Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Autofotka týdne: Motor pro mondeo si odvezete v kufru na dovolenou

Malinký tříválec od Fordu vzbuzuje od svého uvedení na trh velké vášně. Litrový motor se snaží získat důvěru zákazníků ve focusu. Velký rozruch vyvolala automobilka prohlášením, že bude také základním motorem pro nové mondeo. V Evropě už se motor prodává, v Americe bude mít premiéru až příští týden v Los Angeles. Inženýři si ho na cestu přibalili do příručního kufru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M53a55r75t35i74n 81P82e33ř17i41n48a 5301580533827

Líbí se mi, jak někteří dole v příspěvcích porovnávají Fabii a Mondeo.To je trošku mimo mísu ne? To je jako porovnávat Fábku se Superbem protože Mondeo je stejná třída jako Superb, Passat,C5 apod. Nicméně ten motor, o kterém se zde diskutuje bych si nekoupil. Mám ještě ten klasický 2.0Tdci 96kW s najetými 242tis. km a motor jede jako hodinky, vstřiky, čerpadlo a turbo je pořád originál...Ale je fakt, že tam neleju kdejakou naftu a přidávám aditiva a celkově se o auto starám...a není to auto z Áček....

Jinak spotřeba je mezi 5,7 až 6,8l na 100km a to mám verzi kombi.

0/0
27.11.2012 11:18

I75v73o 37J12a61n33á27č61e88k 8673533941502

Docela dost vysoká spotřeba, se stejným motorem obdobné auto a mám skoro o dva litry méně...

0/0
27.11.2012 12:12

J78o71s43e89f 31B19r74o73ž66k15a 6234772488907

První již v roce 2009, to už asi mají zkušenosti, né?

http://www.tipcars.com/#magazin-motory-ecoboost-ma-pul-milionu-fordu-6002.html

0/−1
26.11.2012 19:32

A90n90t84o73n75í87n 18S33e29b65e29r70a 7453358920859

No, tříválec jde. Ale jen pro lidi co kupují jen nové auta a při nájezdu 100 tkm je zase prodají nějakému chiudákovi :-D

Ale pokud má člověk na to si co 100 tkm kupovat nové auto, tak nevím proč by si vybral zrovna 3-válec. Ale pořád jsou tací mezi námi. 8-o

Jako starší auto bych to nebral ani omylem. ...

+1/−1
26.11.2012 19:25

P66e31t86r 41H53o44f96m57a97n48n 6779194185680

Moje zkusenost - do nadrze narvu cca. 52-53l a mam na 1100 az 1150km vystarano.

0/−1
26.11.2012 12:40

A23n33d23r42e35j 70S13o93c76h17a42r 9551522765695

A pointa?

Asi tě překvapí, že existují i lidé, kteří mají kapacitu na to, aby nemuseli posuzovat u motoru jeden jediný parametr, spotřebu.

+1/−1
26.11.2012 18:35

L59a73d48i79s79l47a91v 90H17a46š56k92a 2361749377190

vw motor 1,9 tdi co se montovával do O1 žral 6,5 l/100. reálně. ve verzi 81 kw,ale jak víme tak se to dalo při zachované spotřebě chipnout bez nějakých extra vlivů na životnost třeba na 100 kw. se zaplou klimou a průměrnou rychlostí 130km/h. a jeho spolehlivost je pokud mu dopřáváte olej a filtry řekl bych velice nadprůměrná. a když na to přijde,tak to jede i na lukanu nebo vyfrit. koho teda zajímá nějakej 1,0 agregát. kdyby tam nebylo to eco v názvu,tak si to koupí málokdo;-D

0/−1
26.11.2012 1:59

I98v24o 60J51a94n57á12č98e32k 8823723531792

No tak s takovou spotřebou s tím musíte jezdit jako obrovské prase a nebo těžce stylem brzda plyn za každou cenu za účelem co nejvyšší spotřeby. Osobní zkušenost byla běžně tak kolem 4,5l/100km, delší trasy mimo dálnice kolem 3,6l/100lm, nejvyšší dosažená spotřeba byla 6,7l/100km 95% dálnice rychlost 150-180km/h. Jo a jinak šlo o kombi, takže u obyčejné verze by to bylo méně.

+1/−1
26.11.2012 9:41

L97a97d91i30s87l47a74v 39H38a37š30k31a 2421159957780

to,co vám ukazuje počítadlo spotřeby,není vždy reálné. na počítadle mám taky třebas 3,2,ale realita je těch 4,5 minimálně. ale při rychlejší jízdě mimo dálnici s plným autem je to realita,kolem 6ti to je

0/−1
26.11.2012 11:43

I77v76o 28J49a96n43á40č90e35k 8733123701482

Ano rozdíl tam je a proto jsem to vždy počítal podle toho kolik jsem tankoval, rozdíl byl kolem 10%.

0/−1
26.11.2012 11:47

L57a96d74i47s21l18a48v 64H72a48š37k61a 2781699857390

tak jestli jste do nafty přidával napalm tak jo:) s plným autem a průměrné rychlosti 90 po okreskách a 130  po dálnici(říkám průměrné) tak to tak je,ale jak říkám-záleží trochu i na stylu jízdy,jestli člověk spěchá, kolik má naloženo...

0/0
26.11.2012 11:58

I29v62o 51J16a30n53á15č53e14k 8813643661102

No tak na dálnici průměr 130km/h problém není, ale na okreskách to jaksi nehrozí, to vám snad musí být jasné. Teda ne že by to nešlo, ale mám rád svoji peněženku, své papíry a v neposlední řadě i své zdraví. Jo a tam prázdný, zpátky naložený.

0/−1
26.11.2012 12:06

A93n23d44r13e90j 79S39o54c83h31a95r 9571242155375

Mít průměrnou rychlost 130 km/h je docela problém i na německých dálnicích. V ČR je to téměř nedostižná hodnota.

0/−1
26.11.2012 18:36

I90v87o 28J72a53n61á15č20e60k 8643283141902

Nesouhlasím, pokud jedete v noci a např. v zimě, je pusto prázdno, takže i u nás se dá udělat průměr 130km/h a v Německu naprosto v pohodě.

0/0
27.11.2012 11:05

A31n43d38r53e80j 63S77o34c91h57a87r 9881562835455

Za absolutně ideálních podmínek ano. 

Najezdím se docela dost, Praha - Ostrava od cedule k ceduli jsem zvládl už i za 2:39, ale to je fakt velká výjimky, pokud člověk nechce prasit a ohrožovat ostatní.

0/0
27.11.2012 11:59

I41v54o 57J16a48n77á62č26e63k 8903233481882

Však já taky nikde nepíšu, že tak jezdím stále. Jezdím třeba Ostrava - Berlín s průměrem kolem 110km/h jednak proto, že tam je dost omezení a jednak proto, že se mi nechce tankovat mimo ČR a tak těch cca. 1100km udělám na otočku bez tankování a ještě pak většinou u nás najedu nějakých 100km než musím tankovat...

0/0
27.11.2012 12:11

S12t83e47p72a75n 47T33o50t91h 8528769595368

Kamarad si nechal nacipovat 103kWcko a to uz je mazec...Me tech 140 kobyl ale bohate staci... Zatim najezdeno 112k a v pohode... oleje normalni, meneni kazdych 10t+filtry.

0/0
26.11.2012 17:40

J12a98n 39B39u82c96h76a68r 9789151172216

R.I.P., Mondeo ;-(

Rest In Piss... Rv!!;-D

+2/−3
25.11.2012 22:48

J65o23s68e26f 74L61e67b25d87u31š17k19a 4252233183605

Mám moped, Stadion, obsah 50, kolik má kW nevím, ale když se z kopce rozšlape, tak si to po rovince pak valí i 80 a jezdí za 2 litry. Kam se na to hrabe Ford. ;-D

+1/−3
25.11.2012 22:40

M94a48r12e80k 55H21r74u62b86y 6347172251708

Americani to prijmou v pohode (a ja taky), pokud je pod kapotu budou montovat po dvou ;-)R^

+4/−4
25.11.2012 22:00

T29o33m78á40š 60M20a34r64n33ý 4270892182436

Jasně... Už jsem měl prima motor v Peugeotu 5008 - 1.6THP - údajně vyvinutý ve spolupráci s mercedesem...

V 60 tisících to ztratilo tah, rozsvítil se vrtulník a turbo v háji. Podle diskusí tedy rozhodně nejsem sám, rekord je v 15 tisících.

0/0
25.11.2012 21:17

J47a80n 90K29r23p69e88c 5266733404132

jo a ještě jedna věc, kterou vám nikdo neřekne, že to bude žrát jak kráva... ono ty malé spotřeby které uvádějí jsou dosažené v ideálním stavu, povětšinou v laboratorních podmínkách.

+5/−2
25.11.2012 20:38

V35í65ť53a 48K15r39u50t53i51š 9547684973388

Presne tak. Podle uzivatelu na Spritmonitoru si tohle vezme v prumeru naprosto nakceptovatelnych 6,81 litru, zatimco atmosfericka osmnactka o stejnem vykonu v minule generaci Focuse jezdila za prijemnych a pouhych 8,36.

+2/0
25.11.2012 21:24

M78i64c12h82a94l 70B30u21d71í21k 4726934718663

Paráda, nicméně např. Lexus IS250 s motorem V6 2.5 umí jezdit kolem 8mi litrů bez problémů a dává přes 200 koní. Navíc mu nehrozí, že se rozsype turbo, honěné hrozným způsobem, aby ze z Forďáckého polomotoru vymačakalo nějaký výkon. Já osobně rozhodně nejsem fanda downsizingu, protože ten uspořený litr nebo dva spotřeby mi přijde krutě zaplacený spolehlivostí.

0/−2
25.11.2012 21:48

V20í47ť36a 54K55r92u74t15i93š 9657854593928

Bez problemu to asi nebude, kdyz stejny zdroj u Vaseho motoru uvadi prumer 9.48.

+1/0
25.11.2012 23:04

M76i45c66h88a78l 81B62u50d58í66k 4156314128193

Ano, to je celkový průměr všech uživatelů - několik (českých) majitelů ale při běžném používání uvádí hodnotu cca 8/100 (delší trasy dokonce i méně). Věřím více lidem, které znám ;-) Já osobně jezdím se starším modelem zhruba se spotřebou co uvádíte - ale ani tak bych si tříválec nekoupil :)

0/0
25.11.2012 23:43

J91a62n 54K80r54p42e72c 5396163254102

je to už velmi, velmi dávno, ještě v dobách, kdy mohly být ve F1 turbomotory, kdy z 1,5l motoru vyšlapali 1200 koní. mmj. jsem šťastným majitelem 24let starého 6ti válcle s nájezdem 148tis. mil. Jen málo věcí bylo od novoty měněno a na motor se nešahalo vůbec. A každý den toto auto nastartuju a odveze mne do práce a z práce, zatáčku na suchu projede driftem a zvládlo by i mnohem více, pokud bych chtěl. Nabídne mi ford i něco z toho co jsem uvedl výše? Pokud ne, tak to asi až takový zázrak není.

PS: musím se přiznat, jedno litrové vozidlo mám taky, a je to dokonce jen 2-válec a přitom je rychlejší a hbitější než naprostá většina toho, co je možné na cestách potkat...

0/−1
25.11.2012 20:33

V23í15ť62a 72K70r46u96t44i76š 9537754153318

Ano, vy jste evidentne presne cilova skupina na tento motor, protoze co koupi zajemce o rychly Focus? Prece litrovy motor. A to ti naivove u Forda jeste delaji takove zbytecnosti, jako ST a RS verze, kdyz zakaznici totez cekaji od spotrebni motorizace ...

+2/0
25.11.2012 20:51

J92a21n 18K26r61p79e30c 5326523824822

dal jsem vám plus :) jsem si vědom co dělá ford... nicméně já mám taky jednu ze základních motorizací kdysi naprosto běžného vozu. ale nerozumím tomu, proč tehdá měli technologii a možnosti, a přece radši vyrobili 6ti válec než 3válec? možná to tehdy nebyli tak schopní okecat a lidi uměli používat mozek aby se nenechali obalamutit...

+4/−1
25.11.2012 20:58

M51a49r83e40k 26H30r46u38b50y 6887652751988

To bylo v dobach, kdy EU jeste nemela prezidenta :-P

+4/−1
25.11.2012 22:02

A76l87e30x18a85n34d64r 26K57o32s87t42k33a 5559776369946

Cca před dvaceti lety se přestala auta vyrábět na spolehlivost a začla být jen spotřebním materiálem. Tedy v Evropě a Asii, USA auta počítají (a musí) s tím, že to má farmář do nejbližšího obchodu 50 mil a auto hodlá používat 20-30 let a lít do něj jen benzín, vodu a olej. A když jste sám tak pěkně zmínil F1, tak si uvědomte, jakou životnost má motor formule. Vždyť to někdy nevydrží ani těch 305 km, kolik má závod.

0/0
27.11.2012 7:06

R76a69d31k79o 31S30ü61t65t27ö 8561168461645

V tom litrovom EcoBooste toci turbo 350 tisic otacok. Co to s nim urobi po naraze castice prachu tazkej 0.1 gramu, nie je tazke spocitat. Jednoducho neverim, ze ten motor bez problemov a vymeny drahych dielov vydrzi 150k km. Kupit ako nove, najazdit 100 - 120 k km a predat. To by ale nemohol stat tolko, co stoji.

+2/−2
25.11.2012 18:57

M42a36r44e19k 48H73r59u22b46y 6277282661938

Tyhle malinky tubomotory maji takovou zivotnost, ze by je meli pridelavat na suchy zipy ;-)

+2/−1
26.11.2012 0:08

R27a95d97k91o 73S68ü12t55t22ö 8941548281555

Na papieri ten motor vyzera uplne fantasticky. Podla tych, ktori ho testovali vo Focusoch, s prehladom nakope stare atmosfericke jedna - sestky s vykonom 74 kW. V praxi a porovnani s inym downsizom - 1.2TSI to ale vychadza nie prilis idealne :

Fobia 1.2TSI, hmotnost cca 1150 kg, vykon 77kW -> 67 kW / 1 tonu 0-100 10.3 sek.

FFIII EB 1.0 cca 1300 kg, vykon 92 kW - > 70 kW / 1 tonu 0-100 11.5 sekundy

Zasoferoval som si 1.2 TSI 63 aj 77kW, ten silnejsi motor s Fabiou jazdi priam fantasticky. Aj ten slabsi bol ale v kopci schopny nakopat papierovo silnejsieho Focusa II 1.6i 74kW 8-o Ked ale pozeram na papierove parametre toho EcoBoostu, neverim, ze to vo Focuse pojde aspon tak, ako 77kW TSI vo Fobii.

Otazkou je dlhodoba spolahlivost. Ta rozdeluje  motory na dobre a zle. Zatial ale s 1.0l EB nikto neurobil ani 100k km, takze na vyjadrenia, ze je to super motor je este prilis skoro.

+1/−3
25.11.2012 18:54

V66í67ť51a 67K77r57u78t92i89š 9607964243178

Dve drobnosti. Srovnavate auta 2 kategorii - maly vuz a nizsi stredni tridu. Takze lze predpokladat urcitou vahovou diferenci. A za druhe - u Fabie jde o vrcholnou beznou benzinovou motorizaci, zatimco u Focusu o nabidku ze stredu vykonove palety a kdo chce, ma na vyber jeste 2 vyrazne vykonnejsi benzinove motory.

0/−1
25.11.2012 19:46

J14a75r82o39m52í13r 23K37r13á65l 4670359814479

Dobře.  Ale uvažujte životnost cca 400 tisíc km (to ta 1,6 nejede bez problémů), vezměte cenu motoru (to turbo bude asi dražší), cenu servisu za dobu životnosti a cenu paliva (ono si to turbo o moc míň nevezme).  A je jasno.

+1/−1
25.11.2012 20:15

M43a18r29e41k 89H89r92u16b90y 6697782481698

jako problem bych videl, ze s 1.2 TSI uz se mnozi o 100 tisic km pokusili, ale zdaleka ne vsichni to dokazali :-P BTW to byla obvykla doba pro repasi u motoru ve 120kach, VW se zjevne drzi tradic ;-)

+1/0
25.11.2012 22:08

A86n10d37r44e10j 77S66o63c35h72a81r 9511502155285

Ve svém srovnání zcela pomíjíš vliv převodovky, který je při porovnávání živosti, zrychlení atd. zcela zásadní.

0/0
26.11.2012 18:38

V63í12ť82a 42K95r20u45t83i69š 9297164333238

Osobně si nemyslím, že tento motor je něco až tak extrémního. Do první generace Mondea byl základem motor s výkonem dnes směšných 66kW (a tohle auto asi taky občas jezdilo naložené a s 5 osobami). A stále, bavíme se o "základní motorizaci", která asi neosloví ty, kteří chtějí něco silnějšího a kde jim Ford nabízí možnosti až o dvojnásobném výkonu.

A ani výkon není až tak výjimečný, protože už pěkných pár let není pro konstruktéry problém udělat atmosférický benzín o výkonu okolo 60 kW/l a zatím jsem neslyšel, že by tyto byly nějak extra poruchové a s malou životností. Tzn. že tenhle motor je o 50% "přifouknutý" a to při použití spousty moderních řešení a postupů. Naproti tomu, dieselové motory, které se před 15-20 lety pyšnily v atmosférickém provedení brutálními výkony okolo 25 kW/l (viz. např. i u nás notoricky známá 1.9D), mají dnes ve svých vrcholných verzích litrový výkon více než tronásobný. Tzn. přeplňováním bylo nahoněno víc než 200% výkonu, ale přesto jsou tyto stále modlou a

+6/−2
25.11.2012 14:33

V96í83ť22a 60K14r43u35t36i75š 9307664563248

vzorem spolehlivosti a životnosti.

+5/−1
25.11.2012 14:34

R82a17d45k46o 88S49ü84t74t52ö 8881868451525

Tu nejde o to, kolko % vykonu bolo nahoneneho oproti atmosfere, ale o to, za akych okolnosti. A mat pod kapotou v rodinnom aute turbo vrtiace sa 350k otackami za minutu, ehm, to radsej nie.

+1/−1
25.11.2012 18:59

V58í51ť26a 66K25r93u53t52i66š 9517594313478

Uz ve druhem rodinnem aute mam turbo a vubec nevim, kolik otacek toci. A i pro priste za mne jednoznacne opet, jen na vetsim objemu, nez je tento litr.

+1/0
25.11.2012 19:40

V17l78a91d87i80m26í84r 80H37a37v47r32á40n66e48k 7486546930357

motor 1,2 HTP je něco tak strašného, že to snad může obhajovat jen Váš redaktor....hrajete jen za 1 tým, a už je to směšné.......Rv

+9/−8
25.11.2012 14:14

M24a61g83d83a 19N18o15v72á12k71o26v65á 8842252505426

Jak jste na to přišel? chápu ze když někdo jezdi škoda 120glx nemuže si zvyknout jako Vy ;-D

0/0
25.11.2012 21:13

D15a82v64i18d 69P60š70t31r23o77s44s 9849379150134

Nejsem sice konstruktér ,ale moc nevěřím tomu ,že tak malý blok může vydržet nějakou rozumnou dobu. Navíc, když mu přidají nějaké větší turbo což určitě udělají tak nevěřím tomu,že se po max 100 000km nerozpadne a pokud bude tahat mondeo ke všemu verze kombi tak se to s pár lidma a nějakýma věcma třeba na chatu snad ani nerozjede.

+11/−8
25.11.2012 11:48

P21a56v34e16l 85S32t93a81v78j75a53n81í19k 1210716610161

Small block také není nijak veliký.

0/−1
25.11.2012 16:16

K89a33r42e65l 89V85a64c63h89u62t 9703402739303

Škoda versus Ford? ... Před 3 nedělemi jsme měli možnost porovnat náš tříválec Fábia combi HTP (47kW) s nejnovější vychytávkou od Fordu, když jsme dojeli až nahoru na Kohůtku, na parkoviště pod horským hotelem... ;-)

Zatímco náš HTP tříválec spočinul zcela tiše na parkovišti, vedle nás zaparkovaný nablýskaný nový Ford Mondeo ještě hodnou chvíli bzučel (jak se točil ventilátor chlazení motoru) a po celou tu dobu se od toho motoru ozývalo praskání a cvakání (asi teplotou vyvolanými rozměrovými změnami) :-/

Že by to řidič toho úžasného ECO-boostu (?) tou svižnou jízdou do vrchu trochu přehnal ?! ;-)

+7/−2
25.11.2012 11:29

V45l96a67d14i19m59í19r 63Z19a20u10š84k41a 5251772617203

Nejspíš jo. Asi zapoměl, že turbo potřebuje po záhulu trochu dochladit. Jinak HTP (high torque power) je práve na slušný výšlap do vrchu asi o něco lepší než klasický benzín a odolnější než turbobenzín. Na dálnici by se poměr sil určitě obrátil.

+7/−1
25.11.2012 12:10

T50o25m37á94š 13M71a46z31a69l 1691512947693

Vzpomínky na budoucnost? "Nejvíc otazníků zatím vyvolává slib Fordu, že se ecoboost dostane i do nové generace mondea."

+2/−1
25.11.2012 12:52

P33e50t14r 55T18y84č51k16a 6625112959352

To asi těžko.

0/−1
25.11.2012 13:59



Najdete na iDNES.cz