Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda Rapid má pět hvězd z crash testů, velká dacia propadla

Nejnovější škodovka dostala maximální možné hodnocení z crash testů prováděných nezávislou organizací EuroNCAP. Stejně si vedlo dalších třináct nově hodnocených aut. Naopak u laciné Dacie Lodgy EuroNCAP automobilku kárá, že šetří i na bezpečnosti. Auto dostalo jen tři hvězdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T53o59m63á14š 87V10a41l62d77e78r 7503980229

Zdravím. Testy se zpřísňují. Ovšem počet hvězd tůstává. A tím dochází k matení obyčejných lidí, jelikož nevidí rozdíl mezi 5-ti hvězdičkovými vozy před pěti lety a 5-ti hvězdičkovými nyní.A 75 % lidí zde v diskuzi si určitě nepřečetlo celý test, natož protokol  celé zkoužky. Jinak s vámi souhlasím o zpřísňování testů a jasné rozlišení od minulých metodik testů. Otázka: Proč liftback nemůže být rodinný vůz a kombi ano? Zvláště, když chystají tzv. sportback (zkrácené kombi).

0/0
7.12.2012 20:13

P45e89t95r 73M49a30r80š77o29u69n 5975658196956

co je toto za blbost? Málo místa pro ramena je kvůli bezpečí ??? v clanku pisete, ze aby mne neohrozil sloupek, tak umistim sedadlo blize stredu, abych byl od sloupku dale (tedy pak mam jen pocit ze mam mene mista)

Ale to preci neznamena, ze musim mit malo mista na ramena, tedy uzsi interier (jak sami pisete ma rapid). Naopak, kdyby odemne byl bocni sloupek treba 20cm, tak to bude jiste lepe. myslim tedy dle clanku, ze sirsi auto je vyhodnejsi nez uzke...

nejak vam to zduvodneni proc je uzsi rapid lepsi nez sirsi konkurence nevyslo :-P

+2/0
30.11.2012 13:31

Z42b13y67n20ě49k 51L56o37s26k58o50t 7641508808302

Již od doby,kdy Dacia je na českém trhu, tedy od roku 2004 jsou jisté motoristé vysazení na tuto značku. Přitom název Dacia je používán pouze v Evropě.Rusko, i Amerika používá Renault.

Škodovka bohužel neumí vyrobit tak velké auto s cenou Dacie. I Rapid, který je také rodinný začíná pomalu na 300 tisících.To je fakt rodinná cena.

Já u Dacie kritizuji poměrně dlouhé řazení.

+4/0
29.11.2012 11:33
Foto

P97e45t65r 94K68u47č83e88r46a 4840269582621

Rapid není rodinné auto, jen se nám to snaží denně nakukat PR články. Snad Rapid combi bude fajn, až bude na trhu.

Škodovka by uměla vyrobit větší auto v kvalitě Fábie (= kvalitě relativně nízké) za cenu Fábie (= LEVNĚ). Jenže to by neměla takové miliardové zisky, a Volkswagenu by klesaly prodeje Golfů, Touranů a Sharanů a tak dále a tak dále....

+3/0
29.11.2012 12:27

P34e89t64r 48Š77v14e97c 1582193677

Loskote, ty jsis koupil Dacii? Gratuluji k odvaze;-D;-D;-D;-D;-D

+1/−3
29.11.2012 12:34
Foto

Š11t56ě65p17á73n 47B32i83n78k98o 3566314343416

Tak mohu vás uklidnit, pár majitelů Dacii v okolí mám a všichni jsou nadšení. Ale odvahu to chtěl, máte pravdu. ;-)

+3/0
29.11.2012 12:37
Foto

Š69t49ě57p57á24n 31B34i32n92k92o 3136354923116

Myslíte, že za podobné články berou "novináři" MF DNES / iDNES.cz nějaké zvláštní odměny? Že by byli za podobně tendenční a nesmyslné články placeni nějak bokem? Od "inzerentů", kteří vlastně inzerenty jako nejsou? Nebo jak si podobné nesmysly vysvětlujete? Přístup Renaultu je mi naopak sympatický. Kdo chce stabilizační systém, připlatí si. Že mají jenom tři hvězdy, to inzerují všude. A nevykládejte si to prosím zle, ale myslím, že cílovku Lodgy rozhodně nebudou trápit blbosti jako třeba jak svítí ta či ona kontrolka (to je hodně o bezpečnosti, opravdu...). A s tou ochranou chodců si také nejsem jist. Věřím, že budoucí majitel nového Volva V40 vysokou ochranu chodců ocení a rád za ni zaplatí, ale cílovka Lodgy? Ta potřebuje auto pro přemisťování z bodu A do bodu B, trvanlivé, bezporuchové, jednoduché a nenáročné na servis. A hlavně za dobrou cenu. A to Lodgy je. K tématu 77 % = propadák vs. 80 % = zázrak nemám, co bych víc řekl... Šílený.... Nebo František Dvořák neví, o čem píše....

+10/−4
28.11.2012 20:25

J85i46ř81í 71Z87ý76k63a 9489123401200

propadák nedělají ona procenta či hvězdičky, propadákem je to, že se oddělila podlaha a zasáhla do prostoru pro cestující(řidiče) a také to, že se zdeformoval středový tunel, což je jedna z nejpevnějších částí auta. O trochu vyšší rychlost při reálné nehodě a stříhají z toho mrtvý.

+2/−1
29.11.2012 1:49
Foto

Š50t23ě11p47á58n 16B12i65n32k77o 3386554503436

To je samozřejmě průšvih a samozřejmě se to projevilo ve sníženém hodnocení. Ale i tak ve výsledku, pokud si výsledky testu projdete podrobně, není důvod k takovému plivání na Lodgy. Nebo myslíte, že jsou jeho výsledky natolik odlišné od vozů podobného určení, cenové kategorie a třídy? Kdyby testovali vůz s příplatkovým ESP (8tis.), myslím, že by Lodgy dosáhl na 4 hvězdičky a nikdo by nemohl říct ani popel. Ve finále si ale myslím, že je to jedno. Lodgy je pro cílovku, která si nikdy nepřiplatí za airbag přední kapoty pro zvýšení ochrany chodců. Rozumíte, jak to myslím? A třeba Renault Grand Scenic je v ochraně dětí dokonce o procento horší než Lodgy a v ochraně chodců dokonce o dvě procenta. Kdybych dělal závěry jako autor čistě na základě podobně zkratkovitých informací, musel bych apelovat na stažení vozu ze silnic, protože je to taky zabiják. Autor by ale uklidnil 99% za bezpečnostní asistenty, kde Lodge propadl (29%). Jasně, "nepískají" zadní pásy a ESP stojí 8 tis. ;-).

+4/0
29.11.2012 12:35

P87e42t77r 63K71o13v47á54ř 2309966419264

Stepane, fakt si myslite, ze bych si mel pro velkou rodinu poridit Lodgy s tim, ze pri nehode podlaha ureze soferovi nohy a strecha pasazerum hlavy, hlavne ze usetrim?

8-o8-o

Mimochodem, tech zminenych 77% je pouze v podkategorii ochrana deti. Napriklad v ochrane chodcu dostalo Lodgy 44%. Jezdite Lodgym, ze citite potrebu toto nebezpecne auto branit?

0/−3
29.11.2012 10:41
Foto

Š83t42ě56p77á31n 46B27i46n72k18o 3336844433866

Víte, já nemám zapotřebí hájit jedno konkrétní auto, ale nelíbí se mi články od "novinářů", kteří píšou podobné blbosti. Ano, těch 77% je u ochrany dětí, ale kvůli těmto 77% jde prý o vůz, o kterém by se nemělo mluvit jako o rodinném, protože je to v podstatě "zabiják dětí". Proti tomu Rapid (nic proti tomu autu) dosáhl výsledku 80% a díky těm třem procentům je to super bezpečné auto pro děti. Chápete? Autor zjevně neotevřel výsledky hodnocení a pomotal všechno možné. A když jsme u té ochrany dospělé posádky, tak Lodgy dostal od Euro NCAP 72% a jenom pro vaši informaci, tak zranění nohou u řidiče je označeno jako "marginal", tedy žádné uřezané nohy, navíc to prosím srovnejte s vozy, které podvědomě chápeme za výrazně bezpečnější. Porovnejte s vozy jako Fabia, Octavia a koukněte na nebezpečné partie a stupně možného zranění. Takový rozdíl to už opravdu není.

+4/0
29.11.2012 12:11
Foto

Š10t69ě69p33á57n 89B41i37n10k43o 3846834403366

Jinak Lodgym (nebo jak se to skloňuje) nejezdím, ale jsem schopen hodnotit vůz v rámci kategorie a účelu, ke kterému je vyroben. Pokud někdo srovnává moderní Rapid s cenou 350tis. a "nízkorozpočtový" Lodge, který je levnější skoro o 70 tis., není to fér ani omylem . Třeba vytýkat absenci ESP je legrační, u Lodge si jej pořídíte za příplatek 8tis. To třeba znamená, že díky 3 chybějícím bodům za ESP má celé auto sníženo hodnocení, protože v "důležité" kategorii "Safety Assist" má jenom dva body, Raid 5 a v hodnocení to vypadá drtivě: 29% vs. 71%.  Navíc prosím nezapomínejme, z jakých aut bude do Lodgy přesedat jeho cílová skupina. Tady myslím platí, že Lodgy bude vždy o třídu jinde, i v bezpečnosti, než předchozí vozy jeho nových majitelů.

+6/0
29.11.2012 12:22

T72a95d91e14á15š 42V31i69k18t54o55r90ý38n 9138709780198

A škodofilové můžou ona.novat......

+6/−9
28.11.2012 19:01

T92o30m84á12š 76B83l96e48c50h84a 8561419224

Rapid s 80% za ochranu dětí je super a Lodgy se 77% za ochranu dětí si nezaslouží název rodinný vůz? :))))))))))))))))))))))))))))))))))

Jak to, že tu nikde nevidím, že jde o PR článek ;-D

+7/−5
28.11.2012 18:37

T16o90m73á76š 25V28ů79č11k65a 3409601241769

Ovce se prizpusobi a moudri vedi o co jde.

+8/0
28.11.2012 19:42

V83á46c38l93a63v 89H23o29s29c71h 8256688292801

Uplne z toho caka tendencnost, jak je Lodgy nebezpecnej a jedine super autii je skodovka.

+12/−10
28.11.2012 17:38

P88e55t88r 21K86o10v83á60ř 2679776649304

Rapid je rozvedeny, protoze je to ceske auto a Lodgy, protoze propadlo v testech, kde ostatnich 14 vozu uspelo...

+1/−2
29.11.2012 10:43
Foto

P62e25t53r 89K12u64č61e68r82a 4250989722661

Nebylo by od věci opět přistoupit ke změně metodiky těch crashtestů, když 13 aut z 14 dostane plný počet hvězdiček?! = rozuměj zpřísnit.

Má to vůbec smysl? Může zákazník objektivně rozeznat bezpečnější a méně bezpečné auto, když mají všechny 5 hvězd?

+12/−3
28.11.2012 16:20

J43a78n 43N35o60v78á52k 9745838744115

Kdyby se testy staly moc přísnými (50% a více by nevyhovělo), mohly by na ně automobilky přestat dávat auta.

0/0
28.11.2012 17:04
Foto

P26e18t61r 34K32u78č59e38r42a 4370969752381

Ale v tom případě sorry, já bych si nekoupil auto, o kterém bych věděl, že jej automobilka záměrně nedala na crashtest, ... Asi k tomu měla ta automobilka patřičný důvod, ne?

Spíš by to vedlo k tomu, že by mohly automobilky konstruovat zase o stupínek bezpečnější auta.

To, že dnes má 5 hvězd i něco, co by mohli vyrobit někde ve fabrice na lázeňské oplatky mi fakt nepomůže při výběru.

0/0
29.11.2012 12:23

M16a60r97t73i55n 26R53o53h30á50č 6359166986217

K čemu, abychom mohli být ještě hrdější? Cílem testu je poukázat na kvalitní a nekvalitní auta tak aby měl zákazník možnost vybrat mezi svými favority. Nehody jsou co se týče přežití dost nevyzpytatelné, takže detailnější hodnocení by moc na důvěřen nepřidalo, nemyslíte?

0/−2
28.11.2012 18:04

M55a78r50e51k 15H84r55u98b43y 6597452481438

Nojo, EuroNCAP namisto zvyseni rychlosti pocita bodiky za kontrolky :-/

+3/−1
28.11.2012 21:28
Foto

P34e16t80r 67K96u90č27e45r23a 4840119542681

Já jsem si říkal, že ta Lodgy je na svou velikost poměrně lehké auto.Až do nynějška chyběl crashtest, ale už v odhadech jí očekávali "slabší průměr" a to se potvrdilo.

+2/−3
28.11.2012 16:17
Foto

P72e64t40r 82K96u71č60e27r85a 4570559332331

Otázka ESC/ESP?

Když si dneska objednáte novou Fábii nebo Roomstera, tak tam máte ESC za neskutečný poplatek. Citigo ho má v ceně kromě nejnižší výbavy. Do Octávky a Rapidu to dávají myslím v základu.

Lodgy ho má tedy za poplatek - a co má bejt? Srovnávejte laskavě taky cenu těch vozů (Rapid je o dost dražší auto).

+4/−2
28.11.2012 16:13

F83r15a16n26t48a 37S16t81r29n47a49d 7825386255

Jak je to s tím ESP? Loni v prosinci jsem koupil úplně novou Octavii 2, takzvaný facelift. Mám základní výbavu, ale ESP tam nemám. Takže se jedná o nehomologovaný vůz, když od 1.11.2011 nešlo auto bez ESP homologovat?

Nedovedu ani popsat, jak se cítím. Podvedený, frustrovaný, méněcenný,.. prostě nehomologovaný ;-(

+6/−2
28.11.2012 15:26

P80e75t42r 93N49e95s45v22a90d67b60a 2624735866269

Jedná se o nově uvedené modely jako je třeba Rapid. Octavie II se již nějaký pátek vyrábí, zjistit si co je ve výbavě není až takový problém ne?:-(

+2/−3
28.11.2012 15:35

J48o57s35e43f 72W17e22n38c95e46l 1728470864534

O2 i s faceliftem je homologovana uz z drivejsiho data, datum koupe neni datum kdy automobilka homologovala dany model pro provoz, takze bohuzel....

Nehomologovane auto se prodavat nesmi, resp. musel by jste si homologaci zaridit a draze zaplatit sam.

+2/−3
28.11.2012 16:06

P26e90t10r 68H56á79j50e53k 4630162361864

octavia 2 byla homologována někdy v letech 2003/2004 a facelift z ní nový model neudělal  - a i kdyby, tak to byl rok 2008, takže model byl homologován ještě před povinností mít ESP

+3/−3
28.11.2012 17:08

P70e24t47r 65Z85d63e29n64ě79k 2884239484

A to nešlo se na to zeptat?

0/−1
28.11.2012 21:16

V64e17n67d46e45l56í75n 57S58o68t73o76l59á93ř 2268179746

:-) Pěkně účelový článek. Nemá smysl moc  machrovat s jinýma evropskýma plečkama, natož tak si honit triko se škodovkou. Snad kromě Mercedesu už nemají evropský "auta" úrověň. Pořád ještě platí, že amerika je, co se týče bezpečnosti a spolehlivosti, prostě pořád dál. Kdo má doma nějaký us auto, určtě potvrdí.

+3/−17
28.11.2012 14:56

L93u93k28á16š 84Š46l97e89h40o60f19e28r 1313729365769

Tak ten byl dobrej ;-D;-D;-D

+12/−1
28.11.2012 15:04

P61e13t49r 22N14e18s16v39a77d38b11a 2494705166919

Amerika a spolehlivost nejde ruku v ruce:-/ to sorry. To už je Ital dále. Bezpečnost je na stejné úrovni.

+9/−1
28.11.2012 15:37

P46a21v89e85l 94O94b41d78r70ž69á55l14e95k 6656394368952

Snažit se objektivně porovnávat evropská a americká auta je nesmysl. On i stejný model téže značky v provedení pro Evropu a USA je prakticky jiné auto.

+4/0
28.11.2012 17:19

M46a98r97t89i76n 94S70e85d86o88n37a 2565446576299

Autor clanku objevil po skoro roce Ameriku. Dacia Lodgy ma na vsech svych letacich od zacatku prodeje uvedeno, ze ma jenom 3 hvezdy, kdo bude chtit 5 hvezd tak si koupi Grand Scenic od matky Renaultu. Nemuzu se zbavit ucelovosti clanku, asi diky reklame na Dacii (auto za par korun) se hure prodava Skoda a tak sprizneny novinas napsal skutecnost, kterou ale kazdy vi. Je zajimave ze Skoda neni porovnavana s vozy Renault ci Peugeot, kde by kvalita byla podobna, ale cena v neprospech Skody.

+12/−9
28.11.2012 14:19

P33e68t71r 16H41á86j40e81k 4290332771514

rozhodně mě zajímá srovnání škoda rapid/peugeot 301

+3/−1
28.11.2012 17:10

T57o13m19á72š 48V11ů14č12k71a 3189111691269

Nechapu co Vas na tom zarazi, to je tady preci uplne normalni ne ;-D

+1/−1
28.11.2012 19:23

M28i98r18a 15J13a32n35í21k 5363794375935

pri jakych rychlostech se jednotlive testy provadi?

0/0
28.11.2012 13:47

J32a94n 19N16o26v77á65k 9975528224825

64km/h (40mil/h)

0/0
28.11.2012 14:53

M76i25r88a 54J39a55n56í25k 5663124895225

diky:)

0/0
28.11.2012 16:43

J86a32n 75N25o11v51á39k 9305328814785

Boční náraz samozřejmě méně, myslím že 30 km/h.

0/0
28.11.2012 16:49

M26i16r94a 95J55a39n45í70k 5733154265405

tak ten jsem nahodou vedel:)

0/0
28.11.2012 16:50

J89a24n 77N95o65v79á64k 9705908414815

Tak ještě jedno upřesnění od zdroje:

Čelní nárazová zkouška se provádí při rychlosti 64 km/hod do přesazené

deformovatelné bariéry, boční nárazová zkouška při rychlosti 50 km/hod,

boční náraz do stromu při rychlosti 29 km/hod a zkoušky bezpečnosti

chodců při rychlosti 40 km/hod.

+2/0
28.11.2012 17:02

L32u82k49á62š 64A56d23a91m59e94c 8454717477445

Dacii by si koupil jenom sebevrah! Tohle jsou pojizdné plechovky a né auta... jedine auto je DAS AUTO! LIDOVÉ VOZIDLO!VVV

+11/−14
28.11.2012 13:20

J58a10n 84N31o40v25á16k 9705908854105

Bezpečnost je cca stejná jako u Škody Octavia 1. generace (přímé bodové srovnání výsledků testu není kvůli jiné metodice možné) - jednoho z nejčastějších aut v ČR.

+7/−2
28.11.2012 13:23

M32a55r72t50i67n 20S86e83d33o72n23a 2165766806249

Zalezi k cemu auto chces pouzivat. Na popojisteni pri mensich rychlostech nema cenove konkurenci.

+3/−1
28.11.2012 14:20

P60a23v65e45l 53O52b40d60r17ž78á78l49e59k 6266744608902

Věřte, že pokud by legislativa umožňovala dneska prodávat auto bez

elektronických asistentů, airbagů, předpínačů pásů, atd... jako třeba v Číně, tak by kvůli ceně šlo na dračku.

+2/0
28.11.2012 17:22

J62a61n 41N10o49v50á91k 9835588864235

Jinak stručně, co v článku jako souhrn chybělo:

ochrana dospělých / dětí / chodců / výbava různými asistenty

Lodgy 72% / 77% / 44% / 29%

Rapid 94% / 80% / 69% / 71%

Takže pokud odečteme poslední dva body nemající vliv na pasivní bezpečnost posádky, je významnější rozdíl hlavně v ochraně dospělých na předních sedadlech, děti jsou chráněny téměř stejně.

+11/−3
28.11.2012 13:05

M71a45r93e18k 49H26r64u92b14y 6557422571918

Tzn. Dacii by si meli kupovat lidi, co umi ridit ;-)

+6/−3
28.11.2012 14:34

J93o65s70e87f 70W36e67n57c21e31l 1528240484234

Nebo spis s ni jezdit tam kde umi ridit zbytek ridicu kolem, coz se ale tezko odhadne :(

+3/−1
28.11.2012 16:03

M20a72r72e60k 94H64r26u88b70y 6847692981438

Chybejici ESP ochrani proti okolnim ridicum jak? A druhy nejvetsi rozdil je ochrana chodcu (kdyz pominu, ze jde o rozdilne kategorie aut), takze zase mimo ;-)

+3/0
28.11.2012 16:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.