Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Léčba klidem letem na koberci. C5 je pohodář maskovaný za sportovce

Tohle auto vás okouzlí. Ale jinak, než to dnešní auta dělávají. Těžkopádnější auto dnes snad nenajdete. Citroënáři to znají, a proto ta auta kupují a milují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O11n12d62ř14e25j 85T98o96m90á27š13e75k 1922727291485

C5 stejně tak ostaní Citroëny, snad s vyjímkou těch užitkových, jsou auta buď pro zaryté fandy, excetriky nebo naopak pro ty, co málo jezdí a nemají peníze na jiné auto. C5 v článku je sice menší tragedie nez předchozí C5, která kromě toho že byla a je katastrofálně poruchá, byla navíc ještě hnusná. Její jediná výhoda byla do příchodu Superbi combi ve velikosti zavazadlového prostoru o combi verze, která svou skladností a objeme připomínala legendární Omegu Caravan. C5 je z pohledu běžného, konzervativního řidiče, který dokonce s autem i něco najezdí nepoužitelné auto. Hračičkové, co milují spoustu poruchových blbostí, nejlépe na volantu (mimochodem, volant s pevným středem, je skutečně hovadina a konstrukčí omyl, od kterého už naštěstí upustili), si C5 užijí. Ale jinak je to možná hezké (hodně individuální), ale nepraktické, poruchové auto. Náklady na provoz a servis poměrně vysoké. Pozitivum je, že C5 mívají najeto méně kilometrů, než konkurence (proč asi), cena je však poměrně vysoká. Mondeo 1.8 TDCi mi přijde jako po všech směrem vyjma subjektivního pocitu libí/nelíbí jako lepší koupě.

+1/−3
14.1.2013 10:19

M63i56c49h18a90l 29F56r76a31n24z 7133283101312

C5 mám a dovolím si nesouhlasit :)

+3/−1
14.1.2013 10:39

M57i78c46h98a46l 80K69r13č83á92l 6558838596532

Před čtyřmi lety jsem se rozhodoval právě mezi Mondeem a C5. Před tím jsem jezdil Lagunou. Mondeo jelo jako trakař i proti té Laguně, natož proti C5. Když jedu s C5 dál, tak musím zastavit pouze na toaletu. A to z ní vystoupím svěží jak jsem do ní sedl. Žádné protahování.

+3/0
14.1.2013 11:55
Foto

P41a29t11r95i31c66k 17B18l22a69h64o 3817545840819

Naprostej souhlas, ale to jsem uz popsal nize. Reci o tom, ze C5tky maji malo najete jsou zcela zcestne. Ja osobne za 4 roky mam nejakych 160.000 km a zadnou zavaznou poruchu sem nezaznamenal. Nicmene jednu vec musim vytknout: i po zcela novem faceliftu C5 vyrobce stale dodava ventilky s cidlem merenim tlaku v pneumatikach v hlinikove podobe. Staci 1 rok provozu a prez zimu Vam ventilek uhnije a ulomi se, Jiz sem 2x menil (cena 1ks cca 2.000,-) takze letos sem se uz na to vy***** a vymenil je za obycejne a informaci vypnul (lexia) v pocitaci. Tohleto fakt nevychytali. ;-)

0/0
14.2.2013 13:57

A11l81b79e96r68t 68K33á39m93e36n 9474788599711

Mám C5 II, r.v. 2005. Kolega Passat. Kým na C5 nemáme problém aj s cestami nad 1000 km, z Passata po 200 km vystupujeme dolámaní (máme už svoj vek a chrbtica nie je najmladšia). Bol som s ním okrem iného už tri krát na dovolenke v E (2.800 km tam, 2.800 km naspäť). Okrem toho, že mi cesta trva cca 28 hodín, žiadna enormná únava. Na Passate, Vectre, . . . .  či inom aute strednej triedy absolvovať vkuse takúto cestu si predstaviť nedokážem.

+4/0
14.1.2013 9:11
Foto

L55u61k16á68š 13K45o11b22e17r95a 3434243488

Volant s pevným středem je výborná věc. Zkuste si zvenout handsfree uprostřed ostré zatáčky...v C5 sáhnu tam, kde ten čudlík vždycky je. V Puntu, které mám na městské přibližování, musím ve stejné situaci vždycky na volantu hledat. A kovový dekor že vadí? Kecy. Zaprvé se tam milý redaktore volant držet nemá, a za druhé když už, tak ho za pár sekund ohřeju. Jsem z Liberce, občas nechám auto i v zimě veknu a nikdy mi ruce nemrzly. C5 je za svoji cenu nepřekonatelný kočár.

+3/−1
13.1.2013 13:31

J65i76ř43í 64P36e84l30n82á21ř 6755863906849

A že tu těch ostrých zatáček, co člověk projíždí tak dlouho, že toho druhého by to na drátě přestalo bavit a zavěsil je... ;-D Co na tom, že plácnout druhou rukou kterou stejně při jízdě skoro nepoužívám na ten největší čudl na středovém panelu je jednodušší, než to lovit na volantu. Nějak si tu hámotinu co nikdo jiný nepoužívá obhájit musíme... :-P

+1/−1
13.1.2013 13:39
Foto

L17u88k17á68š 83K86o56b45e66r17a 3574223508

A prosímtě která šunka má ovládání handsfree na středovém panelu?;-D

+1/−1
13.1.2013 14:14

J49i80ř87í 73P82e63l53n29á66ř 6625593716219

Existují i auta, která k handsfree přistupují úplně stejně jako k jakékoli jiné funkci interface, takže si představ, že můžeš přijmout hovor i několika způsoby a ne jen jedním tlačítkem na volantu. No a pak není nic jednoduššího, než třeba plácnout na to největší točítko co máš po ruce když ti pohodlně spočívá na loketní opěrce a hovor přijmeš taky. :-P

+2/−1
13.1.2013 14:58

J93a38n 88M44o85h29y77l28a 3378228156478

V C5 je těch tlačítek tolik, že není místo, kam nějaké dublovat;-D

0/0
13.1.2013 16:35

J22i55ř67í 12S98c68h85w52a84c45h 5496939467914

Hloupost. Tento volant s pevným středem je ergonomický nesmysl:

1. Ve správné pozici za deset dvě jsou dvě třetiny tlačítek mimo dosah!

2. Pokud bude někdo řídit ve špatné poloze třičtvrtě na tři aby na ty tlačítka dosáhl, tak při jakémkoliv natočení volantu je po paměti nenahmatá! Jelikož ta tlačítka jsou oproti poloze ruky pokaždé někde jinde!

+1/−1
13.1.2013 20:26

M32i46c64h49a36l 57F96r71a92n27z 7563313301372

za deset dvě už dávno není ta správná pozice. To bývalo u starších aut, nyní to už tak neplatí

a vy s tím máte zkušenost? Já ano a nemám problém kdykoliv cokoliv nahmátnout

0/0
14.1.2013 10:42

J43i32ř21í 67S82c36h70w17a85c26h 5676929737294

1. Ha, tak to by mě opravdu zajímalo, jaká je správná "směroplatná" pozice rukou na volantu u dnešních aut

2. nemusím mít žádnou zkušenost, je mi zcela jasné od pohledu, že např. při otočeném volantu o cca 80-90 stupňů jedna ruka nedosáhne na horní tlačítka a druhá na ty spodní.... Rv

0/0
14.1.2013 11:00

P35a58v88e94l 96O92d95r41a62z86i84l 6574509497620

No jestli se potřebujete držet volantu oběma rukama, tak to asi chce poštelovac sicnu.

0/0
14.1.2013 15:27

M49i55c76h47a57l 18K62r33č80á20l 6208318256592

Až na novou spojku v cca 25 000 km, dvakrát prasklý úchyt zadního krytu předního sedadla a žárovku pro denní svícení za 1 800 Kč Je po čtyřech letech jako nové.

+1/−1
13.1.2013 12:58

J48i81ř43í 82S76c46h44w38a60c34h 5376419117684

Hmm vidím, že se spojkami má C5 jakýsi problém. Kamarád má služební C5 a spojka mu také nepřežila 45000 km. A ještě jakýsi čep. či kloub na přední nápravě (2.0 diesel).

0/0
13.1.2013 20:31

J33i82ř35í 84P30e53l46n69á89ř 6545253206729

To není "jakýsi problém". Tady jsem se dozvěděl, že je to zkrátka normální, stejně jako u jakéhokoli jiného auta... ;-)

0/−3
13.1.2013 21:33

J34a17n 83K86r71a80l 4813247145510

Ja som kupil od znameho, ktory sa stavil so svojimi zamestnancami vecer v krcme, ze rano vymeni svoju C3 za novu C5, a potom zistil, ze sam je prilis maly a citi sa v nom neisto, ponukol mi ho zo zlavou 4000 EUR...No nekup to. Sice manual a 1,6 HDI Tourer, ale krasne vozenie a dizajn stale skvely. Aspon pre mna. Okrem toho, ze si tam naozaj neodlozim nic, bevidim ziadnu podstatnu chybu

+3/−1
12.1.2013 21:19

M73i72c13h28a20l 94K52r20č26á16l 6928988976842

Hlavně vám tam chybí ta nejpodstatnější věc a to je správné odpružení.

+1/−1
13.1.2013 12:47

O34n11d70ř23e77j 91H87a66v66r72á19n31e76k 6470647597296

jezdil sem se starší verzí měsíc v Turecku, a je to kočár. Jako doma v křesílku, nádherný pocit....R^!!

+3/0
12.1.2013 19:35
Foto

T54o29m41á60š 22H26e35r35c74e46g 3430989130780

C5ku vlastním rok a půl a podvozek je fakt super. Nerozumím těm kecům o klíčku, já ten svůj tahám v kapse rok a půl, pořád si s ním hraju a je jako nový. Stejně tak na pochopení 10 tlačítek na volantu (se srozumitelnými ikonkami) stačí 5 minut a to, že se středový panel volantu netočí, na to si taky každý rychle zvykne (je to praktické, protože při zatáčení se vám tlačítka nikam nehýbou, což ocením třeba v dlouhé táhlé zatáčce při přijímání hovoru).

Souhlasím s tím, že úložných prostor je málo, není kam dát kelímek (jen do středové schránky, ale odtud se při řízení špatně vyndává) ani flašku pití.

Mám 2l diesel v automatu a dlouhodobá spotřeba je u mě 7,3l/100, a to to vůbec nešetřím. Na delších cestách (třeba do Itálie) byla spotřeba trochu nad 6l.

Jinak musím kromě podvozku ještě pochválit automatickou převodovku, ze všech aut, co jsem zkoušel, je v C5 nejlepší, řadí stejně, jako bych řadil s manuálem.

Až na nedostatek úložných prostor je to skvělé auto, neměl jsem s ním jediný problém. Rozhodně bych se vykašlal na předsudky, že francouzská auta jsou nekvalitní, to možná platilo u starších modelů.

+14/−1
12.1.2013 11:59

J34i19ř98í 61P70e19l68n45á22ř 6625163166399

Z pohledu člověka který je zvyklý na pneumatické podvozky Audi nebo BMW, je jízda s C5 celkem horor. Víc jak 160 se mi s tím zkrátka jet nechtělo. Houpe se to jako loď na moři, chová se to odtažitě, ale proti podobně laděnému podvozku starého Jaguaru JXR se to chová s mnohem menší jistotou a ostré rázy jsou víc cítit. Přišlo mi to, jako řídit krávu na ocelových nohách. Převodovka - nic moc. U auta velikosti C5 a výkonu skoro 180 kW bych čekal zrychlení rozhodně lepší než skoro 8 vteřin... Spotřeba 7,3/100? Za to jezdilo naše dnes už skoro deset let staré BMW 730D. U dvoulitru bych čekal spotřebu mnohem menší. Jinak nic proti, pokud jsi spokojen, budiž ti to přáno. Ber to jen jako pohled z jiného úhlu. Je mi jasné, že za ty peníze se asi nic lepšího postavit nedá...

+4/−9
12.1.2013 13:18
Foto

T19o88m27á15š 55H65e86r48c79e65g 3330229830450

Jasně že ve srovnání s auty nad milion není C5 žádná výhra. Ale oproti Superbu, Passatu nebo autům ze srovnatelných tříd to byla pro mě jasná volba.

Co do spotřeby, záleží taky, jestli člověk jezdí spíš dálkové cesty, nebo hopsá po městě.

+10/−1
12.1.2013 14:14
Foto

P86a12t54r54i66c62k 92B83l22a76h84o 3937505600189

C5tka proste neni pro kazdeho. Je to velice elegantni auto jak zvenci tak vevnitr. Je to auto, ke kteremu si clovek vybuduje vztah a stane se "clenem" rodiny oproti Skodovce, kterych jezdil nespocet a jste jenom jeden z mnoha. Skodarnu sem nechtel, protoze je to auto bez emoci a jen prostredek k presunu z bodu A do bodu B. Pokud chce nekdo zavodnicku tak urcite at voli radji BMW 530 M packet v pripade, ze na to ma. Po 200km jizdy po D1 sem byl vzdycky vhodny kandidat na to cuktrovat buchty v zavodni jidelne :-)

+8/−1
12.1.2013 14:50

J17i77ř53í 15P85e26l46n56á41ř 6875433266409

Soráč, ale to jsou fakt hrozný žvásty. Prý vybuduje vztah... Proti ostatním autům se tahle škatule zase tolik neliší a doufám že ani ty s ní po večerech nesouložíš... :-P M packet si koupí jen pako, co na opravdové M nemá. Navíc je tu mezi 530 a M5 plno jiných možností, které zaručí jak komfort, tak parádní svezení...

+2/−14
12.1.2013 15:07

P54a52v74e49l 85O73d80r42a66z17i48l 6534459347760

Jo, sedmička. V pětce je sakra málo místa...

0/0
14.1.2013 15:30

J50i29ř60í 25P35e39l72n86á78ř 6165973286499

Předpokládal jsem, že někdo kdo provozuje auto střední třídy jezdí delší trasy. Po městě je to samozřejmě jiná...

+2/0
12.1.2013 15:08

P55a23v66e33l 45O62d39r68a12z44i17l 6754789747500

Na to jste přišel přesně jak? Po městě se autem střední třídy jezdit nesmí? ;-D

0/0
14.1.2013 15:35

M70i14c61h49a90l 69K16r21č36á27l 6908118806642

Odpružením a tím pohodou při dlouhé jízdě se mu nevyrovnají ani auta nad milion. Lepší je snad jen MB s pneumatickým pérováním.

+1/−2
13.1.2013 12:50
Foto

P94a43t87r54i41c86k 52B50l25a17h82o 3937175470849

Snad bych jenom doplnil, ze verze s GPS vestavenou navigaci jsou vyhozeny penize. Jinak naprosto bez vyhrad. U me osobne pri 2.0 HDI Hydraktiv III+ mam prumernou spotrebu na 10.000 km - 6.6 litru/100 lze se bez vetsich problemu pri usporne jizde dostat na 5 litru na 100 viz. Testovaci jizda z Brna do Trebice v ekonomickem modu. viz. https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/737002_393617874065938_1856920418_o.jpg Ovsem s kvalitnim palivem. Jezdil sem na Verva 100 od benziny ale presel sem na Agip Diesel tech a usporu mam citelnou o 1 litr na 100. :-)

+6/−1
12.1.2013 13:42

M53i48c55h64a32l 26K73r53č57á36l 6798488116392

Ten kelímek ze středové schránky zkus vyndávat levou rukou. Pravou nech na volantu. Trochu cviku a půjde to.

0/0
13.1.2013 12:44
Foto

P16a54t61r58i14c17k 11B29l30a47h86o 3967295880549

Docela dobře napsaný článek a můžu jenom souhlasit. Max. pohodlí. Je fakt, že nerovnosti na silnici to zvládá bravurně. Btw. koupil sem jej téměř nové od ředitelství silnic a dálnic ČR. Mno bodejď bysme neměli ty naše silnice v pořádku. :-)

+9/0
12.1.2013 8:30

J65a96n 62N68o36v82á77k 3445453576479

a tak dal bych si říct.. :-)

+12/0
12.1.2013 6:36

P30e89t40r 27Z61d47e50n21ě19k 2614319454

Leda tak zadarmo.

+1/−22
12.1.2013 7:49

M12i40r83o33s27l18a76v 35D96i84o97p90a39n 2266799748562

Myslím že po víkendovém testování, by jste změnil názor.

+10/−1
12.1.2013 7:55
Foto

V37l20a25d10a 65V85a20n88e13k 9853486554188

A po pár měsících litoval ! Citroen už nikdy,francouzská auta jsou nekvalitni,nejlépe  je to vidět na cenách ojetin  :-PRv

+1/−16
12.1.2013 11:08

K79a91r44e61l 59J38u52r58c60e36k68a 1325509451901

To jsou jen řečičky bez argumentů. C5 mám čtvrtým rokem a co se závad či oprav týče, je to srovnatelné s jakýmkoli jiným autem. Ono je také dobré vědět, co kdy a kde vyměnit a pokud se to dodržuje šlape auto jak hodinky.

+10/0
12.1.2013 12:49

J48i87ř44í 67P75e63l80n51á16ř 6445463536729

Co jsou na čtyřletém autě opravy srovnatelné s jakýmkoli jiným autem?

0/−5
12.1.2013 13:21

K44a24r32e37l 78J88u14r16c56e77k66a 1515329961751

Měnit správně olej a spotřební součástky, rozvody, prvky nápravy a podobně. Vše má svůj časový cyklus. Ale chce to někoho, kdo má tato auta zmáknutá (a ostatně to platí o všech autech). Jezdím to servisovat k členovi klubu C5, který ví co a jak a umí říct, kdy co vyměnit, případně upozorní a podobně. Co se nákladů týče je to jako jakékoli jiné auto. Staráš se o něj, bude to v pohodě. Kašleš na něj, za 3-4 roky z něj bude vergl.

+4/0
12.1.2013 14:36

J83i55ř76í 25P50e29l49n25á50ř 6805793536979

A kolik na tom za rok najedeš, že řešíš rozvody a prvky nápravy?

0/−1
12.1.2013 15:10

K49a38r26e22l 83J78u23r45c13e41k53a 1605419841911

Za 4 roky 221tkm.

+3/0
12.1.2013 15:21

J19i76ř26í 52P65e15l67n59á67ř 6305123536949

U takového nájezdu bych předpokládal jen výměnu brzdových destiček a provozních kapalin.

0/−8
12.1.2013 15:31

K98a80r55e97l 45J15u65r28c61e53k66a 1525829401791

Evidentně nevíš o čem mluvíš.

+4/−1
12.1.2013 15:39

J24i32ř64í 19P44e56l15n73á64ř 6365863926819

Evidentně vím o čem mluvím. Naše služebáky najíždí kolem 80000 ročně a já se musím podepsat pod každou fakturu za servis. Jestli podvozek nevydrží najezdit za čtyři roky 250000, tak stojí za starou bačkoru...

+1/−9
12.1.2013 15:50

K77a57r91e81l 35J28u46r32c84e54k25a 1355289731571

Nesmysl.

+4/−2
12.1.2013 16:20

J32i58ř98í 82P73e87l44n44á65ř 6925193476929

Pro někoho kdo jezdí v lowendu to asi nesmysl bude. Klidně si dál nalhávej, že to je normální. ;-)

+2/−4
12.1.2013 18:49

K16a90r70e57l 21J83u49r13c61e84k27a 1635929561391

Porovnáváš jiné kategorie aut?

+1/−1
12.1.2013 22:02

J77i48ř82í 25P82e57l50n15á37ř 6145283926429

Ano, protože auta stejné kategorie jako je C5 moc neznám. Ale ty jsi napsal "je to srovnatelné s jakýmkoli jiným autem". Takže proč ne? :-P

0/−1
13.1.2013 8:53

P23a35v87e25l 80S52t26a92v83j66a24n43í33k 1530706730811

Má pravdu. Po 300 tisících a 10 letech jsem u auta teprve měnil spodní ramena na předku (stačily jen čepy, ale nejsou v prodeji), nebýt tankodromů, tak jsou furt originální. Tlumiče taky původní. Nechápu, co by se na autě mělo do 200 tisíc km a pěti let měnit. Pokud něco ano, tak je to auto na ho.no.

+1/−1
12.1.2013 21:31

K28a80r41e15l 66J26u19r92c63e45k65a 1845439531911

Předně bys měl specifikovat o jakém autě mluvíš? Každé auto to má jinak.  Druhak já mluvil obecně, řešil jsem také ramena.A pokud mi někdo napíše, že je divné, že při 200tkm řeším rozvody, tak o dané problematice ví kulové a pouze teoretizuje.

+3/−1
12.1.2013 22:02







Najdete na iDNES.cz