Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová octavia už se dá objednat, zatím bez ceny. O moc nepodraží

Novou octavii už lze objednat. Jen vám nesmí vadit, že nebudete vědět, kolik bude stát. "Staré" octavie už jsou víceméně vyprodané a objednat se dají už jen některé kombíky. Kombiverzi nové octavie natočil v plné parádě začátkem nového roku čtenář iDNES.cz na dálnici D1.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25a77r21e92k 29O78p 9462477607896

7.1.2013 a nové ceny stále nikde

+1/0
7.1.2013 15:46

A74l23e53š 53J57e56t54m57a41r 1639895663304

Vymetání se zákazníkem je pro Škodu klasické

0/0
7.1.2013 17:55

T62o11m28á37š 47L54e91n18h24a84r49t 4103955622658

Tak za chování testovacích jezdců to nekoupím - 3.1.2013 cca 02:00 dálnice D8 - 2 nové octávky za sebou, jakmile jsem se snažil se jedné udržet - druhá se mě snažila vytlačit z cesty.

0/0
5.1.2013 19:25

J59a82n 15L81i34b51i57c73h 9272158645563

Pokud Škoda Octavii předraží jako Rapida, tak neprodají tolik vozů, kolik čekali. Reálná cena nejlevnější verze by měla být na úrovni Golfu či Leonu, tedy někde mezi 315 000 - 340 000 Kč. Podle mne bude díky většímu kufru a délce Octavia v základu asi 329 900 Kč, ale nejspíše s osekanou výbavou a základním 1,2/63 kW. To je však cena, za kterou by pak současný Rapid se stejným motorem za 299 900 Kč byl defacto neprodejný. Škoda má dvě možnosti, buď Octavii nasadit výše nebo Rapid zlevnit. Podle mne je pravděpodobnější druhá varianta, neb přichází jako poslední ze 4 a musí tedy zaujmout, neb lidi už začínají pozvolna chápat, že kufr není prostě všechno a většina lidí ve městě ho stejně nevyužije a hůře se pak s tím parkuje.

+2/−1
5.1.2013 11:40

P97e54t50r 61H51o58r57á58k 1919113509974

Octavia je velikostí a charakterem úplně jinde než golf. Myslím, že může být klidně dražší, já bych si kvůli padesáti tisícům golfa namísto limuzíny nekoupil.

0/0
5.1.2013 22:59

J91a68n 80L59i37b13i52c61h 9922888975573

Máte pravdu, Octavia se řadí nyní už legálně do střední třídy, 1. tam patřit nemohla, 2. jen napůl a 3. už tam patří plnohodnotně. Každopádně trochu zavaří i Superbu, i když ten bude mít nový facelift a určitě si taky trochu polepší. Octavia se tak stane konkurencí i pro dražší vozy, ale pořád se musí vzít, že bude na stejné platformě jako Golf. Golf je bezesporu auto, které nemá moc chyb a ani levnější zadní náprava u nižších verzí na tom nic nemění. Samozřejmě se šetřilo i u něj, ale narozdíl od Rapidu jsou úspory méně bolestné, Rapid předchozí Octavii v nižší střední třídě nahradit nemůže, kromě kufru a místa na kolena vzadu má vše horší. Navíc je na zastaralé platformě a nevyniká ani moc dobrou ergonomií, ani místem do šířky, ani kvalitou materiálu, ani motorově ani podvozkově. Rapid dle mne musí cenou dolů, jinak v konkurenci jen těžko uspěje. Sice Peugeot 301 a Elysséé jsou ještě v něčem osekanější, ale každopádně levnější a to nemluvím o Meganu a Ceedu a další konkurenci. Velký kufr a liftback karosérie není totiž vše. Konkurence nespí a cenový boj bude pokračovat.

+2/0
6.1.2013 20:54

F57r17a41n77t14i37s10e31k 82M97i92k62e72s 8333977510482

Jak to tak ctu jednotlive prispevky, chtel bych mit Vase starosti. Auto jako auto.;-)

+1/−2
4.1.2013 17:47

P14e72t57r 42M16a89l65ý 7708965458242

To bych chtěl vidět člověka,co si konfiguruje a objednává auto,které viděl jen na fotkach a ani neví kolik to bude celkově stát.Pochopil bych to někde u Ferrari nebo jiných klenotů,kde kupující nehledí na každou korunu,ale v této třídě-cenové hladině jde především o peníze.Jestliže si objednávám auto za cca 500 000 a nakonec mi vyjde na 600 000 ,tak to může být vražedný nárust.Podle mě je to totální nesmysl.

+3/0
4.1.2013 10:41

J62a13n 62P19a56s91t14i43r26č78á53k 6638102287250

Škoda že desing zaostává min. o 7 let. Z boku je to Audi A4 2006... :-( Chtělo by to trochu odvahy, i když vím že to VW nepovolí.. :-)

+2/0
4.1.2013 9:39

P93e75t27r 86H13o14r10á23k 1889253499254

Audi je stejné tak patnáct let a stejné jsou i všechny modely.

0/0
5.1.2013 23:00

L50u27k75á17š 16V90a85ň68u78r45a 1835164793283

Ty spotřeby jsou laboratorní. Greenline má skutečnou spotřebu 5 litrů, ale i tak je to slušné. A stačí jí na to 5ti stupňová převodovka. Nějak ale ztrácím přehled jaký je rozdíl mezi Rapidem a Oktávkou.

+2/0
4.1.2013 0:49

L64u35k69á59š 18V57a23ň90u94r89a 1525204413193

Škodovka prostě vyrábí to co se vejde na podvozek VW. Ale proč mezi Fabii a Oktávii narvali Rapida, to mi fakt uniká. Škodovka vyrábí bodně modelů, ale chybí jí malé auto a chybí jí 7místný wagon a slušné SUV (Yeti je takový polotovar). On v podstatě i Roomster je takový polotovar a kočkopes. Čekal bych, že automobilka přijde s něčím, co se bude prodávat a u čeho bude naděje na zisk. A to Rapid určitě není.

+1/0
4.1.2013 13:14

T61o88m72á93š 17B76a62ť25h50a 4700463729240

Škodě chybí malé auto? A Citigo je co? Rapid nahrazuje levné (starší)provedení Octavie, které se prodávalo pod názvem Tour. A taky je to auto pro méně náročné východoevropské a asijské trhy. Jednoduché, že? Stačí nekoukat se na všechnou jen skrze vlastní optiku. To že se panu Vaňurovi Rapid nehodí ještě neznamená, že své kupce nenajde : D

0/0
5.1.2013 18:16

T59o45m57á91š 21V16e83l49e74m53a38n 4165905117593

za tu cenu jich moc nebude ... už jsem se na něj byl cestou pro nové auto podívat a ani vyšší výbava není nic moc....

0/0
7.1.2013 10:30

J31a84n 63F95i58a75l16a 7884717885979

Kdy už konečně vyvinou pořádné auto, aby nemuseli každu chvíli vymýšlet nový typ? Jakou zásadní chybu má starý typ, že se přestává vyrábět?

+1/−5
3.1.2013 21:35

F13e65r48d83i97n23a45n43d 63S54l46a97v41í13k 1575692852459

je okoukanej a vývoj se nikdy nezastaví, tak nemůžeš vyvinout uplně vivinuté auto. I člověk se furt vyvíjí...

+4/−1
3.1.2013 22:33

M86i25c74h13a92l 64Z16e50t23e47k 3528552850127

Podvozkově je O III downgrade. Zatímco OII měla u všech motorizací na zadku multilink, nová Octa ho bude mít jen u nejsilnějších motorů.

Ale český knedlík, který kouká hlavně na velikost báglu za zadními sedačkami, do toho půjde i za 8% vyšší cenu:-P

+6/−3
3.1.2013 20:52

P22e12t28r 11H89o54r25á70k 1579473149844

A dodáme, že ty nepoznáš, co tam je, ani když tím pojedeš.

+5/−2
3.1.2013 23:28

M86a32r91t11i16n 29J53e37z12e81r38s62k54ý 7297905712317

mohla by se v základu prodávat bez kol - kola by byly jenom ve zvláštním paketu R^

+11/0
3.1.2013 19:21

T95o20m97á60š 95K28o11p38e68č95e89k 7284265672361

Zadní náprava bude místo současné víceprvkové jen torzní a za to má být cena vyšší o cca 20.000?Rv

+6/−3
3.1.2013 19:01

Z97d18e76n83e57k 21Z40a32j12í58c98e40k 1721656552707

Nemáš tak docela pravdu ,víceprvek bude v silnější motorizaci.Jinak ,pokud nemáš dobře vyladěnou viceprvkovou nápravu tak je jedno jestli tam máš vlečnou nápravu.kluci co s tím jezdí ,teda myslím s Octávii III , tak tvrdí , že vlečná je lepší , jak víceprvek u OII.

A nepoznali významnější rozdíl u Vlečný a víceprvku u OIII , rozdíl je opravdu když auto zkoušeli na v extrému , tak potom byl víceprvek lepšší.

+3/−2
3.1.2013 20:25

F62e52r48d61i37n16a33n90d 14S90l72a47v33í62k 1185852242129

no jestli s tím klucí jezděj už teď tak jsou asi od škodovky, takže přece nebudou říkat, že je to horší.,..

+3/0
3.1.2013 22:34

Z63d46e51n17e24k 19Z64a86j95í11c95e87k 1371726222357

Samozřejmně že jsou od škodovky a denně najezdí to auto tolik co jiný za měsíc.Jezdí po R10 a zkouší různé motorizace.Řekni mi jediný důvod , proč by mi lhali když vědí že si nové auto stejně nekoupí.

0/−1
4.1.2013 15:05

L36u74k76á16š 97V91á83c85h78a 6668485914989

Já ještě chvíli počkám, příští měsíc si musím koupit nový boty....

+3/0
3.1.2013 18:22

J49i49n22d25ř70i11c18h 28Š55k38o38p95e49k 4195321930255

O II se mi nelíbí, ale do O III časem půjdu (až se vychytají případné první mouchy), ojetinu tak dva roky starou. Proč ne

+1/−1
3.1.2013 18:22

M62i10c34h97a35l 43D18r18u13h71y 6610650371561

Proc neudelaji srovnani nejakych nejbeznejsich modelu, ktere zacinaji na 500tis?

+1/−1
3.1.2013 18:18

M70a72r87e56k 60B82a71r66t70k13o 5176802452480

Ten rapid je cenově víc a víc mimo mísu.

+9/0
3.1.2013 17:31

K19a58r81e61l 90Ř62e14h48á67k 1100239166140

Není na tom videu Rapid kombi?

+1/0
3.1.2013 17:27

M17i66c38h56a61l 27D81r67u33h61y 6620700211531

Rapid kombi snad vubec nebude, ne?

0/−1
3.1.2013 18:18

J95a38n 30M90a53l96ý 6691974542894

Toť otázka. Kde bude Fabie III ? Jestli ve velikosti Pola, pak klidně Rapid kombi...ale bude to vše nalepé moc na sobě....

0/0
3.1.2013 18:19

J10o74s73e52f 31M14i86c42h54a78l64č98í41k 1568549635629

bude

0/0
3.1.2013 18:34

K79a85r96e28l 89H79o19s17n20e46d19l 7697181431185

Nebude to klasické kombi, jak jsme u Škodovky zvyklí, ale trochu kratší provedení - něco jako Audi Sportback.

0/0
9.1.2013 18:04

P22e48t55r 86P52o39s45p28í73š30i26l 4418874956966

Chtěl bych osobně poznat člověka, kterej si závazně objedná škodovku, aniž by věděl, kolik za něj bude muset vysolit. A už vůbec nemluvím o tom, že ji pravděpodobně ještě naživo neviděl a nemluvě o nějaké zkušební jízdě.

+12/0
3.1.2013 17:18

M72a45r89e43k 88B22a57r70t19k93o 5646442212670

Že by Katana? :)

+2/0
3.1.2013 17:32

F77e72r45d44i55n86a91n10d 67S21l33a43v66í32k 1965732472319

Měl jsem uplně stejné myšlenky když jsem to četl

+2/0
3.1.2013 17:48

F21r22a72n72t78i74š53e95k 64J76o46s91e87f 8945345596947

ja bych zase ani nechtel poznat...

0/0
3.1.2013 19:12

P57a80v95e41l 19H14r72u76s78k20a 9552549345720

75% Octavii kupuji firmy a O2 konci, takze se tomu vubec nedivim. A mozna i nadsenci - u auta kolem pul milionu nehraje plus/minus 20 tisic roli.

+1/−1
3.1.2013 20:27

F45e56r42d32i97n94a14n92d 70S89l59a32v25í63k 1755322382199

Jenomže firmy mají nastaven rozpečet a těžko se jim bude počítat kolik jich můžou koupit když nemaj cenu. Ale věřím tomu, že velký firmy už cenu maj.

+1/−1
3.1.2013 22:35

V16í36t 49P92a51v88l12i18š 3101959100631

škoda že už nebude v nabídce atmosférickej benzín, dvoulitr, jedna šestka, to je jedno, nakonec je to totiž tak že v laborce bere TSI míň ale v reálu je atmosféra daleko úspornější a je to držák

+2/−1
3.1.2013 16:52

J97a51n 39M13o11h45y54l71a 3368648906648

No vidíte a zrovna u Octavie to neplatilo;-D

+3/−1
3.1.2013 18:05

J19i15n81d85ř87i18c11h 55Š80k45o47p96e33k 4515141520305

1,6 75 kW s drobnou úpravou řídící jednotky - pokles spotřeby a zlepšení výkonu (samozřejmě, že netáhla odspoda, není to turbo, ale jezdila pěkně)

+1/−1
3.1.2013 18:52

J88a93n 18M91a16l91ý 6171914212624

Úspornější možná ne, ale že najezdí 2* tolik, to asi ano

0/−1
3.1.2013 18:16

J40a77n 66J82e51l45í84n82e45k 8173255292906

Jak si někdo může koupit auto s motorem 1.2? Když to naloží a pojede s tím na hory, tak to ho budou tahat traktorem?

+8/−7
3.1.2013 15:27
Foto

A93l54e82š 61M14a41r79c58o40l 5117500463709

Octavia z 90. let se prodávala s motorem 1.4 MPI 44 KW, který byl koncepčně z Felicie a nikdo proti tomu nic neměl. Tak nevím, co mají všichni proti TSI. Ta 1.2 77kw jede poměrně slušně, i když je fakt, že já bych si auto s tímhle motorem taky nekoupil, protože jsem zvyklý na lepší a silnější. 

Ale je to jen o zvyku a preferencích. Pokud někdo doteď jezdil v nějaké 1.6 bez turba, případně v HTP atd., je pro něj 1.2 TSI ideální volba.

+4/−3
3.1.2013 17:23

F81e71r13d23i73n93a76n55d 69S77l24a62v95í61k 1485682682459

No ono se těch 1,4 moc neprodalo, když lidi zjistili, že je to na to auto prostě málo. Krom toho já vím pouze o 1,4 MPi která měla 59Kw ale ta byla v O2 ale i tak mi těch 44Kw přijde málo když to měla 1,3 ve felicii. Ale v hlavě nemám všechny historické motorizace.

Za druhé ona sice ta 1,2 má víc KW ale až když se roztočí turbo, rozjezdy s tím musí být peklo v takhle těžkém autě. A i ta spotřeba pak nebude tak pěná jako na papíře. Takže si fakt nemsyslím, že by 1,2TSi byla lepší volba než 1,6 bez turba už jen proto, že atmosféra je spolehlivější a méně nákladná na údržbu. A jezdit se s tím bude přeci jen pohodlněji bez turboefektu. Já osobně nemám rád když ze své 1,8 benzinu musím na služebku přesedlat do 1,9 TDi ten jízdní komfort je jinde.

+4/−3
3.1.2013 17:55

F15e68r13d23i46n33a39n13d 59S40l13a10v75í25k 1455802622229

tak tu 44kw už jsem si dohledal 0-100 18,6s to fakt nemohl někdo myslet vážně...

+7/0
3.1.2013 18:00

J78a31n 42M31a52l44ý 6341764672984

Tak tomu nerozumím. Měl jsem benziny i diesely(i nepřeplňované) a turbo je prostě turbo, to se na mne nezlobte

+1/−1
3.1.2013 18:18

F18e79r41d88i70n65a45n76d 66S68l35a78v83í69k 1435452522699

Turbo je turbo, však jo, mě ale nevyhovuje a to hodně. Pro mě je to proti atmosféře utrpení, musím zásadně změnit styl jízdy. Zejména po městě, rozjíždění styl šnek - kopanec výkonu - šnek, proti v podstatě lineárnímu zrychlování s benzinem mě prostě ničí. Hvořím zejména o OII 1,9TDi. a Transitu o stejném objemu, moc se to od sebe neliší. Nevím jak jsou na tom modernější nebo silněší turbodiesly. Třeba už to tak markantní není, ale moc tomu nevěřím.

+1/−1
3.1.2013 19:01

V11í97ť26a 25K98r35u88t47i12š 9827264683888

Turboefekt maji diesely, ktere proste po ostrem vrcholu umrou. Turbobenzin ma naproti tomu zatah plynulejsi nez atmosfera diky obvykle absolutne ploche krivce krouticiho momentu v oblasti 1800 - 4000 ot.

+1/−1
3.1.2013 19:27

F68e64r39d94i79n98a24n38d 19S79l68a23v92í85k 1105462712869

věřím tomu, zejména u silnějších motorů. Pokud jsem spokojen s 1,8 atmosférou (v rámci možností) tak bych si rychle zvykl i na "oturbenou" verzi, i když bych se bál větších nákladů. Ale myslím, že 1,2 bude vzhledemk nedostaktu výkonu v otáčkách ve kterých nepracuje turbo mít vlastnosti v těžších vozech jako je OIII hodně podobné těm 1,9TDi možná horší, zejména u slabší verze. Když si představím, že je to naložený a mám se s tím rychle rozjet do křižovatky (nebo mírného kopce) tak mám husí kůži.

+1/0
3.1.2013 22:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.