Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEOAUTOŠKOLA: Jak zastavit, když je na brzdění pozdě

Ledovku a sníh po dnech ve sněhových závějích slibují řidičům na tento víkend meteorologové. Největší potíž bývá na uklouzané, sněhem pokryté silnici zastavit. Brzděte s koly rovně, netočte moc volantem a když už víte, že to neubrzdíte, hledejte měkkou závěj.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P22a64v65e13l 16O84d74r27a78z18i45l 6664619117720

Jo a jak se z místa řidiče pozná měkká závěj? Respektive jak se pozná, že pod tou krásně oblou haldou sněhu není sloupek, mostek, svodidla či jiné podobné překvápko?

0/0
19.12.2012 20:23

R76i89c37h43a95r44d 13P49o31d48z62i94m78e76k 2341437856

Už když lezeš do auta, tak asi víš jestli mrzne jen praští nebo je napadaný půl metru čerstvýho prašanu. Takže měkká závěj se pozná většinou celkem lehce. Osobně brzdění o hluboký sníh nebo škrtnutím o závěj používám a už mi to několikrát pomohlo. Auto se tím dá velice rychle rapidně zpomalit. Nedávno jsem viděl jednoho řidiče na baterky jak na naprosto ledovatý vozovce nedobrzdil a naboural auto před sebou ačkoliv měl po pravý straně sněhovou závěj o kterou mohl v klidu zastavit aniž by se cokoliv stalo.

0/0
20.12.2012 8:59

P49a96v57e32l 88O64d93r34a20z68i52l 6714429867130

Hmm... si nechtěl odřít auto ;-)

Jo, když lezu do auta, tak vím, jak je, ale pak jsem najednou o 150 km dál a o 500 metrů vejš a tam to může být jinak ;-)

0/0
20.12.2012 12:56

R42i35c97h65a87r11d 20P84o19d24z44i63m53e88k 2951507546

Spíš to bylo řidičský jelito. Souhlasím, že o 150 km dál to může vypadat jinak. Nicméně konzistence závěje se dá odhadnout i z auta docela dobře. Jestli je to čerstvě shrnutý sníh, který je mokrý nebo prašan nebo jestli je to už přemrzlá týden stará závěj tvrdá jako šutr. Taky to nechce hodit tam šipku, ale jak radí ve videu najíždět tam pozvolna a mírným úhlem. Pokud možno tak, abych se tam odsud byl schopný vlastníma silama vyhrabat. ;-)

0/0
20.12.2012 14:50

P73a59v26e63l 52O49d87r34a42z19i84l 6754609767870

Jojo, tak to je.:-)

0/0
20.12.2012 20:45

P60a58v62e52l 77O68d55r84a39z21i48l 6174539107500

No, nejlepší je jet pomalu, když si člověk není jistej. Jasně, místaznalé spěchaly to vytáčí, ale holt takovej už je život.

Jinak tedy ručku na předek měly jenom některé saaby, já měl a mám ručku na zadní.

0/0
19.12.2012 20:20

R45i24c27h96a96r82d 70P48o88d85z20i40m54e90k 2341197576

Mno některý "moderní" auta za příplatek nabízí elektronickou ruční brzdu, která tuším brzdí všechny 4 kola. Osobně bych si takový auto prostě nekoupil nebo si klidně připlatil za manuální parkovací brzdu. BTW ruční brzdu na předek měl taky Oltcit.

0/0
20.12.2012 9:02

J47a56r12o94s36l52a71v 85H28r73n85č52í14ř 1411434334915

V zimě každý znás musí upravit styl jízdy, ale na konci článku se říká, že bohužel některé auta mají ručku vpředu, mám takové auto. Máte někdo zkušenosti? Ještě jsem nenašel odvahu jí zkoušet ani na otevřeném prázdném parkovišti :( Dík

0/−2
17.12.2012 13:39

T72o69m57á62š 78H15r89u19b72ý 4663670371106

Když se ti "kousnou" přední kola (zabržděná přední kola), tak pojedeš dál k překážce s předními koly ve smyku a nebudeš mít šanci se vyhnout. Auto dokonce nepřejde ani do toho přetáčivého smyku. Zaseklá přední kola nefungují ani jako lyžiny, takže nepomůže ani plný rejd. Přední kola ztrácející trakci nedokážou přenést sílu potřebnou ke změně směru jízdy na vozovku a je jedno jestli při prudké akceleraci, nebo brždění (Kamova adhezní kružnice). Proto se v článku doporučuje brzdit jen při jízdě rovně a při samotném vyhýbacím manévru brzdu povolit.

0/0
19.12.2012 9:18

R92i15c12h89a69r96d 96P54o19d71z55i21m78e18k 2841957846

Proboha co to je za popelnici, že to má ručku na přední kola? Dobře že jste nenašel odvahu. Tak ji ani nehledejte a nezkoušejte to. Ručka na předních kolech je Vám v zimě naprosto k ničemu.

0/0
20.12.2012 9:04

T53o75m16á62š 27H63r61u94b67ý 4503220841626

Nechci se nikoho dotknout, ale kdo tohle nezná, nebo neumí, v zimě nemá obě ruce na volantu a nedává pozor co se děje s autem a na silnici kolem něj, tak nemá za volantem co dělat. A to ani v létě. Řidičák vám, nebo dalším účastníkům silničního provozu, život nevrátí a upřímě všem by se nám jezdilo mnohem lépe, kdyby na silnicích ubylo těch, kteří na to v zimě nemají (tím chci říct, zůstaňte doma v teple u rodiny).

+4/−2
17.12.2012 9:55

P85a14v57e28l 79O79d49r23a70z46i36l 6464639977120

No, dneska je zima a přesto jsem v +4 stupních neměl na mokré vozovce obě ruce na volantu...;-)

0/0
19.12.2012 20:21

T50o10m95á15š 22H86r22u90b31ý 4473740511506

Tak obě ruce na volantu máte mít kvůli rychlým vyhýbacím manévrům, abyste dokázal korigovat případné smyky na ledu a sněhu a měl jste přehled po čem jedou přední kola. Neni potřeba je mít k volantu přivázané. Psal jsem to kvůli tomu, že hodně lidí vídávám, jak mají telefon u ucha na naprosto promrzlé silnici a volant drží akorát nahoře 8-o přitom sedí v autě za milion, které má určitě BT handsfree. Po pár minutách občas vidim projíždět sanitkuR^

0/0
21.12.2012 12:11

P93e12t55r 84U69r55b85a50n 1632595382141

A tohle už píše jakej debil? Ručku? Jasný přede mnou strom, už nestihnu zastavit (jak říká nadpis), tak co - fláknu to tam popředu (kdy vydržím náraz cca 20g) nebo bokem (kdy si zlomím vaz při cca 3-5g+)? Ručku a bouchnu to tam dveřma, to je jasný.

To je na metál pánové, to za chvíli bude slušný rally s takhle debilní osvětou. ;-O

+1/−5
16.12.2012 21:30

R56i70c81h39a79r25d 63P65o58d54z66i54m16e71k 2741727236

V takovým případě je samozřejmě nesmysl házet auto do smyku. Od toho za volantem sedí řidič aby rozhodnul co je v daný chvíli adekvátní reakce. Jestli ubrat, přidat, zatočit, brzdit, zkmáčknout spojku nebo zatáhnout ručku.

+1/0
20.12.2012 9:07

M35i80c14h38a98l 28M68e89č50i76a18r 1220600859495

Elektronická parkovacia brzda sa samozrejme dá zatiahnuť aj počas jazdy, elektronika s tým problém nemá, práve naopak, tuším že pri elektronickej brzde dokonca funguje ABS aj na zadných kolesách... minimálne v návode píšu ako ju použiť na krízové brzdenie...

0/−5
15.12.2012 13:32

R67i11c65h25a39r60d 51P31o21d84z90i49m44e11k 2771967796

je to Slovensky a co jako?

+11/−3
15.12.2012 13:24

J22a37n37a 78M33o74l57á52k23o48v38á 7487546526974

Je smutné, že se zde vyskytují už i videa v cizích jazycích.

+4/−40
15.12.2012 12:56
Foto

P67ř26e85m15y16s58l 43Č61e83j58p 8928527178776

Ale rozumíte tomu? Jinak Vám to mile rád přeložím :-)

+5/−1
15.12.2012 19:18

D33a88v72i79d 38P10r33a57ž69á44k 6354182722256

Smutné? Spíše povzbuzující R^

+8/−2
15.12.2012 20:23

T21o22m82á66š 42A92d81e28p25t 4717898302774

pokus o vtip nebo obycejna lidska hloupost?

+4/−1
15.12.2012 23:13

T74o53m30á39š 31K49n73a88i59f64l 6673260527740

vy jste teda opravdu slépka.

+4/−1
16.12.2012 19:14

K19a55r51e78l 96V85a27c49h71u75t 9363202249953

(Při)brzdit se má zavčas, PŘED zatáčkou - pak už jí můžete bezpečně projet... ;-) R^

Naprostá hovadina ale je, řítit se do zatáčky, za kterou nevidíme (buď kvůli břehu, porostu nebo horizontu) ..  pak bývá pozdě - můžete se JEN divit těch zbývajících 5-8 setin sekundy, které zbývají do nárazu !!! :-( ... Jezděte na jistotu a mějte se hezky!

+17/−5
15.12.2012 9:14
Foto

K15a73m10i88l 17Ř31e57h14á49k 4149144675989

Tak to by mě vážně zajímalo, kdo dal ten mínus. Zároveň doufám, že ho nikdy nepotkám na silnici.

+13/−4
15.12.2012 12:31
Foto

P36ř61e56m24y50s88l 28Č71e71j72p 8928927448596

Krásná bílá cesta. Teď by to chtělo video o brždění na nasolené břečce :-)

+6/−2
15.12.2012 8:35

K35a81r54e13l 20V35a76c83h85u64t 9783182319263

Dneska spíš na ledě !!! :-( ... zem je promrzlá a PRŠÍ !!! ... Rv !! [>-]

+7/−1
15.12.2012 9:16
Foto

K14a16m46i73l 38Ř86e90h87á24k 4609844315959

Mnohým "řidičům" tato informace stejně nic neřekne. Marná snaha. Bohužel.

+7/−1
15.12.2012 12:33

J33a43n 10N16o95v72á71k 9325328944105

Na ledě a z kopce - asi jedině ta závěj.

0/−1
16.12.2012 19:11

L92u42k31a51s 74N91o45v41a67k 4119679653368

Hm. U Mercedesa mam "rucni" brzdu ovladanou noznim pedalem.....

A jaksi Vas Rasťa zapomel na auta se zadnim nahonem :)

+2/−3
15.12.2012 6:29

M28i63r57o67s46l66a92v 27D88i38o53p50a85n 2576819448592

Auto se zadním náhonem, hodím do takového smyku i bez ručky. Mercedes je ideální auto, pro jízdu kontrolovaným smykem.;-)

+2/−2
15.12.2012 7:41

J93i80ř21í 45P80e95l64n48á22ř 6325243536639

Auto se zadním náhonem hodí do smyku kde kdo, ovšem ne každý se z něho pak taky dokáže dostat... ;-D

+10/−2
15.12.2012 9:33

M94i65l77a72n 87Š42v25a13g84r65o11v81s14k13ý 9772119885438

Vždyť se Říká předohrab a zadosmyk... ;-D

+2/−1
15.12.2012 12:26

R62i96c17h16a85r53d 90P47o67d91z28i34m44e78k 2731347436

lepsi je BMW ;-)

+2/−2
15.12.2012 13:26

D86a71v22i69d 49P28e55š19e25k 3193621758910

za co to minus? Zkuste si nekdy sednout do sportovniho BMW, ktere ma nahon na zadni. Jedte znamou cestou, tak jak jezdite vzdy, staci jen tak letmo v zatacce najet na brecku a uz vam to krasne smykuje. Da se to vybrat, ale jen kdyz nezazmatkujete a nezacnete brzdit.

0/−1
15.12.2012 17:20

J86i47ř32í 87P61e55l55n87á78ř 6335813496739

Možná tak u nějaké staré popelnice. Ty novější nedovolují úplně vypnout asistence a už to není ono. Stačí se podívat na driftování nějakých amerických rachotin a srovnat to s tím co se dá dostat z emka...

0/0
15.12.2012 20:02

R33i83c59h30a32r18d 78P68o89d38z76i73m22e77k 2611957696

To BMW nemusí být ani sportovní. I sériové má natolik výborný podvozek, že se s ním dá jet v zatáčce kontrolovaným smykem.

0/0
17.12.2012 8:50

P43a37v70e74l 15O80d12r55a26z28i78l 6544179487390

Mno, to jde i se Š1000MB.

0/0
19.12.2012 20:22

R29i74c94h71a59r94d 86P54o96d32z95i18m55e24k 2481767936

To jde ale ten smyk bych pak nenazýval jako kontrolovaný ;-)

0/0
20.12.2012 8:53

P91a19v88e54l 78O98d27r12a57z73i15l 6884989247810

Jasně, to umí jen BMW ;-)

0/0
20.12.2012 20:46

D89a46n54i46e82l 88H46a74r56a81b73i52š 5185723554415

ja mam k tomu jeste automat,takze vetsina tehhle chytrych rad je mi na ....

Proste napadne snih,tak jezdim pomalu a hotovo,predni nebo zadni nahon a rucni brzda jsou pak nepodstatne.

Ale jen teoreticky s tou nozni brzdou by to slo,jen bys to pak musel rychle tou packou zas odbrzdit.

0/−2
15.12.2012 13:03
Foto

T77o50m84a62s 97K59w84o49l75e76k 4699114300815

povolit brzdu pred prekazkou , zatocit volantem a pak zas zacit brzdit ..... to zvladne i automat ;-)   otazkou je co zvladne meziclanek mezi volantem a pedaly ;-)

+10/0
15.12.2012 14:02

D64a96n18i23e27l 19H68a12r93a14b54i43š 5425713144555

no jestli nejaky chytrak jako ty,tak to nebude asi nic moc:-P

0/−8
15.12.2012 14:21
Foto

T18o38m11a41s 37K47w24o60l83e40k 4609144690155

s vyhybacim manevrem ukazanem na videu nemam problem ani s automatem. Na to nemusim byt chytrak nebo hlupak. Staci , ze to par krat vyzkousim na vetsim parkovisti .....

Automat nebo manual u toho manevru nehraje absolutne zadnou roli.

Brzdeni z ruckou (elekrtonickou) u automatu (ale dnes uz i u manualu) je opravdu nanic.- neda se ovladat tak snadno jako klasicka rucka ..

+3/0
15.12.2012 15:21

D29a44n53i73e27l 76H43a94r55a46b72i75š 5565793184635

tady porad nekdo nepochopil o cem mluvim,ale to je nakonec fuk

0/−2
16.12.2012 17:18

M26i23c45h29a67l 40S98n88o54p26e81k 4575397864577

běžný řidič tohle nezvládne. Nemá to "natrénované" takže je lepší prostě pořád brzdit.

+2/0
15.12.2012 21:07

J64a41n 87N84o19v89á67k 9545368214235

Tu závěj dá každý, u protisměru je riziko, že přehlédne protijedoucí auto.

0/0
16.12.2012 19:13

J82o64s68e61f 90B44r52o29ž23k47a 6674492478887

A co třeba takový Citroen XM (byť jich jezdí už málo), parkovací brzda není ručka, ale pedálek, který brzdí přední kola.

0/0
15.12.2012 19:54

J45a64n 29N10o94v85á64k 9675888174435

BX, Xantia i C5 (mimo nejnovějších) sice ručku mají na správném místě - ale taky na přední kola. :-)

0/0
16.12.2012 19:15

K68a94m97i73l 57D68o18l18e53z57e44l 6292926354472

Škoda uvádí, že brzdná dráha na sněhu je na zimních pneumatikách 35 metrů, na ledu už 57 metrů.

TO je skutecne informace hodneha novinarskeho velikana. Ja jsem na ledu zastavil na 5 metrech, takze je to uplna hloupost.

Pri jake rychlosti, ze to je ?

+5/−7
15.12.2012 2:17
Foto

M15a20r72t20i95n 90P50o95d73z34e48m53n41ý 9351575248757

Je to napsáno dobře. Tady jde o poměr ve vzdálenostech, aby měl člověk představu o kolik se brzdná dráha zhorší při stejném autě a za stejných podmínek.

+7/−2
15.12.2012 7:04







Najdete na iDNES.cz