Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEOAUTOŠKOLA: Jak zastavit, když je na brzdění pozdě

Ledovku a sníh po dnech ve sněhových závějích slibují řidičům na tento víkend meteorologové. Největší potíž bývá na uklouzané, sněhem pokryté silnici zastavit. Brzděte s koly rovně, netočte moc volantem a když už víte, že to neubrzdíte, hledejte měkkou závěj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P39a68v70e47l 61O12d38r95a83z87i14l 6944409407490

Jo a jak se z místa řidiče pozná měkká závěj? Respektive jak se pozná, že pod tou krásně oblou haldou sněhu není sloupek, mostek, svodidla či jiné podobné překvápko?

0/0
19.12.2012 20:23

R65i42c46h84a57r26d 24P32o43d55z11i64m51e12k 2941347486

Už když lezeš do auta, tak asi víš jestli mrzne jen praští nebo je napadaný půl metru čerstvýho prašanu. Takže měkká závěj se pozná většinou celkem lehce. Osobně brzdění o hluboký sníh nebo škrtnutím o závěj používám a už mi to několikrát pomohlo. Auto se tím dá velice rychle rapidně zpomalit. Nedávno jsem viděl jednoho řidiče na baterky jak na naprosto ledovatý vozovce nedobrzdil a naboural auto před sebou ačkoliv měl po pravý straně sněhovou závěj o kterou mohl v klidu zastavit aniž by se cokoliv stalo.

0/0
20.12.2012 8:59

P22a94v70e57l 77O97d51r63a26z96i56l 6224409987340

Hmm... si nechtěl odřít auto ;-)

Jo, když lezu do auta, tak vím, jak je, ale pak jsem najednou o 150 km dál a o 500 metrů vejš a tam to může být jinak ;-)

0/0
20.12.2012 12:56

R46i39c54h60a84r46d 73P20o24d45z36i90m59e47k 2851927876

Spíš to bylo řidičský jelito. Souhlasím, že o 150 km dál to může vypadat jinak. Nicméně konzistence závěje se dá odhadnout i z auta docela dobře. Jestli je to čerstvě shrnutý sníh, který je mokrý nebo prašan nebo jestli je to už přemrzlá týden stará závěj tvrdá jako šutr. Taky to nechce hodit tam šipku, ale jak radí ve videu najíždět tam pozvolna a mírným úhlem. Pokud možno tak, abych se tam odsud byl schopný vlastníma silama vyhrabat. ;-)

0/0
20.12.2012 14:50

P63a65v82e45l 69O91d86r44a93z30i41l 6294679197130

Jojo, tak to je.:-)

0/0
20.12.2012 20:45

P44a49v12e47l 84O56d21r50a16z90i26l 6394139677580

No, nejlepší je jet pomalu, když si člověk není jistej. Jasně, místaznalé spěchaly to vytáčí, ale holt takovej už je život.

Jinak tedy ručku na předek měly jenom některé saaby, já měl a mám ručku na zadní.

0/0
19.12.2012 20:20

R74i25c88h75a47r66d 25P89o25d41z89i55m35e33k 2451827296

Mno některý "moderní" auta za příplatek nabízí elektronickou ruční brzdu, která tuším brzdí všechny 4 kola. Osobně bych si takový auto prostě nekoupil nebo si klidně připlatil za manuální parkovací brzdu. BTW ruční brzdu na předek měl taky Oltcit.

0/0
20.12.2012 9:02

J45a53r24o63s44l59a22v 79H45r38n13č14í12ř 1251104604375

V zimě každý znás musí upravit styl jízdy, ale na konci článku se říká, že bohužel některé auta mají ručku vpředu, mám takové auto. Máte někdo zkušenosti? Ještě jsem nenašel odvahu jí zkoušet ani na otevřeném prázdném parkovišti :( Dík

0/−2
17.12.2012 13:39

T39o86m51á72š 90H29r58u85b16ý 4933110841276

Když se ti "kousnou" přední kola (zabržděná přední kola), tak pojedeš dál k překážce s předními koly ve smyku a nebudeš mít šanci se vyhnout. Auto dokonce nepřejde ani do toho přetáčivého smyku. Zaseklá přední kola nefungují ani jako lyžiny, takže nepomůže ani plný rejd. Přední kola ztrácející trakci nedokážou přenést sílu potřebnou ke změně směru jízdy na vozovku a je jedno jestli při prudké akceleraci, nebo brždění (Kamova adhezní kružnice). Proto se v článku doporučuje brzdit jen při jízdě rovně a při samotném vyhýbacím manévru brzdu povolit.

0/0
19.12.2012 9:18

R18i96c63h67a24r44d 21P80o38d63z66i30m86e86k 2211387746

Proboha co to je za popelnici, že to má ručku na přední kola? Dobře že jste nenašel odvahu. Tak ji ani nehledejte a nezkoušejte to. Ručka na předních kolech je Vám v zimě naprosto k ničemu.

0/0
20.12.2012 9:04

T54o74m94á15š 94H76r11u53b33ý 4643760381646

Nechci se nikoho dotknout, ale kdo tohle nezná, nebo neumí, v zimě nemá obě ruce na volantu a nedává pozor co se děje s autem a na silnici kolem něj, tak nemá za volantem co dělat. A to ani v létě. Řidičák vám, nebo dalším účastníkům silničního provozu, život nevrátí a upřímě všem by se nám jezdilo mnohem lépe, kdyby na silnicích ubylo těch, kteří na to v zimě nemají (tím chci říct, zůstaňte doma v teple u rodiny).

+4/−2
17.12.2012 9:55

P67a94v16e48l 57O85d26r26a58z57i86l 6164699427710

No, dneska je zima a přesto jsem v +4 stupních neměl na mokré vozovce obě ruce na volantu...;-)

0/0
19.12.2012 20:21

T76o29m55á20š 31H64r22u29b61ý 4233890781436

Tak obě ruce na volantu máte mít kvůli rychlým vyhýbacím manévrům, abyste dokázal korigovat případné smyky na ledu a sněhu a měl jste přehled po čem jedou přední kola. Neni potřeba je mít k volantu přivázané. Psal jsem to kvůli tomu, že hodně lidí vídávám, jak mají telefon u ucha na naprosto promrzlé silnici a volant drží akorát nahoře 8-o přitom sedí v autě za milion, které má určitě BT handsfree. Po pár minutách občas vidim projíždět sanitkuR^

0/0
21.12.2012 12:11

P52e73t51r 71U12r28b91a14n 1892265672571

A tohle už píše jakej debil? Ručku? Jasný přede mnou strom, už nestihnu zastavit (jak říká nadpis), tak co - fláknu to tam popředu (kdy vydržím náraz cca 20g) nebo bokem (kdy si zlomím vaz při cca 3-5g+)? Ručku a bouchnu to tam dveřma, to je jasný.

To je na metál pánové, to za chvíli bude slušný rally s takhle debilní osvětou. ;-O

+1/−5
16.12.2012 21:30

R77i55c47h88a94r83d 90P91o12d60z45i64m84e95k 2121817866

V takovým případě je samozřejmě nesmysl házet auto do smyku. Od toho za volantem sedí řidič aby rozhodnul co je v daný chvíli adekvátní reakce. Jestli ubrat, přidat, zatočit, brzdit, zkmáčknout spojku nebo zatáhnout ručku.

+1/0
20.12.2012 9:07

M85i44c95h46a82l 16M83e45č43i67a23r 1790690869125

Elektronická parkovacia brzda sa samozrejme dá zatiahnuť aj počas jazdy, elektronika s tým problém nemá, práve naopak, tuším že pri elektronickej brzde dokonca funguje ABS aj na zadných kolesách... minimálne v návode píšu ako ju použiť na krízové brzdenie...

0/−5
15.12.2012 13:32

R86i61c52h19a74r39d 65P39o97d85z40i90m38e86k 2851157266

je to Slovensky a co jako?

+11/−3
15.12.2012 13:24

J19a26n13a 81M71o21l94á49k62o53v60á 7257776226414

Je smutné, že se zde vyskytují už i videa v cizích jazycích.

+4/−40
15.12.2012 12:56
Foto

P73ř42e77m33y52s91l 17Č57e30j15p 8968597518246

Ale rozumíte tomu? Jinak Vám to mile rád přeložím :-)

+5/−1
15.12.2012 19:18

D55a57v57i61d 95P69r52a82ž30á25k 6504572692216

Smutné? Spíše povzbuzující R^

+8/−2
15.12.2012 20:23

T84o14m23á30š 73A98d27e94p19t 4627618332114

pokus o vtip nebo obycejna lidska hloupost?

+4/−1
15.12.2012 23:13

T82o76m73á60š 53K34n16a94i13f62l 6803510877890

vy jste teda opravdu slépka.

+4/−1
16.12.2012 19:14

K21a61r81e94l 32V95a71c25h90u76t 9853522969593

(Při)brzdit se má zavčas, PŘED zatáčkou - pak už jí můžete bezpečně projet... ;-) R^

Naprostá hovadina ale je, řítit se do zatáčky, za kterou nevidíme (buď kvůli břehu, porostu nebo horizontu) ..  pak bývá pozdě - můžete se JEN divit těch zbývajících 5-8 setin sekundy, které zbývají do nárazu !!! :-( ... Jezděte na jistotu a mějte se hezky!

+17/−5
15.12.2012 9:14
Foto

K48a93m10i72l 68Ř83e10h52á50k 4889134445159

Tak to by mě vážně zajímalo, kdo dal ten mínus. Zároveň doufám, že ho nikdy nepotkám na silnici.

+13/−4
15.12.2012 12:31
Foto

P88ř11e59m49y31s20l 37Č82e56j79p 8668117158956

Krásná bílá cesta. Teď by to chtělo video o brždění na nasolené břečce :-)

+6/−2
15.12.2012 8:35

K67a84r96e73l 11V36a55c56h19u62t 9183822149883

Dneska spíš na ledě !!! :-( ... zem je promrzlá a PRŠÍ !!! ... Rv !! [>-]

+7/−1
15.12.2012 9:16
Foto

K68a21m92i91l 86Ř89e82h23á41k 4369644415699

Mnohým "řidičům" tato informace stejně nic neřekne. Marná snaha. Bohužel.

+7/−1
15.12.2012 12:33

J76a91n 23N43o71v62á86k 9425678524245

Na ledě a z kopce - asi jedině ta závěj.

0/−1
16.12.2012 19:11

L12u18k58a42s 91N95o41v47a15k 4479249453868

Hm. U Mercedesa mam "rucni" brzdu ovladanou noznim pedalem.....

A jaksi Vas Rasťa zapomel na auta se zadnim nahonem :)

+2/−3
15.12.2012 6:29

M74i23r24o23s53l53a69v 19D68i66o78p63a94n 2296469298262

Auto se zadním náhonem, hodím do takového smyku i bez ručky. Mercedes je ideální auto, pro jízdu kontrolovaným smykem.;-)

+2/−2
15.12.2012 7:41

J56i10ř67í 77P88e78l41n49á31ř 6445943266359

Auto se zadním náhonem hodí do smyku kde kdo, ovšem ne každý se z něho pak taky dokáže dostat... ;-D

+10/−2
15.12.2012 9:33

M31i61l56a36n 67Š57v48a73g88r23o82v15s42k50ý 9782789955768

Vždyť se Říká předohrab a zadosmyk... ;-D

+2/−1
15.12.2012 12:26

R93i27c88h90a23r76d 19P84o43d81z72i31m18e74k 2911427446

lepsi je BMW ;-)

+2/−2
15.12.2012 13:26

D26a16v68i60d 87P80e52š66e85k 3843721568370

za co to minus? Zkuste si nekdy sednout do sportovniho BMW, ktere ma nahon na zadni. Jedte znamou cestou, tak jak jezdite vzdy, staci jen tak letmo v zatacce najet na brecku a uz vam to krasne smykuje. Da se to vybrat, ale jen kdyz nezazmatkujete a nezacnete brzdit.

0/−1
15.12.2012 17:20

J61i70ř34í 66P10e97l46n40á47ř 6785273826249

Možná tak u nějaké staré popelnice. Ty novější nedovolují úplně vypnout asistence a už to není ono. Stačí se podívat na driftování nějakých amerických rachotin a srovnat to s tím co se dá dostat z emka...

0/0
15.12.2012 20:02

R65i10c67h15a17r22d 98P16o61d71z37i25m16e46k 2451337366

To BMW nemusí být ani sportovní. I sériové má natolik výborný podvozek, že se s ním dá jet v zatáčce kontrolovaným smykem.

0/0
17.12.2012 8:50

P91a45v38e15l 30O12d95r51a73z93i95l 6144789377510

Mno, to jde i se Š1000MB.

0/0
19.12.2012 20:22

R77i73c24h52a98r80d 76P60o56d31z98i98m96e51k 2931607106

To jde ale ten smyk bych pak nenazýval jako kontrolovaný ;-)

0/0
20.12.2012 8:53

P16a20v85e80l 54O18d45r96a70z62i43l 6284139127820

Jasně, to umí jen BMW ;-)

0/0
20.12.2012 20:46

D43a85n47i42e32l 92H34a54r25a84b81i83š 5305133984105

ja mam k tomu jeste automat,takze vetsina tehhle chytrych rad je mi na ....

Proste napadne snih,tak jezdim pomalu a hotovo,predni nebo zadni nahon a rucni brzda jsou pak nepodstatne.

Ale jen teoreticky s tou nozni brzdou by to slo,jen bys to pak musel rychle tou packou zas odbrzdit.

0/−2
15.12.2012 13:03
Foto

T42o94m96a67s 50K69w32o64l78e54k 4389274430425

povolit brzdu pred prekazkou , zatocit volantem a pak zas zacit brzdit ..... to zvladne i automat ;-)   otazkou je co zvladne meziclanek mezi volantem a pedaly ;-)

+10/0
15.12.2012 14:02

D52a29n25i64e20l 13H60a38r17a80b64i70š 5955713344245

no jestli nejaky chytrak jako ty,tak to nebude asi nic moc:-P

0/−8
15.12.2012 14:21
Foto

T93o70m62a62s 84K18w14o25l92e25k 4249764520475

s vyhybacim manevrem ukazanem na videu nemam problem ani s automatem. Na to nemusim byt chytrak nebo hlupak. Staci , ze to par krat vyzkousim na vetsim parkovisti .....

Automat nebo manual u toho manevru nehraje absolutne zadnou roli.

Brzdeni z ruckou (elekrtonickou) u automatu (ale dnes uz i u manualu) je opravdu nanic.- neda se ovladat tak snadno jako klasicka rucka ..

+3/0
15.12.2012 15:21

D95a37n81i52e39l 63H15a47r87a95b28i13š 5865253124795

tady porad nekdo nepochopil o cem mluvim,ale to je nakonec fuk

0/−2
16.12.2012 17:18

M73i60c40h63a60l 66S63n79o56p43e24k 4105717944877

běžný řidič tohle nezvládne. Nemá to "natrénované" takže je lepší prostě pořád brzdit.

+2/0
15.12.2012 21:07

J83a84n 68N84o37v88á53k 9425698194565

Tu závěj dá každý, u protisměru je riziko, že přehlédne protijedoucí auto.

0/0
16.12.2012 19:13

J82o66s44e81f 30B87r22o22ž50k63a 6464882868397

A co třeba takový Citroen XM (byť jich jezdí už málo), parkovací brzda není ručka, ale pedálek, který brzdí přední kola.

0/0
15.12.2012 19:54

J72a11n 94N94o49v14á75k 9925188444285

BX, Xantia i C5 (mimo nejnovějších) sice ručku mají na správném místě - ale taky na přední kola. :-)

0/0
16.12.2012 19:15

K28a40m73i90l 30D27o69l54e14z82e96l 6452746224352

Škoda uvádí, že brzdná dráha na sněhu je na zimních pneumatikách 35 metrů, na ledu už 57 metrů.

TO je skutecne informace hodneha novinarskeho velikana. Ja jsem na ledu zastavil na 5 metrech, takze je to uplna hloupost.

Pri jake rychlosti, ze to je ?

+5/−7
15.12.2012 2:17
Foto

M86a58r53t33i46n 95P80o54d64z86e57m47n30ý 9141795898577

Je to napsáno dobře. Tady jde o poměr ve vzdálenostech, aby měl člověk představu o kolik se brzdná dráha zhorší při stejném autě a za stejných podmínek.

+7/−2
15.12.2012 7:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.