- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jeden známý má Volvo V70 BiFuel na CNG, přivezl si ho z Německa a pochvaloval si ho, ovšem do té doby, než mu začalo zlobit. Ve značkovém servise ho neopraví, protože na to nejsou zařízení, nemají prostory a ani vyškolení techniky. A ani Fedor v Prostějově si s tím neporadil, nebo spíš nechtěl. Nemá na to vyškoleného technika. Tak jezdí na benzin. Tak se ptám, nebude to s jinými značkami stejné?
CNG má zatím větší smysl spíše u větších aut, autobusů apod., malé auto s mininádrží a problémovým tankováním nebude pro CNG to pravé ořechové. Úsporný benzínový levný motor se pořád více vyplatí.
Kalousek je schopen zdanit všechno, takže LPG a CNG budou brzy na řadě a s ním i daň z komínů, oken, výfuků, otvorů a to i u lidí a když ani to nedá dost peněz do státní pokladny, z které jsou štědré předražené zakázky pro různé kmotry a kamarády, tak zdaní i dýchání a vzduch, který už mnohde lidi ani pořádně nemají, jak žijí ve smogu.
Dokud bude CNG je na pár pumpách v zemi za příplatek přes 60 000 Kč, tak si ho jen tak někdo nekoupí. Nevyplatí se. Je to škoda, ale právě vyšší pořizovací náklady a problém s tankováním je u malého auto nejvýraznější problém. VW by měl být ekologičtější a tento model více dotovat, takhle si spíš lidi koupí Duster s LPG, který jim udělá lepší službu proti tomuhle pidiautíčku.
LPG mi pořád vychází výhodněji skoro ve všech směrech. Komplikovanost a cena soustavy a s tím související návratnost investice, hustota čerpacích stanic, dojezd jak na benzín tak na aletrnativu. Jediná výhoda jsou asi o třetinu nižší provozní náklady CNG proti LPG, ale to se zase bije s tím, že CNG soustava je asi 3x dražší... Kdyby bylo na výběr, tajk já bych bral LPG.
Jediná uspora je ta, ze na lpg a cng neni spotrební dan, coz se muze zmenit jednim zákonem. Takze az vas nalakaji na Ekologii a cenu ( jaká to podobnost s vytapenim elektrinou v 90. Letech) tak vsadim boty, ze nekoho napadne tuto dan vymerit !!!!!
No, ale zatím není. A kdy ji zavedou? V EU nelze zavést spotřební daň na CNG před rokem 2022. A kolik vyměním aut do té doby? Myslím, že minimálně 3. Takže má cenu do té doby jezdit třkrát dráž než nyní ? Myslím že ne.
Což o to, auta s CNG dělá víc automobilek, ale problém je v řídké síti čerpacích stanic. Svého času jsem o CNG uvažoval taky, ale právě nedostatek stanic byl zabijákem mého rozhodnutí. Škoda mno....
Já bych viděl jako ideální cílovou skupinu půjčovny. Třeba Pražská plynárenská půjčuje velmi levně auta na zemní plyn, párkrát jsme si Pandu s kamarády půjčili. Bohužel to dost "zabíjí" velmi nevstřícnou otvírací dobou (je problém se tam v provozní době pro zaměstnaného člověka dostat).
Jezdím už dvacet let na LPG. Je to levné na pořízení, levné na provoz, bezpečné a síť stanic je dostatečná v celé EU (kromě stradičně divného Rakouska) Tak tedy opravdu nevím, co to je za módu vymejšlet něco nového když se něco jiného osvědčilo.
Třeba proto že z výroby auta na CNG mají vyšší výkon o čemž si u smradlavého LPG můžeš nechat jen zdát. Síť čerpaček CNG se může přes noc rozrůst o 1000 třeba jen v ČR stačí se napojit na veřejnou sít a tankuje se. Slavné LPG se musí distribuovat stejně jako benzín tudíž opět jen další zbytečné náklady které se promítají do ceny. CNG nemá jediný nežádoucí účinek na motor což se o LPG také říct nedá. Jediné mínus CNG je to že přestavby jsou dnes drahé, moc aut na CNG nejezdí tudíž je síť čerpaček chudá, jiank jsou jen a jen plusy. Doufám že se CNG co nejdřív rozjede a aut z výroby bude čím dál víc, jedině to pomůže růstu počtu plnících míst.
nebudu si stim **** motor... zvlaste v casech kdy si nemuzu koupit nove auto protoze nabidka oturbenych rechtacek me neoslovuje...