Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sníh zasypává Česko, rychle do kurzu smyku

Přes půl roku jsme jezdili nejvýš v loužích, teď to začíná na silnici klouzat. Zimní obutí je samozřejmostí, jízda po ledu a sněhu má však svá pravidla. Recept, jak dojet, je jednoduchý: rozvážná jízda, opatrně na plynu i na brzdě a levačku pořád ve střehu na spojce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

K20a90r79o18l 53K93o57l35e62č71a73n29s61k18ý 8138820800834

brzdiť prerušovane platí len u starých aut..ABS S EBD už prerušuju za vás..Vo väčšine pripadov stačí držať volant rovno a ubrať plyn..a hlavne jazdiť pomaly a na nižšom prevodovom stupni...ale uplne naj je cesta bez snehu a ladu...-))tak šťastnu cestu bez šmyku a havarii..

0/−1
1.12.2012 2:21

J95o64s43e27f 51B71r97o61ž25k98a 6234742178417

V článku se píše: zapomeňte na trhavé pohyby volantem. A ten radil na tom videu s tím volantem dělá co?Ve včerejší mfDNES, při vychvalování skvělého auta BMW řady 3, třeba p. Švidrnoch píše - ale při mírném náznaku smyku stačí lehce přidat plyn a srovná se. Nevím, jestli tím myslel smyk předku, nebo zadku? Najel jsem se vším možným přes 1,3 mil. km, ale jsou rady, kterým už přestávám nějak rozumět.

+1/0
30.11.2012 20:47

D21a44n57i19e73l 22H81a86r27a58b26i93š 5545223734305

nejlepsi zpusob jak zvladnout smyk je uvedomit si,ze je zima a jezdit pomaleji a opatrne.Fyziku clovek neoblbne ani zimnima gumama ani nicim jinym.

+5/0
30.11.2012 9:46

J28a27n 51D94l73o22u15h55ý 8566620663810

se zimákama se ti nemůže nic stát, ne ?

0/0
30.11.2012 11:09

K94a95r19e62l 57B98a22r29t95a67k 9356701205836

Svatá pravda. Bohužel mnohým dělá probléh tuto základní poučku pochopit. Když jim natlučou do hlavy, že mají zimáky, ABS, EDB a jiné zkratky, co je zázračně udrží na silnici.

+1/0
30.11.2012 12:09

V81l56a98d91i54m14í17r 12L35o92u55d88a 8897257706442

"Zimní obutí je samozřejmostí..." - samozřejmě, ovšem musí být poněkud důraznější zákon. Už jste přezuli, vy co máte pořád na svých škodovkách "kvalitní letní";-D?

0/−3
30.11.2012 8:42

P14a27v65e28l 29Z45a63j30í83č90e64k 8734180976300

nemam skodovku a jezdim ted celorocni... a ani na letnich nemam problem pokud nemaj nejaky typ uni desenu. Pneumatiky jsou docela vede a rozhodne to nelze pousalizovat slovem letni zimni jak nas v mediich masiruji

+1/−2
30.11.2012 9:22

P82a69v13e12l 31M72i10k62u73l36a 6908883176367

Já nemluvit řečí Vašeho kmene ;-)

+2/0
30.11.2012 12:36
Foto

D63a52v32i39d 79J96a89n65i91k 5276636365624

Tak a jak s automatem? to jsem se nejak nedocetl. Popripade rady by mohli byt rozdelene pro predni nahony, zadni nahony a 4x4 + kombinace manual/automat. takto je to clanek o nicem.

0/−2
30.11.2012 7:43

P38a34v29e25l 46Z60a84j57í68č16e55k 8664420816540

automat je kapku slozitejsi... ja osobne pokud jsou opravdu spatne podminky prechazim u automatu na manualni rezim... ma to jednu nevyhodu a to je absence spojky (rizeni prokluzu a odpojeni hnaciho ustroji od napravy v jekemkoliv rychlosti... osobne nesmi na N prekrocit rychlost 40km/h a muzu jet nejdal takto 10km) ale vyhoda zas je ze clovek muze ovladat jednou nohou brzdu druhou plyn takze prodlevy jsou vyrazne mensi. Jinak co se tyce ovladatelnosti je nejvetsi humus automat/predokolka s nozni brzdou.. tam to fakt chce hodne cviku

0/0
30.11.2012 9:27

J65i65ř54í 19P72e40l75n63á10ř 6315843676499

A ten manuální režim je ti k čemu? Nevím v čem jezdíš, ale většina automatických převodovek si v manuálním režimu stejně dělá co chce a nějaké excesy vůbec nehodlá povolovat. Navíc většina lidí neumí brzdit levou a pokoušet se o něco takového na ledu, to by byl mazec, takže to ovládání oběma nohama bych chtěl taky vidět... :-P

+2/0
30.11.2012 11:41

P84a78v46e19l 13S19t72a10v45j11a70n72í70k 1750786940631

Hmm, to jsem taky nepochopil ten "manuál". V běžných rychlostech je to jedno, jestli člověk má nebo nemá spojku a v rychlostech pod 30 km/h bez plynu už to stejně jede většinou bez připojeného pohonu, takže jakoby se sešlápnutou spojkou. Ze zoufalství by tam šel vrazit neutrál, ale nějak si neuvědomuju, že bych to někdy v životě potřeboval.

Snad jen kdo má těžkou nohu, tak se může rozjet na dvojku, aby neprokluzoval, ale toto jsem taky ještě nepoužil. Blbých 320 Nm v předohrabu snad není problém zkrotit. No a když nemám sporťák, tak si nebudu hrát v zatáčkách na hrdinu, ale pojedu jak člověk.

0/0
30.11.2012 17:01

M32a34r39e57k 83Š47v61u97b 8809531655937

Večer u interšpáru. Nejlepší kurz a zadarmo R^

0/−1
30.11.2012 6:48

J52a61n 45D39l10o88u28h31ý 8766300333770

tam mě vaděj ty sloupy....:-/;-)

+2/0
30.11.2012 11:10

O44s91k64a19r 17K11o66v15a87ř30í35k 8300453255540

Nač utrácet peníze,když si stačí zajet třeba na starou letištní plochu,zajezdit si tam a osahat si chování auta na sněhu.Ty rady v tom článku patří spíše začátečníkům,kteří ale v drtivé většině případů raději v takovémto počasí nevyjíždějí.Řidiči,kteří už nějaký ten pátek jezdí ví co a jak.

Nicméně školy smyku jsou dle mého názoru tak trošku zbytečné.Ono je rozdíl zvládnout smyk na otevřené cvičné ploše s instruktorem po boku,který dává rady a hrozí maximálně vyvrácení kuželů.Ale když se něco semele v běžném provozu a jde o vteřiny,tak se u člověka v drtivé většině projeví pud sebezáchovy.

+4/−4
29.11.2012 21:35

P31a62v70e51l 21Z90a55j79í17č28e21k 8344450786160

Nesouhlasim... kazdy by mel prave v techto situacich mit zazite automatismy ktere mu bez premysleni pomohou tyto situace zvladnout.

0/0
30.11.2012 9:19

O45s11k57a19r 33K15o13v68a42ř71í45k 8630363465720

jistě,nepopírám...ale je to o cviku.Ne o hodině s instruktorem.

0/0
30.11.2012 13:00

M25a13r78e52k 13H75r54u66b61y 6367332111198

Instruktor pomuze, aby sis to nenacvicil spatne. Viz oblibeny mytus o rucni brzde v zatacce a podobne ;-)

0/0
30.11.2012 21:35

J39a10n 82D54l80o51u51h29ý 8846430673450

když mě z Ruzyně vyhnali, že tam má přistát nějaký džumbo. ;-D

+2/0
30.11.2012 11:08

O96s57k67a81r 78K28o20v25a79ř80í47k 8190423105620

;-D

0/0
30.11.2012 12:59

M41i35c12h52a71l 77Z79e67t32e42k 3458802800647

Jj, Lancia Delta HF - nádherné auto, je vidět, že Giugiaro uměl a umí auta dodnes.

+7/−2
29.11.2012 21:02

D31a72v82i93d 19D44o40b56e19š 3925532537

Rady nejsou špatný, ale ta fotka Lancie -už kvůli ní stál ten článek za napsání :)

+7/−1
29.11.2012 20:23

M81i97l24a29n 11Š17v71a19g51r66o52v18s64k91ý 9342789875248

Tie rady... V priebehu 2 sekúd som ležal na boku. Asi sekundu človekú trvá, kým pochopí, že sa niečo deje. Takže tie všetky spojky a kontry - to sa dá robiť tak na letisku pokropenom vodou.  ;-D

0/−13
29.11.2012 20:29

K55a85r74e43l 98B25a26r45t58a16k 9536961935546

Koukám, milý pane, že jste vůbec nic nepochopil.Rv

+11/−1
29.11.2012 20:31

M42i77l33a35n 84Š33v28a25g79r73o92v22s31k26ý 9502109795478

Nešlo by to šířeji? ;-D

0/−9
29.11.2012 20:32

K31a40r15e39l 97B94a33r79t30a84k 9896361595446

Průměrný inteligentní člověk ví, co zde píšete za bláboly. Ozaj!

+9/−1
29.11.2012 22:26

P22a55v23e19l 59Z56a54j62í38č31e67k 8584630346320

dobry ridic to ceka a citi dopredu... a pokud si neni jisty a ma na to auto je lepsi to jed rizene bokem nez cekat kdy se to samo urve aspon ja to tak delam.

0/0
30.11.2012 9:28

P13a23v42e64l 52S26t56a32v12j72a93n36í88k 1100476940931

Nojo řízeně, jenže pokud se to nějak zvrtne, tak zase náraz bokem je to nejlepší co může být. Vzhledem k tomu, že většina lidí má předohrab, tak ty jízdy bokem jsou fakt "výhra".

0/0
30.11.2012 17:04

K82a65r62e85l 13B94a86r69t86a74k 9846521105756

R^ Ano, Lancia Delta. Koukám, že jste také pamětník. Rok 1987 byl dobrý ročníkR^

+13/−1
29.11.2012 20:29

P37e74t25r 94N62ě86m23e27c 4790693380657

Rady, že je lepší podřazovat, než brzdit mají být dobré? Pokud to někdo udělá necitlivě, nejlépe s dieslem, tam se dočká zablokovaných hnacích kol, dnes nejčastěji předních. Některá auta to dokáží detekovat a dokáží tomu zabránit, uměla to tuším už Octavie I, systém se jmenuje MSR. Ne všechna auta ale tento systém mají, za to většina aut má ABS. Pokud někdo necitlivě hamstne na brzdu, ABS to dá do kupy.

+2/−9
29.11.2012 21:02

P86a56v82e60l 35Š49e31d29l62b69a50u66e50r 7368381692655

Existuje přece meziplyn, myslím ten opravdový, vyřadit, pustit spojku, šlápnout na plyn, zařadit a spojku rychle pustit. Trocha cviku, otáčky "sedí," auto bez škubnutí brzdí motorem. Jde to udělat opravdu rychle, funguje to bez potíží. Ale chápu, že to dneska málokdo používá a umí. Stačila autoškola na V3S a dva roky praxe pro zábavu s městským autobusem s řadící pákou :-)

+2/−1
30.11.2012 0:23

P56e68t57r 26N30ě92m59e61c 4340323980407

Já tak řadím, praxi mám z náklaďáku a taky autobusu, ale znáte někoho, kdo řídí jen osobák a umí to?

+1/−1
30.11.2012 7:58

P95a51v45e16l 43S65t30a82v40j91a34n26í60k 1540176220551

Já tak řadíval v zimě, kdy byl trochu tužší olej v převodovce. Dolů pochopitelně taky, neb spojkové obložení není levné, ale pak už mě to časem nějak omrzelo, protože se stejně většinou motám po městě, a tak už používám automat. Nemám spojku a nemusím furt kvedlat.

0/0
30.11.2012 17:08

M54a94r45e86k 87H20r14u80b96y 6387392611668

S meziplynem dneska radi malokdo. Ovsem pri pohledu na cenu dvouhmotovych setrvacniku se tohle umeni zase dostane do kurzu ;-)

0/0
30.11.2012 21:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.