Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tuzexová corona byl držák. První toyotu v ČSSR měl i Gustáv Husák

Corona je zvlášť pro české zastoupení japonské automobilky výjimečné auto. "Je to první toyota, která se oficiálně dovezla do tehdejšího Československa," vysvětluje Tomáš Vaněk, tiskový mluvčí českého zastoupení značky. Exkluzivně pro iDNES.cz vzal auto, které bylo exotickým kořením silnic ČSSR v 70. letech, na vyjížďku. I proto, že automobilka Toyota letos slaví 75. výročí založení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M17a86r12e32k 86K83l32u25f11a 3738284514766

To vyklápění SPZ není vůbec špatné, asi něco takového zařídím na svém voze, pěkně to bude mít ovládání na servo z kabiny vozu, a pak se nebudu muset loudat u Kačerova, na Strakonické a podobných radary nesmyslně hlídaných místech.  ;-DR^

0/0
7.12.2012 16:04

M61a44r33t85i14n 23J17i88r68o19u30s47e40k 7126935135158

Kardinál pronásledovaný režimem měl stejné auto jako prezident. Neuvěřitelné. [>-]

+2/−2
5.12.2012 13:46

D64a67v55i49d 52H25o48l29c34m52a64n 7225812303576

Jojo, zetory to jsou traktory :-)

0/−2
3.12.2012 11:06

M59a24r89t36i81n 10K68o17l70á91ř 9478770815845

Soudruh Husák žádnou kapitalistickou Toyotu neměl, co by tomu řekli sooudruzi ze SSSR. Socialistický prezident, používal jen socialistické výrobky a nepropagoval ten odporný kapitalismus....:-P

+1/−4
2.12.2012 11:17
Foto

M55i81r37o22s95l18a59v 94S36t19e29i83n66e78r 6708524753855

Diskrétně bylo z historie koncernu vynecháno, že největšího rozvoje doznal válečnou výrobou. Tím také získal zkušenosti zejména s terénními vozidly.

+5/−4
28.11.2012 10:19

P87e72t86r 26P21a66v30e15l 5958609831578

A?

+9/−2
28.11.2012 16:32
Foto

V14á47c66l43a78v 69J36i10n85d22r96a 7630863805176

No a? To je stejné v podstatě pro komplet celý světový průmysl.

+2/0
4.12.2012 10:07

J96i42ř88í 45K28r25a61m88p19l 4966394706706

koukám, že se dost naklání v zatáčkách. Tak nevím jestli byla auta dříve o tolik měkčí nebo mají moderní auta vyřešené naklánění v zatáčkách tak, aby se nemusela dělat s tvrdým pérováním?

0/0
27.11.2012 16:16

S90e89i21d98l 20P78e15t80r 1271321105104

Š1000 rozhodně s T-Coronou srovnávat nešla ...Jak koncepcí, dynamikou, úrovní jízdních vlastností.

 Srovnatelný typ byl F124, tedy v té době zde známý v licenční podobě zn. Žiguli..

+1/0
22.11.2012 21:12

M26i75l98a75n 74Š33v38a40g59r32o72v16s24k65ý 9412519585578

"Za dvoumetrovým čahounem..." Nemělo tam být Čehounem? Asi ne. ;-D

0/−6
20.11.2012 16:26

P45a48v98e64l 18N95e10j97e53d18l74ý 7351792197

Já jsem si vždycky myslel, že Toyota se jmenuje podle zakladatele - Toyoda, který prý sebekriticky uznal, že toyota zní líp, tak to pozměnil. Tak jsem to někde četl. Nevíte někdo kde je pravda?

+4/−3
20.11.2012 14:28

T88o44m12á48š 61M22a43c73e10j39k20a 6671272157837

Však jo, uznal to proto, že v japonských znacích se slovo Toyota zapisuje 8mi znakama a to je v Japonsku šťastné číslo. Toyoda se zapisuje jinak, ale nevím jak.

PS: Doufám, že jsem to nepomotal ;-).

+2/−1
20.11.2012 17:35

M54i47c62h32a69l 86T60r11i60s67k13a 2750767792307

Toyoda se zapisuje 10 tahy stetcem, toyota 8mi. Cislovka 8 je povazovana za "priznivou".

+3/0
28.11.2012 7:01

J64a33n 52P62i27v78a63r91n88í45k 1238713483681

Ale pánové tady máte překlad

トヨタ (toyota)    豊田(toyoda);-D;-D

0/0
30.11.2012 12:02

J54a49n 77P93i23v98a69r22n12í20k 1328373433501

To je blbý ýDěs nema japonskou grafiku ;-(

+2/0
30.11.2012 12:03

P80e58t46r 66V93a79c74l86a25v63i86k 4146893545722

neuveritelne

+1/0
1.12.2012 19:39

D86a55v25i22d 41H16o27l34c80m62a79n 7595512313426

:DDDDDDDDDDD

0/0
3.12.2012 11:04

J40i88ř45í 22V21o40g98e56l 6762682936678

Pěkné auto. V jeho éře se u nás vyráběla Škoda 1000 a subjektivně mi přijde, že ta auta šla ještě srovnávat. Ale když si vezmu rok 85, kdy jsme tu dělali Š 120 a Toyota v té době produkovala Carinu (vypadala takhle http://en.wikipedia.org/wiki/File:Toyota_carina_st162.jpg), tak nám díky socialistickému vývoji už notně ujížděl vlak.

+10/−1
20.11.2012 11:58

L24i17b18o18r 25T48r25u64x17a 6256121449633

Hodně to připomíná moskviče, včetně toho víčka nádrže pod SPZ - je vidět, kde se soudruzi inspirovali ;-)

+6/−6
20.11.2012 9:54

M33a64r14t23i29n 32S64k82o33u97m68a76l 1432414877980

Moskvič to připomíná pouze v tom,že se jedná o tříprostorovou karosérii typu sedan. Tak jako většina v té době vyráběných vozů. A víčko nádrže pod SPZ? To měli Moskviče již od roku 1956 u typu 402 a vydrželo to Moskvičům až do konce výroby vozů s klasickou koncepcí.

+3/−2
20.11.2012 10:35

K47a52m47i48l 91J20a73r53u71š44e13k 6166767326729

Trochu to připomíná Moskvič.

+2/−5
20.11.2012 9:23

T42o77m57á16š 43N51o62v48o70t12n51ý 9890193481415

To jsem teda netušil - ale logiku to má - že jeden ze dvou servisů byl na Prajzké.

+5/−2
20.11.2012 8:14

P81e16t37r 64K68o71m63í95n70e23k 3909597512849

To mě taky pobavilo, že zrovna v Hlučíně byl jeden ze dvou mechaniků :))

0/0
10.12.2012 13:10

L58i15b10o34r 35M98o85u35č53k56a 1838137755452

interier a motorovy prostor je proste ala Fiat potazmo zigulik ...

+2/−3
20.11.2012 8:09
Foto

A49n29t64o15n40í61n 95Š77i22m62č11í78k 3807859920510

To jste se trochu sekl ne? Fiat a Moskvic jsou ala Toyota ne?

+3/−4
20.11.2012 11:31
Foto

J91a21n 63M51r52á46z 5890836229411

divil by ses, ale v 60. až 80. letech se Japonci inspirovali víc v Evropě než mi u nich /hodinky, elektronika, auta, stroje/. Originální evropské nápady pak zperfekcionalizovali k dokonalosti a nepoznání, vychytali tomu mouchy...

+5/0
1.12.2012 14:04

J95a80n 82K18o83m67á87r59e31k 5935368549213

corolla byla 1100 a corona 1500

+1/−2
20.11.2012 7:55

J32i33ř79í 92N46e33u56m27e98i41s11t63e72r 2492345923121

První toyotu v ČSSR měl i Gustáv Husák. To údajně je jako víc údajně nebo spíš míň údajně?:-/

+5/−2
20.11.2012 7:37

M39a79r91e97k 65F24l94e13k78a42č 2890304642983

to je něco jako "přibližně 402kusů"

+7/−1
20.11.2012 7:55

J25a47n 98R40i28c71h53t52e60r 5642232953495

Hm, takže ji měl údajně komunistický prezident, pár taxikářů, veksláků a katolický kardinál. Až je mi ho líto... (obzvlášť když to byl vcelku slušný člověk)

+5/−2
20.11.2012 8:56

M80i53l21a28n 63Č66e28r63n56ý 5623229669182

Ten prezident nebo ten kardinál?8-o

+3/−4
20.11.2012 10:19

M84a88r67e89k 65K96l44u42f85a 3268724184156

Kardinál Tomášek jezdil Volvem 740GL.  ;-)

0/0
7.12.2012 15:57

J30a58n 86J28e36ž83e68k 3741245587675

"...přibližně 402 vozů..."

Mohli byste být přesnější? Bylo to 401,537684 nebo snad 402,0936643589721409 vozů?

+14/−6
20.11.2012 6:30

M23a36r62e46k 44F67l83e86k73a19č 2860634832693

áá jste rychlejší

+2/−2
20.11.2012 7:55
Foto

V98l26a61d16a 93V36a47n19e57k 9463686764388

Toyoty se jmenovala "Corolla" ne corona ;-€Rv!!

+2/−33
20.11.2012 6:06

J35a38n 96J43e69ž39e10k 3761395437975

Vaněk je Honza a ne Vlada!

+8/−2
20.11.2012 6:31

L97u28k41a85s 44N95o42v93a12k 4579379673178

Melete blbosti.

Corolla byla mensi Corona je predchudce modelu Carina a ta je predchudce modelu Avensis.

+10/−2
20.11.2012 7:31

L67u29k31a30s 13N78o26v76a66k 4399589583758

Za corollou ma byt tecka.

Corolla je mensi.

Corona je predchudce modelu Carina...

+5/−2
20.11.2012 7:32

P75a26v34e82l 92F68a81r63a 9184755948608

Hodně velké ztrapnění, co? :-)

+12/−2
20.11.2012 8:07

J74i61ř13í 74M73a79r97e69č89e74k 3509171792

Jste tím 100% jist?

+1/−1
20.11.2012 16:04

V72a59c27l30a40v 87K82u37b68i29s 5261691289637

Corola byl a je drivejsi ekvivalent dnesnich golfu a rapidu a oktavii. Dnes se prodava ve variantach auris a corolla. Corona je auto tridy vyssi (Superb, Pasat) a byla predchudcem modelu Camry a carina, tedy vozu ze kterych vznikli Prius a Avensis plus stale zustava Camry ale uz jen v Americe a UK

+1/−1
20.11.2012 18:53

P67e84t53r 59S53t36r68a38k26a 9227127915583

Camry je k dostani pravdepodobne ve vsech ostatnich statech krom Evropy...

0/0
21.11.2012 10:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.