Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Volkswagen zahajuje ofenzivu aut na zemní plyn, hybatelem je Eco Up!

Automobilka Volkswagen vyrábí vozy s pohonem na CNG už dvacet let, většího rozšíření se však mají dočkat až nyní. Pomoci tomu má i malý model Eco Up!, u kterého zákazníci získají provozně levné auto ideální do městského provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A33d47a60m 49B33e68r28n81a59r65d 3294617493476

Jeden známý má Volvo V70 BiFuel na CNG, přivezl si ho z Německa a pochvaloval si ho, ovšem do té doby, než mu začalo zlobit. Ve značkovém servise ho neopraví, protože na to nejsou zařízení, nemají prostory a ani vyškolení techniky. A ani Fedor v Prostějově si s tím neporadil, nebo spíš nechtěl. Nemá na to vyškoleného technika. Tak jezdí na benzin. Tak se ptám, nebude to s jinými značkami stejné?

0/0
31.12.2012 12:48

J20a17n 46L45i80b83i47c88h 9632658475523

CNG má zatím větší smysl spíše u větších aut, autobusů apod., malé auto s mininádrží a problémovým tankováním nebude pro CNG to pravé ořechové. Úsporný benzínový levný motor se pořád více vyplatí.

0/0
29.12.2012 21:04

J93a43n 63L41i49b17i68c33h 9452678755373

Kalousek je schopen zdanit všechno, takže LPG a CNG budou brzy na řadě a s ním i daň z komínů, oken, výfuků, otvorů a to i u lidí a když ani to nedá dost peněz do státní pokladny, z které jsou štědré předražené zakázky pro různé kmotry a kamarády, tak zdaní i dýchání a vzduch, který už mnohde lidi ani pořádně nemají, jak žijí ve smogu.

0/0
29.12.2012 21:03

J68a12n 58L37i45b40i90c59h 9942688215183

Dokud bude CNG je na pár pumpách v zemi za příplatek přes 60 000 Kč, tak si ho jen tak někdo nekoupí. Nevyplatí se. Je to škoda, ale právě vyšší pořizovací náklady a problém s tankováním je u malého auto nejvýraznější problém. VW by měl být ekologičtější a tento model více dotovat, takhle si spíš lidi koupí Duster s LPG, který jim udělá lepší službu proti tomuhle pidiautíčku.

0/0
29.12.2012 21:00

T27o19m13á88š 47M43a83c93e11j80k73a 6841272277257

LPG mi pořád vychází výhodněji skoro ve všech směrech. Komplikovanost a cena soustavy a s tím související návratnost investice, hustota čerpacích stanic, dojezd jak na benzín tak na aletrnativu. Jediná výhoda jsou asi o třetinu nižší provozní náklady CNG proti LPG, ale to se zase bije s tím, že CNG soustava je asi 3x dražší... Kdyby bylo na výběr, tajk já bych bral LPG.

0/0
27.12.2012 12:17

P22e91t26r 11J52a41n19o75v77s34k20ý 5523330745870

Jediná uspora je ta, ze na lpg a cng neni spotrební dan, coz se muze zmenit jednim zákonem. Takze az vas nalakaji na Ekologii a cenu ( jaká to podobnost s vytapenim elektrinou v 90. Letech) tak vsadim boty, ze nekoho napadne tuto dan vymerit !!!!!!!!!Rv

+3/−1
26.12.2012 22:11

J56i35ř32í 54K23o40u13t79n84ý 7119829805356

No, ale zatím není. A kdy ji zavedou? V EU nelze zavést spotřební daň na CNG před rokem 2022. A kolik vyměním aut do té doby? Myslím, že minimálně 3. Takže má cenu do té doby jezdit třkrát dráž než nyní ? Myslím že ne. ;-)

+4/0
26.12.2012 23:20

A87n38t73o19n28í24n 78K66a78t66z67e75r 8182423346640

To napadne jedině nejlepšího ekonoma planety s.Kalouska.:-( i ;-D k;-(.

0/0
29.12.2012 19:03

M37i90c60h28a23l 34S47t61r72a13k83a 5181221418987

Což o to, auta s CNG dělá víc automobilek, ale problém je v řídké síti čerpacích stanic. Svého času jsem o CNG uvažoval taky, ale právě nedostatek stanic byl zabijákem mého rozhodnutí. Škoda mno....

+1/0
26.12.2012 19:30
Foto

P68a59t82r87i49k 59C10h34r18z 4958319762679

Já bych viděl jako ideální cílovou skupinu půjčovny. Třeba Pražská plynárenská půjčuje velmi levně auta na zemní plyn, párkrát jsme si Pandu s kamarády půjčili. Bohužel to dost "zabíjí" velmi nevstřícnou otvírací dobou (je problém se tam v provozní době pro zaměstnaného člověka dostat).

+3/0
26.12.2012 16:44

M63i77r15e97k 77H24r56o20c32h 3619224620895

Jezdím už dvacet let na LPG. Je to levné na pořízení, levné na provoz, bezpečné a síť stanic je dostatečná v celé EU (kromě stradičně divného Rakouska) Tak tedy opravdu nevím, co to je za módu vymejšlet něco nového když se něco jiného osvědčilo.:-/

+3/−2
26.12.2012 12:51

P21e46t24r 39N69e53s46v66a98d26b35a 2534845146369

Třeba proto že z výroby auta na CNG mají vyšší výkon o čemž si u smradlavého LPG můžeš nechat jen zdát. Síť čerpaček CNG se může přes noc rozrůst o 1000 třeba jen v ČR stačí se napojit na veřejnou sít a tankuje se. Slavné LPG se musí distribuovat stejně jako benzín tudíž opět jen další zbytečné náklady které se promítají do ceny. CNG nemá jediný nežádoucí účinek na motor což se o LPG také říct nedá. Jediné mínus CNG je to že přestavby jsou dnes drahé, moc aut na CNG nejezdí tudíž je síť čerpaček chudá, jiank jsou jen a jen plusy. Doufám že se CNG co nejdřív rozjede a aut z výroby bude čím dál víc, jedině to pomůže růstu počtu plnících míst.R^

+5/−2
26.12.2012 13:23

J66i51ř32í 90K56o79u97t93n97ý 7859399965836

A hlavně si můžete plnit své káry doma sami ;-)

+1/0
26.12.2012 15:21
Foto

P88a45t96r70i34k 59C47h63r19z 4778369772399

Mini plnící stanice na doma stojí asi 100 000 Kč :(

+1/−1
26.12.2012 16:44

J10i63ř61í 79K54o92u20t30n53ý 7809399305166

Pátrej. Dnes již koupíš novou plničku do 50.000,- a pokud jsou doma 2 a více aut, popř. auta ve firmě, tak už stojí za to o tom přemýšlet. Nemluvě o levnějších repasovaných plničkách. ;-)

0/0
26.12.2012 19:49
Foto

P20a23t51r25i53k 39C55h62r77z 4628289632289

Nevýhodou LPG je, že se vyrábí z ropy, byť částečně jako odpadní produkt. S růstem ceny ropy poroste i cena LPG. Kdežto zemní plyn se již těží bez závislosti na těžbě ropy (samozřejmě všude, kde se těží ropa je i zemní plyn jako odpadní produkt, ale těží se i samostatně) a aktuálně jeho cena klesá (to jen RWE má dlouhodobé "nevypověditelné" smlouvy s Gaspromem na dodávky zemního plynu za přemrštěné ceny).

+2/0
26.12.2012 16:40

P35a65v71e56l 73B94e23n26e78s 3436415281414

LPG neni odpadni produkt, ale pouze jista a v % pevne dana a nemenna frakce pri zpracovani ropy.  Zemni plyn prl tom kopiruje ceny jinych pohonnych hmot a bude zajimave sledovat, kdy se pristoupi k jeho masivnimu zdaneni stejne jako u jinych pohonnych hmot, kdyz uz ted na nej zacinaji jezdit velke zamorske lode (nove cruise ships neboli pasaziraky)

0/0
26.12.2012 19:16
Foto

P45a86t63r45i64k 67C49h28r49z 4348219922349

Námořní doprava neplatí daně z paliv už nyní (stejně jako letecká doprava) a je jedno, jestli je to nafta, mazut nebo cokoliv jiného. 

A zemní plyn na spotových trzích je aktuálně velmi nízko a cena stále klesá.

0/0
26.12.2012 19:40

P95a31v76e32l 11Z43a25j35í67č53e57k 8954160436160

nebudu si stim **** motor... zvlaste v casech kdy si nemuzu koupit nove auto protoze nabidka oturbenych rechtacek me neoslovuje...

+3/−5
26.12.2012 12:41
Foto

P89e40t78r 20Š96r22a92i68e97r 9423972602247

V Gazpromu se jistě tetelí blahem...;-)

+2/−2
26.12.2012 11:21

P10a84v41e60l 62B48e98n91e48s 3556425971134

tetelit se mohou, ale ta zminka o moznosti vyuzivat v motoru bez dalsich uprav jako palivo taky biometan by mohla znamenat konec ropneho imperia-pokud to dobre pujde. Vyroba metanu (metanizace, EEG)  jako "zalohovaci energie" pomoci vetrnych elektraren je sice v plenkach, ale treba se z ni neco vyvine. Pak by mely CNG motory vyrazne navrch

+2/−2
26.12.2012 11:36

J15i77ř43í 16K48o57u33t42n38ý 7189549115956

Opět nějaká VW propaganda? 

Máme doma 2 cng vozidla. Větší a myslím momentálně nejideálnější VW Touran 1.4 TSI CNG (150k, 4,5kg/100km, dojezd přes 500 km na cng). Menší Fiat Punto Grande EVO 1.4 cng. (80k, 3,5kg/100km) U toho menšího jsme vybírali právě mezi Fiatem a VW, ovšem při bližším porovnání byla volba zcela jasná. Jak do výbavy tak místa i designu. Takže zase nakonec nechápu tu připitomělou poznámku redaktora: VW má na trhu jediného přímého konkurenta Fiat Panda ? 8-o Když už píši do automobilové rubriky, tak bych čekal větší zájem o informace a ne takovéto diletantství.... ;-)

+4/−2
26.12.2012 11:05

K22a12r62e78l 88K12o81š11ť35á81l 8217951420665

Přesně tak, to Punto v CNG vyjde téměř na stejné prachy jako Panda CNG, ale prostorem, jízdními vlastnostmi a výbavou je někde úplně jinde. První Pandy CNG měly motor 1,2, ale teď mají klasický, robustní 1,4 8V. Motor jezdící na CNG dostává docela zabrat, hlavně vyšší teplotou hoření CNG a malé, poddimenzované motory to docela těžce snášejí. Docela bych se obával, jezdit na CNG s malým, neověřeným litrovým tříválcem, byť tedy na něm udělali nějaké úpravy.

+2/−1
26.12.2012 12:19

P44e24t50r 84Z46d21e92n16ě25k 2344919934

To by mě opravdu zajímalo, proč tzv. "oficiální místa" nejdou cestou (nebo se tomu brání) přidávání vodíku do benzinu/nafty. Je v tomto případě nějaký principiální technologický zádrhel nebo jen neochota to rigorózně vyzkoušet? Přínos by byl alespoň nějaký a firmy, které by to zaváděly by také měly aspoň nějaký "vývar". Přitom by takový auťák byl klasicky využitelný bez výrazných omezení. A snad by to šlo zavést i do nákladních vozů. Argumenty proti? (Nejsem v této oblasti odborník).

0/−4
26.12.2012 10:04

J49a36n 80H70o76p85a 6581659363956

A jak si představujete přidání plynného vodíku (teplota varu -252 st.C) do benzínu, za normálních podmínek kapalného ?

+2/−1
26.12.2012 12:39
Foto

P39a69t65r39i25k 12C78h94r31z 4198159892889

Četl jsem o pokusech, kdy měla být využívána přebytečná energie produkovaná alternátorem k výrobě vodíku elektrolýzou z vody a tento měl být přidáván do vzduchu nasávaného k palivu, což by mělo zvýšit účinnost. Má to ale ještě nějaké nedostatky, hlavně bezpečnostní.

0/−3
26.12.2012 16:42

J27a86r32o18s88l12a15v 86L37e85b94e61d55a 3296639147350

to má jen jeden nedostatek - že je to podvod a blbost :-)

alternátor žádnou přebytečnou energii nevyrábí

+3/0
26.12.2012 21:42

M47a75r40t47i84n 80V28a16n94ě90k 9364297132813

8-o vy opravdu nevíte která bije......

+4/0
26.12.2012 14:52

R87o58m47a62n 83C53a76e68s63a30r 9193110820707

mnohem lepší řešení je LNG, tedy kapalný zemní plyn. Jeho nádrže jsou lehčí a mají mnohem větší kapacitu, z čehož plyne zároveň i mnohem větší dojezt. Zároveň tankování LNG není nebezpečné, není tam takový tlak jako třeba u LPG. Problém je, že prakticky není kde LNG koupit. Je to chybný krok dopravních podnků, atd. Např. v Rakousku jezdí na LNG hromadná doprava, ve Vídni tak jezdí už řadu led všechny autobusy. Kdyby to dopravní podniky zavedly i u nás, mohly by poskytovat čerpací stanici a přestavby i soukromým osobám a ostatním firmám.

0/−1
26.12.2012 8:16

V76l69a81d24i89m95i71r 39K59r50a42u16s 6141128934210

LNG je CNG, akorát při obrovském tlaku a nebo (při normálním atmosférickém tlaku) při tepotě pod -162 °C. takže ono to není tak snadné s tím manipulovat a tu teplotu tam udržet. do kanystru si to hadičkou nenabereš...

+1/−1
26.12.2012 9:33

P78a66v34e14l 17B13e17n65e79s 3606575771224

jedina nevyhoda je ze skladovani a nadrze v aute jsou prilis drahe a tedy nevyhodne. Cili: nevyhody zatim prevazuji nad vyhodami ( stylem  "pujdeme zkratkou. Je to sice dal, ale vede tam zato horsi cest

+1/−1
26.12.2012 10:46

J19a38n 82J96e57ž38e35k 3181215387165

> kilogram nafty poskytne 9,86 kWh energie a kilogram benzínu 8,77 kWh.

Nevím, zda tam do toho nějak nezahrnujete účinnost spalování v pístovém motoru, ale jinak má benzín samozřejmě vyšší výhřevnost

0/−1
26.12.2012 7:58

P20a58v98e96l 30B76e49n73e74s 3516515511764

nafta ma vyssi obsah energie na 1 kg, (http://de.wikipedia.org/wiki/Heizwert#Fl.C3.BCssige_Brennstoffe_.28bei_25.C2.A0.C2.B0C.29), vyssi hustotu a naftove motory samy o sobe maji vyssi tepelnou ucinnost

0/−1
26.12.2012 11:24

J78a62n 73J62e25ž44e39k 3471935267505

Hmmm, v anglické wiki je výhřevnější benzín než nafta: http://en.wikipedia.org/wiki/Heat_of_combustion#Lower_heating_value, aj bratia Slováci to tak majú http://sk.wikipedia.org/wiki/V%C3%BDhrevnos%C5%A5. Mě to dává logiku - nižší uhlovodíky jsou výhřevnější.

O hustotě to není, uvádí se to v energii na kilogram, o účinnosti se v článku rovněž nic nepraví.

0/0
26.12.2012 17:58

P21a58v18e56l 73B68e12n66e37s 3276925581144

treba to tak je -pokud vezmu Vasi wikinu, tak rozdil je tak asi 5% ve prospech benzinu. Pisu "treba" Protoze ale 1 kg nafty je o 14% objemove mensi nez 1 kg benzinu ( a ja ho platim za 1 LITR), pak dostanu tak jako tak vic energie - proto to take JE I O HUSTOTE) Navic vyssi tepelna ucinnost dieselovych motoru (zhruba o 5-10% lepsi oproti zazehovym motorum) hovori sama o sobe

0/0
26.12.2012 19:30

J19a45n 12J20e82ž12e69k 3661865167285

Vypadá to, že číst umíte. Tak si přečtěte text okopírovaný z článku a tu hustotu sem netahejte. OK?

0/0
26.12.2012 19:37

T93o63m71á91š 76F98u68k 6265418570859

Cena za tu přestavbu je šílená, navíc v kombinaci s u nás prakticky neexistující infrastrukturů pro dotankování može u nás toto a jim podobné auta dávat smysl tak možná odhadem dvaceti lidem. Nicméně pořád je to lepší jak u toho Fiatu Panda, tam když sa mrknete na ceník tak za tu implementaci CNG chce Fiat prakticky 125 tis. Kč (ne, to není překlep, sů to sice rozdílné motory 1.2 benzín a 1.4 CNG ale s téměř stejným výkonem). Když už přestavovat, jednoznačně radši na LPG.

+1/−3
26.12.2012 7:53

D70a68v91i10d 16P49š84t23r59o84s13s 9699539790414

Ano u verze na LPG chce pokud vezmu ceníkovou cenu tak je to 18 tisíc což není zas tolik a LPG je dost levný. Já bych do něj šel hned jen škoda ,že  CNG bych měl kylák od baráku a LPG přes celý město :-)

0/−1
26.12.2012 10:31

T28o63m90á55š 83F33u52k 6895618190959

To si ovšem naprostá vyjímka, drtivá většina lidí má čerpačku na CNG  nesrovnatelně dál než LPG. Já jinak nemám ani jedno z toho, bo si su jistý že v mém případě bych s tím pak měl akorát problémy a nic by nefungovalo tak jak má. Radši "bezproblémový" atmo benzín.

+1/−1
26.12.2012 10:46

D19a89v38i57d 76P26š55t33r73o43s27s 9829949300814

No než si táta koupili diesel tak měl fiat 127 tuším na LPG a jedinej problém byl v zimě kdy člověk nesměl zapomenout přepnout při příjezdu na benzín aspoň na posledních 200m jinak na plyn to v zimě odmítalo startovat ,ale bylo to starý auto s karbecem takže ten problém už dneska možná není aktuální.

+1/−1
26.12.2012 10:56

T73o55m42á90š 92F28u22k 6455798140349

Špatně sem sa asi vyjádřil, nemyslel sem to všeobecně, ale konkrétně mně :) Já mám obvykle "štěstí" že sa mně kazí věci které u druhých fungujů naprosto bez problémů, tudíž čím jednodušší, tím pro ma líp.

+2/−1
26.12.2012 12:33

F85r73a61n28t78i40š89e20k 39P93l83á11š18e85k 1239292167967

Milý Tomáši....43 plnicích stanic na ČR a další se chystají není zas tak málo...nevím odkud pocházíte, podle slohu z Moravy (jih, východ,....??)...např. v UH je nová stanice asi dva měsíce, Brno, Znojmo, Přerov, Olomouc,.....další jsou plánované na příští rok. V ČR je už skoro 4000 aut (osobní, dodávky, autobusy, nákladní,...) na CNG. Osobní auta už nabízí 4 automobilky, příští rok je v plánu Š Octavie III na CNG...

0/−1
26.12.2012 21:52

T11o80m94á34š 11F59u95k 6565708250769

...což je ovšem pořád naprosto nepatrný zlomek toho, co už tu jedenkrát je a to je LPG. To sa ani snad nedá srovnat, kolikrát míň rozšířené to CNG je. Já osobně v něm nevidím ani jednu jedinů výhodu oproti LPG, naopak, enom samé nevýhody. A právě, proč sa snažit budovat a prodávat alternativu k něčemu, co už tu je desetiletí zavedené a v podstatě bez problémů fungující je ? V dnešní době k tomu podle ma důvod není. V bůdoucnu snad, ale to je podle ma eště hoooodně daleká doba (řádově desítky let)

0/0
26.12.2012 22:20



Najdete na iDNES.cz