbec nemusí být pravda. Z vlastní zkušenosti vím, že může být i vadná pneumatika

+7/−1
12.11.2012 19:21

L77u31d87v94í15k 50G73a61j26d37o66š16í49k 2345513234752

Krom toho se z pneumatik dají poznat maximálně 3 druhy závad podvozku a to ještě musí být ty závady dosti značné. Vadné tlumiče, špatná sbíhavost a špatný odklon. Ale třeba vadné čepy, což je závada nejčastější, se z gum poznat prakticky nedají.

0/0
13.11.2012 16:35

M50i89l19a49n 12Š97v37a27g86r71o41v61s65k53ý 9172109985218

Při nízkých teplotách se na letních pneumatikách výrazně prodlužuje brzdná dráha vozidla, a to v řádu až několika desítek metrů. Tak desítek metrů říkáš...;-D

+19/−7
12.11.2012 18:15

J97i66ř38í 62H94r97d12l75i10č50k76a 2298831690943

vždyť je to pravda.

+3/−14
12.11.2012 19:50

R27a61d58k24o 48S79ü93t69t17ö 8421198221955

Sorry, ale je to somarina, ktora bola dokazana uz niekolkokrat. Napr. http://www.auto-car.sk/testy/test-zimnych-pneumatik-meranie-studene-ako-lad

kde letna vyhrala vsetko samozrejme okrem snehu, tu - http://auto.sme.sk/c/6575181/testovali-sme-letne-aj-zimne-pneumatiky-tesne-nad-nulou.html je zasa dokazane, ze rozdiel je minimalny. Takze ake desiatky metrov ??? 7 stupnov je demagogicky mytus. A teraz moje zistenie - z nula na 100 zaakcelerujem na zimnych pri teplote 2 stupne o 3 - 5 desatin sekundy horsie, ako na letnych za rovnakej teploty. Brzdenie vyhodnotit neviem, handling v kruhovom objazde vykazuje lepsie vysledky pre letne gumy, rozdiel je ale v statistickej chybe merania. Akceleracia merana cez OBDII zasuvku a software Torque.

+9/−4
12.11.2012 19:56

L72u30d65v16í37k 36G83a84j23d54o91š16í73k 2115563594972

No a právě to "okrem sněhu" je to podstatné. Tam jsou to totiž právě ty desítky mertů... To že mají zimní gumy takový výsledek jen na tomto povrchu se samozřejmě už taktně neuvádí. Na druhou stranu je celkem logické, že se předpokládá, že v zimě je sníh... :-)

0/0
13.11.2012 16:42

M13i12l45a43n 13F94l91á61d29r 9276377592945

Jiří Hrdlička

opět reaguje někdo, kdo o tom nic neví...

+6/−3
12.11.2012 20:10







Najdete na iDNES.cz