Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Škoda Rapid vs. Citroën C-Elysée: nerovný boj má dva vítěze

Dvě malé děti, jeden kočárek, dva dospělí a hromada krámů, tak vypadá běžný náklad české rodiny při víkendové cestě na chalupu. A právě na rodiny cílí dvě velké novinky poslední doby: Škoda Rapid a dvojčata Citroën C-Elysée a Peugeot 301.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F77r28a32n77t53i45š11e41k 43L10e16b91e94d31a 4464287359

na diskuzích o škodovkách se ukazuje ta česká malost. To jak je tady nablito se dalo čekat, jen nadávky, kriitika, většinou bez argumentu. Podívejte se kde byla škodovka před 20 lety (silně zaostávala za např. francouzskou konkurencí) a kde je dnes - podle mého je na tom mnohem lépe. Podle mě takový Rapid v pohodě překonává své soupeře od Citroenu, Peugeotu, Hyundai a Kii

+1/−2
4.12.2012 13:18

V81i14l80é41m 32P80ř57í54h93o59d39a 2224619293727

Vzhledem k vaším příspěvkům mám chuť použít ostřejší slova, ale právě vy jste ukázkou české malosti. Nebo možná české velikosti sypat desítky tisíc navíc za srovnatelná auta, z nichž jedno má v základní výbavě, no považte, i volant. Seděl jste někdy vůbec třeba v tom Hyundai, třeba poslední i30? Jinak byste tu nemohl plkat něco o kosmických blikátkách.

0/0
31.12.2012 12:51
Foto

P39e14t75r 54K64u62č52e57r30a 4910159902531

Gratuluji redakci k jednomu z nejstupidnějších článků poslední doby.

0/−1
3.12.2012 13:04

P88e13t17r 95K60r48á35l 6927576562550

jako by tu něco bučelo....

0/0
29.12.2012 17:39

P47a73v33e58l 85S71v29r81č79i42n62a 1908541904637

Citroen je tak trochu designový salát s francouzským dresingem :-) Zepředu trocha Audi, zezadu špetka starších BMW a do toho všeho francouzské obliny, oblinky a oblinečky.

+2/−4
30.11.2012 18:13

P71a39v55e60l 48H27r88u14s64k90a 9512429605220

Kdyz vidm ten Peugeot 301, tak po dlouhe dobe v diskuzi chybi blici smajlik.

Francouze opravdu zachrani jedine znarodneni - jinak to proste zavrou ...

+2/−4
30.11.2012 16:30

F93r78a81n56t30i17š90e39k 92L71e58b72e33d21a 4214367219

souhlas - design francouzů začíná být zoufalost

0/0
4.12.2012 13:19

P62e14t96r 75M94a47r95š17o38u58n 5695678676436

tak sjem se dovedel jaka spatna tlacitka a ciudliky ma citroen, ale nejak v tom duelu neni zmineno hodnoceni tlacitek rapidu (asi autor predpoklada, ze tu jednotvarnost jiz zname)

+3/0
30.11.2012 13:44

P38e67t68r 85T62y80č43k33a 6835722419462

Škoda to vždy podělá motorizaci. Kdyby byl za těch 309 tis. motor 1.4 TSI tak by ti bylo OK.

+3/−3
29.11.2012 23:13
Foto

L83u11k74á92š 76N92o38v79o88t38n63ý 6456977418848

Je jasné, že normálně uvažující člověk tu "o třetinu lepší auto" nekoupí a raději ušetří těch 70 tisíc a bude vesele jezdit v Peugeotu nebo Citroenu. Dle mého jedinou šancí (kromě změny cenové politiky) je uvedeni verze Rapidu kombi, což by pro některé mohl být možná argument jej koupit. I když...

+1/−2
29.11.2012 20:05

M48í91r57a 30N70o34v38o29t14n63ý 5349577553769

Možná budu působit zaujatě, ale já třeba opravdu přesvědčen o tom, že automobil od koncernu bude kvalitnější, čímž myslím méně poruchový, než automobil z Francie. Ve světle tohoto uvažování se ten třetinový rozdíl opravdu umí smazat.

Napálil jsem s v minulosti několikrát a vím, že nikdo není tak bohatý, aby kupoval levně. Možná se mýlím a bude to super auto, ale ty zkušenosti hovoří jinak. Opravdu bych neodsuzoval lidi, kteří mu dají přednost. Jistou dávku nesmyslnosti bych viděl v případě, že dá někdo přednost Rapidu před novým Golfem, který ve své základní výbavě je velmi bohatý a má velmi nízkou cenovku, ale zde cenu opravdu nevidím jako rozhodující faktor.

+8/−6
29.11.2012 20:36

E38d30a 34S44t57á63r93e41k 6446804762396

Kdyby byl Rapid o takových 30 tis. levnější tak bych to celé chápal, takhle by pro mne byl jasnou volbou třeba Hyundai I30 a nebo nový Ceed a to dokonce i před Golfem (i když mne koncern s aktuální cenovou nabídkou velmi mile překvapil).

0/−1
30.11.2012 9:46

E87d53a 10S13t32á86r31e94k 6946404352516

O 30 tis. levnější a alespoň s nějakou základní výbavou jsem chtěl říci, ne ty škodovácké holátka ;-)

+2/0
30.11.2012 9:57

M69í21r55a 80N70o38v52o45t82n12ý 5599177393119

Tak s korejskými automobily zkušenost nemám, takže to nechám z tohoto hlediska bez odezvy. Každopádně musím uznat, že poslední Kie jsou moc hezký auta a věřím, že dávnou jsou pryč doby, kdy to byly levný křápy.

+1/−1
30.11.2012 13:44

F49r76a89n16t57i76š53e41k 46L83e29b10e41d47a 4354597819

zřejmě jste v těch dvou korejcích ještě nejel. Zlatej Rapid, natož Golf

0/0
4.12.2012 13:11

M97í93r81a 73N45o18v23o70t15n38ý 5409567843929

Heh, co já bych dal za ovládání oken na středovém tunelu! To byl vynález. Nechápu, proč to všichni cpou do dveří. Volant držím převážně levou rukou a pravou mám volnou pro řazení. Zvládl bych s ní i ovládat okna a nemusel bych furt přehmatávat :) Je to určitě ptákovina, ale sakra, udělalo by mi to fakt radost :)

+8/0
29.11.2012 19:24

J91i73ř30í 46P53e15l87n82á57ř 6965383746709

A kolikrát za jízdu ty okna ovládáš, že musíš chudáčku nešťastná pořád přehmatávat? ;-D

+2/−7
29.11.2012 20:21

M61í69r96a 15N19o32v30o61t22n57ý 5379137683769

No, někdy fakt hodně krát. V létě si kolikrát okénko stáhnu pokaždé, když vjedu do obce :) To je hodně přehmátnutí, to mi věřte.

+1/0
29.11.2012 20:31

J45i51ř48í 22P84e61l89n36á36ř 6205103806549

A to je nějaká úchylka? Stahování oken je dobré tak na otření vody před výjezdem když auto stojí venku, nebo při tahání karty z parkovacího automatu. Jinak nevidím důvod, proč by se měl někdo nechat otravovat hlukem a nechat na sebe foukat.

+1/−2
29.11.2012 22:21

R93o24b45i83n 45Ž70i46ž60k11a 2178334316336

Někdo má holt rád vítr ve vlasech a pocit záplavy kyslíkem místo hučení klimatizace:-)

+3/0
30.11.2012 1:31

M63í41r79a 26N92o42v83o37t52n40ý 5199837523239

Asi tak, díky :) A rozhodně to není tím, že bych klimu postrádal. Pokud není úplně na chcípnutí, tak preferuji otevřené okno. A rozhodně to nepovažuji za úchylku ;) Za sebe musím prohlásit, že zlatý šíbr ;)

+1/−1
30.11.2012 6:33

J80i34ř42í 86P14e37l77n36á47ř 6755723906429

Hm, jenže takhle budeš mít tak akorát vítr v uchu. Kdo chce mít vítr ve vlasech a pocit záplavy kyslíkem, může si koupit kabriolet.

+1/0
30.11.2012 7:32

P32e25t43r 43M25a90r60š96o58u56n 5205268666956

jsme rad, ze timto rikate ze je vlastne jedno, kde tedy ovaldani oken je. proto nevim co je spatneho na otvirani ve stredu, kdyz jak sam rikate, kolikrat za jizdu okna ovladate? (to je ale asi spise poznamka pro autora clanku)

0/0
30.11.2012 13:42

P26a51v82e36l 98N91o57v65á35k 7681306289923

a já si auto nekupujo podle toho kde má tlačítka, mně stačí když má volant pedaly motor převodovku.... těch 5k co sem letos najel je mi opravdu fuk celý leto strávím na mašině...

0/0
30.11.2012 19:50

M55í36r92a 13N52o11v10o61t21n18ý 5969937923909

Tak sto lidí, sto chutí :) Já to nikomu neberu :) Sám to se na věc dívám tak, že když už mám vysolit sta tisíce, tak chci aby mi to vyhovovalo pokud možno ve všem :) Jo, jsou to detaily, který na funkčnost nemají zrovna velkej vliv, ale postupem času to začne otravovat a štvát. Jako například 12V zásuvka v OI pod loketní opěrkou až za ruční brzdou. Všechny kabely k navigaci pak lezou přes půlku interiéru a to jen v případě, že máte štěstí a jsou dlouhý. Jinak no chance. Nebo absence držáku na pití v přední části toho samého auta.

Další příklad bych viděl v super pohodlných bomba měkkých sedačká v Opel Omega, který však nemaj praktický žádný boční vedení, nebo palubní display v Toyotě Yaris, kterej se sluníčkem v určitém úhlu vidět není. Nebo neochota automobilek montovat dojezdy na zadní okna.

Všechno to jsou detaily, ale dokážou se člověka, kterej za volantem sedí často vážně naotravovat.

+2/−1
30.11.2012 22:28

P25e31t77r 31S69e47k41a61n84i63n49a 6723976838650

ten interiér škody je na zblití... už 15 let to samý, nudný, černý kus plastu. Skopčáci holt nemají fantazii. I Porsche je pořád stejný...

Hlavně že mám kufr, co? 

Stejně je to marný, dokud nebudou mít pořádný benzinový motory, sen mladý rodiny z města to nikdy nebude.

+12/−1
29.11.2012 17:58

F89r74a23n95t97i15š69e64k 53L66e24b65e43d14a 4424857419

a jaký interiér preferujete Vy? Kosmickou blikající loď ala Hyundai? 8-o

0/0
4.12.2012 13:13

F16r11a42n43t57i46š59e79k 61L93e51b39e62d79a 4124257959

a btw, 1,4 TSi je motor dost dobrej pro obyčejný ježdění. A pokud chcete závodit, tak si nekupujte osobní auto

0/0
4.12.2012 13:14

F31r43a82n97t93a 84S54t66r34n64a55d 7805966565

Ty jo ale všimli jste si toho posunu v recenzích? Škodovka už není jednoznačný vítěz, ale zatím ani poražený. Autoři článku to vyřešili kulišácky, podle nadpisu jsou vítězové obě auta ;-) Ještě tak rok či dva a dočkáme se pravdivých článků.

+6/−1
29.11.2012 17:30

P52e77t18r 66M96a51r31š42o38u62n 5255468216286

dalsi stadium je: neni to prohra, je to nevyhra ;-D

0/0
30.11.2012 13:46

M35i89c86h21a49l 47H81o98r12a43k 2214255867762

Me se libi jak vzdycky v diskuzich na netu vsichni nadavaji na Skodovku a pritom ve skutecnosti s ni jezdi pomalu kazdy druhy (mysleno samozrejme s mirnou nadsazkou) .;-D Takze z toho vypliva, ze bud na techto diskuzich nejsou vsichni zcela uprimni a nebo na takove diskuze chodi jen lide pro, ktere je Skodovka trnem v oku nebo z ni maji nejaky mindrak a potrebuji to za kazdou cenu vsem kolem sdelit.;-D PS. Toto v zadnem pripade neni obhajoba Skodovky, spis takove zamysleni nad urcitou schizofrenii Cechu.;-) (Skodovku ani nevlastnim, jezdim v Passatu)

+3/−5
29.11.2012 17:25

M32a81r14t98i64n 46V98a60n54ě23k 9154737742883

Tak jsem si právě spočítal, že jezdí škodovkou jen 4 z  mých cca 25 kolegů. Dva kolegové jsou mladí kluci a proháněj se v oktávce RS, kolegyně dostala oktávku od manžela, který to koupil jako druhé auto do rodiny a poslední kolega se superbem  je škodovácký srdcař, který nikdy neměl jiný auto než škodovku. Nějak mi to nevychází na každého druhého. 

Možná jestli to počítáte včetně firemních aut, tak pak možná jo.

+3/0
29.11.2012 20:27

V14í29ť81a 57K72r35u40t43i76š 9437404583748

Máte pravdu, kolega se asi spletl. Se Škodovkou jezdí jen každý třetí, protože tyto tvoří cca. 1/3 registrovaných OA v ČR.

+1/−1
29.11.2012 20:45

P52e74t74r 54M81a63r53š19o56u58n 5265808746296

ano jezdi, ono kdyz je sluzebni, tak tim proste jedete, ale to neznamena ,ze jste z toho auta nadseni

0/0
30.11.2012 13:48

M73i45l73a16n 75S72z92a93b81ó 4607621514616

Vycházet z českých recenzí, tak je Škodovka nejlepší automobilkou na světě a každý jednotlivý model má všechny nejlepší možné vlastnosti - spotřeba 4 litry, rychlost jako Supersport, jízdní vlastnosti formule1, interiér jako Rolls Royce, nákladní prostor jako ávie, cena jak u armády spásy :)

+12/−7
29.11.2012 16:03

T46o87m14á69š 67B15a71r55á85k 1793672320196

Naprosto nestranná recenze... Pří čtení výroků typu "V interiéru citroënu vládnou 90. léta, rapid je modernější" jsem nevěděl, jestli se mám smát, nebo brečet. A fotky s nakládáním kontejneru jsou naprosto geniální! Jak dlouho jste hledali něco, co půjde do rapida a do citróna ne? Ponechme stranou, že ani u toho rapida ten kufr stejně nezavřete. 

No, hlavně nezapomeňte v každé druhé věte zdůraznit "levný citroen" a "osvědčenou kvalitu" u škodovky. Tohle je snad nějaká choroba :-)

+25/−6
29.11.2012 14:51

J30i79r57i 70B64e76d97r15n65i97c13e37k 2639857808581

PR clanek .... nic vic ...

+9/0
29.11.2012 16:54

D91a23v91i39d 12R17y30c51h88e58t75s13k73ý 9876641150820

Schade je největší inzerent v ČR ;-D

+4/0
29.11.2012 19:54

J66a51n 23V46á21g94n85e53r 4558798895115

Test TDI, na fotkách TSI R^ Pročpak chybí foto motorového prostoru?

Celé je to takové objektivní, vždyť to rádio v Rapidu je skutečně "skvost" ;-D

+9/0
29.11.2012 14:26

M42i13l29a89n 96Š92v65a75g92r16o23v58s15k80ý 9162109945418

Na fotke musel byť biely Rapid, biela pridá na mohutnosti, motor už je druhoradý...;-D

+5/−1
29.11.2012 15:29

F77r43a96n53t96a 43S67t21r80n27a15d 7855566365

Nechápu, jak někdo může do takových vozů chtít nejdražší motor?

Automobilky vyrobí nejlevnější možný vůz, na technologicky starých platformách, s minimální bezpečností, hnusnými plasty, ... Cenu stanoví někam co nejníže, hned za Dacii apod. tedy kolem 220 tisíc.

Ptám se, pro koho má smysl do takové plechovky chtít diesel, když cena auta pak překročí 300 tisíc, za což může mít moderní nikoli zastaralé auto, sice s benz.motorem, ale mnohem bezpečnější, pohodlnější, kvalitnější?

Už mě nebaví číst tyhle články, kde jednoznačně vítězí Škoda. Rapid je zastaralé, předražené auto a koupit si ho může jenom absolutní negramot. Sám mám oktávku a jsem s ní velmi spokojený. Proč vymysleli Rapid navíc za nesmyslnou sumu je mi opravdu záhadou a do konce svého života to asi už nepochopím.

+16/0
29.11.2012 14:05

V40í50ť55a 54K55r22u75t94i98š 9397884603388

Rapid je zastaralé a předražené auto? O kolik je zastaralejší a co do výbavy vzhledem k ceně dražší než ještě donedávna masově prodávaná OI? Což bylo a je auto, které velké skupině lidí bohatě postačuje po všech stránkách, protože je o třídu jinde, než Felicie, Fabie apod.

Navíc, Rapid je absolutní novinka od automobilky, která na rozdíl od jiných nemá žádný zásadní problém s prodejem svých aut, a to včetně páteřního modelu - OII, u které právě s ohledem na délku výroby můžeme mluvit o zastaralosti. Takže tlak na cenu, zvláště s ohledem na nepříliš vysokou plánovanou produkci 50tks/rok, kterou Škoda s velkou pravděpodobností na trhu udá, je v této chvíli minimální a nějaké slevy přijdou až později.

Naopak francouzi mají zásadní problém udat již svou standardní produkci, natož tento low end. Tak samozřejmě musí od začátku nasadit takovéto ceny ...

0/−4
29.11.2012 17:42

F63r40a39n88t84a 58S23t11r56n14a87d 7155846315

Donedávna masově prodávaná O1? Já jí teda neviděl prodávat už několik let, naposled Tourku, ale ta loňská co se doprodávala, už byla na podvozku O2 s multilinkem. O2 přišla na trh v roce 2004, tak odhaduju, že O1 mohla skončit tak 2007 a určitě už nešlo o masový prodej.

0/−1
29.11.2012 17:52

V84í22ť48a 69K17r58u85t28i64š 9357604533818

Odhaduje naprosto blbě. OI se přestala vyrábět v červnu 2010 a ještě v roce 2008 se jich prodalo 78tks, což byla polovina produkce z doby, kdy byla OI v "nejlepších letech".

+1/−2
29.11.2012 18:07

M65í82r43a 66N63o46v15o14t80n50ý 5389307363439

Tak tak, OI se prodávala dlouho a narozdíl od Octavia Tour založená na předfacelift OII nabídla alespoň 1.9 TDI PD. To její náhrada sice byla za hezký prachy, ale 1.4 v případě liftbacku a 1.6 v případě combi nebyla nic moc výhra :)

Netvrdím, že Škodovka je skvělej výrobce, ale narozdíl od frantíků, kteří auta skládaj podle toho jak se vyspí, je její produkce a kvalita konzistentní. To, že koncern nemá rozumně použitelnej benzínovej motor pro menší auta a že to poslední odobou stojí zaprd i s dieselama je věc jiná, z velké části seslaná na všechny automobilky snahou Evropský unie o co nejnižší produkci skleníkových plynů.

A že postupně upadá kvalita automobilů obecně, to je věc hospodářskýho vývoje a snahy na všem šetřit.

Preference každého uživatele jsou jen jeho věc, jestli tam někde diesel chce, ať si ho zaplatí, já tomu rozumím, příplatek značnej, ale co se spotřeby týče, ta je to opravdu někde jinde.

0/−1
29.11.2012 19:21

D35a83v45i67d 48R70y89c90h81e59t68s81k11ý 9526441740140

To je poměrně jednoduchý. 1.6 TDI je sice karikatura 1.9 TDI, ale vedle 1.2 HTP (teda pardón, MPI) a pasti na zákazníka jménem TSI je TDíčko opravdu jediná možná - byť nesmyslná - volba.

+1/0
29.11.2012 20:07

F37r40a76n57t28i22š46e33k 68V79o27m13á71č20k49a 1797254600

"Rapid je už pro náročnější motoristy..."  ;-D;-D;-D

Škoda, že jste tu perlu nedali hned na začátek. Mohl jsem si ušetřit čtení. A jistě nejen já...

+24/−1
29.11.2012 14:04

L44u28k66á21š 82K90m73e10n83t 5979817444610

Rapid je předražený. Za jeho cenu se dá koupit podstatně lepší vůz nižší střední. Navíc mne už ani nebaví pořád to vychvalování kufru škodovek. Do dnešní škodovky je pomalu lepší lidi naložit do kufru než na zadní sedadla. Ono většina lidí nestěhuje každý týden pračku. Většina lidí vozí v kufru pár zbytečností a občas pár igelitek s nákupem. 

Pokud je podle autora interiér Citróna jako z let 90., pak nevím z jakého století je ten příšerný středový panel v Rapidu. Jestli mi nějaké auto připomíná 15 let staré vozy, pak je to právě interiér Rapida. 

Ano,Citrón nemá odhlučnění, má gumovější řazení což měli Frantíci vždycky. Ale slušně vybavený s dieselem stojí stejně, jako Rapid se základním motorem a bez výbavy.Ono jestli za stejně velký a stejně vybavený vůz dám 270 tisíc nebo 350 tisíc, když kvalitou jsou na tom oba stejně, tak to je rozhodně slušný rozdíl.

Rapida si koupí jen škodovácký fanatik.Zkuste si proti testovanému Rapidu postavit něco se stejnou cenovkou a pak hledejte vítěze.

+25/−1
29.11.2012 13:19

F68r16a45n10t88a 59S84t16r71n98a43d 7795896725

Souhlas. Nám třeba pračku vždy přivezli z toho obchodu, kde jsme si jí koupili. A vynesli zdarma až do bytu. Dokonce si odvezli i tu starou, což nám slíbili už v obchodě.

A na stěhování praček rozhodně neměli nějakého kombíka ale Ford Transit :-)

+1/0
29.11.2012 17:47

K86a20r49e28l 11V84a90c10h55u47t 9263562849823

Já doufám, že vývojáři Citroenu na základě zkušenosti českých novinářů ještě ten posilovač DOLADÍ !!- a pak už tohle autíčko nebude mít chybu! ;-) R^ 

Pochopitelně tu sedanovskou přepážku asi těžko odstraní... s tou je třeba se jednoduše smířit. ;-)

+1/0
29.11.2012 12:59







Najdete na iDNES.cz