Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

LIAZ vyráběl až třináct tisíc nákladních aut ročně. Oslavil by 60 let

Prvního ledna roku 2013 uplyne šedesát let od chvíle, kdy byl založen národní podnik LIAZ. V dobách své největší slávy zaměstnával v deseti závodech jedenáct tisíc lidí a vyráběl třináct tisíc nákladních aut ročně. Dnes už neexistuje.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

LIAZ měl smůlu s mootrem. Podepsal se tenkrát pod něj Slovák  Anton Pallo a protlačil si do něj několik konstrukčních úletů - např. nesymetrikcou figuraci šroubů u hlav válců, které se navíc dělily na 3 díly přišroubované k sobě. Motory MŠ/ML 634/635 měly soustavné problémy s těsněním pod hlavou, které narostly po zavedení turba.

1 0
možnosti

Kdyby ti komunisti nebyli, museli by jste si je vymyslet!Rv

6 3
možnosti

Jo a ještě o těch rybách. Jasně soudruzi vybudovali moderní prosperující stát a teď všechno upadá, všude je bída, nic nikdo nevyrábí a spěje to k hladomoru.

3 2
možnosti

LIAZ? To je ten podnik, kterej ve velkým kopíroval Tatru a její podvozky?

1 16
možnosti

M17a15x 90B42r95a48u12n

1. 1. 2013 10:31

LIAZ nikdy neměl s podvozky Tatra nic společného!

11 0
možnosti

Je neuvěřitelné, jak někteří lidé ( např,Karel Novotný ) ani netuší, co zahubilo náš, před komunisty velmi rozvinutý, automobilový průmysl a s jakou hloupostí tady obhahjují komunisty. Absolutně si neuvědomujete důsledky plánovaného hospodaření alá RVHP a trapně neustále do toho pletete Klause, Nečase a spol. Je mi vás líto .......... v podstatě vám přeju, ať se tady znova usadí komunista

7 6
možnosti

M31i70l49a54n 76Ř13í32h94a

31. 12. 2012 17:04

Když jsem jezdil s 19.33kou, maňáci záviděli spotřebu i výkon. Škoda jí, holky !!! R^

6 0
možnosti

Na silnici mě potěší, když potkám některou z československých značek nákladních automobilů, připomene mi to dětství a kolikrát žasnu nad jejich životností, a těch speciálních nástaveb. Nové náklaďáky jsou jeden jako druhý a typy mi zájemně splývají.

12 0
možnosti

No mě to moc netěší, zvláště, když se za nimi musím táhnout do kopce. Toho smradu....

0 0
možnosti

Jak to v té Jižní Korei dokázali ?

Před 20-30 léty vyráběli popelnice na kolech a dnes začínají dominovat nejen v automobilovém průmyslu.

Jak jihokorejské elity udělali, že nepoložili domácí průmysl, ale zcela NAOPAK ?

Proč si tam nevzali Klause ?

Česko mělo podstatně lepší startovací  podmínky, a kam to příznivci neviditelné ruky trhy a neomezené "svobody" dovedli ?

29 8
možnosti

Korejci neměli komunisty a řízené hospodářství. Navíc ty firmy byly v soukromých rukou a ty měly zájem na růstu. Tvrdá práce se jim vyplatila. Kdyby to u nás komunisti neznárodnili a nechali trh a firmy normálně dýchat, mohlo být vše jinak. Kolik projektů bylo zašlapáno do země a kolik firem zrušeno nebo utlumeno. A 40 let je dost dlouhá doba na to aby to podstatné bylo vykořeněno. Budovat socialismus a komunisnus je nesmysl.Čína se taky rozjela až po uvolnění a pochybuju, že to tam řídí komunisti. Ti jen dělají, že něco dělají jakou nás. Ten efekt dělá někdo jiný.

9 10
možnosti
  • Nejčtenější

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

VW chystá restart v Číně. Nový koncept jsme prozkoumali jako jediní na světě

24. dubna 2024

Exkluzivně Andreas Mindt, obrovský sympaťák a nadšený autař s šéfdesignérskou tužkou značky Volkswagen obchází...

Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu

26. dubna 2024

Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid

25. dubna 2024

Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...

KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části

25. dubna 2024

Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...