Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

EU nařizuje novou náplň klimatizací. Mercedes tvrdí, že je nebezpečná

Mercedesem rozpoutaná aféra ohledně nebezpečného chladiva do klimatizací, které se má v EU používat povinně, má pokračování. Výrobci náplně se přou s automobilkami, které najednou náplň nechtějí používat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26a35n 20G23a39l88t 9281682873138

Nevím jak vy ale raději budu věřit automobilce, která defakto vynalezla automobil a které vzhledem k jejímu zaměření na luxusní vozy těžko jde o ušetření pár stokorun na jednom vozu. Než abych věřil nějakým eurobyrokratům či výrobcům náplní, kteří budou mít "monopol" na trhu.

0/0
7.1.2013 20:20

K40a96t48e29ř74i69n73a 15S16l53a10v63í10k49o21v22á 6663465670203

Vývoj se nezastaví, v budoucnu se budou moci žrát pouze normované, patentované granule od jednoho výrobce, který tak ovládne celý svět.

+3/0
6.1.2013 15:46

P82e19t62r 17N40e29s62v48a73d35b77a 2524155136429

Nechápu v čem je dosavadní chladivo tedy R-134a špatné? A už vůbec ne kdo vynahradí servisům a automobilkám náklady na přechod na nové chladivo? Už aby celá slavná EU krachla a bude svatý klid. !! Její zákazy a příkazy mu silně něco připominájíRv

+6/0
6.1.2013 11:05

R77e61n65é 84C47v68r57k35a73l 9656629356696

Kdo nahradí náklady?? Zákazník, milý pane, pouze zákazník.

K čertu s celou EU;-€

+2/0
7.1.2013 12:43

R11a27d31i81m 11P77o30l30á43š40e88k 9556163359419

Nebylo by možná nejlepší rovnou zakázat klimatizaci v autech ?

Ta náplň klimatizace je buďto nehořlavý freon a potom musí být zakázána kvůli ochraně ozónu nebo to může být nehořlavý CO2 a potom to bude  drahé zařízení pracující s vysokým tlakem nebo to bude polofreon jako v tomto případě a potom to je látka částečně hořlavá i výbušná a zároveň trochu poškozující ozónovou díru nebo to bude běžný uhlovodík jako izobutan a potom to bude látka silně hořlavá až výbušná......

+2/0
6.1.2013 8:09

J80o74s57e57f 95Š17e42m59e10l60í29k 7509341830887

A fotečka Mercedesu by nebyla - když už se o nich v článku píše?

+2/0
5.1.2013 23:31

M51i77c92h92a46l 55Z14e95t51e37k 3828222430317

R1234yf je nebezpečná z jiného důvodu než hořlavosti: Po styku s předmětem rozlápeným na vysokou teplotu (např. při požáru auta) se mění na vysoce nebezpečnou kyselinu fluorovodíkovou. Tahle látka je jedna z nejnebezpečnějších chemikálií vůbec, je mimořádně agresivní, vysoce žíravá a toxická. Leptá mj. i sklo, proto se v laboratořích musí skladovat v nádobách ze speciálního materiálu. Dokáže např. proniknout kůží až ke kostím a vyvolat jejich dekalcifikaci. Již 2.5%  poleptané plochy na těle může mít smrtelné následky. Vdechnutí plynného fluorovodíku (např. při požáru v autě po nehodě) má fatální dopad na posádku...

+4/0
5.1.2013 23:17

R76a39d41i43m 26P54o97l18á14š38e62k 9686663309319

Nedělejte z toho zase kovbojku nebo akční film.

Za prvé při 99 % havárií k žádnému styku chladicí náplně s předmětem s vysokou teplotou nedojde a chladicí médium prostě jen unikne do ovzduší. To se týká i čistě požárů aut bez jejch mechanického poškození, pokud má ta klimatizace správným způsobem konstruované bezpečnostní přetlakové ventily.

Za druhé většina nehod je na volném prostranství, kde i kdyby vznikla kyselina fluorovodíková ze 100 procent obsahu klimatizace, což bude odhadem tak půl, 3/4 kilo této chemikálie, prostě unikne do ovzduší a do kontaktu s posádkou se prakticky nedostane.

Za třetí kyselina fluorovodíková je poměrně běžná chemikálie, i když dost toxická, její účinky, i kdyby při nehodě s požárem masívně vznikla reakcí chladiva, si nezadají z účinky z zplodin z hoření ostatních 100 - 200 nebo kolik kilo plastů použitých na automobilu.

Problém bude akorát při nehodách s požáry v uzavřených prostorech, garážích, tunelech atd, kde toto chladicí médium o nějaká procenta zvýší nebezpečnost  takových událostí a nároky na bezpečnostní zařízení , sledování kamerami i chemickými čidly, odvětrávání, automatické hašení, únikové chodby atd.

+1/−4
6.1.2013 8:40

J80a37n 94K45r54p87e21c 5616233874842

ano, ochrana pasazeru je skoro tak dulezita, jako ekologie... no to jsme to teda dopracovali. navic je tu dalsi vec. kdyby byt jediny clovek umrel pri havarii diky tomuto novemu chladivu, musela by automobilka jeho pribuzne odskodnit a zaroven svolat do servisu vsechny vozy ktere tuto jiz prokazatelne nebezpecnou latku pouzivaji, a tuto vymenit, vcetne celeho zarizeni ktere je potrba k provozu na jiny druh media. coz muze stat miliardy.

+3/0
5.1.2013 22:53

P76e78t16r 30U23r94a98m 1372330303877

nemusela, protoze samotnou havarii nezavinila. Kdyz nekomu pri havarii bouchne benzin, tak ho taky nebudou vymenovat.

0/0
5.1.2013 23:02

J16a18n 39K89r43p72e63c 5396773884822

jo? tak to vysvětlete těm řidičům v toyotách, a hlavně těm, kteří zapoměli že když chtějí auto zastavit (byť samovolně zrychlující), musí sešlápnout brzdpvý pedál...

0/0
6.1.2013 8:34

O43l65a77f 28F55r41a77n29t11i83š25e66k 5680380965103

Jediný co by mohla EU nařídit, je sebedestrukce. V tomto případě bych souhlasil...

+8/0
5.1.2013 21:25

J92o30s86e16f 64L54e47b97d82u19š95k92a 4142453293355

Jak typické proEU, kde pár jedinců nařizuje a rozhoduje. Je zajímavé, že každé nařízení či směrnice jenom tahá peníze z peněženek občanů. Podobné to je s biopříměsemi do PHM. Prý v zájmu zdraví, Nakonec se ukázalo, po spoustě testů, že jsou pro zdraví daleko škodlivější. Totéž platí pro mikrofiltry pevných částic. K čemu jsou vlastně tyhle nařízení? Jsou pro obyvatele, nebo pro něčí zisky? Jak se ukazuje EU jenom škodí.

+10/0
5.1.2013 20:48

J29a20n 93M66o52h68y59l76a 3618708416888

Chápu, že je to zdánlivý detail, ale pokud se někdo prohlašuje za seriózní redakci s nějakou úrovní (což iDnes rád a hlasitě dělá), tak by alespoň pod velký titulek s Mercedesem neměl dávat ilustrační fotku s Volkswagenem. Asi jim na kurzech nikdo neřekl, že skutečná kvalita je skryta právě v důrazu na detail.

+4/−1
5.1.2013 19:17

M47i72r18o59s84l72a76v 78B10u68d33a 9872272787452

EU nařizuje...už jen to mi stačí na to abych věděl, že to bude zase nějaké bejkárna.

+14/−1
5.1.2013 17:17

M45i45c83h24a65l 63S89e46m58r44á39d 3572336707209

Líbí se mi, že EU nařídila existenci třetího výrobce HDD do počítačů (i když každej ví, že ty disky stejně vyrobí WD) kvůli předcházení monopolu... a na druhou stranu schválí do užívání jako jedinou možnou látku, kterou dělají jen dva výrobci...

+9/0
5.1.2013 16:47

P54e93t22r 58U59r19a11m 1452180403687

A v Cine se opet smeji, jak si EU dal podkopava konkurenceschopnost.

+14/−1
5.1.2013 15:29

M50i34c59h86a15l 49S72e33m24r40á77d 3552756347579

V číně se nesmějí... chtějí v EU prodávat a tak se jich to nařízení také týká... a díky tomu, že kvůli homologaci bude nutné mít doklad o původu chladiva.... prostě si myslím, že zrovna v tomto případě nejásá nikdo... jedinej kdo potřebuje aby se to chladivo používalo jsou výrobci...

+4/−3
5.1.2013 16:45

K35r59y25š54t25o52f 18L89a24n39í74k 1689290355445

Piech ma pravdu, snad mu to vyjde.

+2/0
5.1.2013 15:22

D98a74n83i96e23l 64H86a70r38a89b83i98š 5555783764475

cela EU musi byt co nejekologictejsi aby vyrovnala ty ostatni,co na to kaslou ;-D

+3/−2
5.1.2013 14:24

P46e33t12r 82S50t30a63r25o25s42t44a 6456578390808

Vše do čeho se EU se.. tak dopadá. Dražší a horší.

+7/−1
5.1.2013 14:01

J53a97n 79L41i12b71i78c21h 9912488875853

O ekologii nikdy EU nešlo, vždy šlo o obohacení jistých skupin lidí a ekologie byla jen zástěrkou pro to. Navíc vliv klimatizací v autech na globální oteplování je odborně i vědecky velmi sporný s ohledem na velké množství jiných jevů, které globální oteplování způsobují.

+28/0
5.1.2013 11:35

K63a40r52e61l 21V47a90c38h44u26t 9513922779213

Už je to tady zas (naposledy v říjnu 2012) a už tehdy se tu psalo ... Co Idnes neuvádí? ... Že při požáru se R1234yf mění mj. i na KYSELINU FLUOROVODÍKLOVOU (HF) a ta je VELMI NEBEZPEČNÁ!!!... Silně leptá kůži, oči a zažívací ústrojí. Navíc však proniká i přes kůži a tkáně až do kostí (!) a způsobuje dekalcifikaci. Zředěné roztoky

(do 20 %) mohou způsobovat závažná poleptání, roztoky nad 40 % silnou

bolest a poškození kůže. Vdechování plicní edém a bronchopneumonii... HF i v nepatrných koncentracích též napomáhá oslabení imunitního systému a tím je zodpovědná za vznik alergie u každého, kdo s ní přichází do kontaktu. A tohle "nadělení" teď díky lobbingu budeme mít povinně v autech? ;-€

A ještě ke všemu za dvojnásobek toho, co dosud??? ;-O

+31/−2
5.1.2013 11:24

M67a80r79a 30K51r23o97k 2198401112757

O nebezpečnosti tohoto chladiva se ví minimálně rok. Takže je známo, že je výbušné atd. iDNES si možná myslí, že s touto informací přišli jako první, musím ale milou redakci zklamat.. 

Nejsem zastáncem EU, ale jenom EU za to nemůže! Tohleto je celosvětová záležitost...Rv Ať žije lobbingRv

+5/0
5.1.2013 10:54

J46o73s74e67f 21L20e44b61d43u98š83k71a 4792333963655

A kdo jiný za to může? Kdo to nařídil? Svět?

0/0
5.1.2013 20:51

M11a45r36a 55K85r63o90k 2138961402707

Asi nebudete moc v obraze.. 4-5 let zpátky koncern GM nechal testoval podobné chladivo. Až poté vyšly na světlo světa DuPont a Honeywell s jejich chladivem. Neříkám, že něco nařídil svět, jenom říkám, že to je celosvětový problém!!!

0/0
5.1.2013 21:04

J96a74n 87H54o98r51s85k73ý 8723255695335

Za to nemůže jen EU. Hledejme pravou příčinu. Je stejná, jako když si jeden známý a oblíbený textař vylobboval zákon, na kterém jeho sázková kancelář vydělala miliardy. Je stejná, jako když si vlivní a kamarádi vlivných vylobbovali cenu za elektřinu ze slunečních panelů. Je stejná jako vylobbované mýtné, dálnice, tunely (teď myslím ty skutečné díry do země), dotace na nesmyslné komplexy na vesnicích, atd, atd, nakonec i ta vylobbovaná blbá náplň v autě.

+10/−2
5.1.2013 10:31

O14l84d25ř53i91c31h 13K40r65á11l 1324332528

Chladivo R134a je náhrada za starý freon R12. Používalo se i do domácích chladniček...Bohužel ho EU zakázala už před cca 8lety (Kjotský protokol) plnit do chladniček a nyní se pouřívá chladivo Izobutan R600a ,což je vysoce výbušné a hořlavé chladivo (ale hlavně že je ekologické,než zase na něco příjdou8-o)..No jestli je to nové chladivo do klimatizací na bázi Izobutanu,nebo nějaké směsi s ním, tak potěš pán bůh...

+5/0
5.1.2013 10:27

J78i86ř96í 87K83o18h48o54u96t 3254601233125

Tak, tak je to třeba všechno "řídit" z  křesel proskleného paláce EU. Bez ohledu na zvyky jednotlivých zemí. Stejně je to uvalené, když ty tisíce uředníku v EU v česku vytváří něco, co musí vstřebat a řídit se podle toho 1 občan resp. téměř každý znás. Začíná to být trochu nepoměr a přesila :-/

+5/0
5.1.2013 10:23

R87a56d63e70k 12H35o52d98a92ň 9856177121483

DuPont a Honeywell si dají tolik práce, aby měli ušité zákony na míru, a teď jim to zlé automobilky takhle zkomplikují. Bude zajímavé sledovat, za jak dlouho se objeví nějaké to obvinění z pedofilie na vedení Mercedesu.

+18/0
5.1.2013 9:53

F36r11a20n64t44i36s32e51k 91D30o48b24r95o88t86a 9432165685648

Klasické nesmyslné bruselské uvažování - nevadí, že je podstatně vyšší riziko, že pasažéři při havárii auta uhoří, ale je důležité, že teoreticky na papíře vyjde (naprosto bezvýznamně) menší vliv náplně klimatizace na globální oteplování, jehož příčinou jsou beztak rozhodující měrou výkyvy slunečního cyklu, které lidstvo nijak neovlivní...  ;-€

+26/0
5.1.2013 9:22

K39r88y43š55t76o94f 98L95a80n52í84k 1119880855445

konecne se do chovani papalasu z EU zacina dostavat i rusky zpusob mysleni (lidi je jak sracek).

+3/0
5.1.2013 15:22

M81i47c44h42a80l 34S90e60m94r36á24d 3552156457649

Ono riziko uhoření je minimální... fakt to hoří blbě... průser je, že se to mění v kyselinu fluorovodíkovou... 

Já se docela divím lidem, co si myslí, že tuhle společnost ještě řídí volení politici...

+4/0
5.1.2013 16:43

P65a86v26e52l 71L59e91h54n43e69r44t 9390505978

Bilderberg Group?

0/0
6.1.2013 18:38

M17i29c59h38a60l 17N49o98v73o87t39n48y 3387474299616

Je to dobry, zatim jsme minimalne stejne duleziti jako "ekologie"...

"V rámci ochrany pasažérů, která dnes hraje minimálně stejně důležitou roli jako ekologie"Rv

+12/0
5.1.2013 9:20

J48i93ř60í 25K86o97c83u45r23e84k 6885914105718

Pol Pot a rudí khmérové - vzor EU

0/0
7.1.2013 19:37

P46e93t49r 61H87a16h63n 1273539376258

Pokud někdo rychle nezarazí tu rozbujelou administrativu v Bruselu, která v rámci vymýšlení práce bude všechno jen regulovat a zakazovat, stane se z celé EU Kocourkov

+9/0
5.1.2013 8:25

J65a22r38o22m33í30r 54K34r80á31l 4490789344209

Vám připadá, že ještě není ? 8-o

+11/0
5.1.2013 9:14

M19i44r23e24k 74T28u56r97e12č51e45k 4973752590222

Vitejte v protektoratu EU.

+21/0
5.1.2013 2:22

J96a31n 49Z32a10p30l84e55t32a89l 4644435665

EU, vyliž si už a běž dom.

+13/−1
5.1.2013 0:53
Foto

P28a50t95r24i24k 50C78h71r50z 4138789192689

Ví někdo, proč se nepoužívá Isobutan (R600a) jako v ledničkách?

0/−1
5.1.2013 0:39

R66a19d86e76k 34H54o94l22e83c10e10k 3556340898331

Protože ten hoří úplně snadno. A zatímco s ledničkou havárii asi jen tak mít nebudete, tak auta bourají pořád.

+6/0
5.1.2013 7:02

P87e89t33r 20K84o88z79á61k 3548303822345

A zase ta EU, sakra ale už....přesně proto jde evropa do kytek, protože v rámci ekologie musí lidi za něco platit 10x víc, než jinde.....

+12/−1
5.1.2013 0:33

J79i49ř56í 27Z70ý23k40a 9639753681550

tohle nebude v rámci ekologie, ale spíše v rámci všimného od zmíněných firem. Není přeci normální, aby EU uzákonila nutnost používat výrobek nějakého konkrétního uskupení firem. Nikdo jiný to vyrábět nemůže ...

+19/0
5.1.2013 2:22

Z65d19e48n54e44k 49M94a68z89a60n54e82c 9597782677341

Muze ale vyrabet neco jineho, co se take vejde do predepsanych parametru (predpokladam, ze takhle nejak by znelo oficialni zduvodneni).

Nic to nemeni na tom, ze se z EU stava zlo.

0/0
8.1.2013 9:13







Najdete na iDNES.cz