Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda Rapid vs. Citroën C-Elysée: nerovný boj má dva vítěze

Dvě malé děti, jeden kočárek, dva dospělí a hromada krámů, tak vypadá běžný náklad české rodiny při víkendové cestě na chalupu. A právě na rodiny cílí dvě velké novinky poslední doby: Škoda Rapid a dvojčata Citroën C-Elysée a Peugeot 301.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F61r83a25n78t15i86š59e96k 10L15e33b59e76d43a 4774377509

na diskuzích o škodovkách se ukazuje ta česká malost. To jak je tady nablito se dalo čekat, jen nadávky, kriitika, většinou bez argumentu. Podívejte se kde byla škodovka před 20 lety (silně zaostávala za např. francouzskou konkurencí) a kde je dnes - podle mého je na tom mnohem lépe. Podle mě takový Rapid v pohodě překonává své soupeře od Citroenu, Peugeotu, Hyundai a Kii

+1/−2
4.12.2012 13:18

V93i58l35é42m 79P48ř36í35h84o80d30a 2484169493257

Vzhledem k vaším příspěvkům mám chuť použít ostřejší slova, ale právě vy jste ukázkou české malosti. Nebo možná české velikosti sypat desítky tisíc navíc za srovnatelná auta, z nichž jedno má v základní výbavě, no považte, i volant. Seděl jste někdy vůbec třeba v tom Hyundai, třeba poslední i30? Jinak byste tu nemohl plkat něco o kosmických blikátkách.

0/0
31.12.2012 12:51
Foto

P65e19t53r 59K46u24č29e96r67a 4450779472231

Gratuluji redakci k jednomu z nejstupidnějších článků poslední doby.

0/−1
3.12.2012 13:04

P44e76t94r 75K21r31á21l 6517576952340

jako by tu něco bučelo....

0/0
29.12.2012 17:39

P57a39v97e83l 47S52v57r83č49i24n16a 1278951634187

Citroen je tak trochu designový salát s francouzským dresingem :-) Zepředu trocha Audi, zezadu špetka starších BMW a do toho všeho francouzské obliny, oblinky a oblinečky.

+2/−4
30.11.2012 18:13

P53a36v22e57l 93H66r13u59s39k19a 9692979365630

Kdyz vidm ten Peugeot 301, tak po dlouhe dobe v diskuzi chybi blici smajlik.

Francouze opravdu zachrani jedine znarodneni - jinak to proste zavrou ...

+2/−4
30.11.2012 16:30

F90r28a41n60t23i60š62e75k 75L48e82b95e63d40a 4944477229

souhlas - design francouzů začíná být zoufalost

0/0
4.12.2012 13:19

P86e31t83r 19M62a56r89š91o73u28n 5305388846206

tak sjem se dovedel jaka spatna tlacitka a ciudliky ma citroen, ale nejak v tom duelu neni zmineno hodnoceni tlacitek rapidu (asi autor predpoklada, ze tu jednotvarnost jiz zname)

+3/0
30.11.2012 13:44

P87e66t65r 17T62y92č65k43a 6865412159532

Škoda to vždy podělá motorizaci. Kdyby byl za těch 309 tis. motor 1.4 TSI tak by ti bylo OK.

+3/−3
29.11.2012 23:13
Foto

L25u92k63á71š 65N46o52v87o84t88n73ý 6166107358668

Je jasné, že normálně uvažující člověk tu "o třetinu lepší auto" nekoupí a raději ušetří těch 70 tisíc a bude vesele jezdit v Peugeotu nebo Citroenu. Dle mého jedinou šancí (kromě změny cenové politiky) je uvedeni verze Rapidu kombi, což by pro některé mohl být možná argument jej koupit. I když...

+1/−2
29.11.2012 20:05

M42í92r31a 76N64o86v81o26t87n10ý 5479387133359

Možná budu působit zaujatě, ale já třeba opravdu přesvědčen o tom, že automobil od koncernu bude kvalitnější, čímž myslím méně poruchový, než automobil z Francie. Ve světle tohoto uvažování se ten třetinový rozdíl opravdu umí smazat.

Napálil jsem s v minulosti několikrát a vím, že nikdo není tak bohatý, aby kupoval levně. Možná se mýlím a bude to super auto, ale ty zkušenosti hovoří jinak. Opravdu bych neodsuzoval lidi, kteří mu dají přednost. Jistou dávku nesmyslnosti bych viděl v případě, že dá někdo přednost Rapidu před novým Golfem, který ve své základní výbavě je velmi bohatý a má velmi nízkou cenovku, ale zde cenu opravdu nevidím jako rozhodující faktor.

+8/−6
29.11.2012 20:36

E54d26a 39S92t69á92r28e36k 6366744412526

Kdyby byl Rapid o takových 30 tis. levnější tak bych to celé chápal, takhle by pro mne byl jasnou volbou třeba Hyundai I30 a nebo nový Ceed a to dokonce i před Golfem (i když mne koncern s aktuální cenovou nabídkou velmi mile překvapil).

0/−1
30.11.2012 9:46

E95d46a 80S65t40á50r29e10k 6446664322546

O 30 tis. levnější a alespoň s nějakou základní výbavou jsem chtěl říci, ne ty škodovácké holátka ;-)

+2/0
30.11.2012 9:57

M32í36r36a 91N26o42v61o21t97n71ý 5559947133239

Tak s korejskými automobily zkušenost nemám, takže to nechám z tohoto hlediska bez odezvy. Každopádně musím uznat, že poslední Kie jsou moc hezký auta a věřím, že dávnou jsou pryč doby, kdy to byly levný křápy.

+1/−1
30.11.2012 13:44

F80r97a39n67t60i77š79e27k 15L25e85b47e80d46a 4934467129

zřejmě jste v těch dvou korejcích ještě nejel. Zlatej Rapid, natož Golf

0/0
4.12.2012 13:11

M10í92r12a 65N76o76v85o74t24n75ý 5699967103429

Heh, co já bych dal za ovládání oken na středovém tunelu! To byl vynález. Nechápu, proč to všichni cpou do dveří. Volant držím převážně levou rukou a pravou mám volnou pro řazení. Zvládl bych s ní i ovládat okna a nemusel bych furt přehmatávat :) Je to určitě ptákovina, ale sakra, udělalo by mi to fakt radost :)

+8/0
29.11.2012 19:24

J67i84ř41í 20P61e49l65n85á14ř 6485173506889

A kolikrát za jízdu ty okna ovládáš, že musíš chudáčku nešťastná pořád přehmatávat? ;-D

+2/−7
29.11.2012 20:21

M21í78r47a 25N18o97v77o52t39n36ý 5469947323249

No, někdy fakt hodně krát. V létě si kolikrát okénko stáhnu pokaždé, když vjedu do obce :) To je hodně přehmátnutí, to mi věřte.

+1/0
29.11.2012 20:31

J90i89ř80í 79P83e47l40n53á36ř 6285963386599

A to je nějaká úchylka? Stahování oken je dobré tak na otření vody před výjezdem když auto stojí venku, nebo při tahání karty z parkovacího automatu. Jinak nevidím důvod, proč by se měl někdo nechat otravovat hlukem a nechat na sebe foukat.

+1/−2
29.11.2012 22:21

R97o60b85i61n 76Ž64i96ž47k59a 2168774916536

Někdo má holt rád vítr ve vlasech a pocit záplavy kyslíkem místo hučení klimatizace:-)

+3/0
30.11.2012 1:31

M70í16r31a 88N18o94v70o58t83n16ý 5299107753959

Asi tak, díky :) A rozhodně to není tím, že bych klimu postrádal. Pokud není úplně na chcípnutí, tak preferuji otevřené okno. A rozhodně to nepovažuji za úchylku ;) Za sebe musím prohlásit, že zlatý šíbr ;)

+1/−1
30.11.2012 6:33

J61i92ř81í 19P64e20l46n91á90ř 6625713486569

Hm, jenže takhle budeš mít tak akorát vítr v uchu. Kdo chce mít vítr ve vlasech a pocit záplavy kyslíkem, může si koupit kabriolet.

+1/0
30.11.2012 7:32

P72e18t22r 97M36a19r77š26o50u44n 5415568486536

jsme rad, ze timto rikate ze je vlastne jedno, kde tedy ovaldani oken je. proto nevim co je spatneho na otvirani ve stredu, kdyz jak sam rikate, kolikrat za jizdu okna ovladate? (to je ale asi spise poznamka pro autora clanku)

0/0
30.11.2012 13:42

P53a77v59e19l 64N24o71v24á38k 7931946419983

a já si auto nekupujo podle toho kde má tlačítka, mně stačí když má volant pedaly motor převodovku.... těch 5k co sem letos najel je mi opravdu fuk celý leto strávím na mašině...

0/0
30.11.2012 19:50

M62í18r44a 81N41o45v85o57t59n57ý 5959517833359

Tak sto lidí, sto chutí :) Já to nikomu neberu :) Sám to se na věc dívám tak, že když už mám vysolit sta tisíce, tak chci aby mi to vyhovovalo pokud možno ve všem :) Jo, jsou to detaily, který na funkčnost nemají zrovna velkej vliv, ale postupem času to začne otravovat a štvát. Jako například 12V zásuvka v OI pod loketní opěrkou až za ruční brzdou. Všechny kabely k navigaci pak lezou přes půlku interiéru a to jen v případě, že máte štěstí a jsou dlouhý. Jinak no chance. Nebo absence držáku na pití v přední části toho samého auta.

Další příklad bych viděl v super pohodlných bomba měkkých sedačká v Opel Omega, který však nemaj praktický žádný boční vedení, nebo palubní display v Toyotě Yaris, kterej se sluníčkem v určitém úhlu vidět není. Nebo neochota automobilek montovat dojezdy na zadní okna.

Všechno to jsou detaily, ale dokážou se člověka, kterej za volantem sedí často vážně naotravovat.

+2/−1
30.11.2012 22:28

P60e30t45r 43S64e20k42a85n82i36n47a 6983336288770

ten interiér škody je na zblití... už 15 let to samý, nudný, černý kus plastu. Skopčáci holt nemají fantazii. I Porsche je pořád stejný...

Hlavně že mám kufr, co? 

Stejně je to marný, dokud nebudou mít pořádný benzinový motory, sen mladý rodiny z města to nikdy nebude.

+12/−1
29.11.2012 17:58

F23r80a97n73t11i43š43e19k 98L54e97b87e95d56a 4364747839

a jaký interiér preferujete Vy? Kosmickou blikající loď ala Hyundai? 8-o

0/0
4.12.2012 13:13

F35r80a73n82t62i54š26e35k 69L44e57b23e66d72a 4764607829

a btw, 1,4 TSi je motor dost dobrej pro obyčejný ježdění. A pokud chcete závodit, tak si nekupujte osobní auto

0/0
4.12.2012 13:14

F94r17a50n26t61a 75S46t54r67n63a15d 7205986335

Ty jo ale všimli jste si toho posunu v recenzích? Škodovka už není jednoznačný vítěz, ale zatím ani poražený. Autoři článku to vyřešili kulišácky, podle nadpisu jsou vítězové obě auta ;-) Ještě tak rok či dva a dočkáme se pravdivých článků.

+6/−1
29.11.2012 17:30

P53e73t52r 53M93a59r36š81o47u40n 5985858946426

dalsi stadium je: neni to prohra, je to nevyhra ;-D

0/0
30.11.2012 13:46

M80i31c37h22a61l 28H34o67r51a27k 2884365157292

Me se libi jak vzdycky v diskuzich na netu vsichni nadavaji na Skodovku a pritom ve skutecnosti s ni jezdi pomalu kazdy druhy (mysleno samozrejme s mirnou nadsazkou) .;-D Takze z toho vypliva, ze bud na techto diskuzich nejsou vsichni zcela uprimni a nebo na takove diskuze chodi jen lide pro, ktere je Skodovka trnem v oku nebo z ni maji nejaky mindrak a potrebuji to za kazdou cenu vsem kolem sdelit.;-D PS. Toto v zadnem pripade neni obhajoba Skodovky, spis takove zamysleni nad urcitou schizofrenii Cechu.;-) (Skodovku ani nevlastnim, jezdim v Passatu)

+3/−5
29.11.2012 17:25

M56a43r27t12i26n 69V15a68n71ě22k 9504787442633

Tak jsem si právě spočítal, že jezdí škodovkou jen 4 z  mých cca 25 kolegů. Dva kolegové jsou mladí kluci a proháněj se v oktávce RS, kolegyně dostala oktávku od manžela, který to koupil jako druhé auto do rodiny a poslední kolega se superbem  je škodovácký srdcař, který nikdy neměl jiný auto než škodovku. Nějak mi to nevychází na každého druhého. 

Možná jestli to počítáte včetně firemních aut, tak pak možná jo.

+3/0
29.11.2012 20:27

V18í63ť30a 29K94r25u27t55i11š 9857844413808

Máte pravdu, kolega se asi spletl. Se Škodovkou jezdí jen každý třetí, protože tyto tvoří cca. 1/3 registrovaných OA v ČR.

+1/−1
29.11.2012 20:45

P35e84t25r 48M73a13r91š63o45u24n 5385808356696

ano jezdi, ono kdyz je sluzebni, tak tim proste jedete, ale to neznamena ,ze jste z toho auta nadseni

0/0
30.11.2012 13:48

M67i80l58a76n 96S20z70a46b32ó 4327731194596

Vycházet z českých recenzí, tak je Škodovka nejlepší automobilkou na světě a každý jednotlivý model má všechny nejlepší možné vlastnosti - spotřeba 4 litry, rychlost jako Supersport, jízdní vlastnosti formule1, interiér jako Rolls Royce, nákladní prostor jako ávie, cena jak u armády spásy :)

+12/−7
29.11.2012 16:03

T28o70m57á85š 30B89a84r88á30k 1973192570246

Naprosto nestranná recenze... Pří čtení výroků typu "V interiéru citroënu vládnou 90. léta, rapid je modernější" jsem nevěděl, jestli se mám smát, nebo brečet. A fotky s nakládáním kontejneru jsou naprosto geniální! Jak dlouho jste hledali něco, co půjde do rapida a do citróna ne? Ponechme stranou, že ani u toho rapida ten kufr stejně nezavřete. 

No, hlavně nezapomeňte v každé druhé věte zdůraznit "levný citroen" a "osvědčenou kvalitu" u škodovky. Tohle je snad nějaká choroba :-)

+25/−6
29.11.2012 14:51

J98i49r78i 82B94e59d36r43n68i77c13e75k 2249937588131

PR clanek .... nic vic ...

+9/0
29.11.2012 16:54

D21a16v87i55d 41R43y77c24h34e52t90s14k70ý 9576321430770

Schade je největší inzerent v ČR ;-D

+4/0
29.11.2012 19:54

J57a40n 86V51á72g95n39e50r 4818258945435

Test TDI, na fotkách TSI R^ Pročpak chybí foto motorového prostoru?

Celé je to takové objektivní, vždyť to rádio v Rapidu je skutečně "skvost" ;-D

+9/0
29.11.2012 14:26

M90i70l85a73n 82Š42v51a77g23r46o83v25s36k91ý 9892879775208

Na fotke musel byť biely Rapid, biela pridá na mohutnosti, motor už je druhoradý...;-D

+5/−1
29.11.2012 15:29

F34r10a54n44t36a 52S85t17r80n64a16d 7405466105

Nechápu, jak někdo může do takových vozů chtít nejdražší motor?

Automobilky vyrobí nejlevnější možný vůz, na technologicky starých platformách, s minimální bezpečností, hnusnými plasty, ... Cenu stanoví někam co nejníže, hned za Dacii apod. tedy kolem 220 tisíc.

Ptám se, pro koho má smysl do takové plechovky chtít diesel, když cena auta pak překročí 300 tisíc, za což může mít moderní nikoli zastaralé auto, sice s benz.motorem, ale mnohem bezpečnější, pohodlnější, kvalitnější?

Už mě nebaví číst tyhle články, kde jednoznačně vítězí Škoda. Rapid je zastaralé, předražené auto a koupit si ho může jenom absolutní negramot. Sám mám oktávku a jsem s ní velmi spokojený. Proč vymysleli Rapid navíc za nesmyslnou sumu je mi opravdu záhadou a do konce svého života to asi už nepochopím.

+16/0
29.11.2012 14:05

V85í53ť47a 78K17r71u28t79i19š 9967924423148

Rapid je zastaralé a předražené auto? O kolik je zastaralejší a co do výbavy vzhledem k ceně dražší než ještě donedávna masově prodávaná OI? Což bylo a je auto, které velké skupině lidí bohatě postačuje po všech stránkách, protože je o třídu jinde, než Felicie, Fabie apod.

Navíc, Rapid je absolutní novinka od automobilky, která na rozdíl od jiných nemá žádný zásadní problém s prodejem svých aut, a to včetně páteřního modelu - OII, u které právě s ohledem na délku výroby můžeme mluvit o zastaralosti. Takže tlak na cenu, zvláště s ohledem na nepříliš vysokou plánovanou produkci 50tks/rok, kterou Škoda s velkou pravděpodobností na trhu udá, je v této chvíli minimální a nějaké slevy přijdou až později.

Naopak francouzi mají zásadní problém udat již svou standardní produkci, natož tento low end. Tak samozřejmě musí od začátku nasadit takovéto ceny ...

0/−4
29.11.2012 17:42

F94r60a83n27t28a 25S80t69r59n16a48d 7835786915

Donedávna masově prodávaná O1? Já jí teda neviděl prodávat už několik let, naposled Tourku, ale ta loňská co se doprodávala, už byla na podvozku O2 s multilinkem. O2 přišla na trh v roce 2004, tak odhaduju, že O1 mohla skončit tak 2007 a určitě už nešlo o masový prodej.

0/−1
29.11.2012 17:52

V28í35ť21a 40K22r59u40t76i56š 9837284683968

Odhaduje naprosto blbě. OI se přestala vyrábět v červnu 2010 a ještě v roce 2008 se jich prodalo 78tks, což byla polovina produkce z doby, kdy byla OI v "nejlepších letech".

+1/−2
29.11.2012 18:07

M11í36r16a 21N39o40v91o11t89n61ý 5489347693859

Tak tak, OI se prodávala dlouho a narozdíl od Octavia Tour založená na předfacelift OII nabídla alespoň 1.9 TDI PD. To její náhrada sice byla za hezký prachy, ale 1.4 v případě liftbacku a 1.6 v případě combi nebyla nic moc výhra :)

Netvrdím, že Škodovka je skvělej výrobce, ale narozdíl od frantíků, kteří auta skládaj podle toho jak se vyspí, je její produkce a kvalita konzistentní. To, že koncern nemá rozumně použitelnej benzínovej motor pro menší auta a že to poslední odobou stojí zaprd i s dieselama je věc jiná, z velké části seslaná na všechny automobilky snahou Evropský unie o co nejnižší produkci skleníkových plynů.

A že postupně upadá kvalita automobilů obecně, to je věc hospodářskýho vývoje a snahy na všem šetřit.

Preference každého uživatele jsou jen jeho věc, jestli tam někde diesel chce, ať si ho zaplatí, já tomu rozumím, příplatek značnej, ale co se spotřeby týče, ta je to opravdu někde jinde.

0/−1
29.11.2012 19:21

D93a47v68i67d 85R88y45c17h49e95t46s62k65ý 9576201420250

To je poměrně jednoduchý. 1.6 TDI je sice karikatura 1.9 TDI, ale vedle 1.2 HTP (teda pardón, MPI) a pasti na zákazníka jménem TSI je TDíčko opravdu jediná možná - byť nesmyslná - volba.

+1/0
29.11.2012 20:07

F29r27a87n74t57i30š74e56k 82V88o39m78á11č50k53a 1287224700

"Rapid je už pro náročnější motoristy..."  ;-D;-D;-D

Škoda, že jste tu perlu nedali hned na začátek. Mohl jsem si ušetřit čtení. A jistě nejen já...

+24/−1
29.11.2012 14:04

L18u70k94á81š 60K57m14e88n53t 5559817304580

Rapid je předražený. Za jeho cenu se dá koupit podstatně lepší vůz nižší střední. Navíc mne už ani nebaví pořád to vychvalování kufru škodovek. Do dnešní škodovky je pomalu lepší lidi naložit do kufru než na zadní sedadla. Ono většina lidí nestěhuje každý týden pračku. Většina lidí vozí v kufru pár zbytečností a občas pár igelitek s nákupem. 

Pokud je podle autora interiér Citróna jako z let 90., pak nevím z jakého století je ten příšerný středový panel v Rapidu. Jestli mi nějaké auto připomíná 15 let staré vozy, pak je to právě interiér Rapida. 

Ano,Citrón nemá odhlučnění, má gumovější řazení což měli Frantíci vždycky. Ale slušně vybavený s dieselem stojí stejně, jako Rapid se základním motorem a bez výbavy.Ono jestli za stejně velký a stejně vybavený vůz dám 270 tisíc nebo 350 tisíc, když kvalitou jsou na tom oba stejně, tak to je rozhodně slušný rozdíl.

Rapida si koupí jen škodovácký fanatik.Zkuste si proti testovanému Rapidu postavit něco se stejnou cenovkou a pak hledejte vítěze.

+25/−1
29.11.2012 13:19

F84r69a44n59t59a 22S65t28r90n85a78d 7555196445

Souhlas. Nám třeba pračku vždy přivezli z toho obchodu, kde jsme si jí koupili. A vynesli zdarma až do bytu. Dokonce si odvezli i tu starou, což nám slíbili už v obchodě.

A na stěhování praček rozhodně neměli nějakého kombíka ale Ford Transit :-)

+1/0
29.11.2012 17:47

K65a94r77e34l 90V56a86c25h59u63t 9703232989303

Já doufám, že vývojáři Citroenu na základě zkušenosti českých novinářů ještě ten posilovač DOLADÍ !!- a pak už tohle autíčko nebude mít chybu! ;-) R^ 

Pochopitelně tu sedanovskou přepážku asi těžko odstraní... s tou je třeba se jednoduše smířit. ;-)

+1/0
29.11.2012 12:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.