Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Volkswagen zahajuje ofenzivu aut na zemní plyn, hybatelem je Eco Up!

Automobilka Volkswagen vyrábí vozy s pohonem na CNG už dvacet let, většího rozšíření se však mají dočkat až nyní. Pomoci tomu má i malý model Eco Up!, u kterého zákazníci získají provozně levné auto ideální do městského provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A32d58a19m 35B27e66r48n19a55r95d 3314567313396

Jeden známý má Volvo V70 BiFuel na CNG, přivezl si ho z Německa a pochvaloval si ho, ovšem do té doby, než mu začalo zlobit. Ve značkovém servise ho neopraví, protože na to nejsou zařízení, nemají prostory a ani vyškolení techniky. A ani Fedor v Prostějově si s tím neporadil, nebo spíš nechtěl. Nemá na to vyškoleného technika. Tak jezdí na benzin. Tak se ptám, nebude to s jinými značkami stejné?

0/0
31.12.2012 12:48

J57a55n 96L24i18b56i62c77h 9512858855653

CNG má zatím větší smysl spíše u větších aut, autobusů apod., malé auto s mininádrží a problémovým tankováním nebude pro CNG to pravé ořechové. Úsporný benzínový levný motor se pořád více vyplatí.

0/0
29.12.2012 21:04

J50a40n 87L69i58b51i57c79h 9492918775173

Kalousek je schopen zdanit všechno, takže LPG a CNG budou brzy na řadě a s ním i daň z komínů, oken, výfuků, otvorů a to i u lidí a když ani to nedá dost peněz do státní pokladny, z které jsou štědré předražené zakázky pro různé kmotry a kamarády, tak zdaní i dýchání a vzduch, který už mnohde lidi ani pořádně nemají, jak žijí ve smogu.

0/0
29.12.2012 21:03

J47a95n 51L41i12b47i39c95h 9352478835443

Dokud bude CNG je na pár pumpách v zemi za příplatek přes 60 000 Kč, tak si ho jen tak někdo nekoupí. Nevyplatí se. Je to škoda, ale právě vyšší pořizovací náklady a problém s tankováním je u malého auto nejvýraznější problém. VW by měl být ekologičtější a tento model více dotovat, takhle si spíš lidi koupí Duster s LPG, který jim udělá lepší službu proti tomuhle pidiautíčku.

0/0
29.12.2012 21:00

T24o37m75á91š 54M17a33c48e60j25k17a 6301842467787

LPG mi pořád vychází výhodněji skoro ve všech směrech. Komplikovanost a cena soustavy a s tím související návratnost investice, hustota čerpacích stanic, dojezd jak na benzín tak na aletrnativu. Jediná výhoda jsou asi o třetinu nižší provozní náklady CNG proti LPG, ale to se zase bije s tím, že CNG soustava je asi 3x dražší... Kdyby bylo na výběr, tajk já bych bral LPG.

0/0
27.12.2012 12:17

P98e51t89r 64J76a89n87o69v60s20k46ý 5483470565680

Jediná uspora je ta, ze na lpg a cng neni spotrební dan, coz se muze zmenit jednim zákonem. Takze az vas nalakaji na Ekologii a cenu ( jaká to podobnost s vytapenim elektrinou v 90. Letech) tak vsadim boty, ze nekoho napadne tuto dan vymerit !!!!!!!!!Rv

+3/−1
26.12.2012 22:11

J25i92ř14í 35K44o23u80t86n94ý 7849549675736

No, ale zatím není. A kdy ji zavedou? V EU nelze zavést spotřební daň na CNG před rokem 2022. A kolik vyměním aut do té doby? Myslím, že minimálně 3. Takže má cenu do té doby jezdit třkrát dráž než nyní ? Myslím že ne. ;-)

+4/0
26.12.2012 23:20

A31n87t31o55n64í67n 39K54a45t81z16e54r 8362663256810

To napadne jedině nejlepšího ekonoma planety s.Kalouska.:-( i ;-D k;-(.

0/0
29.12.2012 19:03

M18i68c84h91a90l 10S23t25r59a12k64a 5271631948797

Což o to, auta s CNG dělá víc automobilek, ale problém je v řídké síti čerpacích stanic. Svého času jsem o CNG uvažoval taky, ale právě nedostatek stanic byl zabijákem mého rozhodnutí. Škoda mno....

+1/0
26.12.2012 19:30
Foto

P31a31t23r47i71k 87C89h82r79z 4268249792219

Já bych viděl jako ideální cílovou skupinu půjčovny. Třeba Pražská plynárenská půjčuje velmi levně auta na zemní plyn, párkrát jsme si Pandu s kamarády půjčili. Bohužel to dost "zabíjí" velmi nevstřícnou otvírací dobou (je problém se tam v provozní době pro zaměstnaného člověka dostat).

+3/0
26.12.2012 16:44

M96i80r17e56k 65H15r86o25c68h 3759824310735

Jezdím už dvacet let na LPG. Je to levné na pořízení, levné na provoz, bezpečné a síť stanic je dostatečná v celé EU (kromě stradičně divného Rakouska) Tak tedy opravdu nevím, co to je za módu vymejšlet něco nového když se něco jiného osvědčilo.:-/

+3/−2
26.12.2012 12:51

P15e94t61r 13N22e89s49v11a83d32b22a 2284535926279

Třeba proto že z výroby auta na CNG mají vyšší výkon o čemž si u smradlavého LPG můžeš nechat jen zdát. Síť čerpaček CNG se může přes noc rozrůst o 1000 třeba jen v ČR stačí se napojit na veřejnou sít a tankuje se. Slavné LPG se musí distribuovat stejně jako benzín tudíž opět jen další zbytečné náklady které se promítají do ceny. CNG nemá jediný nežádoucí účinek na motor což se o LPG také říct nedá. Jediné mínus CNG je to že přestavby jsou dnes drahé, moc aut na CNG nejezdí tudíž je síť čerpaček chudá, jiank jsou jen a jen plusy. Doufám že se CNG co nejdřív rozjede a aut z výroby bude čím dál víc, jedině to pomůže růstu počtu plnících míst.R^

+5/−2
26.12.2012 13:23

J84i15ř74í 76K30o12u27t78n94ý 7189619585186

A hlavně si můžete plnit své káry doma sami ;-)

+1/0
26.12.2012 15:21
Foto

P63a61t55r40i26k 96C82h94r30z 4768149332399

Mini plnící stanice na doma stojí asi 100 000 Kč :(

+1/−1
26.12.2012 16:44

J19i23ř57í 93K37o22u22t69n40ý 7639109165116

Pátrej. Dnes již koupíš novou plničku do 50.000,- a pokud jsou doma 2 a více aut, popř. auta ve firmě, tak už stojí za to o tom přemýšlet. Nemluvě o levnějších repasovaných plničkách. ;-)

0/0
26.12.2012 19:49
Foto

P71a86t26r66i93k 59C41h41r46z 4318759812129

Nevýhodou LPG je, že se vyrábí z ropy, byť částečně jako odpadní produkt. S růstem ceny ropy poroste i cena LPG. Kdežto zemní plyn se již těží bez závislosti na těžbě ropy (samozřejmě všude, kde se těží ropa je i zemní plyn jako odpadní produkt, ale těží se i samostatně) a aktuálně jeho cena klesá (to jen RWE má dlouhodobé "nevypověditelné" smlouvy s Gaspromem na dodávky zemního plynu za přemrštěné ceny).

+2/0
26.12.2012 16:40

P19a31v63e38l 70B52e90n91e14s 3306105801484

LPG neni odpadni produkt, ale pouze jista a v % pevne dana a nemenna frakce pri zpracovani ropy.  Zemni plyn prl tom kopiruje ceny jinych pohonnych hmot a bude zajimave sledovat, kdy se pristoupi k jeho masivnimu zdaneni stejne jako u jinych pohonnych hmot, kdyz uz ted na nej zacinaji jezdit velke zamorske lode (nove cruise ships neboli pasaziraky)

0/0
26.12.2012 19:16
Foto

P46a48t33r97i55k 34C25h34r94z 4788639812539

Námořní doprava neplatí daně z paliv už nyní (stejně jako letecká doprava) a je jedno, jestli je to nafta, mazut nebo cokoliv jiného. 

A zemní plyn na spotových trzích je aktuálně velmi nízko a cena stále klesá.

0/0
26.12.2012 19:40

P91a96v72e90l 81Z22a34j65í12č47e75k 8354380626190

nebudu si stim **** motor... zvlaste v casech kdy si nemuzu koupit nove auto protoze nabidka oturbenych rechtacek me neoslovuje...

+3/−5
26.12.2012 12:41
Foto

P78e81t94r 66Š23r21a94i92e23r 9333292572867

V Gazpromu se jistě tetelí blahem...;-)

+2/−2
26.12.2012 11:21

P30a23v52e10l 55B27e60n92e29s 3236485861554

tetelit se mohou, ale ta zminka o moznosti vyuzivat v motoru bez dalsich uprav jako palivo taky biometan by mohla znamenat konec ropneho imperia-pokud to dobre pujde. Vyroba metanu (metanizace, EEG)  jako "zalohovaci energie" pomoci vetrnych elektraren je sice v plenkach, ale treba se z ni neco vyvine. Pak by mely CNG motory vyrazne navrch

+2/−2
26.12.2012 11:36

J81i43ř11í 56K71o27u70t15n55ý 7239829955686

Opět nějaká VW propaganda? 

Máme doma 2 cng vozidla. Větší a myslím momentálně nejideálnější VW Touran 1.4 TSI CNG (150k, 4,5kg/100km, dojezd přes 500 km na cng). Menší Fiat Punto Grande EVO 1.4 cng. (80k, 3,5kg/100km) U toho menšího jsme vybírali právě mezi Fiatem a VW, ovšem při bližším porovnání byla volba zcela jasná. Jak do výbavy tak místa i designu. Takže zase nakonec nechápu tu připitomělou poznámku redaktora: VW má na trhu jediného přímého konkurenta Fiat Panda ? 8-o Když už píši do automobilové rubriky, tak bych čekal větší zájem o informace a ne takovéto diletantství.... ;-)

+4/−2
26.12.2012 11:05

K42a95r13e59l 66K61o64š47ť44á87l 8937751780215

Přesně tak, to Punto v CNG vyjde téměř na stejné prachy jako Panda CNG, ale prostorem, jízdními vlastnostmi a výbavou je někde úplně jinde. První Pandy CNG měly motor 1,2, ale teď mají klasický, robustní 1,4 8V. Motor jezdící na CNG dostává docela zabrat, hlavně vyšší teplotou hoření CNG a malé, poddimenzované motory to docela těžce snášejí. Docela bych se obával, jezdit na CNG s malým, neověřeným litrovým tříválcem, byť tedy na něm udělali nějaké úpravy.

+2/−1
26.12.2012 12:19

P12e26t58r 68Z56d78e66n38ě60k 2914659604

To by mě opravdu zajímalo, proč tzv. "oficiální místa" nejdou cestou (nebo se tomu brání) přidávání vodíku do benzinu/nafty. Je v tomto případě nějaký principiální technologický zádrhel nebo jen neochota to rigorózně vyzkoušet? Přínos by byl alespoň nějaký a firmy, které by to zaváděly by také měly aspoň nějaký "vývar". Přitom by takový auťák byl klasicky využitelný bez výrazných omezení. A snad by to šlo zavést i do nákladních vozů. Argumenty proti? (Nejsem v této oblasti odborník).

0/−4
26.12.2012 10:04

J12a85n 81H74o10p69a 6141869833636

A jak si představujete přidání plynného vodíku (teplota varu -252 st.C) do benzínu, za normálních podmínek kapalného ?

+2/−1
26.12.2012 12:39
Foto

P88a69t56r85i32k 18C46h55r16z 4808929152679

Četl jsem o pokusech, kdy měla být využívána přebytečná energie produkovaná alternátorem k výrobě vodíku elektrolýzou z vody a tento měl být přidáván do vzduchu nasávaného k palivu, což by mělo zvýšit účinnost. Má to ale ještě nějaké nedostatky, hlavně bezpečnostní.

0/−3
26.12.2012 16:42

J88a95r54o36s26l11a13v 44L21e92b15e59d77a 3656699867330

to má jen jeden nedostatek - že je to podvod a blbost :-)

alternátor žádnou přebytečnou energii nevyrábí

+3/0
26.12.2012 21:42

M71a91r36t47i36n 88V21a69n55ě57k 9914157842843

8-o vy opravdu nevíte která bije......

+4/0
26.12.2012 14:52

R67o95m27a91n 78C55a42e86s84a80r 9293770760507

mnohem lepší řešení je LNG, tedy kapalný zemní plyn. Jeho nádrže jsou lehčí a mají mnohem větší kapacitu, z čehož plyne zároveň i mnohem větší dojezt. Zároveň tankování LNG není nebezpečné, není tam takový tlak jako třeba u LPG. Problém je, že prakticky není kde LNG koupit. Je to chybný krok dopravních podnků, atd. Např. v Rakousku jezdí na LNG hromadná doprava, ve Vídni tak jezdí už řadu led všechny autobusy. Kdyby to dopravní podniky zavedly i u nás, mohly by poskytovat čerpací stanici a přestavby i soukromým osobám a ostatním firmám.

0/−1
26.12.2012 8:16

V36l54a52d76i68m82i18r 10K77r29a61u16s 6421668694520

LNG je CNG, akorát při obrovském tlaku a nebo (při normálním atmosférickém tlaku) při tepotě pod -162 °C. takže ono to není tak snadné s tím manipulovat a tu teplotu tam udržet. do kanystru si to hadičkou nenabereš...

+1/−1
26.12.2012 9:33

P21a39v35e17l 46B62e59n72e90s 3406895831164

jedina nevyhoda je ze skladovani a nadrze v aute jsou prilis drahe a tedy nevyhodne. Cili: nevyhody zatim prevazuji nad vyhodami ( stylem  "pujdeme zkratkou. Je to sice dal, ale vede tam zato horsi cest

+1/−1
26.12.2012 10:46

J54a28n 57J22e70ž42e11k 3151245457125

> kilogram nafty poskytne 9,86 kWh energie a kilogram benzínu 8,77 kWh.

Nevím, zda tam do toho nějak nezahrnujete účinnost spalování v pístovém motoru, ale jinak má benzín samozřejmě vyšší výhřevnost

0/−1
26.12.2012 7:58

P75a66v28e97l 40B71e23n75e26s 3426695891524

nafta ma vyssi obsah energie na 1 kg, (http://de.wikipedia.org/wiki/Heizwert#Fl.C3.BCssige_Brennstoffe_.28bei_25.C2.A0.C2.B0C.29), vyssi hustotu a naftove motory samy o sobe maji vyssi tepelnou ucinnost

0/−1
26.12.2012 11:24

J68a14n 73J94e78ž85e37k 3911335937335

Hmmm, v anglické wiki je výhřevnější benzín než nafta: http://en.wikipedia.org/wiki/Heat_of_combustion#Lower_heating_value, aj bratia Slováci to tak majú http://sk.wikipedia.org/wiki/V%C3%BDhrevnos%C5%A5. Mě to dává logiku - nižší uhlovodíky jsou výhřevnější.

O hustotě to není, uvádí se to v energii na kilogram, o účinnosti se v článku rovněž nic nepraví.

0/0
26.12.2012 17:58

P11a14v93e70l 33B68e46n95e92s 3326405781444

treba to tak je -pokud vezmu Vasi wikinu, tak rozdil je tak asi 5% ve prospech benzinu. Pisu "treba" Protoze ale 1 kg nafty je o 14% objemove mensi nez 1 kg benzinu ( a ja ho platim za 1 LITR), pak dostanu tak jako tak vic energie - proto to take JE I O HUSTOTE) Navic vyssi tepelna ucinnost dieselovych motoru (zhruba o 5-10% lepsi oproti zazehovym motorum) hovori sama o sobe

0/0
26.12.2012 19:30

J61a42n 28J26e24ž67e72k 3841375157525

Vypadá to, že číst umíte. Tak si přečtěte text okopírovaný z článku a tu hustotu sem netahejte. OK?

0/0
26.12.2012 19:37

T66o68m16á35š 38F17u20k 6525728930959

Cena za tu přestavbu je šílená, navíc v kombinaci s u nás prakticky neexistující infrastrukturů pro dotankování može u nás toto a jim podobné auta dávat smysl tak možná odhadem dvaceti lidem. Nicméně pořád je to lepší jak u toho Fiatu Panda, tam když sa mrknete na ceník tak za tu implementaci CNG chce Fiat prakticky 125 tis. Kč (ne, to není překlep, sů to sice rozdílné motory 1.2 benzín a 1.4 CNG ale s téměř stejným výkonem). Když už přestavovat, jednoznačně radši na LPG.

+1/−3
26.12.2012 7:53

D35a76v51i52d 57P94š73t96r29o37s34s 9399429460664

Ano u verze na LPG chce pokud vezmu ceníkovou cenu tak je to 18 tisíc což není zas tolik a LPG je dost levný. Já bych do něj šel hned jen škoda ,že  CNG bych měl kylák od baráku a LPG přes celý město :-)

0/−1
26.12.2012 10:31

T20o76m65á31š 48F72u98k 6505148640629

To si ovšem naprostá vyjímka, drtivá většina lidí má čerpačku na CNG  nesrovnatelně dál než LPG. Já jinak nemám ani jedno z toho, bo si su jistý že v mém případě bych s tím pak měl akorát problémy a nic by nefungovalo tak jak má. Radši "bezproblémový" atmo benzín.

+1/−1
26.12.2012 10:46

D21a66v84i21d 87P16š49t64r16o51s74s 9709199770204

No než si táta koupili diesel tak měl fiat 127 tuším na LPG a jedinej problém byl v zimě kdy člověk nesměl zapomenout přepnout při příjezdu na benzín aspoň na posledních 200m jinak na plyn to v zimě odmítalo startovat ,ale bylo to starý auto s karbecem takže ten problém už dneska možná není aktuální.

+1/−1
26.12.2012 10:56

T40o84m25á41š 39F72u87k 6705968420859

Špatně sem sa asi vyjádřil, nemyslel sem to všeobecně, ale konkrétně mně :) Já mám obvykle "štěstí" že sa mně kazí věci které u druhých fungujů naprosto bez problémů, tudíž čím jednodušší, tím pro ma líp.

+2/−1
26.12.2012 12:33

F50r55a32n36t35i46š87e93k 83P16l21á17š49e27k 1899772407257

Milý Tomáši....43 plnicích stanic na ČR a další se chystají není zas tak málo...nevím odkud pocházíte, podle slohu z Moravy (jih, východ,....??)...např. v UH je nová stanice asi dva měsíce, Brno, Znojmo, Přerov, Olomouc,.....další jsou plánované na příští rok. V ČR je už skoro 4000 aut (osobní, dodávky, autobusy, nákladní,...) na CNG. Osobní auta už nabízí 4 automobilky, příští rok je v plánu Š Octavie III na CNG...

0/−1
26.12.2012 21:52

T45o15m55á52š 37F42u23k 6355728340899

...což je ovšem pořád naprosto nepatrný zlomek toho, co už tu jedenkrát je a to je LPG. To sa ani snad nedá srovnat, kolikrát míň rozšířené to CNG je. Já osobně v něm nevidím ani jednu jedinů výhodu oproti LPG, naopak, enom samé nevýhody. A právě, proč sa snažit budovat a prodávat alternativu k něčemu, co už tu je desetiletí zavedené a v podstatě bez problémů fungující je ? V dnešní době k tomu podle ma důvod není. V bůdoucnu snad, ale to je podle ma eště hoooodně daleká doba (řádově desítky let)

0/0
26.12.2012 22:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.