Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Léčba klidem letem na koberci. C5 je pohodář maskovaný za sportovce

Tohle auto vás okouzlí. Ale jinak, než to dnešní auta dělávají. Těžkopádnější auto dnes snad nenajdete. Citroënáři to znají, a proto ta auta kupují a milují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O17n27d52ř82e47j 69T23o47m62á75š22e20k 1542227811935

C5 stejně tak ostaní Citroëny, snad s vyjímkou těch užitkových, jsou auta buď pro zaryté fandy, excetriky nebo naopak pro ty, co málo jezdí a nemají peníze na jiné auto. C5 v článku je sice menší tragedie nez předchozí C5, která kromě toho že byla a je katastrofálně poruchá, byla navíc ještě hnusná. Její jediná výhoda byla do příchodu Superbi combi ve velikosti zavazadlového prostoru o combi verze, která svou skladností a objeme připomínala legendární Omegu Caravan. C5 je z pohledu běžného, konzervativního řidiče, který dokonce s autem i něco najezdí nepoužitelné auto. Hračičkové, co milují spoustu poruchových blbostí, nejlépe na volantu (mimochodem, volant s pevným středem, je skutečně hovadina a konstrukčí omyl, od kterého už naštěstí upustili), si C5 užijí. Ale jinak je to možná hezké (hodně individuální), ale nepraktické, poruchové auto. Náklady na provoz a servis poměrně vysoké. Pozitivum je, že C5 mívají najeto méně kilometrů, než konkurence (proč asi), cena je však poměrně vysoká. Mondeo 1.8 TDCi mi přijde jako po všech směrem vyjma subjektivního pocitu libí/nelíbí jako lepší koupě.

+1/−3
14.1.2013 10:19

M15i57c21h43a83l 29F80r82a51n54z 7383703701812

C5 mám a dovolím si nesouhlasit :)

+3/−1
14.1.2013 10:39

M18i77c29h56a63l 40K63r88č16á71l 6768178986472

Před čtyřmi lety jsem se rozhodoval právě mezi Mondeem a C5. Před tím jsem jezdil Lagunou. Mondeo jelo jako trakař i proti té Laguně, natož proti C5. Když jedu s C5 dál, tak musím zastavit pouze na toaletu. A to z ní vystoupím svěží jak jsem do ní sedl. Žádné protahování.

+3/0
14.1.2013 11:55
Foto

P66a33t29r17i65c81k 26B94l64a59h59o 3657715240229

Naprostej souhlas, ale to jsem uz popsal nize. Reci o tom, ze C5tky maji malo najete jsou zcela zcestne. Ja osobne za 4 roky mam nejakych 160.000 km a zadnou zavaznou poruchu sem nezaznamenal. Nicmene jednu vec musim vytknout: i po zcela novem faceliftu C5 vyrobce stale dodava ventilky s cidlem merenim tlaku v pneumatikach v hlinikove podobe. Staci 1 rok provozu a prez zimu Vam ventilek uhnije a ulomi se, Jiz sem 2x menil (cena 1ks cca 2.000,-) takze letos sem se uz na to vy***** a vymenil je za obycejne a informaci vypnul (lexia) v pocitaci. Tohleto fakt nevychytali. ;-)

0/0
14.2.2013 13:57

A76l86b15e68r42t 28K57á78m90e33n 9744328379491

Mám C5 II, r.v. 2005. Kolega Passat. Kým na C5 nemáme problém aj s cestami nad 1000 km, z Passata po 200 km vystupujeme dolámaní (máme už svoj vek a chrbtica nie je najmladšia). Bol som s ním okrem iného už tri krát na dovolenke v E (2.800 km tam, 2.800 km naspäť). Okrem toho, že mi cesta trva cca 28 hodín, žiadna enormná únava. Na Passate, Vectre, . . . .  či inom aute strednej triedy absolvovať vkuse takúto cestu si predstaviť nedokážem.

+4/0
14.1.2013 9:11
Foto

L21u95k26á94š 60K74o84b72e22r74a 3154313578

Volant s pevným středem je výborná věc. Zkuste si zvenout handsfree uprostřed ostré zatáčky...v C5 sáhnu tam, kde ten čudlík vždycky je. V Puntu, které mám na městské přibližování, musím ve stejné situaci vždycky na volantu hledat. A kovový dekor že vadí? Kecy. Zaprvé se tam milý redaktore volant držet nemá, a za druhé když už, tak ho za pár sekund ohřeju. Jsem z Liberce, občas nechám auto i v zimě veknu a nikdy mi ruce nemrzly. C5 je za svoji cenu nepřekonatelný kočár.

+3/−1
13.1.2013 13:31

J22i57ř42í 51P63e75l82n47á39ř 6575593306569

A že tu těch ostrých zatáček, co člověk projíždí tak dlouho, že toho druhého by to na drátě přestalo bavit a zavěsil je... ;-D Co na tom, že plácnout druhou rukou kterou stejně při jízdě skoro nepoužívám na ten největší čudl na středovém panelu je jednodušší, než to lovit na volantu. Nějak si tu hámotinu co nikdo jiný nepoužívá obhájit musíme... :-P

+1/−1
13.1.2013 13:39
Foto

L42u58k96á79š 26K69o30b77e69r98a 3834803988

A prosímtě která šunka má ovládání handsfree na středovém panelu?;-D

+1/−1
13.1.2013 14:14

J11i46ř70í 65P56e56l84n85á16ř 6245243496369

Existují i auta, která k handsfree přistupují úplně stejně jako k jakékoli jiné funkci interface, takže si představ, že můžeš přijmout hovor i několika způsoby a ne jen jedním tlačítkem na volantu. No a pak není nic jednoduššího, než třeba plácnout na to největší točítko co máš po ruce když ti pohodlně spočívá na loketní opěrce a hovor přijmeš taky. :-P

+2/−1
13.1.2013 14:58

J91a78n 89M90o48h83y46l63a 3948678126918

V C5 je těch tlačítek tolik, že není místo, kam nějaké dublovat;-D

0/0
13.1.2013 16:35

J95i45ř32í 72S41c57h40w15a92c20h 5356899537714

Hloupost. Tento volant s pevným středem je ergonomický nesmysl:

1. Ve správné pozici za deset dvě jsou dvě třetiny tlačítek mimo dosah!

2. Pokud bude někdo řídit ve špatné poloze třičtvrtě na tři aby na ty tlačítka dosáhl, tak při jakémkoliv natočení volantu je po paměti nenahmatá! Jelikož ta tlačítka jsou oproti poloze ruky pokaždé někde jinde!

+1/−1
13.1.2013 20:26

M52i15c42h92a31l 14F10r36a78n81z 7933333441882

za deset dvě už dávno není ta správná pozice. To bývalo u starších aut, nyní to už tak neplatí

a vy s tím máte zkušenost? Já ano a nemám problém kdykoliv cokoliv nahmátnout

0/0
14.1.2013 10:42

J22i95ř19í 50S34c43h83w25a36c54h 5116319147234

1. Ha, tak to by mě opravdu zajímalo, jaká je správná "směroplatná" pozice rukou na volantu u dnešních aut

2. nemusím mít žádnou zkušenost, je mi zcela jasné od pohledu, že např. při otočeném volantu o cca 80-90 stupňů jedna ruka nedosáhne na horní tlačítka a druhá na ty spodní.... Rv

0/0
14.1.2013 11:00

P46a48v17e46l 84O15d90r24a58z94i41l 6334209117220

No jestli se potřebujete držet volantu oběma rukama, tak to asi chce poštelovac sicnu.

0/0
14.1.2013 15:27

M86i83c28h60a31l 63K67r75č51á73l 6268268516832

Až na novou spojku v cca 25 000 km, dvakrát prasklý úchyt zadního krytu předního sedadla a žárovku pro denní svícení za 1 800 Kč Je po čtyřech letech jako nové.

+1/−1
13.1.2013 12:58

J37i78ř83í 65S92c89h93w75a13c18h 5846939797724

Hmm vidím, že se spojkami má C5 jakýsi problém. Kamarád má služební C5 a spojka mu také nepřežila 45000 km. A ještě jakýsi čep. či kloub na přední nápravě (2.0 diesel).

0/0
13.1.2013 20:31

J98i48ř21í 55P98e95l75n33á46ř 6625373706729

To není "jakýsi problém". Tady jsem se dozvěděl, že je to zkrátka normální, stejně jako u jakéhokoli jiného auta... ;-)

0/−3
13.1.2013 21:33

J31a89n 93K10r77a21l 4393927115500

Ja som kupil od znameho, ktory sa stavil so svojimi zamestnancami vecer v krcme, ze rano vymeni svoju C3 za novu C5, a potom zistil, ze sam je prilis maly a citi sa v nom neisto, ponukol mi ho zo zlavou 4000 EUR...No nekup to. Sice manual a 1,6 HDI Tourer, ale krasne vozenie a dizajn stale skvely. Aspon pre mna. Okrem toho, ze si tam naozaj neodlozim nic, bevidim ziadnu podstatnu chybu

+3/−1
12.1.2013 21:19

M38i44c97h13a11l 89K48r86č31á24l 6558298526762

Hlavně vám tam chybí ta nejpodstatnější věc a to je správné odpružení.

+1/−1
13.1.2013 12:47

O50n92d15ř31e10j 17H21a43v12r95á92n96e90k 6770917917396

jezdil sem se starší verzí měsíc v Turecku, a je to kočár. Jako doma v křesílku, nádherný pocit....R^!!

+3/0
12.1.2013 19:35
Foto

T43o64m50á17š 54H19e57r87c12e31g 3160179280940

C5ku vlastním rok a půl a podvozek je fakt super. Nerozumím těm kecům o klíčku, já ten svůj tahám v kapse rok a půl, pořád si s ním hraju a je jako nový. Stejně tak na pochopení 10 tlačítek na volantu (se srozumitelnými ikonkami) stačí 5 minut a to, že se středový panel volantu netočí, na to si taky každý rychle zvykne (je to praktické, protože při zatáčení se vám tlačítka nikam nehýbou, což ocením třeba v dlouhé táhlé zatáčce při přijímání hovoru).

Souhlasím s tím, že úložných prostor je málo, není kam dát kelímek (jen do středové schránky, ale odtud se při řízení špatně vyndává) ani flašku pití.

Mám 2l diesel v automatu a dlouhodobá spotřeba je u mě 7,3l/100, a to to vůbec nešetřím. Na delších cestách (třeba do Itálie) byla spotřeba trochu nad 6l.

Jinak musím kromě podvozku ještě pochválit automatickou převodovku, ze všech aut, co jsem zkoušel, je v C5 nejlepší, řadí stejně, jako bych řadil s manuálem.

Až na nedostatek úložných prostor je to skvělé auto, neměl jsem s ním jediný problém. Rozhodně bych se vykašlal na předsudky, že francouzská auta jsou nekvalitní, to možná platilo u starších modelů.

+14/−1
12.1.2013 11:59

J79i96ř88í 78P77e14l27n59á97ř 6545453466169

Z pohledu člověka který je zvyklý na pneumatické podvozky Audi nebo BMW, je jízda s C5 celkem horor. Víc jak 160 se mi s tím zkrátka jet nechtělo. Houpe se to jako loď na moři, chová se to odtažitě, ale proti podobně laděnému podvozku starého Jaguaru JXR se to chová s mnohem menší jistotou a ostré rázy jsou víc cítit. Přišlo mi to, jako řídit krávu na ocelových nohách. Převodovka - nic moc. U auta velikosti C5 a výkonu skoro 180 kW bych čekal zrychlení rozhodně lepší než skoro 8 vteřin... Spotřeba 7,3/100? Za to jezdilo naše dnes už skoro deset let staré BMW 730D. U dvoulitru bych čekal spotřebu mnohem menší. Jinak nic proti, pokud jsi spokojen, budiž ti to přáno. Ber to jen jako pohled z jiného úhlu. Je mi jasné, že za ty peníze se asi nic lepšího postavit nedá...

+4/−9
12.1.2013 13:18
Foto

T34o19m97á18š 52H65e73r47c74e43g 3290619890820

Jasně že ve srovnání s auty nad milion není C5 žádná výhra. Ale oproti Superbu, Passatu nebo autům ze srovnatelných tříd to byla pro mě jasná volba.

Co do spotřeby, záleží taky, jestli člověk jezdí spíš dálkové cesty, nebo hopsá po městě.

+10/−1
12.1.2013 14:14
Foto

P24a91t88r26i62c15k 17B24l29a86h60o 3427925830979

C5tka proste neni pro kazdeho. Je to velice elegantni auto jak zvenci tak vevnitr. Je to auto, ke kteremu si clovek vybuduje vztah a stane se "clenem" rodiny oproti Skodovce, kterych jezdil nespocet a jste jenom jeden z mnoha. Skodarnu sem nechtel, protoze je to auto bez emoci a jen prostredek k presunu z bodu A do bodu B. Pokud chce nekdo zavodnicku tak urcite at voli radji BMW 530 M packet v pripade, ze na to ma. Po 200km jizdy po D1 sem byl vzdycky vhodny kandidat na to cuktrovat buchty v zavodni jidelne :-)

+8/−1
12.1.2013 14:50

J28i44ř82í 45P20e48l44n45á57ř 6675423846759

Soráč, ale to jsou fakt hrozný žvásty. Prý vybuduje vztah... Proti ostatním autům se tahle škatule zase tolik neliší a doufám že ani ty s ní po večerech nesouložíš... :-P M packet si koupí jen pako, co na opravdové M nemá. Navíc je tu mezi 530 a M5 plno jiných možností, které zaručí jak komfort, tak parádní svezení...

+2/−14
12.1.2013 15:07

P27a16v15e63l 84O25d11r95a92z47i30l 6264299737760

Jo, sedmička. V pětce je sakra málo místa...

0/0
14.1.2013 15:30

J15i34ř54í 47P39e64l38n32á79ř 6275543346569

Předpokládal jsem, že někdo kdo provozuje auto střední třídy jezdí delší trasy. Po městě je to samozřejmě jiná...

+2/0
12.1.2013 15:08

P58a13v50e44l 98O11d60r44a71z59i45l 6984469777120

Na to jste přišel přesně jak? Po městě se autem střední třídy jezdit nesmí? ;-D

0/0
14.1.2013 15:35

M24i18c68h15a24l 89K97r28č12á14l 6628948106612

Odpružením a tím pohodou při dlouhé jízdě se mu nevyrovnají ani auta nad milion. Lepší je snad jen MB s pneumatickým pérováním.

+1/−2
13.1.2013 12:50
Foto

P80a16t36r21i59c60k 93B45l69a81h57o 3247405150869

Snad bych jenom doplnil, ze verze s GPS vestavenou navigaci jsou vyhozeny penize. Jinak naprosto bez vyhrad. U me osobne pri 2.0 HDI Hydraktiv III+ mam prumernou spotrebu na 10.000 km - 6.6 litru/100 lze se bez vetsich problemu pri usporne jizde dostat na 5 litru na 100 viz. Testovaci jizda z Brna do Trebice v ekonomickem modu. viz. https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/737002_393617874065938_1856920418_o.jpg Ovsem s kvalitnim palivem. Jezdil sem na Verva 100 od benziny ale presel sem na Agip Diesel tech a usporu mam citelnou o 1 litr na 100. :-)

+6/−1
12.1.2013 13:42

M75i45c24h56a69l 26K64r36č56á15l 6538548506552

Ten kelímek ze středové schránky zkus vyndávat levou rukou. Pravou nech na volantu. Trochu cviku a půjde to.

0/0
13.1.2013 12:44
Foto

P44a47t29r53i17c59k 98B84l15a10h17o 3297665920379

Docela dobře napsaný článek a můžu jenom souhlasit. Max. pohodlí. Je fakt, že nerovnosti na silnici to zvládá bravurně. Btw. koupil sem jej téměř nové od ředitelství silnic a dálnic ČR. Mno bodejď bysme neměli ty naše silnice v pořádku. :-)

+9/0
12.1.2013 8:30

J10a37n 23N61o14v54á43k 3455393726149

a tak dal bych si říct.. :-)

+12/0
12.1.2013 6:36

P74e61t80r 70Z14d25e55n25ě25k 2734969244

Leda tak zadarmo.

+1/−22
12.1.2013 7:49

M54i98r85o67s25l56a63v 41D25i37o23p93a11n 2986219148252

Myslím že po víkendovém testování, by jste změnil názor.

+10/−1
12.1.2013 7:55
Foto

V70l42a54d90a 36V87a94n68e58k 9833916554688

A po pár měsících litoval ! Citroen už nikdy,francouzská auta jsou nekvalitni,nejlépe  je to vidět na cenách ojetin  :-PRv

+1/−16
12.1.2013 11:08

K77a82r11e50l 54J46u56r90c11e30k12a 1595209731621

To jsou jen řečičky bez argumentů. C5 mám čtvrtým rokem a co se závad či oprav týče, je to srovnatelné s jakýmkoli jiným autem. Ono je také dobré vědět, co kdy a kde vyměnit a pokud se to dodržuje šlape auto jak hodinky.

+10/0
12.1.2013 12:49

J69i65ř88í 54P23e70l34n47á18ř 6295853496119

Co jsou na čtyřletém autě opravy srovnatelné s jakýmkoli jiným autem?

0/−5
12.1.2013 13:21

K75a68r87e84l 58J24u86r67c56e53k17a 1195839231201

Měnit správně olej a spotřební součástky, rozvody, prvky nápravy a podobně. Vše má svůj časový cyklus. Ale chce to někoho, kdo má tato auta zmáknutá (a ostatně to platí o všech autech). Jezdím to servisovat k členovi klubu C5, který ví co a jak a umí říct, kdy co vyměnit, případně upozorní a podobně. Co se nákladů týče je to jako jakékoli jiné auto. Staráš se o něj, bude to v pohodě. Kašleš na něj, za 3-4 roky z něj bude vergl.

+4/0
12.1.2013 14:36

J31i79ř37í 65P31e16l24n45á23ř 6675183596589

A kolik na tom za rok najedeš, že řešíš rozvody a prvky nápravy?

0/−1
12.1.2013 15:10

K96a60r48e78l 76J68u16r52c15e24k91a 1625309551601

Za 4 roky 221tkm.

+3/0
12.1.2013 15:21

J81i74ř43í 90P90e95l80n85á23ř 6705133876189

U takového nájezdu bych předpokládal jen výměnu brzdových destiček a provozních kapalin.

0/−8
12.1.2013 15:31

K60a37r36e61l 62J48u88r78c83e11k65a 1775979281671

Evidentně nevíš o čem mluvíš.

+4/−1
12.1.2013 15:39

J58i81ř14í 49P40e80l53n32á70ř 6365723446359

Evidentně vím o čem mluvím. Naše služebáky najíždí kolem 80000 ročně a já se musím podepsat pod každou fakturu za servis. Jestli podvozek nevydrží najezdit za čtyři roky 250000, tak stojí za starou bačkoru...

+1/−9
12.1.2013 15:50

K56a59r69e26l 41J78u90r52c75e13k82a 1465539941141

Nesmysl.

+4/−2
12.1.2013 16:20

J76i25ř32í 41P23e75l46n81á89ř 6595653466339

Pro někoho kdo jezdí v lowendu to asi nesmysl bude. Klidně si dál nalhávej, že to je normální. ;-)

+2/−4
12.1.2013 18:49

K63a90r35e15l 87J28u62r51c32e74k35a 1325259841221

Porovnáváš jiné kategorie aut?

+1/−1
12.1.2013 22:02

J38i19ř44í 63P65e30l89n57á59ř 6355613456969

Ano, protože auta stejné kategorie jako je C5 moc neznám. Ale ty jsi napsal "je to srovnatelné s jakýmkoli jiným autem". Takže proč ne? :-P

0/−1
13.1.2013 8:53

P93a32v91e77l 86S64t46a87v83j30a93n31í29k 1780546980471

Má pravdu. Po 300 tisících a 10 letech jsem u auta teprve měnil spodní ramena na předku (stačily jen čepy, ale nejsou v prodeji), nebýt tankodromů, tak jsou furt originální. Tlumiče taky původní. Nechápu, co by se na autě mělo do 200 tisíc km a pěti let měnit. Pokud něco ano, tak je to auto na ho.no.

+1/−1
12.1.2013 21:31

K29a83r65e12l 28J34u38r74c88e72k37a 1395899181921

Předně bys měl specifikovat o jakém autě mluvíš? Každé auto to má jinak.  Druhak já mluvil obecně, řešil jsem také ramena.A pokud mi někdo napíše, že je divné, že při 200tkm řeším rozvody, tak o dané problematice ví kulové a pouze teoretizuje.

+3/−1
12.1.2013 22:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.