Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mercedesu na celý život je dnes třicet. A pořád má skvělou formu

Typ 190 byl zamýšlen jako auto pro maminky, které s ním budou jezdit po nákupech a rozvážet děti do školy. Nakonec jej ale objevily hlavně starší ročníky. Píše se 7. prosinec 1982 a firma Daimler-Benz právě vstupuje do segmentu střední třídy. S autem, na které se jeho majitel i po třiceti letech provozu může spolehnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M34i67c49h75a77l 50Z25e86t34e41k 3928152430877

Jediná opravdová legenda od Merclu je W124/E500. Geny od Porsche a jízdní schopnosti dálničního bouracího kladiva...;-)

+1/0
9.12.2012 22:08

M61a85r79t81i27n 52P44r34a45v83d65a 8981278968567

Co zmínit, že Mercedes si pro 190ku nechal ten šestnáctiventilový čtyřválec postavit od Cosworthu, který mu první hlavy motorů také vyráběl? Na začátku 80. let totiž Mercedes-Benz hodlal model 190 E nasadit do rallye.  Proto se obrátil na Cosworth s žádostí, aby mu připravil motor o výkonu 320 koní pro použití v automobilových soutěžích. Během té doby ale Audi do světových soutěží nasadilo své Quattro s přeplňovaným motorem a pohonem všech kol a Mercedes-Benz pochopil, že na ně 190 E 2.3-16 nemá. Tak alespoň 190 E 2.3-16 nasadil jako závodní vůz pro okruhový pohár německého DTM.

+3/0
8.12.2012 11:13

M60a36r95t60i59n 73P17u63c55h70e35r38n97a 9317850299937

Priplatkove ABS, to se mi nezda. Pokud vim tak 190 byla prvni seriove vyrabene auto s ABS v zakladu. Bez ABS jsem ji jeste nevidel... Ad zadni naprava - opravdu dokonalost, jeste dneska je mnohem lepsi nez u spousty soucasnych aut... Pripomel bych jeste take inovaci s jednim steracem (byl i na W123), mrzi me, ze uz to na novych modelech nedelaji. Setre vetsi plochu, problem obcas nastaval s pistkem uvnitr, chtelo to pred zimou vzdycky prostriknout olejem.. Diky za clanek!

+4/−1
8.12.2012 10:35

L64i78b67o79r 38B38a62š67t45ý98ř 9329651197785

Já mám tyhle staré vozy rád,při troše péče jsou k neutahání.Mám 3 roky starou octávku a 25 let staré mondeo-první model GPN z Anglie tak mám srovnání.Problémy které jsem řešil na novém voze se u dědečka prostě nevyskytují.

Je smutné že ve spotřebě,spolehlivosti,ceně náhradních dílů,atd. to prohrává relativně nové auto,katalyzátor to nevytrhne.Nové technologie,elektronika jsou fajn ale pokud se použije nekvalitní nebo poddimenzovaný materiál který neunese dlouhodobější zátěž je to na nic.Dnešní vozy se nevyrábí aby jezdily 25 let bez problémů ale proto aby se každých deset let měnily za nové a mezitím daly vydělat servisům a výrobcům nd.:-/

+6/0
8.12.2012 9:36

K33a27r39e73l 15H95a54n83o24u54s32e33k 6206917246451

jako malý jsem měl katalogy veškeré produkce mercedesů... kam se na to hrabal Playboy......

+6/−1
7.12.2012 17:59

M63a71r43t47i39n 75C31h96a43r91v24á73t 1843967460911

A kolik mělo ,,bitů" ? ))

0/−7
7.12.2012 15:27

M11a20r67t56i79n 32C49h80a64r22v56á14t 1273707520981

To patřilo pod první příspěvek.... jinak jsem vyznavačem této značky, ale tohle auto se mi nikdy nelíbilo, ani jsem ho neměl, prostě takový moc jednuduchý, oplastovaný atd., k Mercedesu mi to nesedělo.

+1/−3
7.12.2012 15:30

M95a72r11t46i44n 85H86r62o51m17a62s 5618686496697

těch bitů v tom bitelným MB bylo 190, vždyť to tam všude píšou :)

+6/−1
7.12.2012 15:44

P34a86v28e89l 14G77a55v78l41á32k 5621827278283

a vtěch lepších bylo až 220 MB

0/−1
7.12.2012 16:04

M26a79r72t49i25n 77H21r95o98m56a25s 5338156156727

někdy až 190 E(xtra) MB

0/−1
7.12.2012 16:09

M68a87r21t24i52n 32H27r97o79m48a30s 5498936686247

a u nás embéčka, tisícovky a stovky.....jo zlatý komunisti :)

+7/−2
7.12.2012 15:21

M81i13r69o43s34l36a89v 21B53u71d57a 9382872707732

V roce 1982?To co píšeš bylo snad o 10 - 20 let dříve, ne8-o

+2/−3
7.12.2012 16:41

L79i71b50o16r 71H43o50s67a73k 3955982814916

No jasne, to uz byla uplne jina kvalitativni trida - Skoda 120 ;-D

+4/0
7.12.2012 23:33

J93o37s27e36f 83V74o22s63i70c79k45y 4783757676523

Nechapu jak mohlo autorovi unknout, ze Mercedes 190 je dnes starsi 50.let ? MB 190D byl prece nejprodavanejsim MB v 60.letech. Jeste se vyrabel MB 220, ale tech jiz tolik nebylo. Mimochodem v te dobe 190 , to byla velikost motoru, 1900cc. Bitelne tenkrat byvaly, to ano. Ale za cenu toho, ze to take byly daleko nejtezsi vozy ve sve kategorii (velikosti) .

+1/−4
7.12.2012 15:05

R94a92d39e36k 16F67r57a98n87c96k 2793401443946

MB 190 rozhodně není starý padesát let, ale je to tak jak píše autor článku. 190 bylo typové označení. Objem motoru byl uváděn za označením 190, např. 190  2,0 apodobně. U motorů se vstřikováním se používalo označování 190 E, u dieselů pak 190 D. Pár informací zde http://www.mercedes-classic.cz/w201/modely.php

+5/−1
7.12.2012 18:02

J46o35s54e96f 20V58o43s39i11c13k95y 4613267116693

Ja mam na mysli toho velkeho 190D s kridelky na zadnich blatnicich ! Ty vase web stranky nezahrnuji 60.leta.

0/−2
7.12.2012 21:35

D69a91n67i82e25l 78H12a68r54a85b42i45š 5385393394135

to se pouziva dnes,napr muj CLK 230 ma 2295 ccm,jak to bylo kdysi nevim,ale ted je to takhle

0/−2
7.12.2012 19:54

M44a77r67t33i53n 89P81u64c18h19e64r90n36a 9407530519567

C200 CDI a C220 CDI např, stejny motor 2195 ccm, akorad jina ridici jednotka... ;-D

0/0
8.12.2012 12:00

D38a27n14i22e57l 28H26a43r66a10b21i77š 5235143104715

no vidis,tak uz je to zase jinak

0/−1
8.12.2012 12:33

P10e60t83r 57G77a25z79d20a 6138732169247

No vidis a ja bych te tipnul na feliciu .....

+2/0
8.12.2012 22:34







Najdete na iDNES.cz