Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EU nařizuje novou náplň klimatizací. Mercedes tvrdí, že je nebezpečná

Mercedesem rozpoutaná aféra ohledně nebezpečného chladiva do klimatizací, které se má v EU používat povinně, má pokračování. Výrobci náplně se přou s automobilkami, které najednou náplň nechtějí používat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68a26n 95G89a69l13t 9891912913138

Nevím jak vy ale raději budu věřit automobilce, která defakto vynalezla automobil a které vzhledem k jejímu zaměření na luxusní vozy těžko jde o ušetření pár stokorun na jednom vozu. Než abych věřil nějakým eurobyrokratům či výrobcům náplní, kteří budou mít "monopol" na trhu.

0/0
7.1.2013 20:20

K75a19t71e77ř71i97n95a 36S28l49a10v97í87k87o29v58á 6813595900453

Vývoj se nezastaví, v budoucnu se budou moci žrát pouze normované, patentované granule od jednoho výrobce, který tak ovládne celý svět.

+3/0
6.1.2013 15:46

P18e73t37r 35N42e58s79v65a56d49b73a 2514935916909

Nechápu v čem je dosavadní chladivo tedy R-134a špatné? A už vůbec ne kdo vynahradí servisům a automobilkám náklady na přechod na nové chladivo? Už aby celá slavná EU krachla a bude svatý klid. !! Její zákazy a příkazy mu silně něco připominájíRv

+6/0
6.1.2013 11:05

R33e69n39é 63C60v25r38k10a98l 9726509766956

Kdo nahradí náklady?? Zákazník, milý pane, pouze zákazník.

K čertu s celou EU;-€

+2/0
7.1.2013 12:43

R90a80d24i70m 42P19o53l84á72š63e13k 9436723639769

Nebylo by možná nejlepší rovnou zakázat klimatizaci v autech ?

Ta náplň klimatizace je buďto nehořlavý freon a potom musí být zakázána kvůli ochraně ozónu nebo to může být nehořlavý CO2 a potom to bude  drahé zařízení pracující s vysokým tlakem nebo to bude polofreon jako v tomto případě a potom to je látka částečně hořlavá i výbušná a zároveň trochu poškozující ozónovou díru nebo to bude běžný uhlovodík jako izobutan a potom to bude látka silně hořlavá až výbušná......

+2/0
6.1.2013 8:09

J48o83s52e58f 23Š46e34m66e89l35í30k 7169531230217

A fotečka Mercedesu by nebyla - když už se o nich v článku píše?

+2/0
5.1.2013 23:31

M96i41c59h16a25l 79Z53e82t69e78k 3318582230257

R1234yf je nebezpečná z jiného důvodu než hořlavosti: Po styku s předmětem rozlápeným na vysokou teplotu (např. při požáru auta) se mění na vysoce nebezpečnou kyselinu fluorovodíkovou. Tahle látka je jedna z nejnebezpečnějších chemikálií vůbec, je mimořádně agresivní, vysoce žíravá a toxická. Leptá mj. i sklo, proto se v laboratořích musí skladovat v nádobách ze speciálního materiálu. Dokáže např. proniknout kůží až ke kostím a vyvolat jejich dekalcifikaci. Již 2.5%  poleptané plochy na těle může mít smrtelné následky. Vdechnutí plynného fluorovodíku (např. při požáru v autě po nehodě) má fatální dopad na posádku...

+4/0
5.1.2013 23:17

R54a89d96i22m 93P37o45l95á12š92e52k 9426663779459

Nedělejte z toho zase kovbojku nebo akční film.

Za prvé při 99 % havárií k žádnému styku chladicí náplně s předmětem s vysokou teplotou nedojde a chladicí médium prostě jen unikne do ovzduší. To se týká i čistě požárů aut bez jejch mechanického poškození, pokud má ta klimatizace správným způsobem konstruované bezpečnostní přetlakové ventily.

Za druhé většina nehod je na volném prostranství, kde i kdyby vznikla kyselina fluorovodíková ze 100 procent obsahu klimatizace, což bude odhadem tak půl, 3/4 kilo této chemikálie, prostě unikne do ovzduší a do kontaktu s posádkou se prakticky nedostane.

Za třetí kyselina fluorovodíková je poměrně běžná chemikálie, i když dost toxická, její účinky, i kdyby při nehodě s požárem masívně vznikla reakcí chladiva, si nezadají z účinky z zplodin z hoření ostatních 100 - 200 nebo kolik kilo plastů použitých na automobilu.

Problém bude akorát při nehodách s požáry v uzavřených prostorech, garážích, tunelech atd, kde toto chladicí médium o nějaká procenta zvýší nebezpečnost  takových událostí a nároky na bezpečnostní zařízení , sledování kamerami i chemickými čidly, odvětrávání, automatické hašení, únikové chodby atd.

+1/−4
6.1.2013 8:40

J75a29n 28K63r66p19e89c 5316753314272

ano, ochrana pasazeru je skoro tak dulezita, jako ekologie... no to jsme to teda dopracovali. navic je tu dalsi vec. kdyby byt jediny clovek umrel pri havarii diky tomuto novemu chladivu, musela by automobilka jeho pribuzne odskodnit a zaroven svolat do servisu vsechny vozy ktere tuto jiz prokazatelne nebezpecnou latku pouzivaji, a tuto vymenit, vcetne celeho zarizeni ktere je potrba k provozu na jiny druh media. coz muze stat miliardy.

+3/0
5.1.2013 22:53

P41e67t72r 14U40r75a54m 1442410223157

nemusela, protoze samotnou havarii nezavinila. Kdyz nekomu pri havarii bouchne benzin, tak ho taky nebudou vymenovat.

0/0
5.1.2013 23:02

J60a63n 26K98r12p14e23c 5206233864102

jo? tak to vysvětlete těm řidičům v toyotách, a hlavně těm, kteří zapoměli že když chtějí auto zastavit (byť samovolně zrychlující), musí sešlápnout brzdpvý pedál...

0/0
6.1.2013 8:34

O49l13a11f 85F81r92a96n89t32i86š31e71k 5610230775693

Jediný co by mohla EU nařídit, je sebedestrukce. V tomto případě bych souhlasil...

+8/0
5.1.2013 21:25

J34o79s37e35f 12L90e41b87d16u57š15k55a 4732323723275

Jak typické proEU, kde pár jedinců nařizuje a rozhoduje. Je zajímavé, že každé nařízení či směrnice jenom tahá peníze z peněženek občanů. Podobné to je s biopříměsemi do PHM. Prý v zájmu zdraví, Nakonec se ukázalo, po spoustě testů, že jsou pro zdraví daleko škodlivější. Totéž platí pro mikrofiltry pevných částic. K čemu jsou vlastně tyhle nařízení? Jsou pro obyvatele, nebo pro něčí zisky? Jak se ukazuje EU jenom škodí.

+10/0
5.1.2013 20:48

J13a31n 54M84o13h90y71l53a 3588588286188

Chápu, že je to zdánlivý detail, ale pokud se někdo prohlašuje za seriózní redakci s nějakou úrovní (což iDnes rád a hlasitě dělá), tak by alespoň pod velký titulek s Mercedesem neměl dávat ilustrační fotku s Volkswagenem. Asi jim na kurzech nikdo neřekl, že skutečná kvalita je skryta právě v důrazu na detail.

+4/−1
5.1.2013 19:17

M69i40r38o77s39l51a98v 41B52u62d30a 9212762977942

EU nařizuje...už jen to mi stačí na to abych věděl, že to bude zase nějaké bejkárna.

+14/−1
5.1.2013 17:17

M50i15c89h42a26l 41S57e49m87r95á74d 3482786937349

Líbí se mi, že EU nařídila existenci třetího výrobce HDD do počítačů (i když každej ví, že ty disky stejně vyrobí WD) kvůli předcházení monopolu... a na druhou stranu schválí do užívání jako jedinou možnou látku, kterou dělají jen dva výrobci...

+9/0
5.1.2013 16:47

P44e39t46r 81U38r86a49m 1452240443537

A v Cine se opet smeji, jak si EU dal podkopava konkurenceschopnost.

+14/−1
5.1.2013 15:29

M42i74c13h88a11l 32S82e79m94r55á63d 3172226277379

V číně se nesmějí... chtějí v EU prodávat a tak se jich to nařízení také týká... a díky tomu, že kvůli homologaci bude nutné mít doklad o původu chladiva.... prostě si myslím, že zrovna v tomto případě nejásá nikdo... jedinej kdo potřebuje aby se to chladivo používalo jsou výrobci...

+4/−3
5.1.2013 16:45

K23r96y29š89t62o13f 66L14a82n35í86k 1429670575675

Piech ma pravdu, snad mu to vyjde.

+2/0
5.1.2013 15:22

D76a13n92i80e26l 22H94a55r30a70b58i77š 5715503644445

cela EU musi byt co nejekologictejsi aby vyrovnala ty ostatni,co na to kaslou ;-D

+3/−2
5.1.2013 14:24

P90e28t30r 74S31t17a10r46o33s52t22a 6106328960498

Vše do čeho se EU se.. tak dopadá. Dražší a horší.

+7/−1
5.1.2013 14:01

J56a91n 61L86i15b49i45c24h 9442418805173

O ekologii nikdy EU nešlo, vždy šlo o obohacení jistých skupin lidí a ekologie byla jen zástěrkou pro to. Navíc vliv klimatizací v autech na globální oteplování je odborně i vědecky velmi sporný s ohledem na velké množství jiných jevů, které globální oteplování způsobují.

+28/0
5.1.2013 11:35

K93a17r82e94l 55V15a63c45h77u32t 9663482559373

Už je to tady zas (naposledy v říjnu 2012) a už tehdy se tu psalo ... Co Idnes neuvádí? ... Že při požáru se R1234yf mění mj. i na KYSELINU FLUOROVODÍKLOVOU (HF) a ta je VELMI NEBEZPEČNÁ!!!... Silně leptá kůži, oči a zažívací ústrojí. Navíc však proniká i přes kůži a tkáně až do kostí (!) a způsobuje dekalcifikaci. Zředěné roztoky

(do 20 %) mohou způsobovat závažná poleptání, roztoky nad 40 % silnou

bolest a poškození kůže. Vdechování plicní edém a bronchopneumonii... HF i v nepatrných koncentracích též napomáhá oslabení imunitního systému a tím je zodpovědná za vznik alergie u každého, kdo s ní přichází do kontaktu. A tohle "nadělení" teď díky lobbingu budeme mít povinně v autech? ;-€

A ještě ke všemu za dvojnásobek toho, co dosud??? ;-O

+31/−2
5.1.2013 11:24

M70a73r25a 75K70r12o18k 2708351792317

O nebezpečnosti tohoto chladiva se ví minimálně rok. Takže je známo, že je výbušné atd. iDNES si možná myslí, že s touto informací přišli jako první, musím ale milou redakci zklamat.. 

Nejsem zastáncem EU, ale jenom EU za to nemůže! Tohleto je celosvětová záležitost...Rv Ať žije lobbingRv

+5/0
5.1.2013 10:54

J93o71s81e13f 23L80e39b17d72u68š65k26a 4582143263375

A kdo jiný za to může? Kdo to nařídil? Svět?

0/0
5.1.2013 20:51

M51a44r91a 56K83r63o48k 2108881852727

Asi nebudete moc v obraze.. 4-5 let zpátky koncern GM nechal testoval podobné chladivo. Až poté vyšly na světlo světa DuPont a Honeywell s jejich chladivem. Neříkám, že něco nařídil svět, jenom říkám, že to je celosvětový problém!!!

0/0
5.1.2013 21:04

J67a64n 40H32o15r74s34k29ý 8343425505165

Za to nemůže jen EU. Hledejme pravou příčinu. Je stejná, jako když si jeden známý a oblíbený textař vylobboval zákon, na kterém jeho sázková kancelář vydělala miliardy. Je stejná, jako když si vlivní a kamarádi vlivných vylobbovali cenu za elektřinu ze slunečních panelů. Je stejná jako vylobbované mýtné, dálnice, tunely (teď myslím ty skutečné díry do země), dotace na nesmyslné komplexy na vesnicích, atd, atd, nakonec i ta vylobbovaná blbá náplň v autě.

+10/−2
5.1.2013 10:31

O50l62d35ř74i97c63h 11K56r19á54l 1524132538

Chladivo R134a je náhrada za starý freon R12. Používalo se i do domácích chladniček...Bohužel ho EU zakázala už před cca 8lety (Kjotský protokol) plnit do chladniček a nyní se pouřívá chladivo Izobutan R600a ,což je vysoce výbušné a hořlavé chladivo (ale hlavně že je ekologické,než zase na něco příjdou8-o)..No jestli je to nové chladivo do klimatizací na bázi Izobutanu,nebo nějaké směsi s ním, tak potěš pán bůh...

+5/0
5.1.2013 10:27

J97i38ř86í 11K24o97h49o73u80t 3494301983105

Tak, tak je to třeba všechno "řídit" z  křesel proskleného paláce EU. Bez ohledu na zvyky jednotlivých zemí. Stejně je to uvalené, když ty tisíce uředníku v EU v česku vytváří něco, co musí vstřebat a řídit se podle toho 1 občan resp. téměř každý znás. Začíná to být trochu nepoměr a přesila :-/

+5/0
5.1.2013 10:23

R11a85d36e98k 51H12o31d19a59ň 9156777231853

DuPont a Honeywell si dají tolik práce, aby měli ušité zákony na míru, a teď jim to zlé automobilky takhle zkomplikují. Bude zajímavé sledovat, za jak dlouho se objeví nějaké to obvinění z pedofilie na vedení Mercedesu.

+18/0
5.1.2013 9:53

F73r24a87n18t66i17s31e77k 61D70o79b31r94o54t49a 9902525235618

Klasické nesmyslné bruselské uvažování - nevadí, že je podstatně vyšší riziko, že pasažéři při havárii auta uhoří, ale je důležité, že teoreticky na papíře vyjde (naprosto bezvýznamně) menší vliv náplně klimatizace na globální oteplování, jehož příčinou jsou beztak rozhodující měrou výkyvy slunečního cyklu, které lidstvo nijak neovlivní...  ;-€

+26/0
5.1.2013 9:22

K93r57y43š11t56o18f 68L26a14n11í94k 1179760515185

konecne se do chovani papalasu z EU zacina dostavat i rusky zpusob mysleni (lidi je jak sracek).

+3/0
5.1.2013 15:22

M30i35c87h16a35l 42S89e42m92r63á57d 3462796317989

Ono riziko uhoření je minimální... fakt to hoří blbě... průser je, že se to mění v kyselinu fluorovodíkovou... 

Já se docela divím lidem, co si myslí, že tuhle společnost ještě řídí volení politici...

+4/0
5.1.2013 16:43

P24a14v65e85l 70L72e22h29n39e74r65t 9600235198

Bilderberg Group?

0/0
6.1.2013 18:38

M45i66c77h36a86l 77N96o82v32o86t73n86y 3327114209236

Je to dobry, zatim jsme minimalne stejne duleziti jako "ekologie"...

"V rámci ochrany pasažérů, která dnes hraje minimálně stejně důležitou roli jako ekologie"Rv

+12/0
5.1.2013 9:20

J24i14ř67í 66K30o72c18u62r46e51k 6435644255938

Pol Pot a rudí khmérové - vzor EU

0/0
7.1.2013 19:37

P15e12t25r 76H42a50h48n 1103239526728

Pokud někdo rychle nezarazí tu rozbujelou administrativu v Bruselu, která v rámci vymýšlení práce bude všechno jen regulovat a zakazovat, stane se z celé EU Kocourkov

+9/0
5.1.2013 8:25

J36a36r68o12m48í84r 48K42r17á72l 4540479974149

Vám připadá, že ještě není ? 8-o

+11/0
5.1.2013 9:14

M76i98r57e62k 78T25u60r40e87č32e57k 4923262970932

Vitejte v protektoratu EU.

+21/0
5.1.2013 2:22

J45a81n 62Z28a66p17l29e44t35a20l 4824405265

EU, vyliž si už a běž dom.

+13/−1
5.1.2013 0:53
Foto

P39a55t72r94i51k 32C94h52r43z 4328249942199

Ví někdo, proč se nepoužívá Isobutan (R600a) jako v ledničkách?

0/−1
5.1.2013 0:39

R56a20d17e71k 60H62o89l48e89c73e59k 3116260518581

Protože ten hoří úplně snadno. A zatímco s ledničkou havárii asi jen tak mít nebudete, tak auta bourají pořád.

+6/0
5.1.2013 7:02

P42e49t43r 43K88o50z56á56k 3168283462535

A zase ta EU, sakra ale už....přesně proto jde evropa do kytek, protože v rámci ekologie musí lidi za něco platit 10x víc, než jinde.....

+12/−1
5.1.2013 0:33

J13i52ř22í 85Z20ý83k43a 9929333351770

tohle nebude v rámci ekologie, ale spíše v rámci všimného od zmíněných firem. Není přeci normální, aby EU uzákonila nutnost používat výrobek nějakého konkrétního uskupení firem. Nikdo jiný to vyrábět nemůže ...

+19/0
5.1.2013 2:22

Z98d74e68n64e76k 65M33a14z76a71n92e35c 9917732807551

Muze ale vyrabet neco jineho, co se take vejde do predepsanych parametru (predpokladam, ze takhle nejak by znelo oficialni zduvodneni).

Nic to nemeni na tom, ze se z EU stava zlo.

0/0
8.1.2013 9:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.