Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mercedesu na celý život je dnes třicet. A pořád má skvělou formu

Typ 190 byl zamýšlen jako auto pro maminky, které s ním budou jezdit po nákupech a rozvážet děti do školy. Nakonec jej ale objevily hlavně starší ročníky. Píše se 7. prosinec 1982 a firma Daimler-Benz právě vstupuje do segmentu střední třídy. S autem, na které se jeho majitel i po třiceti letech provozu může spolehnout.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M96i62c97h93a31l 67Z93e56t38e29k 3658762160367

Jediná opravdová legenda od Merclu je W124/E500. Geny od Porsche a jízdní schopnosti dálničního bouracího kladiva...;-)

+1/0
9.12.2012 22:08

M25a65r57t64i35n 69P57r24a15v81d77a 8961758958217

Co zmínit, že Mercedes si pro 190ku nechal ten šestnáctiventilový čtyřválec postavit od Cosworthu, který mu první hlavy motorů také vyráběl? Na začátku 80. let totiž Mercedes-Benz hodlal model 190 E nasadit do rallye.  Proto se obrátil na Cosworth s žádostí, aby mu připravil motor o výkonu 320 koní pro použití v automobilových soutěžích. Během té doby ale Audi do světových soutěží nasadilo své Quattro s přeplňovaným motorem a pohonem všech kol a Mercedes-Benz pochopil, že na ně 190 E 2.3-16 nemá. Tak alespoň 190 E 2.3-16 nasadil jako závodní vůz pro okruhový pohár německého DTM.

+3/0
8.12.2012 11:13

M54a96r18t77i61n 18P87u46c85h63e77r50n29a 9667960149277

Priplatkove ABS, to se mi nezda. Pokud vim tak 190 byla prvni seriove vyrabene auto s ABS v zakladu. Bez ABS jsem ji jeste nevidel... Ad zadni naprava - opravdu dokonalost, jeste dneska je mnohem lepsi nez u spousty soucasnych aut... Pripomel bych jeste take inovaci s jednim steracem (byl i na W123), mrzi me, ze uz to na novych modelech nedelaji. Setre vetsi plochu, problem obcas nastaval s pistkem uvnitr, chtelo to pred zimou vzdycky prostriknout olejem.. Diky za clanek!

+4/−1
8.12.2012 10:35

L79i27b48o75r 92B62a75š96t33ý82ř 9569251257335

Já mám tyhle staré vozy rád,při troše péče jsou k neutahání.Mám 3 roky starou octávku a 25 let staré mondeo-první model GPN z Anglie tak mám srovnání.Problémy které jsem řešil na novém voze se u dědečka prostě nevyskytují.

Je smutné že ve spotřebě,spolehlivosti,ceně náhradních dílů,atd. to prohrává relativně nové auto,katalyzátor to nevytrhne.Nové technologie,elektronika jsou fajn ale pokud se použije nekvalitní nebo poddimenzovaný materiál který neunese dlouhodobější zátěž je to na nic.Dnešní vozy se nevyrábí aby jezdily 25 let bez problémů ale proto aby se každých deset let měnily za nové a mezitím daly vydělat servisům a výrobcům nd.:-/

+6/0
8.12.2012 9:36

K91a96r44e82l 32H57a98n53o28u36s28e70k 6106577286381

jako malý jsem měl katalogy veškeré produkce mercedesů... kam se na to hrabal Playboy......

+6/−1
7.12.2012 17:59

M56a18r77t60i26n 58C56h45a60r44v42á79t 1383347400301

A kolik mělo ,,bitů" ? ))

0/−7
7.12.2012 15:27

M70a39r84t52i83n 82C73h56a27r35v98á22t 1563317610271

To patřilo pod první příspěvek.... jinak jsem vyznavačem této značky, ale tohle auto se mi nikdy nelíbilo, ani jsem ho neměl, prostě takový moc jednuduchý, oplastovaný atd., k Mercedesu mi to nesedělo.

+1/−3
7.12.2012 15:30

M77a94r35t48i47n 63H16r43o50m97a32s 5868246296257

těch bitů v tom bitelným MB bylo 190, vždyť to tam všude píšou :)

+6/−1
7.12.2012 15:44

P92a95v97e10l 69G71a75v53l73á43k 5311437908583

a vtěch lepších bylo až 220 MB

0/−1
7.12.2012 16:04

M44a88r38t82i25n 11H43r97o91m81a16s 5338516126847

někdy až 190 E(xtra) MB

0/−1
7.12.2012 16:09

M60a86r41t96i19n 15H26r58o31m90a54s 5128506616157

a u nás embéčka, tisícovky a stovky.....jo zlatý komunisti :)

+7/−2
7.12.2012 15:21

M26i30r25o83s15l19a92v 14B98u27d81a 9942142257932

V roce 1982?To co píšeš bylo snad o 10 - 20 let dříve, ne8-o

+2/−3
7.12.2012 16:41

L46i30b72o67r 22H56o88s45a80k 3535282404176

No jasne, to uz byla uplne jina kvalitativni trida - Skoda 120 ;-D

+4/0
7.12.2012 23:33

J90o69s98e91f 45V85o65s84i17c66k95y 4753677816423

Nechapu jak mohlo autorovi unknout, ze Mercedes 190 je dnes starsi 50.let ? MB 190D byl prece nejprodavanejsim MB v 60.letech. Jeste se vyrabel MB 220, ale tech jiz tolik nebylo. Mimochodem v te dobe 190 , to byla velikost motoru, 1900cc. Bitelne tenkrat byvaly, to ano. Ale za cenu toho, ze to take byly daleko nejtezsi vozy ve sve kategorii (velikosti) .

+1/−4
7.12.2012 15:05

R78a36d20e22k 42F36r53a34n38c81k 2493581373836

MB 190 rozhodně není starý padesát let, ale je to tak jak píše autor článku. 190 bylo typové označení. Objem motoru byl uváděn za označením 190, např. 190  2,0 apodobně. U motorů se vstřikováním se používalo označování 190 E, u dieselů pak 190 D. Pár informací zde http://www.mercedes-classic.cz/w201/modely.php

+5/−1
7.12.2012 18:02

J44o39s86e78f 84V22o39s28i89c58k27y 4583187396623

Ja mam na mysli toho velkeho 190D s kridelky na zadnich blatnicich ! Ty vase web stranky nezahrnuji 60.leta.

0/−2
7.12.2012 21:35

D75a91n53i73e56l 65H53a43r16a96b80i47š 5445693204955

to se pouziva dnes,napr muj CLK 230 ma 2295 ccm,jak to bylo kdysi nevim,ale ted je to takhle

0/−2
7.12.2012 19:54

M37a37r10t71i36n 19P95u82c69h13e60r46n61a 9937820279237

C200 CDI a C220 CDI např, stejny motor 2195 ccm, akorad jina ridici jednotka... ;-D

0/0
8.12.2012 12:00

D70a61n88i94e83l 80H27a89r95a79b81i14š 5735933584795

no vidis,tak uz je to zase jinak

0/−1
8.12.2012 12:33

P61e88t30r 17G66a35z66d95a 6708132529157

No vidis a ja bych te tipnul na feliciu .....

+2/0
8.12.2012 22:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.