- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jo a jak se z místa řidiče pozná měkká závěj? Respektive jak se pozná, že pod tou krásně oblou haldou sněhu není sloupek, mostek, svodidla či jiné podobné překvápko?
Už když lezeš do auta, tak asi víš jestli mrzne jen praští nebo je napadaný půl metru čerstvýho prašanu. Takže měkká závěj se pozná většinou celkem lehce. Osobně brzdění o hluboký sníh nebo škrtnutím o závěj používám a už mi to několikrát pomohlo. Auto se tím dá velice rychle rapidně zpomalit. Nedávno jsem viděl jednoho řidiče na baterky jak na naprosto ledovatý vozovce nedobrzdil a naboural auto před sebou ačkoliv měl po pravý straně sněhovou závěj o kterou mohl v klidu zastavit aniž by se cokoliv stalo.
No, nejlepší je jet pomalu, když si člověk není jistej. Jasně, místaznalé spěchaly to vytáčí, ale holt takovej už je život.
Jinak tedy ručku na předek měly jenom některé saaby, já měl a mám ručku na zadní.
Mno některý "moderní" auta za příplatek nabízí elektronickou ruční brzdu, která tuším brzdí všechny 4 kola. Osobně bych si takový auto prostě nekoupil nebo si klidně připlatil za manuální parkovací brzdu. BTW ruční brzdu na předek měl taky Oltcit.
V zimě každý znás musí upravit styl jízdy, ale na konci článku se říká, že bohužel některé auta mají ručku vpředu, mám takové auto. Máte někdo zkušenosti? Ještě jsem nenašel odvahu jí zkoušet ani na otevřeném prázdném parkovišti :( Dík
Když se ti "kousnou" přední kola (zabržděná přední kola), tak pojedeš dál k překážce s předními koly ve smyku a nebudeš mít šanci se vyhnout. Auto dokonce nepřejde ani do toho přetáčivého smyku. Zaseklá přední kola nefungují ani jako lyžiny, takže nepomůže ani plný rejd. Přední kola ztrácející trakci nedokážou přenést sílu potřebnou ke změně směru jízdy na vozovku a je jedno jestli při prudké akceleraci, nebo brždění (Kamova adhezní kružnice). Proto se v článku doporučuje brzdit jen při jízdě rovně a při samotném vyhýbacím manévru brzdu povolit.
Nechci se nikoho dotknout, ale kdo tohle nezná, nebo neumí, v zimě nemá obě ruce na volantu a nedává pozor co se děje s autem a na silnici kolem něj, tak nemá za volantem co dělat. A to ani v létě. Řidičák vám, nebo dalším účastníkům silničního provozu, život nevrátí a upřímě všem by se nám jezdilo mnohem lépe, kdyby na silnicích ubylo těch, kteří na to v zimě nemají (tím chci říct, zůstaňte doma v teple u rodiny).
No, dneska je zima a přesto jsem v +4 stupních neměl na mokré vozovce obě ruce na volantu...
A tohle už píše jakej debil? Ručku? Jasný přede mnou strom, už nestihnu zastavit (jak říká nadpis), tak co - fláknu to tam popředu (kdy vydržím náraz cca 20g) nebo bokem (kdy si zlomím vaz při cca 3-5g+)? Ručku a bouchnu to tam dveřma, to je jasný.
To je na metál pánové, to za chvíli bude slušný rally s takhle debilní osvětou.
V takovým případě je samozřejmě nesmysl házet auto do smyku. Od toho za volantem sedí řidič aby rozhodnul co je v daný chvíli adekvátní reakce. Jestli ubrat, přidat, zatočit, brzdit, zkmáčknout spojku nebo zatáhnout ručku.
Elektronická parkovacia brzda sa samozrejme dá zatiahnuť aj počas jazdy, elektronika s tým problém nemá, práve naopak, tuším že pri elektronickej brzde dokonca funguje ABS aj na zadných kolesách... minimálne v návode píšu ako ju použiť na krízové brzdenie...
je to Slovensky a co jako?
Je smutné, že se zde vyskytují už i videa v cizích jazycích.
Ale rozumíte tomu? Jinak Vám to mile rád přeložím
(Při)brzdit se má zavčas, PŘED zatáčkou - pak už jí můžete bezpečně projet...
Naprostá hovadina ale je, řítit se do zatáčky, za kterou nevidíme (buď kvůli břehu, porostu nebo horizontu) .. pak bývá pozdě - můžete se JEN divit těch zbývajících 5-8 setin sekundy, které zbývají do nárazu !!! ... Jezděte na jistotu a mějte se hezky!
Krásná bílá cesta. Teď by to chtělo video o brždění na nasolené břečce
Dneska spíš na ledě !!! ... zem je promrzlá a PRŠÍ !!! ...