Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Sníh zasypává Česko, rychle do kurzu smyku

Přes půl roku jsme jezdili nejvýš v loužích, teď to začíná na silnici klouzat. Zimní obutí je samozřejmostí, jízda po ledu a sněhu má však svá pravidla. Recept, jak dojet, je jednoduchý: rozvážná jízda, opatrně na plynu i na brzdě a levačku pořád ve střehu na spojce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K22a49r20o12l 25K16o38l56e20č97a37n81s43k50ý 8878470370944

brzdiť prerušovane platí len u starých aut..ABS S EBD už prerušuju za vás..Vo väčšine pripadov stačí držať volant rovno a ubrať plyn..a hlavne jazdiť pomaly a na nižšom prevodovom stupni...ale uplne naj je cesta bez snehu a ladu...-))tak šťastnu cestu bez šmyku a havarii..

0/−1
1.12.2012 2:21

J51o27s70e96f 53B27r11o64ž44k28a 6714522878547

V článku se píše: zapomeňte na trhavé pohyby volantem. A ten radil na tom videu s tím volantem dělá co?Ve včerejší mfDNES, při vychvalování skvělého auta BMW řady 3, třeba p. Švidrnoch píše - ale při mírném náznaku smyku stačí lehce přidat plyn a srovná se. Nevím, jestli tím myslel smyk předku, nebo zadku? Najel jsem se vším možným přes 1,3 mil. km, ale jsou rady, kterým už přestávám nějak rozumět.

+1/0
30.11.2012 20:47

D30a76n97i38e54l 37H58a52r51a81b52i66š 5985863904795

nejlepsi zpusob jak zvladnout smyk je uvedomit si,ze je zima a jezdit pomaleji a opatrne.Fyziku clovek neoblbne ani zimnima gumama ani nicim jinym.

+5/0
30.11.2012 9:46

J37a74n 29D19l64o48u25h25ý 8956920113600

se zimákama se ti nemůže nic stát, ne ?

0/0
30.11.2012 11:09

K20a83r66e19l 82B61a66r51t59a91k 9986451985746

Svatá pravda. Bohužel mnohým dělá probléh tuto základní poučku pochopit. Když jim natlučou do hlavy, že mají zimáky, ABS, EDB a jiné zkratky, co je zázračně udrží na silnici.

+1/0
30.11.2012 12:09

V87l54a85d27i23m72í63r 90L95o33u78d88a 8807607826422

"Zimní obutí je samozřejmostí..." - samozřejmě, ovšem musí být poněkud důraznější zákon. Už jste přezuli, vy co máte pořád na svých škodovkách "kvalitní letní";-D?

0/−3
30.11.2012 8:42

P60a36v97e80l 41Z97a84j56í25č35e33k 8374760816300

nemam skodovku a jezdim ted celorocni... a ani na letnich nemam problem pokud nemaj nejaky typ uni desenu. Pneumatiky jsou docela vede a rozhodne to nelze pousalizovat slovem letni zimni jak nas v mediich masiruji

+1/−2
30.11.2012 9:22

P72a65v73e37l 70M19i74k87u86l17a 6288863436407

Já nemluvit řečí Vašeho kmene ;-)

+2/0
30.11.2012 12:36
Foto

D93a80v15i68d 27J41a71n47i27k 5426896685394

Tak a jak s automatem? to jsem se nejak nedocetl. Popripade rady by mohli byt rozdelene pro predni nahony, zadni nahony a 4x4 + kombinace manual/automat. takto je to clanek o nicem.

0/−2
30.11.2012 7:43

P87a49v35e23l 23Z12a15j32í17č33e21k 8324840486200

automat je kapku slozitejsi... ja osobne pokud jsou opravdu spatne podminky prechazim u automatu na manualni rezim... ma to jednu nevyhodu a to je absence spojky (rizeni prokluzu a odpojeni hnaciho ustroji od napravy v jekemkoliv rychlosti... osobne nesmi na N prekrocit rychlost 40km/h a muzu jet nejdal takto 10km) ale vyhoda zas je ze clovek muze ovladat jednou nohou brzdu druhou plyn takze prodlevy jsou vyrazne mensi. Jinak co se tyce ovladatelnosti je nejvetsi humus automat/predokolka s nozni brzdou.. tam to fakt chce hodne cviku

0/0
30.11.2012 9:27

J73i22ř20í 51P25e31l53n28á68ř 6595503586359

A ten manuální režim je ti k čemu? Nevím v čem jezdíš, ale většina automatických převodovek si v manuálním režimu stejně dělá co chce a nějaké excesy vůbec nehodlá povolovat. Navíc většina lidí neumí brzdit levou a pokoušet se o něco takového na ledu, to by byl mazec, takže to ovládání oběma nohama bych chtěl taky vidět... :-P

+2/0
30.11.2012 11:41

P48a40v46e11l 78S72t10a47v81j15a72n40í34k 1700736800561

Hmm, to jsem taky nepochopil ten "manuál". V běžných rychlostech je to jedno, jestli člověk má nebo nemá spojku a v rychlostech pod 30 km/h bez plynu už to stejně jede většinou bez připojeného pohonu, takže jakoby se sešlápnutou spojkou. Ze zoufalství by tam šel vrazit neutrál, ale nějak si neuvědomuju, že bych to někdy v životě potřeboval.

Snad jen kdo má těžkou nohu, tak se může rozjet na dvojku, aby neprokluzoval, ale toto jsem taky ještě nepoužil. Blbých 320 Nm v předohrabu snad není problém zkrotit. No a když nemám sporťák, tak si nebudu hrát v zatáčkách na hrdinu, ale pojedu jak člověk.

0/0
30.11.2012 17:01

M93a55r33e36k 53Š30v78u26b 8249791435307

Večer u interšpáru. Nejlepší kurz a zadarmo R^

0/−1
30.11.2012 6:48

J66a62n 72D53l79o83u75h86ý 8206530223470

tam mě vaděj ty sloupy....:-/;-)

+2/0
30.11.2012 11:10

O72s90k17a46r 20K90o59v78a46ř21í64k 8940343975930

Nač utrácet peníze,když si stačí zajet třeba na starou letištní plochu,zajezdit si tam a osahat si chování auta na sněhu.Ty rady v tom článku patří spíše začátečníkům,kteří ale v drtivé většině případů raději v takovémto počasí nevyjíždějí.Řidiči,kteří už nějaký ten pátek jezdí ví co a jak.

Nicméně školy smyku jsou dle mého názoru tak trošku zbytečné.Ono je rozdíl zvládnout smyk na otevřené cvičné ploše s instruktorem po boku,který dává rady a hrozí maximálně vyvrácení kuželů.Ale když se něco semele v běžném provozu a jde o vteřiny,tak se u člověka v drtivé většině projeví pud sebezáchovy.

+4/−4
29.11.2012 21:35

P19a66v83e64l 91Z65a27j24í51č10e86k 8534860966930

Nesouhlasim... kazdy by mel prave v techto situacich mit zazite automatismy ktere mu bez premysleni pomohou tyto situace zvladnout.

0/0
30.11.2012 9:19

O46s50k42a84r 63K61o23v41a16ř33í30k 8630823545970

jistě,nepopírám...ale je to o cviku.Ne o hodině s instruktorem.

0/0
30.11.2012 13:00

M65a29r35e87k 30H81r54u76b64y 6467332461718

Instruktor pomuze, aby sis to nenacvicil spatne. Viz oblibeny mytus o rucni brzde v zatacce a podobne ;-)

0/0
30.11.2012 21:35

J81a52n 73D23l61o48u43h42ý 8956350773410

když mě z Ruzyně vyhnali, že tam má přistát nějaký džumbo. ;-D

+2/0
30.11.2012 11:08

O70s11k43a68r 53K32o67v71a97ř40í74k 8210613225130

;-D

0/0
30.11.2012 12:59

M18i84c57h94a81l 85Z57e81t40e80k 3838242790487

Jj, Lancia Delta HF - nádherné auto, je vidět, že Giugiaro uměl a umí auta dodnes.

+7/−2
29.11.2012 21:02

D56a69v92i56d 56D58o79b21e17š 3215232647

Rady nejsou špatný, ale ta fotka Lancie -už kvůli ní stál ten článek za napsání :)

+7/−1
29.11.2012 20:23

M74i73l50a76n 62Š61v49a45g34r56o47v39s94k54ý 9232299135878

Tie rady... V priebehu 2 sekúd som ležal na boku. Asi sekundu človekú trvá, kým pochopí, že sa niečo deje. Takže tie všetky spojky a kontry - to sa dá robiť tak na letisku pokropenom vodou.  ;-D

0/−13
29.11.2012 20:29

K68a17r87e33l 51B70a80r63t15a62k 9336961775466

Koukám, milý pane, že jste vůbec nic nepochopil.Rv

+11/−1
29.11.2012 20:31

M80i27l21a83n 41Š62v27a32g74r44o23v98s31k62ý 9612119455608

Nešlo by to šířeji? ;-D

0/−9
29.11.2012 20:32

K17a28r51e15l 76B51a32r78t94a97k 9556851225366

Průměrný inteligentní člověk ví, co zde píšete za bláboly. Ozaj!

+9/−1
29.11.2012 22:26

P78a10v58e77l 43Z39a86j49í69č46e42k 8524190516490

dobry ridic to ceka a citi dopredu... a pokud si neni jisty a ma na to auto je lepsi to jed rizene bokem nez cekat kdy se to samo urve aspon ja to tak delam.

0/0
30.11.2012 9:28

P28a12v14e27l 71S88t58a94v74j49a69n60í62k 1670296760871

Nojo řízeně, jenže pokud se to nějak zvrtne, tak zase náraz bokem je to nejlepší co může být. Vzhledem k tomu, že většina lidí má předohrab, tak ty jízdy bokem jsou fakt "výhra".

0/0
30.11.2012 17:04

K32a85r29e30l 14B82a67r16t72a67k 9576141725336

R^ Ano, Lancia Delta. Koukám, že jste také pamětník. Rok 1987 byl dobrý ročníkR^

+13/−1
29.11.2012 20:29

P41e79t39r 76N95ě51m67e49c 4470303150827

Rady, že je lepší podřazovat, než brzdit mají být dobré? Pokud to někdo udělá necitlivě, nejlépe s dieslem, tam se dočká zablokovaných hnacích kol, dnes nejčastěji předních. Některá auta to dokáží detekovat a dokáží tomu zabránit, uměla to tuším už Octavie I, systém se jmenuje MSR. Ne všechna auta ale tento systém mají, za to většina aut má ABS. Pokud někdo necitlivě hamstne na brzdu, ABS to dá do kupy.

+2/−9
29.11.2012 21:02

P38a72v77e34l 81Š50e69d53l30b32a32u28e23r 7288451212985

Existuje přece meziplyn, myslím ten opravdový, vyřadit, pustit spojku, šlápnout na plyn, zařadit a spojku rychle pustit. Trocha cviku, otáčky "sedí," auto bez škubnutí brzdí motorem. Jde to udělat opravdu rychle, funguje to bez potíží. Ale chápu, že to dneska málokdo používá a umí. Stačila autoškola na V3S a dva roky praxe pro zábavu s městským autobusem s řadící pákou :-)

+2/−1
30.11.2012 0:23

P31e10t89r 12N25ě37m79e33c 4890323340307

Já tak řadím, praxi mám z náklaďáku a taky autobusu, ale znáte někoho, kdo řídí jen osobák a umí to?

+1/−1
30.11.2012 7:58

P82a48v97e25l 30S54t93a37v47j85a17n44í28k 1120196570201

Já tak řadíval v zimě, kdy byl trochu tužší olej v převodovce. Dolů pochopitelně taky, neb spojkové obložení není levné, ale pak už mě to časem nějak omrzelo, protože se stejně většinou motám po městě, a tak už používám automat. Nemám spojku a nemusím furt kvedlat.

0/0
30.11.2012 17:08

M63a76r15e55k 49H25r29u24b80y 6227452971118

S meziplynem dneska radi malokdo. Ovsem pri pohledu na cenu dvouhmotovych setrvacniku se tohle umeni zase dostane do kurzu ;-)

0/0
30.11.2012 21:37







Najdete na iDNES.cz