Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nový Ford Kuga je větší, vybavenější a s rozumnější cenou

Druhá generace SUV se zvláštním názvem je o skoro 200 tisíc levnější než před čtyřmi lety ta první: 560 tisíc Kč je obdobná suma, jakou chtějí i konkurenti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T42o98m54á69š 41V85a41l64d64e91r 7413610479

SUV je asi jen o vyšší stavbě vozidla. Mám předokolku a vyjel jsem zatím vše na horách. Je pravda, že jsem musel opatrně předjíždět ty co to moc neumějí a jezdí prostředkem, ale nemusím to pak za nimi opět rozjíždět. Chce to jen výborné zimní pneu. A na horách na zasněžené louce do kopce v pohodě ,řetězy mám pořád nepoužité. (prodám, jsou velikost 50 :-) )  Tak snad pro lepší výhled a čtyřkolku pro větší jistotu v zatáčkách a nezpevněných površích. Určitě vyzkouším Ecoboost až bude v manuálu. Jsem zvědav. S SUV rozhodně nehodlám jezdit přes pařezy a křovím. Na to bych viděl off road kategorii.

0/0
8.1.2013 18:43

L44u76k55á87š 16V95a94ň64u84r45a 1325304813793

Celý život jsem jezdil s předokolkama (teda až na Passat 4x4) a nikdy jsem neskončil proto, že bych zůstal viset na spodku, ale proto, že se jedno kolo začalo protáčet a nebo předek neutáhl zadní nepoháněnou nápravu. Měl jsem auto i s ESP i BTCS. Oba tyto systémy přibržďují protáčející se kolo a ubírají moment na kolech. Ale i tak auto neprojelo. A to dokonce i na mokré louce. Nepomohlo ani couvání. Je to prudká louka a zůstává tam viset kde kdo. Nakonec jsem koupil KIA Sportage z roku 2007. Od té doby i s vozíkem plně naloženým dřevem nebo uhlím nemám problém kamkoliv vyjet. Projedu i 20cm bahna, zamrzlá cesta není problém. U dvoukolky ani z řetězy nešlo vždy všude vyjet. Ale je pravda, že Passat 4x4 taky projel skoro všude, ale asi 2x jsem si sednu na spodek a ani 4x4 nepomohlo.;-D

0/0
8.1.2013 22:56

T50o27m77á23š 36V24a24l82d85e78r 7453200429

Jezdím po většině po silnicích se zpevněným povrchem. Na mokré louky nejezdím právě proto, že nemám off-road. Louku jsem dal jako příklad, že se dá na  louku plnou sněhu jet do kopce i s dvoukolkou. Pokud někdo jezdí na chalupu v extrémních podmínkách je nejspíše záhodné si pořídit pohon 4x4. Taky bych to takto provedl.K mámě na hory jezdím taky opatrně. Silnice jsou samé serpentýny a někdy i led a haldy sněhu, jelikož silničáři dávají přednost hlavním silnicím. Jelikož je to párkrát za zimu, není nutné kupovat 4x4. Jen mám zkušenosti, že vyjedu po silnici cokoliv. Ale pořád v zimě vozím řetězy, lopatu, deku a plechovku písku, když jedu na hory.Zatím jsem nic nepoužil a manželka má připomínky, že vozím krámy  Vanu jsem taky neurazil jako známý, který měl pak moc problémů sehnat na konkrétní motor náhradní díly.Když vjedu na polní cestu snažím se jet tak abych neslyšel skřípající zvuky na spodku. To co se mi nepovedlo na polní cestě jsem jednou zažil ve městě, kde na výjezdu z parkoviště byla špatná hrana vozovky s přidanou dírou plné vody :-) a málem jsem poškodil spodní trubičky. To je tím, že jsem koukal, komu mám dát přednost.:-) Mě se SUV také líbí, ale nenarvu tam rodinu a psa. Takže jediná volba je kombík.. Až nebude potřeba kočárků, tak pak ano. Stejně dnes už každé rodinné vozidlo má velká kola, délku přes 4,5 m atd.A rozdíl ve spotřebě není už tak velký. Manželce se líbí bezpečnost SUV, ale Kuga byla příšerná a nyní ji znatelně vylepšili. přeji mnoho spokojených kilometrů.R^

0/0
13.1.2013 17:48

L70u50k58á76š 59V18a98ň45u40r77a 1295774463573

Osobně bych volil kompromis v podobě zvýšeného kombi. Ale to dělá jen Volvo XC70 a to je poněkud předražené. A pokud jde o 4x2, tak sice vyjede hodně, ale taky často končí s protáčejícím se jedním kolem (problém chybějící uzávěrky diferenciálu). Možná i to je důvod, proč si lidé stále více kupují 4x4. Je obrovský rozdíl jestli člověk tahá za sebou zadní kola nebo je má hnaná. Osobně si myslím, že by stačilo klasické 4x2 a do zadních kol dát elektromotory. Ono většinou to 4x4 je stejně potřeba jen na rozjetí a pomalou jízdu.

0/0
28.1.2013 8:32

M32a62r58e36k 90O28p 9599263490803

Exteriér jistě nepatří k tomu nejhoršímu, ale stále nechápu ten fordstyl interiér. Proč potřebuje Ford tolik čudlíků? Proč je ten display tak malý a navíc utopený? Proč je použit lesklý panel ve střední části? To je tragédie!

PS: už se vleze do dvěří 1,5litrová PEt láhev?

+2/−1
7.1.2013 15:16

L15u62k26á36š 11V16a14ň38u38r45a 1855644483153

Mě nejvíc vadí vyosený volant vůči sedačce (má to myslím i S-MAX) a mohutný tunel tlačící na pravou nohu.

+1/0
7.1.2013 13:20

P54e10p14a 43J91e94t25e63l 4984335959338

Je fakt, že ten interiér vypadá, jak kdyby tam rozmístili korejský magneťáky... hrůza. Zvenku nejhezčí auto ve třídě.

+3/−1
7.1.2013 13:16

L69u38k64á15š 79V54a23ň56u70r54a 1785694983533

Teda vypadá stále více jako Korejec. Myslím, že srovnávat by se měla verze 4x4 s dieselem, která je žádaná a ne básnit o předokolce. Protože koupit si takovéto auto bez 4x4, to je jako si koupit sporťák s motorem z trabanta. Sice to jede, ale jinak je to k ničemu. Pokud chci náhon jen an předek, tak si koupím normální auto, ale když chci něco do terénu, tak je 4x4 podmínkou. Měl jsem 20let Fordy a pěkně zlobili, teď mám KIA Sportage a plná spokojenost. Na Kugu jsem také koukal, ale má hodně špatné reference v terénu, náhon 4x4 se nedá ovládat. Více se mi líbí řešení, kdy si člověk volí zda chce 2H nebo 4H nebo 4L. Klidně může být i režim auto, který sám přiřazuje 4x4. Také by se mi líbilo, kdyby se mi na palubce rozsvítila informace, že se zapojilo 4x4. To bohužel ani KIA nemá. Ta má 4x4 automaticky nebo stále.

+2/0
7.1.2013 13:15

P22e80p71a 90J57e28t28e66l 4414745639598

"...když chci něco do terénu".... tak si nekoupím Kugu :)

+3/−4
7.1.2013 13:18

L91u53k57á45š 33V60a31ň31u61r90a 1815674903173

A k čemu je mi tedy Kuga 4x4? Potřebuju auto, které bude 80% jezdit po silnici a 20% po podmáčených a rozbahněných loukách a horských cestách, po zasněžených  a ledovatých cestách, po lese plném kořenů a pařezů. Ale potřebuju s takovým autem mít možnost zajet do podzemních garáží (max výška 190cm) a délka do 4,6metru. No a nesmí to být velký žrout paliva.

+2/−1
7.1.2013 13:24

M94a49r60t41i29n 41T51e44p75l96a96n 9677580415723

SUV nejsou do terenu. Uz vidim, jak nekdo skace po lese plnem korenu a parezu ve Sportage s jeji svetlou vyskou 17cm. Stejne tak Kuga aspon v minule generaci byla spis lestenka na silnici.

0/0
8.1.2013 1:02

I76v84a17n69a 55V92e91s35e19l63á 2961123189465

skakali jsme s ni v lese i po takovych divnych skalach, prorvali ji krovima a ruznyma porostama, prohanela se po testovacim offroad okruhu s rangerem, vyjela ci projela vetsinu, byl to extrem pro takovy auto ale dala to, stejne tak haldy snehu bez problemu ... nezatracovala bych ji ... i kdyz samozrejme f150 apod to nejni a nebude a jeji prednosti bude vetsinou silnicie, ale tak 30% terenu nekde v horach kde se clovek k chate sotva dostava je ok ... mam ji rada ;-)

0/0
8.1.2013 10:58

P27e41t21r 59H37á85j76e31k 4640772651914

Jak se pomocí GPS modulu zdarma přivolá pomoc? 8-o

+1/0
7.1.2013 12:27
Foto

P43a21v83e68l 48V53a61n75ě68č98e55k 4584363201911

Tyhle kosmické interiery pěkně drží špínu, nedají se ani jednoduše otřít, vzhledem k šílené členitosti. Nechápu, že se všichni teď toho drží. Např.staré focusy 2005 měly sice konzervativní interier, ale nic mu nechybělo.

+3/0
7.1.2013 10:48

L40u23k24á87š 30V91a16ň88u30r74a 1125804753803

Podívej se na Mitsubishi ASX nebo Volvo XC 70. Tam je čistý a přehledný interiér. Mám KIA Sportage 2007 a tam je interiér také čisty a málo členitý.

+2/0
7.1.2013 13:17

P42e72t32r 11K16r48i39z59e49k 3641503539816

K tomu otreni - staci pouzit mikrovlaknovou uterku. Rychle a jednoduche.

+1/−1
8.1.2013 9:13

Z36b34y10n96ě44k 49B65e83r25a74n 8579900883625

Pane Vaněčku, jaké máte zkušenosti s tímto interierem? Já dosti velké, mám C-maxe r.v.201,1 se stejným interierem a dá se lépe očistit než interiér ve Fábii. Protože stačí použít jen tzv švédskou utěrku.

0/0
8.1.2013 20:44
Foto

P45a12v35e75l 30V60a68n29ě68č95e18k 4704683471571

Svedska uterka nic nemeni na tom, ze to vypada naprosto silene. Ale je to samozrejme vec vkusu, me to proste pripada takove ... lacine ... jako radoby nadcasovy magnetak od cinanu. Nemam zkusenost primo s timto interierem, ale mel jsem jako nahradni vozidlo pujcenou KIU, ktera uz se tenkrat timto designarskym smerem vydala.

0/0
9.1.2013 0:22

P86e88t86r 32Š56e66b32e45s59t36a 7326830917

Romane Švidrnochu, autore tohoto clanku - pisete hloupost ! spotreba 11-13l ..?!?! To neni seriozni udaj. Uvadite ctenare v omyl ! Neverim Vam ! Jste tajny agent naftove lobby?

Kupujte "usporne" naftove motory a nasledne predrazene dily na motor,vyfuk.....

0/−9
7.1.2013 8:32

K79a37r30e74l 39J27u78r89c29e95k53a 1455209661851

2.0 - 120kW, 1.6 - 134kW, kdepak se nám to asi projeví, že? ;-D

+7/0
7.1.2013 8:36

P52a20v55e61l 43S37t57a51v21j40a61n39í60k 1200546480101

Kombinace těžkého vysokého auta s hloupou převodovkou. Koukám, že se jim podařilo atakovat spotřebu mého 3.5 litru s vyšším výkonem, to je celkem úspěch.

.

Jinak z toho interiéry bych měl asi zachvilku tiky, to je šílené. Je to podobný humus, jak když jsem sedl do Nissanu Juke.

+2/0
7.1.2013 10:01

P84e38t12r 88S16t87e74j25s12k46a29l 3129448214116

Jen se netes. Pokud by novinari testovali tvuj 3.5i tak by meli spotrebu 21/100 ;-D

+1/0
7.1.2013 10:53

P14a88v18e11l 83S21t53a39v50j75a19n30í90k 1270936600271

To nejde, já se nedostal přes 17 v městském provozu :-).

0/0
7.1.2013 11:02

D16a47d57a45k 51P83e15t90r 7521270324358

A jak rychle?

0/0
7.1.2013 13:29

D52a62d13a39k 76P28e17t79r 7141710894648

Benzínová 1,6 s dvojspojkovým automatem se spotřebou 11-13 litrů, no nekup to.

+1/0
7.1.2013 5:22

K47a83r94e55l 69V67a77c54h11u76t 9283382299573

Naftový dvoulitr s odpovídající spotřebou téměř 8 litrů ... no nekup to.

0/0
7.1.2013 8:06

K86a65r81e57l 31J17u24r61c31e68k39a 1255299361381

Což je o 3-5 litrů méně, že?

+1/0
7.1.2013 8:37

P23e43t21r 91S86t77e73j38s14k23a34l 3889128774656

Ste jak male deti. Benzinak je vykonejsi, levnejsi, ma automat a 2x vice otacek. Je jasne ze pokud tam dam manual a otacky jen do diesloveho maxima 3500 tak to bude mit +1l vic, co s nizsi cenou udela vhodnejsi volbu.

0/0
7.1.2013 10:56

L95u31k80á55š 20V92a28ň81u12r60a 1485274563653

Stávající Kuga s 2.5T 147kW sežere v průměru 13 litrů benzínu. 1.6 ECOBOOST má 134kW, tady bude žrát podobně. Co mě zaráží je cena 780tis.Kč za kterou Kugu s tímto motorem nabízejí. Vetšina dieselových motorizací je levnějších. Navíc nejde 1.6 objednat v provedení 4x4 bez automatické převodovky.

+1/−1
7.1.2013 13:33

V41l36a56d84i66s32l13a88v 33B15u33r96y63š14e91k 3343856432164

to znamená, že 90% lidí jsou teda hlupáci

0/0
7.1.2013 16:30

M21a75r20t43i26n 75T89e94p85l54a59n 9607300875703

To nemusi byt. Treba na dalnici se hodi vic nafta, do mesta benzin. Kratke jizdy benzin, dlouhe streky nafta, kazde ma svoje. I kdyz u nas jsou lidi hrozne ovlivneni spotrebou a treba si ani nespocitaj, ze priplatek za diesel + vymena DPF jim muze celou usporu vymazat 

Podobne byste mohl rict, ze vsude mimo Evropu jsou hlupaci, protoze jinde nez v Evrope nafte moc psenka nekvete.

0/0
8.1.2013 1:08

V80l20a44d64i96s54l67a42v 26B87u31r34y59š21e70k 3363496152104

kugu 2,0 tdci mám, jezdím svižně a přes 7 l jsem se nikdy nedostal, město tak 6,4 mimo 5-6 a dálnice, to je bolačka, pokud se jede do 140 km, tak je to těch 7 l

+1/0
7.1.2013 16:25

I80v75a46n49a 11V35e16s11e24l27á 2521943879425

souhlas ... mam ji taky a jezdim podobne ...

0/0
7.1.2013 20:47

J66a59n 33S90o68u54k83u85p 4268983713891

No nevím, ale na dálnici mám tedy jinou zkušenost - naposledy dálnice Liberec - Praha, tempomat na 125, čili reálně tak 120 a spotřeba 7,2l/100 . Pokud bych jel těch 140, tak spotřeba určitě k 8l. Ve městě pod těch 7l, ale tam dost závisí na způsobu jízdy a mimo město se těch 6 dá, ale níž už jedině, pokud by byla cesta z kopce:-)

Celkově ale spokojenost, v běžným terénu, na sněhu není problém a i ostatní věci jsou v pohodě.

0/0
8.1.2013 12:46







Najdete na iDNES.cz