Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Toyota Auris: dobrá cena, dynamický design a hybrid za rozumné peníze

Oblé a usedlé tvary předchozí generace pasovaly auris do role dopravního prostředku, pro který bylo potěšení z jízdy a vlastně jakékoliv emoce skoro neznámým pojmem. Možná se předchozí auris nelíbil ani samotnému Akio Toyodovi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V31í52ť76a 43K86r59u13t48i29š 9227724923608

Hybrid? Nenechte se vysmát. Za příplatek 90tKč auto, které na elektriku ujede celé 2 km. A spotřeba 3,8l, která je za měřená  v nesmyslně nadefinovaném "kombi" cyklu, trvajícím pár minut (za které se samozřejmě baterky totálně vybijí a dál jedete jen na benzín/naftu), ale výsledkem je papírově nádherná spotřeba. Reál bude okolo 5 při normálním ježdění.

Obdobně výkonná auta srovnatelné velikosti na benzín dnes mají v turbu objem +/- 1,4 litru a reálnou spotřebu okolo 6 - 6,5l. Tzn. že příplatek za hybrid se "zaplatí" po najetí tak 250tkm. Kolik ale za tu dobu vrazím do výměny baterií?

+4/−5
27.12.2012 22:36

J58o13s79e79f 97L16e51b96d42u83š47k83a 4872883883975

Hybrid o 160 tisíc dražšší, nikdo vám nesdělí, jak dlouho vydrží baterky a kolik stojí výměna. Natož aby to dal písemně se zárukou. Spotřeba, dle testů v Anglii srovnatelná s nehybridem, dokonce měl hybrid spotřebu o deci větší. Tak proč to kupovat? Dražší, těžší a nákladnější.

+7/−5
27.12.2012 14:57

V13r91a26t77i60s93l75a24v 22B72e53n40e39š 9512718673110

Do soucasneho Aurise stoji cca 35k, v prvnich (>13r) Prisusech jsou stale puvodni. 100kW Auris je o 100kg lehci nez obdobne vykonny 2l diesel. Provozni naklady jsou u stejne vykonneho auta o ~1/3 nizsi. A to pisi na zakladne vlastni zkusenosti, jelikoz Aurise HSD mame. Praha <5l/100km, okrsky ~4.5l/100km, D1 Pha-Ova 5.5l/100km pri tachometrove 140km/h. Hybrid neni o spotrebe, ale o pohode v cestovani. Jde o idealni auto pro nekoho, kdo se nechce prilis zalamovat na jaky rychl. stupen ma jet, jak se rozjizdet do kopce apd. - viz ma zena.

+7/−2
27.12.2012 18:45

J74o20s29e43f 74L57e44b33d70u87š68k39a 4592973693235

Mám BMW X5, diesel, 3 litry, 2 turba, 7 míst. Praha - Mnichov a zpět, rychlost mezi 100 až 170 km/hod, obsazeno 5 osobami. Spotřeba 7,0 l/100 km. Pohodlné a rychlé cestování. Jiné je to ovšem po městě, kde spotřeba stoupá k 9,5 l/100 km, na okreskách při dodržování limitu okolo 8 l/ km. Pochopitelně při razantní jízdě vyleze spotřena na 11 až 12 l/100 km. Náklady mám pouze na pneumatiky a spotřebovanou naftu, servis do najetí 150 tisíc v ceně. Rozhodně je X5 daleko těžší, přitom nedosahuje nikterak výrazně horší spotřeby. Neuvádíte při jakém obsazení máte spotřebu 5,5l / 100 km na dálnici. Ovšem rozdíl 1,5 l nafty znamená, že na 100 km je moje spotřeba vyšší o cca 55 Kč. Protože měsíčně najedu cca 3000 km mám vyšší náklady o cca 1600 Kč, což je naprosto zanedbatelné. A pokud bych chtěl nižší spotřebu, pak věřím, že BMW trojkové řady s dvoulitrovým dieslem dosáhne spotřeby naprosto srovnatelné s Aurisem. Takže ty hybridy oravdu nejsou žádní sláva, je to jenom o tom, aby se ekologický vlk nažral a koza zůstala celá.

+2/−1
28.12.2012 12:06

V49r26a30t56i24s98l64a36v 65B67e35n62e21š 9662908223780

Ale ja vubec neresim spotrebu :-) Prosim, o precteni si 2. vety od konce. Srovnavat X5 a Auris je irelevantni. X5 ma konkurenci v RX400h.

0/−1
28.12.2012 12:45

J81o23s78e68f 64L37e44b80d54u88š15k17a 4842613733825

Ale v X5 je to také o pohodě při cestování. Už jenom to, že rozdíl hmotnosti odpružené a neodpružené hmoty dává X5 výhodu, dále hraje roli rozvor, který je u X5 větší, to vše činí příjemnější cestování. Podle mne jsou současné hybridy nesmysl. Je to slepá a drahá ulička vývoje, úlitba envirometnální politice. Pokud chceme vyrábět ekologická auta, tak buď na bázi spalování vodíku. či v případě vývoje nějakých kvalitních akumulátorů el. energie na bázi dobíjení slunečním zářením. Pokud tohle nezvládneme, je jediná cesta. Klasický spalovací motor s vylepšenou účinností.

0/0
31.12.2012 2:29

V26r89a34t51i21s86l74a54v 91B76e17n32e81š 9222148953550

BMW si o hybridech mysli neco jineho. A proto s Toyotou navazali spolupraci, kdy Toyota bude BMW dodavat hybridni technologii a BMW naopak dieselove motory. A obe automobilky asi vi proc.

Pomer odpruzena/neodpruzena hodnota bude ve prospech X5 mozna prave proto, ze X5 je celkove 0.7t tezsi. Jinak cele hybridni ustroji u Aurisu je v motorovem prostoru. Lexus RX ma tusim el. motory v zadnich kolech.

Auris si vubec nedela ambice konkurovat X5. Dokonce neni ani konkurentem pro radu 1. Te konkuruje ct 200 h. To porovnavas hrusky s jabkama. Muj subjektivni nazor (znam pouze Q7): ve meste je vyrazne sikovnejsi hybridni Auris nez X5. Na dalnici bude zase lepsi GS nebo BMW 5/7 rada. No a v terenu to bude Land Cruiser. Ale budme vdecni za to, ze je z ceho vybirat. Kazdy podle sveho gusta.

Nerikam, ze hybrid je spasa, ale zda se mi jako rozumne reseni rekuperace kineticke energie. Spousta energie jde vnivec. A ve meste to je umocnene zbytecny brumlani pri stanich v kolonach. Vice nez baterka se mi libi kondenzator, tak jak je Toyota pouzila v letosni 24h Le Mans.

0/0
3.1.2013 0:00

P59a77v84e90l 53S83t87a84v74j69a20n59í29k 1800156600781

Hybrid je snad auto do města, tak nechápu, co srovnáváte nějaké dálniční trasy? Mně auto žere po městě v zimě 16 litrů, na dálky žere 10 litrů a je jedno, jestli jedu po dálnici nebo po okresce. Nebudu, ale obludu srovnávat s malým autíčkem.

+1/0
28.12.2012 22:43
Foto

L93u75k65a69s 66K94u48b34e76n87k30a 8222989420834

To jsou zase kecy. Jel jste v tom? nejel. Tak klid. JA v tom jel, v meste se s tim da jezdit asi za 4.5, na dalnici o neco vice. Kdyz to zenete o stosest, brzdeni, zrychleni a nepredpisove, tak to zere dost:) asi jako kazdy jiny auto

0/0
28.12.2012 19:56

P18e60t34r 83M88a91l71i15š46k65a 6461265631943

Já bych spíš uvítal auta, kdy spalovací motor bude sloužit jen jako generátor.

+2/−2
27.12.2012 10:38

F72r94a11n70t12a 28V37o39p84r91š81á45l66e76k 9954660726

Prosím http://www.autoforum.cz/testy-aut/test-opel-ampera-ctvrt-kroku-vpred/

+2/−1
27.12.2012 11:36

J74i37ř35í 50H68o56l31ý 1713860315

Zase jedna napodobenina hybridu!!!! Kdyby alespoň dali 10-20kWh baterii tak by to snad  mohli nazývat hybridem? Ale takhle?

A to ani nemluvím o tom, co kdyby hybrid měl naftový motor - to by šla spotřeba teprve dolů!!!

+2/−4
27.12.2012 9:44

F70r29a14n30t77a 83V39o14p91r29š50á96l23e55k 9774740426

Nešla viz. srovnávací test Peugeotu 3008 dieslel-hybrid a Toyoty Prius+ benzin-hybrid ve Světě motorů. Peugeot to projel na celé čáře, Toyota vyšla v běžném provozu jako úspornější a uživatelsky příjemnější auto, Toyota si vzala nějakých 5,2 l/100 km, Peugeot okolo 6.

+3/−1
27.12.2012 10:21

J11i52ř34í 94H18o78l91ý 1713880375

Jasně že je Prius+ lepší. Je to vůz 4té generace a má tedy 10 až 15 let náskok a 3008 je teprve 1 generace. Počkejte pár let a situace se změní.!!!

0/−4
27.12.2012 11:38

V13o48j79t98ě24c95h 66K20r80á71l14í61k 5371723132472

Dobrá cena???. Za ty peníze se dají koupit pěknější a hlavně lepší auta.Není to reklama od zástupce fy. Toyota?

+3/−6
27.12.2012 8:54

M32a76r23t79i71n 92S23e29d28o61n36a 2615506216589

Je fakt ze Toyota je v Evrope predrazena o 30% nez ve zbytku sveta, ale ohledne kvality vyrazne vycniva nad svou konkurenci.

+10/−1
27.12.2012 8:58

L87a55d84i10s53l49a50v 81K27a88l67o93u69s 7955906961310

Máme Corollu 9 let a musím potvrdit, robustní, spolehlivá konstrukce i když tak nevypadá. Pokud by bylo nějaké příště, šel bych do silnějšího motoru(než 1.4) .  Co musím pochválit je pérování, tohle auto vyfiltruje lecjakou díru na našich silnicích.:-)

+4/0
27.12.2012 11:28

K15r41y69š93t75o57f 80L20a34n59í80k 1619690145685

souhlas, corolla, 14 let, 160tkm, 1 vymena vyfuku, jinak nic. a originalni baterie Panasonic vydrzela 11 let.

+1/0
28.12.2012 23:23

P68e22t25r 15Z51d72e59n96ě80k 2944949894

Hybrid ===> zbytečně složité. BTW skutečný řidič pro rozjezd do kopce nepotřebuje nějakého asistenta;-D

+2/−6
27.12.2012 8:24

M14a97r52t33i37n 64S14e56d18o51n64a 2215976146889

El. brzda, tempomat, autom. prevodovka, parkovaci senzory, autom. klimatizace, el. stahovani oken jsou veci, ktere zjednodusuji rizeni a usnadnuji zivot. Zit se bez toho da, ale pokud casto jezdis tak jses za tyto hracky rad.

+7/−1
27.12.2012 8:50

M28a89r69e30k 57K84l97u34f57a 3798844554586

Je to pěkné, i když zadek mi připomíná nějakého Hyundaie. V Toyotě jsem pár let jezdil a nedám na ní dopustit. Kvalitní, spolehlivé auto. Bohužel jim (konkrétně u tohoto modelu) asi nikdy neodpustím, že se vzdali tradičního pojmenování Corolla. ;-(

+2/0
27.12.2012 7:56

K54r43y87š97t79o67f 76L21a80n36í52k 1969640565605

corolla se jeste vyrabi, jako sedan. ale taky bych ten nazev radeji videl na Aurisu, jenze zatim ma jen kratke verze. uz se tesim na tu dlouhou pristi rok.

0/0
28.12.2012 23:26

M27a57r14e17k 47B82a41r17t21k74o 5476142152730

Bohužel nic pro mně. Při mych 1,9 metru nemám rád hlavu zaraženou do stropu.

+2/−2
27.12.2012 7:06

M94a52r51t18i55n 11S74e62d65o40n39a 2375766466629

Celkem problem vsech aut nizsi stredni tridy z Japonska ci Koree. Aurise jsem mel 2,5 roku (sluzebni) vyhled z nej byl velmi spatny, hlavne ve meste. Pred semaforem jsem musel stat 5 metru. Kia Ceed je na tom jeste hure.

+1/0
27.12.2012 8:56

R26a32d91o37v47a16n 98K75r77n18a74c 1238352760330

neviem ako sa prejavi to znizenie vysky na vnutornom priestore ale s mojou vyskou 194cm sa do predchadzajucej generacie zmestim bez problemov (a s rezervou)

+1/0
27.12.2012 22:50

Z42d62e70n47ě85k 83J11o87n19á54š 9841649916720

Zkoušel jsem ho dnes v Hradci a se svýma 190 cm zcela v pohodě a ještě tam nějaké místo bylo.

0/0
28.12.2012 16:38

M76i19r16o93s53l93a51v 54K76n66í66ž95e 9759738107794

dynamický design? a čo vy si představujete pod takýmto slovom?

+2/−3
27.12.2012 3:32

I87g48o84r 41J97a76n65í39č60e78k 5253437829813

Podle evropské legislativy žádný "full-hybrid" neexistuje ;)

+1/−2
27.12.2012 1:25

J62i51ř16í 13N10u97s68s29b80a82u81e87r 8843145807888

A je z toho japonec jak vysitej. Co mi to jen.prpomina? Honda Civic? A ten vnitrek? Neni to na 2013 trochu malo?

+2/−6
27.12.2012 0:48

D17a36v87i38d 66P46r78o60c73h10á53z76k42a 5744775187703

nemělo by to mít označení reklamní článek?

+3/−5
27.12.2012 0:11







Najdete na iDNES.cz