Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová octavia už se dá objednat, zatím bez ceny. O moc nepodraží

Novou octavii už lze objednat. Jen vám nesmí vadit, že nebudete vědět, kolik bude stát. "Staré" octavie už jsou víceméně vyprodané a objednat se dají už jen některé kombíky. Kombiverzi nové octavie natočil v plné parádě začátkem nového roku čtenář iDNES.cz na dálnici D1.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80a20r83e89k 77O18p 9252607197956

7.1.2013 a nové ceny stále nikde

+1/0
7.1.2013 15:46

A35l93e63š 41J12e49t44m48a39r 1749225683784

Vymetání se zákazníkem je pro Škodu klasické

0/0
7.1.2013 17:55

T74o15m63á91š 55L16e79n42h34a75r43t 4183865912858

Tak za chování testovacích jezdců to nekoupím - 3.1.2013 cca 02:00 dálnice D8 - 2 nové octávky za sebou, jakmile jsem se snažil se jedné udržet - druhá se mě snažila vytlačit z cesty.

0/0
5.1.2013 19:25

J59a41n 82L15i82b64i50c16h 9752438585793

Pokud Škoda Octavii předraží jako Rapida, tak neprodají tolik vozů, kolik čekali. Reálná cena nejlevnější verze by měla být na úrovni Golfu či Leonu, tedy někde mezi 315 000 - 340 000 Kč. Podle mne bude díky většímu kufru a délce Octavia v základu asi 329 900 Kč, ale nejspíše s osekanou výbavou a základním 1,2/63 kW. To je však cena, za kterou by pak současný Rapid se stejným motorem za 299 900 Kč byl defacto neprodejný. Škoda má dvě možnosti, buď Octavii nasadit výše nebo Rapid zlevnit. Podle mne je pravděpodobnější druhá varianta, neb přichází jako poslední ze 4 a musí tedy zaujmout, neb lidi už začínají pozvolna chápat, že kufr není prostě všechno a většina lidí ve městě ho stejně nevyužije a hůře se pak s tím parkuje.

+2/−1
5.1.2013 11:40

P95e86t55r 32H30o15r96á25k 1219133139614

Octavia je velikostí a charakterem úplně jinde než golf. Myslím, že může být klidně dražší, já bych si kvůli padesáti tisícům golfa namísto limuzíny nekoupil.

0/0
5.1.2013 22:59

J68a63n 88L54i60b39i65c68h 9402568565533

Máte pravdu, Octavia se řadí nyní už legálně do střední třídy, 1. tam patřit nemohla, 2. jen napůl a 3. už tam patří plnohodnotně. Každopádně trochu zavaří i Superbu, i když ten bude mít nový facelift a určitě si taky trochu polepší. Octavia se tak stane konkurencí i pro dražší vozy, ale pořád se musí vzít, že bude na stejné platformě jako Golf. Golf je bezesporu auto, které nemá moc chyb a ani levnější zadní náprava u nižších verzí na tom nic nemění. Samozřejmě se šetřilo i u něj, ale narozdíl od Rapidu jsou úspory méně bolestné, Rapid předchozí Octavii v nižší střední třídě nahradit nemůže, kromě kufru a místa na kolena vzadu má vše horší. Navíc je na zastaralé platformě a nevyniká ani moc dobrou ergonomií, ani místem do šířky, ani kvalitou materiálu, ani motorově ani podvozkově. Rapid dle mne musí cenou dolů, jinak v konkurenci jen těžko uspěje. Sice Peugeot 301 a Elysséé jsou ještě v něčem osekanější, ale každopádně levnější a to nemluvím o Meganu a Ceedu a další konkurenci. Velký kufr a liftback karosérie není totiž vše. Konkurence nespí a cenový boj bude pokračovat.

+2/0
6.1.2013 20:54

F25r80a84n72t90i50s22e85k 78M72i30k61e37s 8873867840662

Jak to tak ctu jednotlive prispevky, chtel bych mit Vase starosti. Auto jako auto.;-)

+1/−2
4.1.2013 17:47

P85e87t44r 30M79a12l31ý 7948865268312

To bych chtěl vidět člověka,co si konfiguruje a objednává auto,které viděl jen na fotkach a ani neví kolik to bude celkově stát.Pochopil bych to někde u Ferrari nebo jiných klenotů,kde kupující nehledí na každou korunu,ale v této třídě-cenové hladině jde především o peníze.Jestliže si objednávám auto za cca 500 000 a nakonec mi vyjde na 600 000 ,tak to může být vražedný nárust.Podle mě je to totální nesmysl.

+3/0
4.1.2013 10:41

J81a29n 24P37a55s98t75i76r89č25á39k 6478212627490

Škoda že desing zaostává min. o 7 let. Z boku je to Audi A4 2006... :-( Chtělo by to trochu odvahy, i když vím že to VW nepovolí.. :-)

+2/0
4.1.2013 9:39

P81e84t26r 33H97o11r76á80k 1559883699644

Audi je stejné tak patnáct let a stejné jsou i všechny modely.

0/0
5.1.2013 23:00

L80u60k15á70š 69V54a34ň69u56r89a 1115474103423

Ty spotřeby jsou laboratorní. Greenline má skutečnou spotřebu 5 litrů, ale i tak je to slušné. A stačí jí na to 5ti stupňová převodovka. Nějak ale ztrácím přehled jaký je rozdíl mezi Rapidem a Oktávkou.

+2/0
4.1.2013 0:49

L87u19k89á95š 71V14a81ň68u49r81a 1235124983973

Škodovka prostě vyrábí to co se vejde na podvozek VW. Ale proč mezi Fabii a Oktávii narvali Rapida, to mi fakt uniká. Škodovka vyrábí bodně modelů, ale chybí jí malé auto a chybí jí 7místný wagon a slušné SUV (Yeti je takový polotovar). On v podstatě i Roomster je takový polotovar a kočkopes. Čekal bych, že automobilka přijde s něčím, co se bude prodávat a u čeho bude naděje na zisk. A to Rapid určitě není.

+1/0
4.1.2013 13:14

T84o83m95á73š 28B88a29ť40h57a 4950813839670

Škodě chybí malé auto? A Citigo je co? Rapid nahrazuje levné (starší)provedení Octavie, které se prodávalo pod názvem Tour. A taky je to auto pro méně náročné východoevropské a asijské trhy. Jednoduché, že? Stačí nekoukat se na všechnou jen skrze vlastní optiku. To že se panu Vaňurovi Rapid nehodí ještě neznamená, že své kupce nenajde : D

0/0
5.1.2013 18:16

T26o29m81á40š 93V13e43l88e62m82a13n 4515335787633

za tu cenu jich moc nebude ... už jsem se na něj byl cestou pro nové auto podívat a ani vyšší výbava není nic moc....

0/0
7.1.2013 10:30

J92a97n 98F27i55a98l62a 7904407785269

Kdy už konečně vyvinou pořádné auto, aby nemuseli každu chvíli vymýšlet nový typ? Jakou zásadní chybu má starý typ, že se přestává vyrábět?

+1/−5
3.1.2013 21:35

F66e10r41d57i67n67a38n75d 81S31l68a57v35í79k 1455712732239

je okoukanej a vývoj se nikdy nezastaví, tak nemůžeš vyvinout uplně vivinuté auto. I člověk se furt vyvíjí...

+4/−1
3.1.2013 22:33

M69i27c49h33a63l 77Z14e47t63e81k 3128582230507

Podvozkově je O III downgrade. Zatímco OII měla u všech motorizací na zadku multilink, nová Octa ho bude mít jen u nejsilnějších motorů.

Ale český knedlík, který kouká hlavně na velikost báglu za zadními sedačkami, do toho půjde i za 8% vyšší cenu:-P

+6/−3
3.1.2013 20:52

P89e63t90r 21H98o28r19á44k 1839613329444

A dodáme, že ty nepoznáš, co tam je, ani když tím pojedeš.

+5/−2
3.1.2013 23:28

M69a27r77t27i27n 74J13e59z48e62r37s52k13ý 7107235382177

mohla by se v základu prodávat bez kol - kola by byly jenom ve zvláštním paketu R^

+11/0
3.1.2013 19:21

T88o74m68á86š 56K32o42p41e89č39e24k 7384825552251

Zadní náprava bude místo současné víceprvkové jen torzní a za to má být cena vyšší o cca 20.000?Rv

+6/−3
3.1.2013 19:01

Z77d30e34n47e35k 74Z48a42j24í46c31e32k 1971596472377

Nemáš tak docela pravdu ,víceprvek bude v silnější motorizaci.Jinak ,pokud nemáš dobře vyladěnou viceprvkovou nápravu tak je jedno jestli tam máš vlečnou nápravu.kluci co s tím jezdí ,teda myslím s Octávii III , tak tvrdí , že vlečná je lepší , jak víceprvek u OII.

A nepoznali významnější rozdíl u Vlečný a víceprvku u OIII , rozdíl je opravdu když auto zkoušeli na v extrému , tak potom byl víceprvek lepšší.

+3/−2
3.1.2013 20:25

F80e97r69d38i90n19a43n28d 92S50l63a76v25í19k 1965512342819

no jestli s tím klucí jezděj už teď tak jsou asi od škodovky, takže přece nebudou říkat, že je to horší.,..

+3/0
3.1.2013 22:34

Z74d52e78n35e35k 35Z49a39j24í14c16e81k 1971786472307

Samozřejmně že jsou od škodovky a denně najezdí to auto tolik co jiný za měsíc.Jezdí po R10 a zkouší různé motorizace.Řekni mi jediný důvod , proč by mi lhali když vědí že si nové auto stejně nekoupí.

0/−1
4.1.2013 15:05

L78u15k12á58š 43V43á74c41h12a 6878595504549

Já ještě chvíli počkám, příští měsíc si musím koupit nový boty....

+3/0
3.1.2013 18:22

J46i50n54d37ř21i42c90h 79Š43k39o41p42e84k 4535931230845

O II se mi nelíbí, ale do O III časem půjdu (až se vychytají případné první mouchy), ojetinu tak dva roky starou. Proč ne

+1/−1
3.1.2013 18:22

M65i30c44h95a50l 79D36r92u12h25y 6390210681331

Proc neudelaji srovnani nejakych nejbeznejsich modelu, ktere zacinaji na 500tis?

+1/−1
3.1.2013 18:18

M73a13r95e98k 42B50a74r32t63k39o 5856332252570

Ten rapid je cenově víc a víc mimo mísu.

+9/0
3.1.2013 17:31

K52a43r61e18l 97Ř81e94h58á30k 1540579136530

Není na tom videu Rapid kombi?

+1/0
3.1.2013 17:27

M37i70c94h70a62l 13D12r89u50h89y 6660900601411

Rapid kombi snad vubec nebude, ne?

0/−1
3.1.2013 18:18

J81a19n 96M72a98l73ý 6631804782664

Toť otázka. Kde bude Fabie III ? Jestli ve velikosti Pola, pak klidně Rapid kombi...ale bude to vše nalepé moc na sobě....

0/0
3.1.2013 18:19

J67o19s21e84f 95M58i81c54h17a57l93č86í15k 1578189315449

bude

0/0
3.1.2013 18:34

K92a98r51e18l 83H13o55s79n17e24d15l 7347421501145

Nebude to klasické kombi, jak jsme u Škodovky zvyklí, ale trochu kratší provedení - něco jako Audi Sportback.

0/0
9.1.2013 18:04

P70e90t44r 16P75o62s39p10í59š41i44l 4978304126106

Chtěl bych osobně poznat člověka, kterej si závazně objedná škodovku, aniž by věděl, kolik za něj bude muset vysolit. A už vůbec nemluvím o tom, že ji pravděpodobně ještě naživo neviděl a nemluvě o nějaké zkušební jízdě.

+12/0
3.1.2013 17:18

M11a31r93e25k 90B42a42r12t69k21o 5186662692830

Že by Katana? :)

+2/0
3.1.2013 17:32

F21e16r44d29i55n16a38n64d 70S68l92a82v43í50k 1945252142509

Měl jsem uplně stejné myšlenky když jsem to četl

+2/0
3.1.2013 17:48

F43r88a56n33t91i84š81e54k 94J91o39s53e31f 8495595686297

ja bych zase ani nechtel poznat...

0/0
3.1.2013 19:12

P26a91v62e28l 86H46r10u75s27k89a 9652789845220

75% Octavii kupuji firmy a O2 konci, takze se tomu vubec nedivim. A mozna i nadsenci - u auta kolem pul milionu nehraje plus/minus 20 tisic roli.

+1/−1
3.1.2013 20:27

F15e56r18d51i43n85a34n38d 79S70l69a86v90í18k 1635632392229

Jenomže firmy mají nastaven rozpečet a těžko se jim bude počítat kolik jich můžou koupit když nemaj cenu. Ale věřím tomu, že velký firmy už cenu maj.

+1/−1
3.1.2013 22:35

V53í41t 63P58a80v76l10i63š 3651159110811

škoda že už nebude v nabídce atmosférickej benzín, dvoulitr, jedna šestka, to je jedno, nakonec je to totiž tak že v laborce bere TSI míň ale v reálu je atmosféra daleko úspornější a je to držák

+2/−1
3.1.2013 16:52

J69a76n 18M13o43h66y88l10a 3458548546878

No vidíte a zrovna u Octavie to neplatilo;-D

+3/−1
3.1.2013 18:05

J27i69n70d52ř92i90c50h 54Š47k63o91p98e73k 4405401190555

1,6 75 kW s drobnou úpravou řídící jednotky - pokles spotřeby a zlepšení výkonu (samozřejmě, že netáhla odspoda, není to turbo, ale jezdila pěkně)

+1/−1
3.1.2013 18:52

J58a94n 81M47a93l79ý 6161414972734

Úspornější možná ne, ale že najezdí 2* tolik, to asi ano

0/−1
3.1.2013 18:16

J70a62n 58J39e96l44í81n20e63k 8393395562196

Jak si někdo může koupit auto s motorem 1.2? Když to naloží a pojede s tím na hory, tak to ho budou tahat traktorem?

+8/−7
3.1.2013 15:27
Foto

A67l35e56š 82M86a82r30c83o52l 5137460283219

Octavia z 90. let se prodávala s motorem 1.4 MPI 44 KW, který byl koncepčně z Felicie a nikdo proti tomu nic neměl. Tak nevím, co mají všichni proti TSI. Ta 1.2 77kw jede poměrně slušně, i když je fakt, že já bych si auto s tímhle motorem taky nekoupil, protože jsem zvyklý na lepší a silnější. 

Ale je to jen o zvyku a preferencích. Pokud někdo doteď jezdil v nějaké 1.6 bez turba, případně v HTP atd., je pro něj 1.2 TSI ideální volba.

+4/−3
3.1.2013 17:23

F58e97r90d28i65n35a37n81d 27S47l16a51v89í82k 1795372552549

No ono se těch 1,4 moc neprodalo, když lidi zjistili, že je to na to auto prostě málo. Krom toho já vím pouze o 1,4 MPi která měla 59Kw ale ta byla v O2 ale i tak mi těch 44Kw přijde málo když to měla 1,3 ve felicii. Ale v hlavě nemám všechny historické motorizace.

Za druhé ona sice ta 1,2 má víc KW ale až když se roztočí turbo, rozjezdy s tím musí být peklo v takhle těžkém autě. A i ta spotřeba pak nebude tak pěná jako na papíře. Takže si fakt nemsyslím, že by 1,2TSi byla lepší volba než 1,6 bez turba už jen proto, že atmosféra je spolehlivější a méně nákladná na údržbu. A jezdit se s tím bude přeci jen pohodlněji bez turboefektu. Já osobně nemám rád když ze své 1,8 benzinu musím na služebku přesedlat do 1,9 TDi ten jízdní komfort je jinde.

+4/−3
3.1.2013 17:55

F24e53r88d92i14n54a98n55d 19S93l93a54v48í52k 1105892922309

tak tu 44kw už jsem si dohledal 0-100 18,6s to fakt nemohl někdo myslet vážně...

+7/0
3.1.2013 18:00

J14a23n 31M62a24l16ý 6491344582554

Tak tomu nerozumím. Měl jsem benziny i diesely(i nepřeplňované) a turbo je prostě turbo, to se na mne nezlobte

+1/−1
3.1.2013 18:18

F90e57r25d31i61n70a17n38d 64S83l65a60v37í88k 1925942842229

Turbo je turbo, však jo, mě ale nevyhovuje a to hodně. Pro mě je to proti atmosféře utrpení, musím zásadně změnit styl jízdy. Zejména po městě, rozjíždění styl šnek - kopanec výkonu - šnek, proti v podstatě lineárnímu zrychlování s benzinem mě prostě ničí. Hvořím zejména o OII 1,9TDi. a Transitu o stejném objemu, moc se to od sebe neliší. Nevím jak jsou na tom modernější nebo silněší turbodiesly. Třeba už to tak markantní není, ale moc tomu nevěřím.

+1/−1
3.1.2013 19:01

V85í90ť84a 58K24r63u85t61i49š 9117314353788

Turboefekt maji diesely, ktere proste po ostrem vrcholu umrou. Turbobenzin ma naproti tomu zatah plynulejsi nez atmosfera diky obvykle absolutne ploche krivce krouticiho momentu v oblasti 1800 - 4000 ot.

+1/−1
3.1.2013 19:27

F70e35r35d23i54n48a45n69d 98S72l65a17v97í84k 1555872622619

věřím tomu, zejména u silnějších motorů. Pokud jsem spokojen s 1,8 atmosférou (v rámci možností) tak bych si rychle zvykl i na "oturbenou" verzi, i když bych se bál větších nákladů. Ale myslím, že 1,2 bude vzhledemk nedostaktu výkonu v otáčkách ve kterých nepracuje turbo mít vlastnosti v těžších vozech jako je OIII hodně podobné těm 1,9TDi možná horší, zejména u slabší verze. Když si představím, že je to naložený a mám se s tím rychle rozjet do křižovatky (nebo mírného kopce) tak mám husí kůži.

+1/0
3.1.2013 22:41







Najdete na iDNES.cz