Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda Rapid má pět hvězd z crash testů, velká dacia propadla

Nejnovější škodovka dostala maximální možné hodnocení z crash testů prováděných nezávislou organizací EuroNCAP. Stejně si vedlo dalších třináct nově hodnocených aut. Naopak u laciné Dacie Lodgy EuroNCAP automobilku kárá, že šetří i na bezpečnosti. Auto dostalo jen tři hvězdy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T52o67m37á64š 56V92a36l93d19e28r 7323610329

Zdravím. Testy se zpřísňují. Ovšem počet hvězd tůstává. A tím dochází k matení obyčejných lidí, jelikož nevidí rozdíl mezi 5-ti hvězdičkovými vozy před pěti lety a 5-ti hvězdičkovými nyní.A 75 % lidí zde v diskuzi si určitě nepřečetlo celý test, natož protokol  celé zkoužky. Jinak s vámi souhlasím o zpřísňování testů a jasné rozlišení od minulých metodik testů. Otázka: Proč liftback nemůže být rodinný vůz a kombi ano? Zvláště, když chystají tzv. sportback (zkrácené kombi).

0/0
7.12.2012 20:13

P90e67t98r 40M44a92r45š95o91u81n 5555668936246

co je toto za blbost? Málo místa pro ramena je kvůli bezpečí ??? v clanku pisete, ze aby mne neohrozil sloupek, tak umistim sedadlo blize stredu, abych byl od sloupku dale (tedy pak mam jen pocit ze mam mene mista)

Ale to preci neznamena, ze musim mit malo mista na ramena, tedy uzsi interier (jak sami pisete ma rapid). Naopak, kdyby odemne byl bocni sloupek treba 20cm, tak to bude jiste lepe. myslim tedy dle clanku, ze sirsi auto je vyhodnejsi nez uzke...

nejak vam to zduvodneni proc je uzsi rapid lepsi nez sirsi konkurence nevyslo :-P

+2/0
30.11.2012 13:31

Z93b74y90n82ě64k 15L82o36s68k82o13t 7451888788712

Již od doby,kdy Dacia je na českém trhu, tedy od roku 2004 jsou jisté motoristé vysazení na tuto značku. Přitom název Dacia je používán pouze v Evropě.Rusko, i Amerika používá Renault.

Škodovka bohužel neumí vyrobit tak velké auto s cenou Dacie. I Rapid, který je také rodinný začíná pomalu na 300 tisících.To je fakt rodinná cena.

Já u Dacie kritizuji poměrně dlouhé řazení.

+4/0
29.11.2012 11:33
Foto

P57e68t67r 51K85u49č77e27r54a 4200159322781

Rapid není rodinné auto, jen se nám to snaží denně nakukat PR články. Snad Rapid combi bude fajn, až bude na trhu.

Škodovka by uměla vyrobit větší auto v kvalitě Fábie (= kvalitě relativně nízké) za cenu Fábie (= LEVNĚ). Jenže to by neměla takové miliardové zisky, a Volkswagenu by klesaly prodeje Golfů, Touranů a Sharanů a tak dále a tak dále....

+3/0
29.11.2012 12:27

P60e85t81r 96Š61v77e42c 1292273457

Loskote, ty jsis koupil Dacii? Gratuluji k odvaze;-D;-D;-D;-D;-D

+1/−3
29.11.2012 12:34
Foto

Š66t55ě48p64á98n 26B37i97n14k66o 3336434223866

Tak mohu vás uklidnit, pár majitelů Dacii v okolí mám a všichni jsou nadšení. Ale odvahu to chtěl, máte pravdu. ;-)

+3/0
29.11.2012 12:37
Foto

Š25t17ě74p25á56n 45B71i59n82k14o 3746824103166

Myslíte, že za podobné články berou "novináři" MF DNES / iDNES.cz nějaké zvláštní odměny? Že by byli za podobně tendenční a nesmyslné články placeni nějak bokem? Od "inzerentů", kteří vlastně inzerenty jako nejsou? Nebo jak si podobné nesmysly vysvětlujete? Přístup Renaultu je mi naopak sympatický. Kdo chce stabilizační systém, připlatí si. Že mají jenom tři hvězdy, to inzerují všude. A nevykládejte si to prosím zle, ale myslím, že cílovku Lodgy rozhodně nebudou trápit blbosti jako třeba jak svítí ta či ona kontrolka (to je hodně o bezpečnosti, opravdu...). A s tou ochranou chodců si také nejsem jist. Věřím, že budoucí majitel nového Volva V40 vysokou ochranu chodců ocení a rád za ni zaplatí, ale cílovka Lodgy? Ta potřebuje auto pro přemisťování z bodu A do bodu B, trvanlivé, bezporuchové, jednoduché a nenáročné na servis. A hlavně za dobrou cenu. A to Lodgy je. K tématu 77 % = propadák vs. 80 % = zázrak nemám, co bych víc řekl... Šílený.... Nebo František Dvořák neví, o čem píše....

+10/−4
28.11.2012 20:25

J82i20ř45í 52Z39ý33k10a 9949473831780

propadák nedělají ona procenta či hvězdičky, propadákem je to, že se oddělila podlaha a zasáhla do prostoru pro cestující(řidiče) a také to, že se zdeformoval středový tunel, což je jedna z nejpevnějších částí auta. O trochu vyšší rychlost při reálné nehodě a stříhají z toho mrtvý.

+2/−1
29.11.2012 1:49
Foto

Š11t27ě21p10á64n 54B26i72n93k81o 3546134263716

To je samozřejmě průšvih a samozřejmě se to projevilo ve sníženém hodnocení. Ale i tak ve výsledku, pokud si výsledky testu projdete podrobně, není důvod k takovému plivání na Lodgy. Nebo myslíte, že jsou jeho výsledky natolik odlišné od vozů podobného určení, cenové kategorie a třídy? Kdyby testovali vůz s příplatkovým ESP (8tis.), myslím, že by Lodgy dosáhl na 4 hvězdičky a nikdo by nemohl říct ani popel. Ve finále si ale myslím, že je to jedno. Lodgy je pro cílovku, která si nikdy nepřiplatí za airbag přední kapoty pro zvýšení ochrany chodců. Rozumíte, jak to myslím? A třeba Renault Grand Scenic je v ochraně dětí dokonce o procento horší než Lodgy a v ochraně chodců dokonce o dvě procenta. Kdybych dělal závěry jako autor čistě na základě podobně zkratkovitých informací, musel bych apelovat na stažení vozu ze silnic, protože je to taky zabiják. Autor by ale uklidnil 99% za bezpečnostní asistenty, kde Lodge propadl (29%). Jasně, "nepískají" zadní pásy a ESP stojí 8 tis. ;-).

+4/0
29.11.2012 12:35

P80e72t17r 72K43o88v25á25ř 2309256939304

Stepane, fakt si myslite, ze bych si mel pro velkou rodinu poridit Lodgy s tim, ze pri nehode podlaha ureze soferovi nohy a strecha pasazerum hlavy, hlavne ze usetrim?

8-o8-o

Mimochodem, tech zminenych 77% je pouze v podkategorii ochrana deti. Napriklad v ochrane chodcu dostalo Lodgy 44%. Jezdite Lodgym, ze citite potrebu toto nebezpecne auto branit?

0/−3
29.11.2012 10:41
Foto

Š80t13ě87p86á30n 69B89i46n55k28o 3596594273586

Víte, já nemám zapotřebí hájit jedno konkrétní auto, ale nelíbí se mi články od "novinářů", kteří píšou podobné blbosti. Ano, těch 77% je u ochrany dětí, ale kvůli těmto 77% jde prý o vůz, o kterém by se nemělo mluvit jako o rodinném, protože je to v podstatě "zabiják dětí". Proti tomu Rapid (nic proti tomu autu) dosáhl výsledku 80% a díky těm třem procentům je to super bezpečné auto pro děti. Chápete? Autor zjevně neotevřel výsledky hodnocení a pomotal všechno možné. A když jsme u té ochrany dospělé posádky, tak Lodgy dostal od Euro NCAP 72% a jenom pro vaši informaci, tak zranění nohou u řidiče je označeno jako "marginal", tedy žádné uřezané nohy, navíc to prosím srovnejte s vozy, které podvědomě chápeme za výrazně bezpečnější. Porovnejte s vozy jako Fabia, Octavia a koukněte na nebezpečné partie a stupně možného zranění. Takový rozdíl to už opravdu není.

+4/0
29.11.2012 12:11
Foto

Š57t19ě16p34á38n 17B28i79n58k59o 3926314143946

Jinak Lodgym (nebo jak se to skloňuje) nejezdím, ale jsem schopen hodnotit vůz v rámci kategorie a účelu, ke kterému je vyroben. Pokud někdo srovnává moderní Rapid s cenou 350tis. a "nízkorozpočtový" Lodge, který je levnější skoro o 70 tis., není to fér ani omylem . Třeba vytýkat absenci ESP je legrační, u Lodge si jej pořídíte za příplatek 8tis. To třeba znamená, že díky 3 chybějícím bodům za ESP má celé auto sníženo hodnocení, protože v "důležité" kategorii "Safety Assist" má jenom dva body, Raid 5 a v hodnocení to vypadá drtivě: 29% vs. 71%.  Navíc prosím nezapomínejme, z jakých aut bude do Lodgy přesedat jeho cílová skupina. Tady myslím platí, že Lodgy bude vždy o třídu jinde, i v bezpečnosti, než předchozí vozy jeho nových majitelů.

+6/0
29.11.2012 12:22

T62a84d95e95á16š 43V73i22k83t17o60r84ý22n 9798269620238

A škodofilové můžou ona.novat......

+6/−9
28.11.2012 19:01

T57o54m83á40š 16B19l95e86c85h12a 8101549384

Rapid s 80% za ochranu dětí je super a Lodgy se 77% za ochranu dětí si nezaslouží název rodinný vůz? :))))))))))))))))))))))))))))))))))

Jak to, že tu nikde nevidím, že jde o PR článek ;-D

+7/−5
28.11.2012 18:37

T92o97m65á94š 82V69ů31č62k52a 3829841441349

Ovce se prizpusobi a moudri vedi o co jde.

+8/0
28.11.2012 19:42

V97á72c52l93a48v 62H94o46s45c76h 8296638552751

Uplne z toho caka tendencnost, jak je Lodgy nebezpecnej a jedine super autii je skodovka.

+12/−10
28.11.2012 17:38

P10e19t29r 41K72o67v55á23ř 2629296269954

Rapid je rozvedeny, protoze je to ceske auto a Lodgy, protoze propadlo v testech, kde ostatnich 14 vozu uspelo...

+1/−2
29.11.2012 10:43
Foto

P55e40t59r 14K70u98č94e81r20a 4320439912621

Nebylo by od věci opět přistoupit ke změně metodiky těch crashtestů, když 13 aut z 14 dostane plný počet hvězdiček?! = rozuměj zpřísnit.

Má to vůbec smysl? Může zákazník objektivně rozeznat bezpečnější a méně bezpečné auto, když mají všechny 5 hvězd?

+12/−3
28.11.2012 16:20

J47a59n 90N57o31v45á40k 9375928314535

Kdyby se testy staly moc přísnými (50% a více by nevyhovělo), mohly by na ně automobilky přestat dávat auta.

0/0
28.11.2012 17:04
Foto

P51e21t76r 77K83u19č33e77r51a 4170639852401

Ale v tom případě sorry, já bych si nekoupil auto, o kterém bych věděl, že jej automobilka záměrně nedala na crashtest, ... Asi k tomu měla ta automobilka patřičný důvod, ne?

Spíš by to vedlo k tomu, že by mohly automobilky konstruovat zase o stupínek bezpečnější auta.

To, že dnes má 5 hvězd i něco, co by mohli vyrobit někde ve fabrice na lázeňské oplatky mi fakt nepomůže při výběru.

0/0
29.11.2012 12:23

M15a30r67t73i65n 76R74o37h77á35č 6179646656417

K čemu, abychom mohli být ještě hrdější? Cílem testu je poukázat na kvalitní a nekvalitní auta tak aby měl zákazník možnost vybrat mezi svými favority. Nehody jsou co se týče přežití dost nevyzpytatelné, takže detailnější hodnocení by moc na důvěřen nepřidalo, nemyslíte?

0/−2
28.11.2012 18:04

M82a84r68e62k 19H15r81u29b86y 6277132351238

Nojo, EuroNCAP namisto zvyseni rychlosti pocita bodiky za kontrolky :-/

+3/−1
28.11.2012 21:28
Foto

P20e23t21r 39K94u15č26e25r25a 4710629372531

Já jsem si říkal, že ta Lodgy je na svou velikost poměrně lehké auto.Až do nynějška chyběl crashtest, ale už v odhadech jí očekávali "slabší průměr" a to se potvrdilo.

+2/−3
28.11.2012 16:17
Foto

P78e93t72r 84K69u23č28e77r49a 4910819532541

Otázka ESC/ESP?

Když si dneska objednáte novou Fábii nebo Roomstera, tak tam máte ESC za neskutečný poplatek. Citigo ho má v ceně kromě nejnižší výbavy. Do Octávky a Rapidu to dávají myslím v základu.

Lodgy ho má tedy za poplatek - a co má bejt? Srovnávejte laskavě taky cenu těch vozů (Rapid je o dost dražší auto).

+4/−2
28.11.2012 16:13

F79r58a84n42t50a 69S39t63r64n23a66d 7945226595

Jak je to s tím ESP? Loni v prosinci jsem koupil úplně novou Octavii 2, takzvaný facelift. Mám základní výbavu, ale ESP tam nemám. Takže se jedná o nehomologovaný vůz, když od 1.11.2011 nešlo auto bez ESP homologovat?

Nedovedu ani popsat, jak se cítím. Podvedený, frustrovaný, méněcenný,.. prostě nehomologovaný ;-(

+6/−2
28.11.2012 15:26

P49e25t67r 22N16e35s64v36a86d55b11a 2574895176449

Jedná se o nově uvedené modely jako je třeba Rapid. Octavie II se již nějaký pátek vyrábí, zjistit si co je ve výbavě není až takový problém ne?:-(

+2/−3
28.11.2012 15:35

J38o85s49e34f 67W40e81n31c92e96l 1888240794164

O2 i s faceliftem je homologovana uz z drivejsiho data, datum koupe neni datum kdy automobilka homologovala dany model pro provoz, takze bohuzel....

Nehomologovane auto se prodavat nesmi, resp. musel by jste si homologaci zaridit a draze zaplatit sam.

+2/−3
28.11.2012 16:06

P56e63t77r 61H81á78j75e28k 4880532701384

octavia 2 byla homologována někdy v letech 2003/2004 a facelift z ní nový model neudělal  - a i kdyby, tak to byl rok 2008, takže model byl homologován ještě před povinností mít ESP

+3/−3
28.11.2012 17:08

P40e91t78r 32Z28d93e91n37ě19k 2714349814

A to nešlo se na to zeptat?

0/−1
28.11.2012 21:16

V84e84n89d22e37l75í22n 16S49o21t10o36l38á82ř 2868519626

:-) Pěkně účelový článek. Nemá smysl moc  machrovat s jinýma evropskýma plečkama, natož tak si honit triko se škodovkou. Snad kromě Mercedesu už nemají evropský "auta" úrověň. Pořád ještě platí, že amerika je, co se týče bezpečnosti a spolehlivosti, prostě pořád dál. Kdo má doma nějaký us auto, určtě potvrdí.

+3/−17
28.11.2012 14:56

L66u60k79á95š 11Š50l38e23h73o69f29e87r 1783799845389

Tak ten byl dobrej ;-D;-D;-D

+12/−1
28.11.2012 15:04

P95e76t96r 87N62e89s23v40a64d88b29a 2904525926459

Amerika a spolehlivost nejde ruku v ruce:-/ to sorry. To už je Ital dále. Bezpečnost je na stejné úrovni.

+9/−1
28.11.2012 15:37

P17a50v74e51l 21O53b85d82r43ž60á98l62e15k 6926284708402

Snažit se objektivně porovnávat evropská a americká auta je nesmysl. On i stejný model téže značky v provedení pro Evropu a USA je prakticky jiné auto.

+4/0
28.11.2012 17:19

M25a96r42t15i89n 62S98e75d46o49n40a 2215316476699

Autor clanku objevil po skoro roce Ameriku. Dacia Lodgy ma na vsech svych letacich od zacatku prodeje uvedeno, ze ma jenom 3 hvezdy, kdo bude chtit 5 hvezd tak si koupi Grand Scenic od matky Renaultu. Nemuzu se zbavit ucelovosti clanku, asi diky reklame na Dacii (auto za par korun) se hure prodava Skoda a tak sprizneny novinas napsal skutecnost, kterou ale kazdy vi. Je zajimave ze Skoda neni porovnavana s vozy Renault ci Peugeot, kde by kvalita byla podobna, ale cena v neprospech Skody.

+12/−9
28.11.2012 14:19

P80e34t22r 47H13á38j72e83k 4200922631364

rozhodně mě zajímá srovnání škoda rapid/peugeot 301

+3/−1
28.11.2012 17:10

T62o36m18á47š 46V28ů88č75k54a 3609391261869

Nechapu co Vas na tom zarazi, to je tady preci uplne normalni ne ;-D

+1/−1
28.11.2012 19:23

M74i74r73a 14J54a70n21í23k 5393814805805

pri jakych rychlostech se jednotlive testy provadi?

0/0
28.11.2012 13:47

J79a66n 12N52o22v31á22k 9365358454495

64km/h (40mil/h)

0/0
28.11.2012 14:53

M38i11r93a 92J42a70n24í29k 5933944595375

diky:)

0/0
28.11.2012 16:43

J62a98n 79N65o31v51á22k 9335538364665

Boční náraz samozřejmě méně, myslím že 30 km/h.

0/0
28.11.2012 16:49

M65i61r85a 33J41a38n27í89k 5603394355445

tak ten jsem nahodou vedel:)

0/0
28.11.2012 16:50

J13a59n 77N78o51v24á62k 9865858304385

Tak ještě jedno upřesnění od zdroje:

Čelní nárazová zkouška se provádí při rychlosti 64 km/hod do přesazené

deformovatelné bariéry, boční nárazová zkouška při rychlosti 50 km/hod,

boční náraz do stromu při rychlosti 29 km/hod a zkoušky bezpečnosti

chodců při rychlosti 40 km/hod.

+2/0
28.11.2012 17:02

L48u52k42á65š 89A84d22a21m94e11c 8444387417555

Dacii by si koupil jenom sebevrah! Tohle jsou pojizdné plechovky a né auta... jedine auto je DAS AUTO! LIDOVÉ VOZIDLO!VVV

+11/−14
28.11.2012 13:20

J47a81n 89N75o14v97á97k 9365638754155

Bezpečnost je cca stejná jako u Škody Octavia 1. generace (přímé bodové srovnání výsledků testu není kvůli jiné metodice možné) - jednoho z nejčastějších aut v ČR.

+7/−2
28.11.2012 13:23

M52a71r70t19i90n 49S80e44d32o46n79a 2985726366159

Zalezi k cemu auto chces pouzivat. Na popojisteni pri mensich rychlostech nema cenove konkurenci.

+3/−1
28.11.2012 14:20

P48a27v40e42l 68O31b46d33r14ž41á71l20e80k 6316404218882

Věřte, že pokud by legislativa umožňovala dneska prodávat auto bez

elektronických asistentů, airbagů, předpínačů pásů, atd... jako třeba v Číně, tak by kvůli ceně šlo na dračku.

+2/0
28.11.2012 17:22

J65a60n 46N23o51v12á13k 9605628924185

Jinak stručně, co v článku jako souhrn chybělo:

ochrana dospělých / dětí / chodců / výbava různými asistenty

Lodgy 72% / 77% / 44% / 29%

Rapid 94% / 80% / 69% / 71%

Takže pokud odečteme poslední dva body nemající vliv na pasivní bezpečnost posádky, je významnější rozdíl hlavně v ochraně dospělých na předních sedadlech, děti jsou chráněny téměř stejně.

+11/−3
28.11.2012 13:05

M18a67r82e27k 48H98r59u79b95y 6307172831168

Tzn. Dacii by si meli kupovat lidi, co umi ridit ;-)

+6/−3
28.11.2012 14:34

J47o65s76e29f 39W10e23n91c34e89l 1428210884904

Nebo spis s ni jezdit tam kde umi ridit zbytek ridicu kolem, coz se ale tezko odhadne :(

+3/−1
28.11.2012 16:03

M95a25r36e81k 15H37r37u25b45y 6587532701808

Chybejici ESP ochrani proti okolnim ridicum jak? A druhy nejvetsi rozdil je ochrana chodcu (kdyz pominu, ze jde o rozdilne kategorie aut), takze zase mimo ;-)

+3/0
28.11.2012 16:28







Najdete na iDNES.cz