Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Motor pro mondeo si odvezete v kufru na dovolenou

Malinký tříválec od Fordu vzbuzuje od svého uvedení na trh velké vášně. Litrový motor se snaží získat důvěru zákazníků ve focusu. Velký rozruch vyvolala automobilka prohlášením, že bude také základním motorem pro nové mondeo. V Evropě už se motor prodává, v Americe bude mít premiéru až příští týden v Los Angeles. Inženýři si ho na cestu přibalili do příručního kufru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M83a44r32t85i60n 13P21e54ř77i77n72a 5421640523937

Líbí se mi, jak někteří dole v příspěvcích porovnávají Fabii a Mondeo.To je trošku mimo mísu ne? To je jako porovnávat Fábku se Superbem protože Mondeo je stejná třída jako Superb, Passat,C5 apod. Nicméně ten motor, o kterém se zde diskutuje bych si nekoupil. Mám ještě ten klasický 2.0Tdci 96kW s najetými 242tis. km a motor jede jako hodinky, vstřiky, čerpadlo a turbo je pořád originál...Ale je fakt, že tam neleju kdejakou naftu a přidávám aditiva a celkově se o auto starám...a není to auto z Áček....

Jinak spotřeba je mezi 5,7 až 6,8l na 100km a to mám verzi kombi.

0/0
27.11.2012 11:18

I63v13o 21J80a92n19á70č75e85k 8563783301242

Docela dost vysoká spotřeba, se stejným motorem obdobné auto a mám skoro o dva litry méně...

0/0
27.11.2012 12:12

J41o75s26e50f 83B91r22o14ž90k79a 6624732908517

První již v roce 2009, to už asi mají zkušenosti, né?

http://www.tipcars.com/#magazin-motory-ecoboost-ma-pul-milionu-fordu-6002.html

0/−1
26.11.2012 19:32

A49n49t15o90n24í49n 10S20e13b19e54r84a 7733238670469

No, tříválec jde. Ale jen pro lidi co kupují jen nové auta a při nájezdu 100 tkm je zase prodají nějakému chiudákovi :-D

Ale pokud má člověk na to si co 100 tkm kupovat nové auto, tak nevím proč by si vybral zrovna 3-válec. Ale pořád jsou tací mezi námi. 8-o

Jako starší auto bych to nebral ani omylem. ...

+1/−1
26.11.2012 19:25

P39e81t81r 95H22o11f61m32a58n72n 6399894715330

Moje zkusenost - do nadrze narvu cca. 52-53l a mam na 1100 az 1150km vystarano.

0/−1
26.11.2012 12:40

A57n16d11r66e30j 36S79o64c64h79a24r 9311712165945

A pointa?

Asi tě překvapí, že existují i lidé, kteří mají kapacitu na to, aby nemuseli posuzovat u motoru jeden jediný parametr, spotřebu.

+1/−1
26.11.2012 18:35

L98a27d98i46s54l50a80v 90H93a39š47k87a 2821429507200

vw motor 1,9 tdi co se montovával do O1 žral 6,5 l/100. reálně. ve verzi 81 kw,ale jak víme tak se to dalo při zachované spotřebě chipnout bez nějakých extra vlivů na životnost třeba na 100 kw. se zaplou klimou a průměrnou rychlostí 130km/h. a jeho spolehlivost je pokud mu dopřáváte olej a filtry řekl bych velice nadprůměrná. a když na to přijde,tak to jede i na lukanu nebo vyfrit. koho teda zajímá nějakej 1,0 agregát. kdyby tam nebylo to eco v názvu,tak si to koupí málokdo;-D

0/−1
26.11.2012 1:59

I20v48o 79J61a47n83á17č91e41k 8663733271122

No tak s takovou spotřebou s tím musíte jezdit jako obrovské prase a nebo těžce stylem brzda plyn za každou cenu za účelem co nejvyšší spotřeby. Osobní zkušenost byla běžně tak kolem 4,5l/100km, delší trasy mimo dálnice kolem 3,6l/100lm, nejvyšší dosažená spotřeba byla 6,7l/100km 95% dálnice rychlost 150-180km/h. Jo a jinak šlo o kombi, takže u obyčejné verze by to bylo méně.

+1/−1
26.11.2012 9:41

L81a90d38i54s36l59a54v 40H52a27š81k76a 2251169377820

to,co vám ukazuje počítadlo spotřeby,není vždy reálné. na počítadle mám taky třebas 3,2,ale realita je těch 4,5 minimálně. ale při rychlejší jízdě mimo dálnici s plným autem je to realita,kolem 6ti to je

0/−1
26.11.2012 11:43

I48v96o 31J23a69n13á82č91e54k 8573253201172

Ano rozdíl tam je a proto jsem to vždy počítal podle toho kolik jsem tankoval, rozdíl byl kolem 10%.

0/−1
26.11.2012 11:47

L15a86d75i63s87l22a47v 18H42a55š82k95a 2781669317960

tak jestli jste do nafty přidával napalm tak jo:) s plným autem a průměrné rychlosti 90 po okreskách a 130  po dálnici(říkám průměrné) tak to tak je,ale jak říkám-záleží trochu i na stylu jízdy,jestli člověk spěchá, kolik má naloženo...

0/0
26.11.2012 11:58

I83v31o 76J78a19n91á69č51e13k 8423783171462

No tak na dálnici průměr 130km/h problém není, ale na okreskách to jaksi nehrozí, to vám snad musí být jasné. Teda ne že by to nešlo, ale mám rád svoji peněženku, své papíry a v neposlední řadě i své zdraví. Jo a tam prázdný, zpátky naložený.

0/−1
26.11.2012 12:06

A10n77d44r43e33j 47S39o15c23h36a93r 9881732155505

Mít průměrnou rychlost 130 km/h je docela problém i na německých dálnicích. V ČR je to téměř nedostižná hodnota.

0/−1
26.11.2012 18:36

I48v26o 89J45a61n93á69č36e47k 8413963221272

Nesouhlasím, pokud jedete v noci a např. v zimě, je pusto prázdno, takže i u nás se dá udělat průměr 130km/h a v Německu naprosto v pohodě.

0/0
27.11.2012 11:05

A34n59d55r43e39j 71S41o76c48h61a55r 9281902915695

Za absolutně ideálních podmínek ano. 

Najezdím se docela dost, Praha - Ostrava od cedule k ceduli jsem zvládl už i za 2:39, ale to je fakt velká výjimky, pokud člověk nechce prasit a ohrožovat ostatní.

0/0
27.11.2012 11:59

I93v82o 88J45a85n28á13č85e51k 8423553521392

Však já taky nikde nepíšu, že tak jezdím stále. Jezdím třeba Ostrava - Berlín s průměrem kolem 110km/h jednak proto, že tam je dost omezení a jednak proto, že se mi nechce tankovat mimo ČR a tak těch cca. 1100km udělám na otočku bez tankování a ještě pak většinou u nás najedu nějakých 100km než musím tankovat...

0/0
27.11.2012 12:11

S51t95e12p35a35n 21T80o63t80h 8598599115738

Kamarad si nechal nacipovat 103kWcko a to uz je mazec...Me tech 140 kobyl ale bohate staci... Zatim najezdeno 112k a v pohode... oleje normalni, meneni kazdych 10t+filtry.

0/0
26.11.2012 17:40

J72a10n 64B44u26c69h12a10r 9419641522616

R.I.P., Mondeo ;-(

Rest In Piss... Rv!!;-D

+2/−3
25.11.2012 22:48

J35o98s30e72f 14L11e83b29d11u35š51k58a 4292923793205

Mám moped, Stadion, obsah 50, kolik má kW nevím, ale když se z kopce rozšlape, tak si to po rovince pak valí i 80 a jezdí za 2 litry. Kam se na to hrabe Ford. ;-D

+1/−3
25.11.2012 22:40

M16a23r32e39k 43H22r54u13b31y 6167252851498

Americani to prijmou v pohode (a ja taky), pokud je pod kapotu budou montovat po dvou ;-)R^

+4/−4
25.11.2012 22:00

T39o19m41á59š 72M98a21r59n89ý 4750582742816

Jasně... Už jsem měl prima motor v Peugeotu 5008 - 1.6THP - údajně vyvinutý ve spolupráci s mercedesem...

V 60 tisících to ztratilo tah, rozsvítil se vrtulník a turbo v háji. Podle diskusí tedy rozhodně nejsem sám, rekord je v 15 tisících.

0/0
25.11.2012 21:17

J71a47n 57K15r25p33e88c 5906923284422

jo a ještě jedna věc, kterou vám nikdo neřekne, že to bude žrát jak kráva... ono ty malé spotřeby které uvádějí jsou dosažené v ideálním stavu, povětšinou v laboratorních podmínkách.

+5/−2
25.11.2012 20:38

V22í28ť23a 54K27r51u97t84i97š 9787714253208

Presne tak. Podle uzivatelu na Spritmonitoru si tohle vezme v prumeru naprosto nakceptovatelnych 6,81 litru, zatimco atmosfericka osmnactka o stejnem vykonu v minule generaci Focuse jezdila za prijemnych a pouhych 8,36.

+2/0
25.11.2012 21:24

M98i55c93h68a60l 26B46u72d63í60k 4496164548253

Paráda, nicméně např. Lexus IS250 s motorem V6 2.5 umí jezdit kolem 8mi litrů bez problémů a dává přes 200 koní. Navíc mu nehrozí, že se rozsype turbo, honěné hrozným způsobem, aby ze z Forďáckého polomotoru vymačakalo nějaký výkon. Já osobně rozhodně nejsem fanda downsizingu, protože ten uspořený litr nebo dva spotřeby mi přijde krutě zaplacený spolehlivostí.

0/−2
25.11.2012 21:48

V91í95ť58a 46K89r97u46t54i85š 9667414483778

Bez problemu to asi nebude, kdyz stejny zdroj u Vaseho motoru uvadi prumer 9.48.

+1/0
25.11.2012 23:04

M72i76c12h10a31l 46B16u68d39í30k 4406754818683

Ano, to je celkový průměr všech uživatelů - několik (českých) majitelů ale při běžném používání uvádí hodnotu cca 8/100 (delší trasy dokonce i méně). Věřím více lidem, které znám ;-) Já osobně jezdím se starším modelem zhruba se spotřebou co uvádíte - ale ani tak bych si tříválec nekoupil :)

0/0
25.11.2012 23:43

J58a66n 72K47r72p35e16c 5926113304342

je to už velmi, velmi dávno, ještě v dobách, kdy mohly být ve F1 turbomotory, kdy z 1,5l motoru vyšlapali 1200 koní. mmj. jsem šťastným majitelem 24let starého 6ti válcle s nájezdem 148tis. mil. Jen málo věcí bylo od novoty měněno a na motor se nešahalo vůbec. A každý den toto auto nastartuju a odveze mne do práce a z práce, zatáčku na suchu projede driftem a zvládlo by i mnohem více, pokud bych chtěl. Nabídne mi ford i něco z toho co jsem uvedl výše? Pokud ne, tak to asi až takový zázrak není.

PS: musím se přiznat, jedno litrové vozidlo mám taky, a je to dokonce jen 2-válec a přitom je rychlejší a hbitější než naprostá většina toho, co je možné na cestách potkat...

0/−1
25.11.2012 20:33

V34í22ť62a 11K17r11u28t77i67š 9987854583498

Ano, vy jste evidentne presne cilova skupina na tento motor, protoze co koupi zajemce o rychly Focus? Prece litrovy motor. A to ti naivove u Forda jeste delaji takove zbytecnosti, jako ST a RS verze, kdyz zakaznici totez cekaji od spotrebni motorizace ...

+2/0
25.11.2012 20:51

J83a18n 19K31r61p75e27c 5696183394862

dal jsem vám plus :) jsem si vědom co dělá ford... nicméně já mám taky jednu ze základních motorizací kdysi naprosto běžného vozu. ale nerozumím tomu, proč tehdá měli technologii a možnosti, a přece radši vyrobili 6ti válec než 3válec? možná to tehdy nebyli tak schopní okecat a lidi uměli používat mozek aby se nenechali obalamutit...

+4/−1
25.11.2012 20:58

M86a23r29e68k 22H70r79u75b81y 6747962341538

To bylo v dobach, kdy EU jeste nemela prezidenta :-P

+4/−1
25.11.2012 22:02

A66l31e28x22a97n23d69r 72K18o32s62t63k26a 5849406359126

Cca před dvaceti lety se přestala auta vyrábět na spolehlivost a začla být jen spotřebním materiálem. Tedy v Evropě a Asii, USA auta počítají (a musí) s tím, že to má farmář do nejbližšího obchodu 50 mil a auto hodlá používat 20-30 let a lít do něj jen benzín, vodu a olej. A když jste sám tak pěkně zmínil F1, tak si uvědomte, jakou životnost má motor formule. Vždyť to někdy nevydrží ani těch 305 km, kolik má závod.

0/0
27.11.2012 7:06

R63a26d81k74o 24S93ü81t58t64ö 8951298201755

V tom litrovom EcoBooste toci turbo 350 tisic otacok. Co to s nim urobi po naraze castice prachu tazkej 0.1 gramu, nie je tazke spocitat. Jednoducho neverim, ze ten motor bez problemov a vymeny drahych dielov vydrzi 150k km. Kupit ako nove, najazdit 100 - 120 k km a predat. To by ale nemohol stat tolko, co stoji.

+2/−2
25.11.2012 18:57

M73a86r82e65k 64H40r56u15b70y 6937682241788

Tyhle malinky tubomotory maji takovou zivotnost, ze by je meli pridelavat na suchy zipy ;-)

+2/−1
26.11.2012 0:08

R89a65d14k95o 85S48ü49t78t21ö 8791518771515

Na papieri ten motor vyzera uplne fantasticky. Podla tych, ktori ho testovali vo Focusoch, s prehladom nakope stare atmosfericke jedna - sestky s vykonom 74 kW. V praxi a porovnani s inym downsizom - 1.2TSI to ale vychadza nie prilis idealne :

Fobia 1.2TSI, hmotnost cca 1150 kg, vykon 77kW -> 67 kW / 1 tonu 0-100 10.3 sek.

FFIII EB 1.0 cca 1300 kg, vykon 92 kW - > 70 kW / 1 tonu 0-100 11.5 sekundy

Zasoferoval som si 1.2 TSI 63 aj 77kW, ten silnejsi motor s Fabiou jazdi priam fantasticky. Aj ten slabsi bol ale v kopci schopny nakopat papierovo silnejsieho Focusa II 1.6i 74kW 8-o Ked ale pozeram na papierove parametre toho EcoBoostu, neverim, ze to vo Focuse pojde aspon tak, ako 77kW TSI vo Fobii.

Otazkou je dlhodoba spolahlivost. Ta rozdeluje  motory na dobre a zle. Zatial ale s 1.0l EB nikto neurobil ani 100k km, takze na vyjadrenia, ze je to super motor je este prilis skoro.

+1/−3
25.11.2012 18:54

V36í45ť62a 42K26r49u61t41i58š 9747804603298

Dve drobnosti. Srovnavate auta 2 kategorii - maly vuz a nizsi stredni tridu. Takze lze predpokladat urcitou vahovou diferenci. A za druhe - u Fabie jde o vrcholnou beznou benzinovou motorizaci, zatimco u Focusu o nabidku ze stredu vykonove palety a kdo chce, ma na vyber jeste 2 vyrazne vykonnejsi benzinove motory.

0/−1
25.11.2012 19:46

J10a78r96o92m31í23r 59K45r14á26l 4530689204809

Dobře.  Ale uvažujte životnost cca 400 tisíc km (to ta 1,6 nejede bez problémů), vezměte cenu motoru (to turbo bude asi dražší), cenu servisu za dobu životnosti a cenu paliva (ono si to turbo o moc míň nevezme).  A je jasno.

+1/−1
25.11.2012 20:15

M69a95r62e16k 41H86r22u13b20y 6517372761298

jako problem bych videl, ze s 1.2 TSI uz se mnozi o 100 tisic km pokusili, ale zdaleka ne vsichni to dokazali :-P BTW to byla obvykla doba pro repasi u motoru ve 120kach, VW se zjevne drzi tradic ;-)

+1/0
25.11.2012 22:08

A61n46d40r89e33j 45S66o47c70h81a27r 9581382285165

Ve svém srovnání zcela pomíjíš vliv převodovky, který je při porovnávání živosti, zrychlení atd. zcela zásadní.

0/0
26.11.2012 18:38

V32í29ť19a 73K16r68u91t44i95š 9687484723168

Osobně si nemyslím, že tento motor je něco až tak extrémního. Do první generace Mondea byl základem motor s výkonem dnes směšných 66kW (a tohle auto asi taky občas jezdilo naložené a s 5 osobami). A stále, bavíme se o "základní motorizaci", která asi neosloví ty, kteří chtějí něco silnějšího a kde jim Ford nabízí možnosti až o dvojnásobném výkonu.

A ani výkon není až tak výjimečný, protože už pěkných pár let není pro konstruktéry problém udělat atmosférický benzín o výkonu okolo 60 kW/l a zatím jsem neslyšel, že by tyto byly nějak extra poruchové a s malou životností. Tzn. že tenhle motor je o 50% "přifouknutý" a to při použití spousty moderních řešení a postupů. Naproti tomu, dieselové motory, které se před 15-20 lety pyšnily v atmosférickém provedení brutálními výkony okolo 25 kW/l (viz. např. i u nás notoricky známá 1.9D), mají dnes ve svých vrcholných verzích litrový výkon více než tronásobný. Tzn. přeplňováním bylo nahoněno víc než 200% výkonu, ale přesto jsou tyto stále modlou a

+6/−2
25.11.2012 14:33

V95í67ť54a 64K54r92u97t97i72š 9357294333538

vzorem spolehlivosti a životnosti.

+5/−1
25.11.2012 14:34

R42a98d24k44o 57S12ü67t15t79ö 8891428631695

Tu nejde o to, kolko % vykonu bolo nahoneneho oproti atmosfere, ale o to, za akych okolnosti. A mat pod kapotou v rodinnom aute turbo vrtiace sa 350k otackami za minutu, ehm, to radsej nie.

+1/−1
25.11.2012 18:59

V60í69ť11a 44K31r83u71t59i50š 9127364623138

Uz ve druhem rodinnem aute mam turbo a vubec nevim, kolik otacek toci. A i pro priste za mne jednoznacne opet, jen na vetsim objemu, nez je tento litr.

+1/0
25.11.2012 19:40

V44l29a18d59i92m88í49r 62H35a92v30r60á20n46e14k 7106266770227

motor 1,2 HTP je něco tak strašného, že to snad může obhajovat jen Váš redaktor....hrajete jen za 1 tým, a už je to směšné.......Rv

+9/−8
25.11.2012 14:14

M10a83g42d38a 95N37o14v44á61k92o90v95á 8862802535666

Jak jste na to přišel? chápu ze když někdo jezdi škoda 120glx nemuže si zvyknout jako Vy ;-D

0/0
25.11.2012 21:13

D48a96v30i95d 53P23š17t34r75o80s83s 9209479660584

Nejsem sice konstruktér ,ale moc nevěřím tomu ,že tak malý blok může vydržet nějakou rozumnou dobu. Navíc, když mu přidají nějaké větší turbo což určitě udělají tak nevěřím tomu,že se po max 100 000km nerozpadne a pokud bude tahat mondeo ke všemu verze kombi tak se to s pár lidma a nějakýma věcma třeba na chatu snad ani nerozjede.

+11/−8
25.11.2012 11:48

P34a34v24e62l 29S12t90a21v31j88a53n87í69k 1430956420791

Small block také není nijak veliký.

0/−1
25.11.2012 16:16

K65a78r65e13l 94V80a68c85h76u17t 9613252539923

Škoda versus Ford? ... Před 3 nedělemi jsme měli možnost porovnat náš tříválec Fábia combi HTP (47kW) s nejnovější vychytávkou od Fordu, když jsme dojeli až nahoru na Kohůtku, na parkoviště pod horským hotelem... ;-)

Zatímco náš HTP tříválec spočinul zcela tiše na parkovišti, vedle nás zaparkovaný nablýskaný nový Ford Mondeo ještě hodnou chvíli bzučel (jak se točil ventilátor chlazení motoru) a po celou tu dobu se od toho motoru ozývalo praskání a cvakání (asi teplotou vyvolanými rozměrovými změnami) :-/

Že by to řidič toho úžasného ECO-boostu (?) tou svižnou jízdou do vrchu trochu přehnal ?! ;-)

+7/−2
25.11.2012 11:29

V96l94a43d65i71m71í28r 34Z64a56u85š98k17a 5981352477903

Nejspíš jo. Asi zapoměl, že turbo potřebuje po záhulu trochu dochladit. Jinak HTP (high torque power) je práve na slušný výšlap do vrchu asi o něco lepší než klasický benzín a odolnější než turbobenzín. Na dálnici by se poměr sil určitě obrátil.

+7/−1
25.11.2012 12:10

T79o47m14á53š 68M10a55z39a53l 1551752527943

Vzpomínky na budoucnost? "Nejvíc otazníků zatím vyvolává slib Fordu, že se ecoboost dostane i do nové generace mondea."

+2/−1
25.11.2012 12:52

P39e94t76r 94T56y91č35k76a 6345702609412

To asi těžko.

0/−1
25.11.2012 13:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.