Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Toyota Auris: dobrá cena, dynamický design a hybrid za rozumné peníze

Oblé a usedlé tvary předchozí generace pasovaly auris do role dopravního prostředku, pro který bylo potěšení z jízdy a vlastně jakékoliv emoce skoro neznámým pojmem. Možná se předchozí auris nelíbil ani samotnému Akio Toyodovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V27í75ť13a 46K25r88u57t45i55š 9867884623618

Hybrid? Nenechte se vysmát. Za příplatek 90tKč auto, které na elektriku ujede celé 2 km. A spotřeba 3,8l, která je za měřená  v nesmyslně nadefinovaném "kombi" cyklu, trvajícím pár minut (za které se samozřejmě baterky totálně vybijí a dál jedete jen na benzín/naftu), ale výsledkem je papírově nádherná spotřeba. Reál bude okolo 5 při normálním ježdění.

Obdobně výkonná auta srovnatelné velikosti na benzín dnes mají v turbu objem +/- 1,4 litru a reálnou spotřebu okolo 6 - 6,5l. Tzn. že příplatek za hybrid se "zaplatí" po najetí tak 250tkm. Kolik ale za tu dobu vrazím do výměny baterií?

+4/−5
27.12.2012 22:36

J32o75s39e27f 91L68e80b77d19u76š96k13a 4162203483145

Hybrid o 160 tisíc dražšší, nikdo vám nesdělí, jak dlouho vydrží baterky a kolik stojí výměna. Natož aby to dal písemně se zárukou. Spotřeba, dle testů v Anglii srovnatelná s nehybridem, dokonce měl hybrid spotřebu o deci větší. Tak proč to kupovat? Dražší, těžší a nákladnější.

+7/−5
27.12.2012 14:57

V19r19a55t25i56s70l89a65v 96B63e62n83e30š 9872878923360

Do soucasneho Aurise stoji cca 35k, v prvnich (>13r) Prisusech jsou stale puvodni. 100kW Auris je o 100kg lehci nez obdobne vykonny 2l diesel. Provozni naklady jsou u stejne vykonneho auta o ~1/3 nizsi. A to pisi na zakladne vlastni zkusenosti, jelikoz Aurise HSD mame. Praha <5l/100km, okrsky ~4.5l/100km, D1 Pha-Ova 5.5l/100km pri tachometrove 140km/h. Hybrid neni o spotrebe, ale o pohode v cestovani. Jde o idealni auto pro nekoho, kdo se nechce prilis zalamovat na jaky rychl. stupen ma jet, jak se rozjizdet do kopce apd. - viz ma zena.

+7/−2
27.12.2012 18:45

J17o43s11e58f 74L95e82b58d94u17š97k16a 4432193783195

Mám BMW X5, diesel, 3 litry, 2 turba, 7 míst. Praha - Mnichov a zpět, rychlost mezi 100 až 170 km/hod, obsazeno 5 osobami. Spotřeba 7,0 l/100 km. Pohodlné a rychlé cestování. Jiné je to ovšem po městě, kde spotřeba stoupá k 9,5 l/100 km, na okreskách při dodržování limitu okolo 8 l/ km. Pochopitelně při razantní jízdě vyleze spotřena na 11 až 12 l/100 km. Náklady mám pouze na pneumatiky a spotřebovanou naftu, servis do najetí 150 tisíc v ceně. Rozhodně je X5 daleko těžší, přitom nedosahuje nikterak výrazně horší spotřeby. Neuvádíte při jakém obsazení máte spotřebu 5,5l / 100 km na dálnici. Ovšem rozdíl 1,5 l nafty znamená, že na 100 km je moje spotřeba vyšší o cca 55 Kč. Protože měsíčně najedu cca 3000 km mám vyšší náklady o cca 1600 Kč, což je naprosto zanedbatelné. A pokud bych chtěl nižší spotřebu, pak věřím, že BMW trojkové řady s dvoulitrovým dieslem dosáhne spotřeby naprosto srovnatelné s Aurisem. Takže ty hybridy oravdu nejsou žádní sláva, je to jenom o tom, aby se ekologický vlk nažral a koza zůstala celá.

+2/−1
28.12.2012 12:06

V40r45a76t42i47s14l61a84v 73B30e38n16e96š 9572318883130

Ale ja vubec neresim spotrebu :-) Prosim, o precteni si 2. vety od konce. Srovnavat X5 a Auris je irelevantni. X5 ma konkurenci v RX400h.

0/−1
28.12.2012 12:45

J75o97s75e46f 55L44e22b72d65u60š62k90a 4592623533825

Ale v X5 je to také o pohodě při cestování. Už jenom to, že rozdíl hmotnosti odpružené a neodpružené hmoty dává X5 výhodu, dále hraje roli rozvor, který je u X5 větší, to vše činí příjemnější cestování. Podle mne jsou současné hybridy nesmysl. Je to slepá a drahá ulička vývoje, úlitba envirometnální politice. Pokud chceme vyrábět ekologická auta, tak buď na bázi spalování vodíku. či v případě vývoje nějakých kvalitních akumulátorů el. energie na bázi dobíjení slunečním zářením. Pokud tohle nezvládneme, je jediná cesta. Klasický spalovací motor s vylepšenou účinností.

0/0
31.12.2012 2:29

V74r88a51t20i59s88l12a81v 26B84e54n67e76š 9612478853190

BMW si o hybridech mysli neco jineho. A proto s Toyotou navazali spolupraci, kdy Toyota bude BMW dodavat hybridni technologii a BMW naopak dieselove motory. A obe automobilky asi vi proc.

Pomer odpruzena/neodpruzena hodnota bude ve prospech X5 mozna prave proto, ze X5 je celkove 0.7t tezsi. Jinak cele hybridni ustroji u Aurisu je v motorovem prostoru. Lexus RX ma tusim el. motory v zadnich kolech.

Auris si vubec nedela ambice konkurovat X5. Dokonce neni ani konkurentem pro radu 1. Te konkuruje ct 200 h. To porovnavas hrusky s jabkama. Muj subjektivni nazor (znam pouze Q7): ve meste je vyrazne sikovnejsi hybridni Auris nez X5. Na dalnici bude zase lepsi GS nebo BMW 5/7 rada. No a v terenu to bude Land Cruiser. Ale budme vdecni za to, ze je z ceho vybirat. Kazdy podle sveho gusta.

Nerikam, ze hybrid je spasa, ale zda se mi jako rozumne reseni rekuperace kineticke energie. Spousta energie jde vnivec. A ve meste to je umocnene zbytecny brumlani pri stanich v kolonach. Vice nez baterka se mi libi kondenzator, tak jak je Toyota pouzila v letosni 24h Le Mans.

0/0
3.1.2013 0:00

P12a67v20e12l 71S84t11a64v68j80a53n97í92k 1230666830321

Hybrid je snad auto do města, tak nechápu, co srovnáváte nějaké dálniční trasy? Mně auto žere po městě v zimě 16 litrů, na dálky žere 10 litrů a je jedno, jestli jedu po dálnici nebo po okresce. Nebudu, ale obludu srovnávat s malým autíčkem.

+1/0
28.12.2012 22:43
Foto

L32u67k79a78s 53K86u95b93e29n70k89a 8532959140234

To jsou zase kecy. Jel jste v tom? nejel. Tak klid. JA v tom jel, v meste se s tim da jezdit asi za 4.5, na dalnici o neco vice. Kdyz to zenete o stosest, brzdeni, zrychleni a nepredpisove, tak to zere dost:) asi jako kazdy jiny auto

0/0
28.12.2012 19:56

P76e81t56r 94M43a80l12i14š49k54a 6901175581823

Já bych spíš uvítal auta, kdy spalovací motor bude sloužit jen jako generátor.

+2/−2
27.12.2012 10:38

F32r70a87n82t54a 38V79o15p40r58š79á24l17e52k 9244210206

Prosím http://www.autoforum.cz/testy-aut/test-opel-ampera-ctvrt-kroku-vpred/

+2/−1
27.12.2012 11:36

J72i75ř40í 31H21o65l70ý 1503500305

Zase jedna napodobenina hybridu!!!! Kdyby alespoň dali 10-20kWh baterii tak by to snad  mohli nazývat hybridem? Ale takhle?

A to ani nemluvím o tom, co kdyby hybrid měl naftový motor - to by šla spotřeba teprve dolů!!!

+2/−4
27.12.2012 9:44

F62r39a33n62t78a 46V21o95p98r11š70á50l74e42k 9704510976

Nešla viz. srovnávací test Peugeotu 3008 dieslel-hybrid a Toyoty Prius+ benzin-hybrid ve Světě motorů. Peugeot to projel na celé čáře, Toyota vyšla v běžném provozu jako úspornější a uživatelsky příjemnější auto, Toyota si vzala nějakých 5,2 l/100 km, Peugeot okolo 6.

+3/−1
27.12.2012 10:21

J25i28ř73í 59H89o38l44ý 1273410285

Jasně že je Prius+ lepší. Je to vůz 4té generace a má tedy 10 až 15 let náskok a 3008 je teprve 1 generace. Počkejte pár let a situace se změní.!!!

0/−4
27.12.2012 11:38

V61o21j14t26ě41c14h 18K26r75á16l95í10k 5761953552242

Dobrá cena???. Za ty peníze se dají koupit pěknější a hlavně lepší auta.Není to reklama od zástupce fy. Toyota?

+3/−6
27.12.2012 8:54

M19a49r32t11i96n 59S69e67d54o31n75a 2695726116889

Je fakt ze Toyota je v Evrope predrazena o 30% nez ve zbytku sveta, ale ohledne kvality vyrazne vycniva nad svou konkurenci.

+10/−1
27.12.2012 8:58

L44a47d28i58s84l94a84v 38K46a65l26o94u44s 7125246511770

Máme Corollu 9 let a musím potvrdit, robustní, spolehlivá konstrukce i když tak nevypadá. Pokud by bylo nějaké příště, šel bych do silnějšího motoru(než 1.4) .  Co musím pochválit je pérování, tohle auto vyfiltruje lecjakou díru na našich silnicích.:-)

+4/0
27.12.2012 11:28

K13r75y28š93t94o40f 31L11a51n46í71k 1199370485525

souhlas, corolla, 14 let, 160tkm, 1 vymena vyfuku, jinak nic. a originalni baterie Panasonic vydrzela 11 let.

+1/0
28.12.2012 23:23

P73e27t60r 62Z58d46e69n29ě34k 2204849444

Hybrid ===> zbytečně složité. BTW skutečný řidič pro rozjezd do kopce nepotřebuje nějakého asistenta;-D

+2/−6
27.12.2012 8:24

M79a64r34t65i40n 79S97e65d96o81n93a 2495176966579

El. brzda, tempomat, autom. prevodovka, parkovaci senzory, autom. klimatizace, el. stahovani oken jsou veci, ktere zjednodusuji rizeni a usnadnuji zivot. Zit se bez toho da, ale pokud casto jezdis tak jses za tyto hracky rad.

+7/−1
27.12.2012 8:50

M43a57r22e28k 19K27l72u30f27a 3508614924416

Je to pěkné, i když zadek mi připomíná nějakého Hyundaie. V Toyotě jsem pár let jezdil a nedám na ní dopustit. Kvalitní, spolehlivé auto. Bohužel jim (konkrétně u tohoto modelu) asi nikdy neodpustím, že se vzdali tradičního pojmenování Corolla. ;-(

+2/0
27.12.2012 7:56

K43r55y93š83t19o94f 50L46a26n79í40k 1399380815555

corolla se jeste vyrabi, jako sedan. ale taky bych ten nazev radeji videl na Aurisu, jenze zatim ma jen kratke verze. uz se tesim na tu dlouhou pristi rok.

0/0
28.12.2012 23:26

M90a32r20e54k 60B87a36r70t21k91o 5746262172430

Bohužel nic pro mně. Při mych 1,9 metru nemám rád hlavu zaraženou do stropu.

+2/−2
27.12.2012 7:06

M17a24r77t86i66n 32S50e87d20o39n21a 2565216276769

Celkem problem vsech aut nizsi stredni tridy z Japonska ci Koree. Aurise jsem mel 2,5 roku (sluzebni) vyhled z nej byl velmi spatny, hlavne ve meste. Pred semaforem jsem musel stat 5 metru. Kia Ceed je na tom jeste hure.

+1/0
27.12.2012 8:56

R81a87d79o45v27a39n 93K39r16n41a52c 1168842810900

neviem ako sa prejavi to znizenie vysky na vnutornom priestore ale s mojou vyskou 194cm sa do predchadzajucej generacie zmestim bez problemov (a s rezervou)

+1/0
27.12.2012 22:50

Z43d78e42n12ě18k 65J61o52n71á58š 9141129226790

Zkoušel jsem ho dnes v Hradci a se svýma 190 cm zcela v pohodě a ještě tam nějaké místo bylo.

0/0
28.12.2012 16:38

M42i14r76o19s92l39a13v 94K79n89í14ž23e 9839708547234

dynamický design? a čo vy si představujete pod takýmto slovom?

+2/−3
27.12.2012 3:32

I26g65o16r 28J95a42n23í19č18e21k 5293457189863

Podle evropské legislativy žádný "full-hybrid" neexistuje ;)

+1/−2
27.12.2012 1:25

J22i36ř80í 59N73u36s74s96b90a52u87e48r 8973525967938

A je z toho japonec jak vysitej. Co mi to jen.prpomina? Honda Civic? A ten vnitrek? Neni to na 2013 trochu malo?

+2/−6
27.12.2012 0:48

D80a90v97i57d 42P47r95o93c83h10á90z67k10a 5814205667853

nemělo by to mít označení reklamní článek?

+3/−5
27.12.2012 0:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.